SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar DecemberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Een toepasselijke TT
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.![]()
ik denk dat ik palmbomen ga Panten in mijn tuin? denken jullie gaan groeien?Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Heb ook een waaierpalm in de tuin staanquote:Op zondag 5 januari 2025 08:46 schreef kree het volgende:
ik denk dat ik palmbomen ga Panten in mijn tuin? denken jullie gaan groeien?
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+![]()
ja maar bedoel zo'n echte paar, die op tropisch eilanden staan.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:47 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Heb ook een waaierpalm in de tuin staanDo what you love, love what you do!![]()
Mogguh usernamequote:
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
ja hier mijn twijfels over, wss te veel dus wat er hier is, mss moeten ze meer zand hebben. ?quote:Op zondag 5 januari 2025 08:48 schreef _UserName_ het volgende:
met de juiste voedingsbodem zou dat kunnen
aan andere kant alles vanuit de tropen groeit hier als malle. dus waarom een palmboom niet?Do what you love, love what you do!![]()
Oh hoe heet dat ook alweer, wat in jouw tuin groeit? Japanse ... ?quote:Op zondag 5 januari 2025 08:50 schreef kree het volgende:
[..]
ja hier mijn twijfels over, wss te veel dus wat er hier is, mss moeten ze meer zand hebben. ?
aan andere kant alles vanuit de tropen groeit hier als malle. dus waarom een palmboom niet?Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Oja, Duizendknoop.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
ik wil echt zo'n tropische palmboom kweken nu. niet die fake soorten. maar een echte. waar haal ik dat vandaan?Do what you love, love what you do!![]()
Tuinland.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:51 schreef kree het volgende:
ik wil echt zo'n tropische palmboom kweken nu. niet die fake soorten. maar een echte. waar haal ik dat vandaan?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
hmmms je zou denken kan ff een kokosnoot bestellen ofzo via Amazon ofzo?quote:Do what you love, love what you do!![]()
Liggen in de supermarktquote:Op zondag 5 januari 2025 08:52 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms je zou denken kan ff een kokosnoot bestellen ofzo via Amazon ofzo?![]()
Misschien beginnen met iets simpels, zoals een cactus?quote:Op zondag 5 januari 2025 08:51 schreef kree het volgende:
ik wil echt zo'n tropische palmboom kweken nu. niet die fake soorten. maar een echte. waar haal ik dat vandaan?Autocorrect
(zelfst. naamw.)
hmmms ja voor te eten, weet ik veel,. ik wil er zo eentje als zegeaar op strandje in de middle of Pacific op ongewoon eiland.quote:Do what you love, love what you do!![]()
Gewoon op vakantie gaanquote:Op zondag 5 januari 2025 08:54 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms ja voor te eten, weet ik veel,. ik wil er zo eentje als zegeaar op strandje in de middle of Pacific op ongewoon eiland.![]()
![]()
Nou.. de vrouw is wakker en helder. Strak ook nog maar wat slapen, 2u47m over 2 sessies is mij wat te weinigTrotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+![]()
Pffffquote:Op zondag 5 januari 2025 08:56 schreef _UserName_ het volgende:
Nou.. de vrouw is wakker en helder. Strak ook nog maar wat slapen, 2u47m over 2 sessies is mij wat te weinig![]()
![]()
Flora & Faunaquote:Op zondag 5 januari 2025 08:50 schreef kree het volgende:
[..]
ja hier mijn twijfels over, wss te veel dus wat er hier is, mss moeten ze meer zand hebben. ?
aan andere kant alles vanuit de tropen groeit hier als malle. dus waarom een palmboom niet?Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Geniet er van zolang het duurt!quote:Op zondag 5 januari 2025 08:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dank je![]()
O jammer, hier wel een cm of 2, is niet echt heel veel maar het is toch wat![]()
hmm hoop keuze, zaadje is niet zo duur?
maar ik moet iets uit een kocunoot denk.Do what you love, love what you do!![]()
Ik vraag AI wel even.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:59 schreef kree het volgende:
hmm hoop keuze, zaadje is niet zo duur?
maar ik moet iets uit een kocunoot denk.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een palmboom kweken uit een kokosnoot is een interessant project! Hier is een stapsgewijze handleiding om je op weg te helpen:
• Kies een Verse Kokosnoot: Zorg ervoor dat je een verse kokosnoot hebt met nog wat water erin. Je kunt schudden om te controleren of je het water hoort klotsen.
• Week de Kokosnoot: Plaats de kokosnoot in een emmer water en laat deze een paar dagen weken. Dit helpt om de kieming te bevorderen.
• Plant de Kokosnoot: Graaf een gat van ongeveer 10-15 cm diep in een grote pot of direct in de grond. Leg de kokosnoot op zijn zij met het driehoekige uiteinde iets boven de grond.
• Zorg voor de Juiste Omstandigheden: Palmbomen hebben veel zonlicht en vocht nodig. Zorg ervoor dat de kokosnoot op een warme, zonnige plek staat en houd de grond vochtig.
• Geduld hebben: Het kan enkele maanden duren voordat je eerste tekenen van groei ziet. Geduld is hier een schone zaak!
Na verloop van tijd zou je een kleine palmboom moeten zien verschijnen.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Ja maar je wilt toch wat? Dat forum is ervoor, om jouw idee te bespreken.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:00 schreef kree het volgende:
[..]
lol om daar nou weer topic aan te maken?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
het klinkt niet ondoenlijk?quote:Op zondag 5 januari 2025 09:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Een palmboom kweken uit een kokosnoot is een interessant project! Hier is een stapsgewijze handleiding om je op weg te helpen:
• Kies een Verse Kokosnoot: Zorg ervoor dat je een verse kokosnoot hebt met nog wat water erin. Je kunt schudden om te controleren of je het water hoort klotsen.
• Week de Kokosnoot: Plaats de kokosnoot in een emmer water en laat deze een paar dagen weken. Dit helpt om de kieming te bevorderen.
• Plant de Kokosnoot: Graaf een gat van ongeveer 10-15 cm diep in een grote pot of direct in de grond. Leg de kokosnoot op zijn zij met het driehoekige uiteinde iets boven de grond.
• Zorg voor de Juiste Omstandigheden: Palmbomen hebben veel zonlicht en vocht nodig. Zorg ervoor dat de kokosnoot op een warme, zonnige plek staat en houd de grond vochtig.
• Geduld hebben: Het kan enkele maanden duren voordat je eerste tekenen van groei ziet. Geduld is hier een schone zaak!
Na verloop van tijd zou je een kleine palmboom moeten zien verschijnen.Do what you love, love what you do!![]()
ik heb zuidkantquote:Op zondag 5 januari 2025 09:04 schreef JustinK het volgende:
[..]
Als je een warme en zonnige plek hebt
Do what you love, love what you do!![]()
![]()
Môgguh!
In m'n vorige huis hadden we een kokosnoot waar een boom uit groeide.
Geen idee waar ik die had gehaald, tuincentrum of zo? Kostte in ieder geval geen drol. Grootste deel van de kokosnoot lag bovenop de grond, wat het extra mooi maakte.![]()
ToTtiequote:Op zondag 5 januari 2025 09:05 schreef ToT het volgende:
Môgguh!
In m'n vorige huis hadden we een kokosnoot waar een boom uit groeide.
Geen idee waar ik die had gehaald, tuincentrum of zo? Kostte in ieder geval geen drol.![]()
![]()
zal ik het ff vragen aan de experts bij de buren in ander forum? LOL. ben beetje bang dat ze me afzeiken gelijk.
Nee als ik vast zit kan ik ook niet naar achter, het wiel blijft dan nutteloos heen en weer draaien als ik gas geefquote:Op zondag 5 januari 2025 08:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Moet dat dan met een aanloopje? Dus een stukje achteruit en dan vol gas?Als ik sneeuw zie moet ik altijd aan jou denkenquote:![]()
Dochter was hier net aan deur, de kleine meid op de slee en gaan.
Vind het ook voor de kids leuk altijd die sneeuw
Vroeger zag je overal sneeuwpoppen en sleetje rijden.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Doe maar, anders zeiken wij je wel afquote:Op zondag 5 januari 2025 09:05 schreef kree het volgende:
zal ik het ff vragen aan de experts bij de buren in ander forum? LOL. ben beetje bang dat ze me afzeiken gelijk.![]()
![]()
ja dat is ook wel zo. lol.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:06 schreef JustinK het volgende:
[..]
Doe maar, anders zeiken wij je wel afDo what you love, love what you do!![]()
Dat was leuk dat die meteen even langskwamen nu het er ligt.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee als ik vast zit kan ik ook niet naar achter, het wiel blijft dan nutteloos heen en weer draaien als ik gas geef
[..]
Als ik sneeuw zie moet ik altijd aan jou denken![]()
Vroeger zag je overal sneeuwpoppen en sleetje rijden.
In de VS krijgen ze dan mogelijk weer heel veel sneeuw met op mogelijke plekken kans op nieuwe sneeuwrecords. Waarom hier niet!![]()
Ja, dat is best mooi.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:02 schreef kree het volgende:
ik wil dit dus in mijn tuin.
[ afbeelding ]
Maar even serieus: dat is bij Tuinland volgens mij wel te krijgen. Het kost wel honderden euro's maar daar zijn van dit soort bomen wel te koop.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Pff duurquote:Op zondag 5 januari 2025 09:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat is best mooi.
Maar even serieus: dat is bij Tuinland volgens mij wel te krijgen. Het kost wel honderden euro's maar daar zijn van dit soort bomen wel te koop.![]()
Oja, er ligt al zoveel bij jullie dat je kunt sleetje rijden?quote:Op zondag 5 januari 2025 09:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee als ik vast zit kan ik ook niet naar achter, het wiel blijft dan nutteloos heen en weer draaien als ik gas geef
[..]
Als ik sneeuw zie moet ik altijd aan jou denken![]()
Vroeger zag je overal sneeuwpoppen en sleetje rijden.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Hier ligt niksquote:Op zondag 5 januari 2025 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oja, er ligt al zoveel bij jullie dat je kunt sleetje rijden?![]()
![]()
gevraagd bij het buren forum, LOL ik heb hier geld voor over hahahaDo what you love, love what you do!![]()
Een boompje van < 2 meter die uit een kokosnoot groeit kost nog geen tientje.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat is best mooi.
Maar even serieus: dat is bij Tuinland volgens mij wel te krijgen. Het kost wel honderden euro's maar daar zijn van dit soort bomen wel te koop.![]()
Hier ook niet. Een klein beetje stuifsneeuw maar zeker geen wit landschap.quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Hier kwam dit net door de straten heen gezet:quote:Op zondag 5 januari 2025 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hier ook niet. Een klein beetje stuifsneeuw maar zeker geen wit landschap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alleen op de auto's blijft het liggenquote:Op zondag 5 januari 2025 09:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hier ook niet. Een klein beetje stuifsneeuw maar zeker geen wit landschap.![]()
Ow kijk. Nou kree, dan is dat snel te regelen.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Een boompje van < 2 meter die uit een kokosnoot groeit kost nog geen tientje.
Tenzij je de uitdaging wil aangaan met het kweken zelf.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Op YouTube zijn nu "breaking news" live uitzendingen met de major winter storm coverage.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Die moet je eerst nog ergens kwekenquote:Op zondag 5 januari 2025 09:15 schreef kree het volgende:
[..]
ik zie de hoela meisjes er al onder dansen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gen idee, dacht pleur kokosnoot in de grond en doet ie t zelf?quote:
maar ok vandaar ff gevraagd bij buren forum want die weten het mss wel? project dit.Do what you love, love what you do!![]()
Vanuit de Bilt ja?quote:Op zondag 5 januari 2025 09:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Op YouTube zijn nu "breaking news" live uitzendingen met de major winter storm coverage.![]()
![]()
kree gaat van de zomer onder zijn palmboom liggen. Met een cocktail, een goed boek erbij. een paar vierkante meter zand voor het strandeffect.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:15 schreef kree het volgende:
[..]
ik zie de hoela meisjes er al onder dansen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je nu gelijk 2 palmbomen kweekt, kun je er zo'n hangmat tussen spannen.
Dan krijg je echt zo'n tropisch onbewoond eiland idee. Moet je het geluid van passerende auto's, lawaaiierige buren en de overkomende vliegtuigen even wegdenken...Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Nee die hoela meisjes!quote:Op zondag 5 januari 2025 09:17 schreef kree het volgende:
[..]
gen idee, dacht pleur kokosnoot in de grond en doet ie t zelf?
maar ok vandaar ff gevraagd bij buren forum want die weten het mss wel? project dit.![]()
![]()
Ja ik las het. Wel jammerquote:Op zondag 5 januari 2025 09:08 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Dat was leuk dat die meteen even langskwamen nu het er ligt.
In de VS krijgen ze dan mogelijk weer heel veel sneeuw met op mogelijke plekken kans op nieuwe sneeuwrecords. Waarom hier niet!Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Valt wel mee hoor, een cm of 2quote:Op zondag 5 januari 2025 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oja, er ligt al zoveel bij jullie dat je kunt sleetje rijden?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
goed plan welquote:Op zondag 5 januari 2025 09:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
kree gaat van de zomer onder zijn palmboom liggen. Met een cocktail enzo, een goed boek erbij. een paar vierkante meter zand voor het strandeffect.
Als je nu gelijk 2 palmbomen kweekt, kun je er zo'n hangmat tussen spannen.
Dan krijg je echt zo'n tropisch onbewoond eiland idee. Moet je het geluid van passerende auto's, lawaaiierige buren en de overkomende vliegtuigen even wegdenken.... mss moet ik er twee doen.
Ik heb hier ergens nog mooie foto's van m'n vakantie in De Filipijnen; mensen daar gooien oude kokosnoten die niet meer te eten zijn gewoon op een stapel, en na verloop van tijd zie je uit al die kokosnoten een boompje groeien.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:17 schreef kree het volgende:
[..]
gen idee, dacht pleur kokosnoot in de grond en doet ie t zelf?
maar ok vandaar ff gevraagd bij buren forum want die weten het mss wel? project dit.
Geinig gezicht als het overal uit zo'n hele stapel komt!![]()
![]()
De winter van 1979...quote:Op zondag 5 januari 2025 09:19 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ik zit hier niet te wachten op sneeuw records hoor
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Dus het kan echt werken, kree zijn plan.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb hier ergens nog mooie foto's van m'n vakantie in De Filipijnen; mensen daar gooien oude kokosnoten die niet meer te eten zijn gewoon op een stapel, en na verloop van tijd zie je uit al die kokosnoten een boompje groeien.
Geinig gezicht als het overal uit zo'n hele stapel komt!Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: