We openen er maar gewoon mee, want Oprah had het weer druk in Dakar, zowel positief als negatief
- Voor de start kreeg een flink aantal motorrijders tijd terug voor geknoei met niet werkende tablets, zoals Santolino, Sanders, Cornejo en Van Beveren. En ná de stage konden Van Beveren en Sanders ook weer tijd inleveren voor vermeende snelheidsovertredingen. Toch blijft Sanders leider op zeven minuten voorsprong
- Ik denk zelfs dat de Australiër een Cyril Neveu truc heeft uitgehaald, die werd het de Afrikaanse dakars zo zat om steeds maar door Auriol gevolgd te worden dat hij een keer bewust 20 km de verkeerde kant op reed, zich kon verstoppen en omkeren. Nu verloor Sanders in het begin wat tijd met zoeken en een crash, maar Tosha Schareina die had aangekondigd hem te gaan schaduwen trok hij zo mee in zijn 'val'. Het was alleen aan die speeding penalty te danken dat de Spanjaard niet nog eens 5 minuten verloor
- Bij de auto's verloor Al Attiyah de stage door een 10 minuten straf omdat hij vergeten was een kapotte band mee te nemen, maar als hij bij de enige speedzone (een nauwe canyon) zijn motor niet had laten afslaan had hij misschien kunnen winnen, dat momentje gaf Seth Quintero met één tel verschil de winst.
- Ook Paul Spierings kijkt over zijn schouder of Oprah er niet staat. Hij bekende zelfs 20 minuten te laat aan de start te zijn gekomen na een noodreparatie bij het marathon bivak. Voorlopig is hij iig 2e in de stage en nu derde algemeen omdat concurrent Leaverton 4 uur heeft verloren
- En weer een idioot die terugrijdt na een gemist waypoint. Bovendien iemand die met al zijn ervaring beter zou moeten weten. Wat is tien minuten verliezen voor een WP vergeleken met 4 uur verliezen omdat je recht op collega Simon Vitse knalt? Vitse kan waarschijnlijk ook inpakken, tenzij de FIA inspectie meevalt en hij morgen de auto kan repareren
- Ook in de trucks pleiten pech und pannen. Danilo Petrucci is nu mechanic en part time chauffeur voor Iveco Claudio Bellina (die Petrux kent omdat zijn bedrijf Italtrans een Moto2 team sponsort), maar helaas tuimelden ze vandaag van een duin. Ook Vadotas Zala had een probleem met de aandrijving (gokje, maar misschien weet
@Alexxxxx meer) en verliest 4 uur, Loprais staat ook anderhalf uur stil zodat Mitchell vd Brink toch naar twee klimt ondanks dat hij veel moeite met een WP had. Maçik en Koolen maken er een MM Technology 1-2 van