abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216227208
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Jijzelf.
[..]
Dus voor iedereen behalve voor jou ben jij de ander ;)
Veel =/= altijd
pi_216228553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee hoor. De kans op een ongeval is niet groter als je gewoon een rondje rijdt dan als je een specifieke bestemming hebt zoals woon-werkverkeer.
Nou, met routes die je zeer veel rijdt weet je precies op welk moment je waar moet kijken. Je komt dus minder onverwachter situaties tegen en is dus de kans op aanrijdingen kleiner.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216228563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:59 schreef 215 het volgende:

[..]
Nou, met routes die je zeer veel rijdt weet je precies op welk moment je waar moet kijken. Je komt dus minder onverwachter situaties tegen en is dus de kans op aanrijdingen kleiner.
Ja ok maar hier in de omgeving ken ik eigenlijk alles wel vanwege rijles ook zegmaar. Als je verder gaat wordt het wel gevaarlijker en al helemaal als je naar belgië gaat omdat Belgen gaan rijden na 6 duvels en elkaar dan helemaal te pletter rijden.
pi_216228620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 15:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja ok maar hier in de omgeving ken ik eigenlijk alles wel vanwege rijles ook zegmaar. Als je verder gaat wordt het wel gevaarlijker en al helemaal als je naar belgië gaat omdat Belgen gaan rijden na 6 duvels en elkaar dan helemaal te pletter rijden.
Als je zo doorgaat dan mag je België niet eens meer in.

Dat sommige wegen in België ronduit slecht zijn klopt maar dat gaat echt niet voor alle wegen op. Verder is het mij nooit opgevallen dat Belgen anders, roekelozer rijden dan NL.

Bewegwijzering en dan met name rond Luik is wel altijd een drama en dan ook nog slecht aangegeven korte afritten in of vlak na bochten.

[ Bericht 0% gewijzigd door 215 op 09-01-2025 17:37:00 ]
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216230162
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Elke keer kan ook jouw laatste keer zijn hoor, ook al rijd je perfect kan er elk moment een dronken Belg tegen je aan rijden en dan ben ook jij morsdood. Memento mori.
Anders tel je je even aan zeg.

En er kan ook elk moment een vliegtuig uit de lucht vallen, dan (dan wel) ben je zeker morsdood.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216230181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar parkeren in Leiden of Amsterdam is wel een stuk duurder denk ik
En "zomaar" rondjes rijden is ook niet gratis.

Denk ik. Keuzes. Prioriteiten.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216230302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Anders tel je je even aan zeg.

En er kan ook elk moment een vliegtuig uit de lucht vallen, dan (dan wel) ben je zeker morsdood.
Of Trump kan met kernbommen gaan gaan smijten.
pi_216230306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:56 schreef r_one het volgende:

[..]
En "zomaar" rondjes rijden is ook niet gratis.

Denk ik. Keuzes. Prioriteiten.
Da's inderdaad een hobby die niet gratis is
pi_216230317
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Of Trump kan met kernbommen gaan gaan smijten.
Dan is België dus nog relatief veilig ^O^
.
pi_216230353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan is België dus nog relatief veilig ^O^
Waar is het NAVO hoofdkantoor?
pi_216230388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Boeiuh. Op dat terrein mag je toch geen rondjes rijden.
.
pi_216235172
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Boeiuh. Op dat terrein mag je toch geen rondjes rijden.
Kan je daar wel gratis parkeren?
  Spellchecker donderdag 9 januari 2025 @ 23:30:51 #113
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216235206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
pi_216235228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:30 schreef maily het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Precies, dus dan is België niet 'relatief veilig'
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:22:23 #115
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_216236816
weten we zeker dat TS niet zelf een Belg is? Hij komt wel in aanmerking met zijn intens domme geblaat namelijk.
pi_216239947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:22 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
weten we zeker dat TS niet zelf een Belg is? Hij komt wel in aanmerking met zijn intens domme geblaat namelijk.
Reservebelg
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:09:50 #117
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_216243767
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:30 schreef maily het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Rijden in Brussel gaat TS echter niet overleven.
pi_216248116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:09 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
Rijden in Brussel gaat TS echter niet overleven.
Omdat ze daar altijd dronken rijden ? Of door het hoge percentage niet westerse allochtonen?
pi_216248123
Welk kruispunt in Nederland is het moeilijkste dan kan ik daar oefenen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:26:55 #120
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_216253090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 23:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Omdat ze daar altijd dronken rijden ? Of door het hoge percentage niet westerse allochtonen?
In Brussel zijn alcohol en/of drugs betrokken bij 11% van de ongevallen met dodelijke afloop of ernstige verwondingen, een alarmerend cijfer dat de ernst van het probleem onderstreept. Het gebruik van deze stoffen achter het stuur is een zorgwekkende trend die de risico's voor alle weggebruikers vergroot.
https://be.brussels/nl/tr(...)-drugs-en-medicijnen

Slechts 66% van de Brusselaars voelt zich veilig in het verkeer, wat lager ligt dan het Europees gemiddelde van 73%. Daarmee scoort Brussel op dit vlak middelmatig, maar verontrustend is dat zeven op de tien Brusselaars hun gsm gebruiken achter het stuur, vaak zonder handsfree.
https://www.hln.be/brusse(...)m-te-wonen~aad5d99e/
pi_216253123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:26 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
In Brussel zijn alcohol en/of drugs betrokken bij 11% van de ongevallen met dodelijke afloop of ernstige verwondingen, een alarmerend cijfer dat de ernst van het probleem onderstreept. Het gebruik van deze stoffen achter het stuur is een zorgwekkende trend die de risico's voor alle weggebruikers vergroot.
https://be.brussels/nl/tr(...)-drugs-en-medicijnen

Slechts 66% van de Brusselaars voelt zich veilig in het verkeer, wat lager ligt dan het Europees gemiddelde van 73%. Daarmee scoort Brussel op dit vlak middelmatig, maar verontrustend is dat zeven op de tien Brusselaars hun gsm gebruiken achter het stuur, vaak zonder handsfree.
https://www.hln.be/brusse(...)m-te-wonen~aad5d99e/
Ik sla Brussel maar over dan. Doodeng die dronken Belgen.

Op welke tijdstippen loop je in België het minste risico op dronken Belgen op de weg ? Of zuipen die gewoon 24/7?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 12:35:10 #122
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_216253233
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik sla Brussel maar over dan. Doodeng die dronken Belgen.

Op welke tijdstippen loop je in België het minste risico op dronken Belgen op de weg ? Of zuipen die gewoon 24/7?
Die zitten gewoon met een pintje achter het stuur natuurlijk. Tom Waes heeft zijn wagen onlangs nog tegen een botsabsorbeerder geparkeerd.
pi_216253408
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:35 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
Die zitten gewoon met een pintje achter het stuur natuurlijk. Tom Waes heeft zijn wagen onlangs nog tegen een botsabsorbeerder geparkeerd.
Echt doodeng. En ik wilde zo graag naar Westvleteren rijden. Hoe vermijd ik die dronken Belgen of moet ik maar gewoon een schietgebedje doen ?
  Spellchecker zaterdag 11 januari 2025 @ 13:33:09 #124
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216253880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Echt doodeng. En ik wilde zo graag naar Westvleteren rijden. Hoe vermijd ik die dronken Belgen of moet ik maar gewoon een schietgebedje doen ?
Doen zij ook :Y
pi_216257835
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:33 schreef maily het volgende:

[..]
Doen zij ook :Y
Zijn ze daar niet te zat voor?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 20:52:52 #126
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_216259759
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zijn ze daar niet te zat voor?
Nee, die hebben allemaal getrainde levers. Ik vermaak me altijd opperbest met mijn Belgische scharrels.
pi_216576190
Ik heb in de tijd dat ik een auto had regelmatig rondjes gereden zonder dat er een doel was. Om het makkelijk te maken is het slim om van tevoren na te denken waar je heen wilt rijden. Bijvoorbeeld door welke steden of dorpen je heen gaat rijden. Ik denk dat het wel verstandig is om regelmatig de auto te gebruiken, vooral om het inzicht in het verkeer op peil te houden. Ik zou daarbij niet adviseren om een soort zondagsrijder te worden, die kiest voor comfortabele rustige momenten om te rijden.

De complexe en onvoorspelbare verkeerssituaties door gedrag van andere verkeersdeelnemers zijn belangrijk om te blijven oefenen. Als automobilist moet je de fouten van anderen opvangen. Vooral het rijden in de steden op drukke doordeweekse dagen is het meest interessant om te blijven doen.

Ik reed soms door Enschede over wegen waar het druk was, met name in de omgeving rondom het centrum. Bij de hogeschool nemen sommige voetgangers (studenten) zelf voorrang als ze de straat oversteken. Op een kruispunt met verkeerslichten daar, negeerde een keer een voetgangster (studente) het rode verkeerslicht en gaf mij geen voorrang. Doordat ik goed oplette en kon remmen heb ik een aanrijding kunnen voorkomen. Het is dan mooi dat je als automobilist weet dat alles veilig verloopt mede door je eigen handelen en rijervaring.

Inmiddels heb ik al een paar jaar geen auto meer, wegens beperkte financiële omstandigheden. Vorig jaar heb ik nog een keer in iemand anders z'n auto mogen rijden. En je merkt dat als je een hele tijd niet meer gereden hebt, je moeite krijgt met concentratie op het verkeer als je dan wel een keer rijdt. Het intensieve opletten in het verkeer wat voor een dagelijkse ervaren automobilist automatisme is, ga je langzaamaan een beetje verleren.

Als je liever niet in de steden wilt rijden maar wel wat meer achteraf in het plattelandsgebied. Dan is rijden op kleine weggetjes nog een goed idee om geconcentreerd te blijven rijden. Met name ook omdat je fietsers tegenkomt waar je omheen moet met af en toe tegenliggers. In de provincie Zuid-Holland zijn er niet veel bosgebieden met heuvels. Je zult voor het rijden op smalle of zanderige bosweggetjes moeten uitwijken naar andere provincies, denk ik. En rijden op een autosnelweg is het leukst als je ver weg in Nederland of naar het buitenland op vakantie gaat.
pi_216576266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:10 schreef Patrick1395 het volgende:
Ik heb in de tijd dat ik een auto had regelmatig rondjes gereden zonder dat er een doel was. Om het makkelijk te maken is het slim om van tevoren na te denken waar je heen wilt rijden. Bijvoorbeeld door welke steden of dorpen je heen gaat rijden. Ik denk dat het wel verstandig is om regelmatig de auto te gebruiken, vooral om het inzicht in het verkeer op peil te houden. Ik zou daarbij niet adviseren om een soort zondagsrijder te worden, die kiest voor comfortabele rustige momenten om te rijden.

De complexe en onvoorspelbare verkeerssituaties door gedrag van andere verkeersdeelnemers zijn belangrijk om te blijven oefenen. Als automobilist moet je de fouten van anderen opvangen. Vooral het rijden in de steden op drukke doordeweekse dagen is het meest interessant om te blijven doen.

Ik reed soms door Enschede over wegen waar het druk was, met name in de omgeving rondom het centrum. Bij de hogeschool nemen sommige voetgangers (studenten) zelf voorrang als ze de straat oversteken. Op een kruispunt met verkeerslichten daar, negeerde een keer een voetgangster (studente) het rode verkeerslicht en gaf mij geen voorrang. Doordat ik goed oplette en kon remmen heb ik een aanrijding kunnen voorkomen. Het is dan mooi dat je als automobilist weet dat alles veilig verloopt mede door je eigen handelen en rijervaring.

Inmiddels heb ik al een paar jaar geen auto meer, wegens beperkte financiële omstandigheden. Vorig jaar heb ik nog een keer in iemand anders z'n auto mogen rijden. En je merkt dat als je een hele tijd niet meer gereden hebt, je moeite krijgt met concentratie op het verkeer als je dan wel een keer rijdt. Het intensieve opletten in het verkeer wat voor een dagelijkse ervaren automobilist automatisme is, ga je langzaamaan een beetje verleren.

Als je liever niet in de steden wilt rijden maar wel wat meer achteraf in het plattelandsgebied. Dan is rijden op kleine weggetjes nog een goed idee om geconcentreerd te blijven rijden. Met name ook omdat je fietsers tegenkomt waar je omheen moet met af en toe tegenliggers. In de provincie Zuid-Holland zijn er niet veel bosgebieden met heuvels. Je zult voor het rijden op smalle of zanderige bosweggetjes moeten uitwijken naar andere provincies, denk ik. En rijden op een autosnelweg is het leukst als je ver weg in Nederland of naar het buitenland op vakantie gaat.
Ik ben al naar Zelzate (B) gereden bij Terneuzen (ik kom oorspronkelijk uit Terneuzen), en naar Urk want dat wilde ik wel eens zien. Er valt overigens vrij weinig te zien op Urk. Maar goed dan hebben we dat toch weer eens gehad.

En al naar Den Bosch (familie) en naar Soest (super meaui)

En naar Kinderdijk
  dinsdag 11 februari 2025 @ 16:13:12 #129
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_216635157
Heel af en toe doe ik dat wel, maar dat loopt dan uit de hand. 15 jaar geleden werd ik werkloos en dacht ik:"Nu kan ik het nog betalen." en dan resulteerde in een rondje van 800 km :s)

Vorig jaar was ik een tijdje ziek geweest, wilde ik ook een eindje toeren en dat resulteerde in een ritje van 1100 km. :@

Gelukkig rijd ik diesel. :s)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 11 februari 2025 @ 16:22:06 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216635241
Ik heb de mazzel dat ik na het behalen van mijn rijbewijs al een auto heb om te gebruiken. Dat zal schelen in de rijvaardigheid steeds meer routine te laten worden. Alleen: nu eerst nog dat stukje plastic behalen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216642233
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb de mazzel dat ik na het behalen van mijn rijbewijs al een auto heb om te gebruiken. Dat zal schelen in de rijvaardigheid steeds meer routine te laten worden. Alleen: nu eerst nog dat stukje plastic behalen :P
Heb je al ingevoegd op de autosnelweg?
pi_216642248
En ja ik ben blij dat ik voldoende geld had om een auto te kopen na mijn rijbewijs, al is het wel duur hoor maar goed geld moet rollen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 08:34:40 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216644640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Heb je al ingevoegd op de autosnelweg?
Nee, ik volg de RIS methode.Deze module nog geen snelweg.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216645067
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2025 08:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee, ik volg de RIS methode.Deze module nog geen snelweg.
Dan heb je wel meer kans dat je in 1x slaagt. Wel duurder, maar herexamens zijn ook heel duur dus dat is beter denk ik.
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:35:21 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216645278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan heb je wel meer kans dat je in 1x slaagt. Wel duurder, maar herexamens zijn ook heel duur dus dat is beter denk ik.
Ik heb een pakket gekocht met 1 keer gratis herexamen, maar ik bouw het voor mijn gevoel met vertrouwen op. Krijg voldoende tijd om alles echt onder de knie te krijgen voor ik iets nieuws leer. Nu net begonnen met schakelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')