Dan wachten tot het langer licht isquote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja maar overdag rijden is toch echt een stuk prettiger vind ik. 's Nachts zie je toch minder.
Ja en daarvoor eens naar de afsluitdijk rijden voor de geinquote:
Dat kun je googlen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Vroeger parkeerden wij bij metrostation Venserpolder en dan kon je zo naar amsterdam centrum met de metro kan dat nog?
In Amsterdam you can hardly park for free . However, there are still a few places to be found. Paid parking applies almost everywhere within the A10 ring road.quote:
Heb je de OP niet goed gelezen?quote:Op zondag 5 januari 2025 12:54 schreef maily het volgende:
Eerst maar eens je rijbewijs halen.
PTA / [Centraal] Rijbewijs-/Rijlestopic #215 met papoea's #35
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal,
Binnenkort heb ik hopelijk mijn rijbewijs en ik ga wel een (goedkope) auto kopen om te oefenen.
Ik heb echter , sinds ik ben begonnen met de rijlessen, geen echte noodzaak meer om te rijden. Dit omdat ik vaker kan thuiswerken dan aanvankelijk gedacht. Ik maak uiteraard het rijbewijs wel af.
Dus mijn plan was om gewoon maar doelloos rondjes te gaan rijden om te oefenen zodra ik mijn autorijbewijs heb. Zijn er meer mensen die wel eens gewoon voor de lol een stukje gaan rijden zonder dat je eigenlijk ergens heen gaat?
En waar kan je dan zoal lekker rijden in de omgeving Zuid Holland Noord zegmaar?
Neighborhoods in Southeastquote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:24 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Google wist het hier vrij snel.
Als je je zorgen maakt over ¤ 1,40 per uur kom je nog voor leuke verrassingen te staan: auto rijden kost meer geld dan parkeren.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Neighborhoods in Southeast
Paid parking applies in the Venserpolder, Vogeltjeswei and F-buurt on:
parking meter- Monday to Saturday from 09:00 to 21:00
- Sunday from 12:00 to 21:00
- rate is ¤ 1.40 per hour.
Jezus nou laat dat hele Amsterdam dan maar zitten. Vroeger parkeerden wij daar.
Treinkaartjes zijn ook peperduur.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:30 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt over ¤ 1,40 per uur kom je nog voor leuke verrassingen te staan: auto rijden kost meer geld dan parkeren.
Ik vind het best leuk. Beetje bij het midden van de dijk staat een soort uitkijktoren met een heel ouderwets lunch zaakje eronder. Mooi uitzicht. Eventueel even bij de sluizen kijken is ook wel leuk. Of je maakt er een rondje IJsselmeer van. Genoeg leuke stadjes onderweg om te stoppen. In de Flevopolder heb je de Oostvaardersplassen. Muiden is ook wel grappig, daar kun je ook met een pontje naar Pampus.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nou ja dat doe je dan één keer en heb je dat ook weer gezien.
Ik wil wel naar Urk op refosafari gaanquote:Op zondag 5 januari 2025 16:12 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk. Beetje bij het midden van de dijk staat een soort uitkijktoren met een heel ouderwets lunch zaakje eronder. Mooi uitzicht. Eventueel even bij de sluizen kijken is ook wel leuk. Of je maakt er een rondje IJsselmeer van. Genoeg leuke stadjes onderweg om te stoppen. In de Flevopolder heb je de Oostvaardersplassen. Muiden is ook wel grappig, daar kun je ook met een pontje naar Pampus.
Is het vandaag al weer anders dan gisteren?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Nu vind ik dat de enige metro waar het kan gaasperplas is (eindje verderop tov venserpolder) dus iemand die dit even weet is wel handig. Dit verandert ook continu.
Dat zou je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken op google.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Is het vandaag al weer anders dan gisteren?
Het monument is meer aan de NH kant. Helaas is het al een aantal jaar dicht en geen idee wanneer het eindelijk weer open gaat. De hele afsluitdijk is nog steeds niet af. Planning was vanaf 2016 of zo in drie jaar maar dat loopt dus iets uit. In Kornwerderzand is wel een leuk bezoekerscentrum en een bunkermuseum. Daarnaast is de haven van Den Oever ook altijd leuk om even te parkeren en een visje te halen.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:12 schreef borbit het volgende:
Ik vind het best leuk. Beetje bij het midden van de dijk staat een soort uitkijktoren met een heel ouderwets lunch zaakje eronder. Mooi uitzicht. Eventueel even bij de sluizen kijken is ook wel leuk. Of je maakt er een rondje IJsselmeer van.
Ow ben al een paar jaar niet geweest. Wel jammer. Ik vond dat lunch zaakje altijd sympathiek. Alsof de tijd er al decennia stil staat. Maar als die al jaren dicht is zal er wel iets nieuws terug komen.quote:Op zondag 5 januari 2025 23:02 schreef 215 het volgende:
[..]
Het monument is meer aan de NH kant. Helaas is het al een aantal jaar dicht en geen idee wanneer het eindelijk weer open gaat. De hele afsluitdijk is nog steeds niet af. Planning was vanaf 2016 of zo in drie jaar maar dat loopt dus iets uit. In Kornwerderzand is wel een leuk bezoekerscentrum en een bunkermuseum. Daarnaast is de haven van Den Oever ook altijd leuk om even te parkeren en een visje te halen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 6 januari 2025 00:10 schreef borbit het volgende:
[..]
Ow ben al een paar jaar niet geweest. Wel jammer. Ik vond dat lunch zaakje altijd sympathiek. Alsof de tijd er al decennia stil staat. Maar als die al jaren dicht is zal er wel iets nieuws terug komen.
Nou ik ben niet degene die beweert dat het continu verandert.quote:Op zondag 5 januari 2025 22:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat zou je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken op google.
Dan zul je het nooit weten als je het niet zelf googlet.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou ik ben niet degene die beweert dat het continu verandert.
Ik slaap er niet minder om.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan zul je het nooit weten als je het niet zelf googlet.
Als je zelf rondjes gaat rijden met de auto door Venserpolder kan je misschien zelf even gaan kijken.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik slaap er niet minder om.
Jij schijnt die informatie continu bij te houden, jammer dat je je bevindingen dan niet even hier wilt delen.
Als ik rondjes ga rijden, is het in de Dolomietenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je zelf rondjes gaat rijden met de auto door Venserpolder kan je misschien zelf even gaan kijken.
Kijk in de bergen in het buitenland rijden, dat lijkt me wel erg mooi maar dat ga ik dus echt niet doen vlak nadat ik mn rijbewijs heb. Da's te moeilijk. Daarvoor moet ik eerst hiero oefenenquote:Op maandag 6 januari 2025 21:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ik rondjes ga rijden, is het in de Dolomieten
(en zéker niet in Amsterdam Zuidoost)
Hier zijn geen bergen en passen.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Kijk in de bergen in het buitenland rijden, dat lijkt me wel erg mooi maar dat ga ik dus echt niet doen vlak nadat ik mn rijbewijs heb. Da's te moeilijk. Daarvoor moet ik eerst hiero oefenen
Naar het buitenland anders dan net over de grens om te shoppen gaat sowieso pas gebeuren nadat ik een beetje in NL heb geoefend.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Hier zijn geen bergen en passen.
(nee, zo uitdagend is de Vaalserberg nou ook weer niet)
"Een beetje in NL oefenen" gaat sowieso pas gebeuren nadat je je rij-examen hebt gehaald. Zullen we dat maar eerst eens afwachten dan?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Naar het buitenland anders dan net over de grens om te shoppen gaat sowieso pas gebeuren nadat ik een beetje in NL heb geoefend.
Heb je de OP niet gelezen?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:40 schreef r_one het volgende:
[..]
"Een beetje in NL oefenen" gaat sowieso pas gebeuren nadat je je rij-examen hebt gehaald. Zullen we dat maar eerst eens afwachten dan?
Ja daar staat "hopelijk"!quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:50 schreef r_one het volgende:
[ afbeelding ]
Effe een rondje naar Zaandijk rijden![]()
![]()
Kijk maar uit dan met dat kostelijke bier en die gaten in de weg.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb al de volgende bestemmingen in gedachten:
- Naar Zeeland rijden en daar rondjes rijden want dat is mijn Urheimat
- naar Westvleteren om dat abdijbier te halen. Dat is wel een pokke-end rijden. En ik vind in België rijden wel heel gevaarlijk want er zijn gaten in de weg, de Belgen gaan altijd zuipen en dan rijden ze mekaar morsdood, etc. Dus hoe kan ik me daar op voorbereiden?
- Naar duitsland om bier te halen. Is kleve het dichtstbij?
- Ik wil wel een keer over de afsluitdijk rijden
- Ik wil wel een keer naar Texel maar kan je dan beter in Den Helder parkeren en dan met de boot of is het niet zo duur om met je auto op de boot te gaan en is dat heel moeilijk om daar op te rijden zegmaar?
- Naar Urk rijden op 'safari' zegmaar van inboorlingen. Of bijvoorbeeld staphorst.
- Bier halen in Luxemburg misschien, maar dan moet je door België (doodeng en levensgevaarlijk) dus kweenie of dat wel slim is.
- Naar de Swindon Magic Roundabout in het VK. Dan moet ik natuurlijk ook met de boot en dan moet ik links rijden. Kan ik dan beter daar een auto huren of beter zelf met de auto de boot op? Die doe ik natuurlijk als laatste want da's het moeilijkste en het verste weg.
- Misschien naar Parijs of Hamburg of zo maar dat is ook nogal ver. En Parijs wederom door het levensgevaarlijke belgië....
Ik moet ook een keer naar Boedapest rijden want ik ken daar iemand maar dat is pas veel later van toepassing. Dan moet ik al wel wat ervaring hebben zegmaar.
Die drink je natuurlijk pas als je terug bentquote:Op woensdag 8 januari 2025 23:15 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk maar uit dan met dat kostelijke bier en die gaten in de weg.
Ik bedoel beschadigen van de flessen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die drink je natuurlijk pas als je terug bent
Al moet ik zeggen ben wel eens met vrienden naar westvleteren gereden en m'n maat reed terug met 4 bier achter de kiezen. Tsja in België is dat nou eenmaal gewoon normaal en maatschappelijk geaccepteerd.
.... áls je ooit nog terugkomt.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die drink je natuurlijk pas als je terug bent
Zeg Kluun, het begint nou wel steeds trolliger te worden.quote:Al moet ik zeggen ben wel eens met vrienden naar westvleteren gereden en m'n maat reed terug met 4 bier achter de kiezen. Tsja in België is dat nou eenmaal gewoon normaal en maatschappelijk geaccepteerd.
Is je Google stuk?quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil wel een keer naar Texel maar kan je dan beter in Den Helder parkeren en dan met de boot of is het niet zo duur om met je auto op de boot te gaan
Parkeren in Leiden of Amsterdam is makkelijker.quote:en is dat heel moeilijk om daar op te rijden zegmaar?
Die westvleteren komt netjes in een krat.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ik bedoel beschadigen van de flessen.
Niet drinken en rijden
Maar parkeren in Leiden of Amsterdam is wel een stuk duurder denk ikquote:Op donderdag 9 januari 2025 05:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Is je Google stuk?
[..]
Parkeren in Leiden of Amsterdam is makkelijker.
Elke keer kan ook jouw laatste keer zijn hoor, ook al rijd je perfect kan er elk moment een dronken Belg tegen je aan rijden en dan ben ook jij morsdood. Memento mori.quote:Op donderdag 9 januari 2025 05:21 schreef r_one het volgende:
[..]
.... áls je ooit nog terugkomt.
.... uit dat levensgevaarlijke België ..... met jouw skills
[..]
Zeg Kluun, het begint nou wel steeds trolliger te worden.
Speltip 7: Niet je hand overspelen en een beetje geloofwaardig blijven.
Ja maar die kans is een stuk kleiner.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Elke keer kan ook jouw laatste keer zijn hoor, ook al rijd je perfect
Nee hoor. De kans op een ongeval is niet groter als je gewoon een rondje rijdt dan als je een specifieke bestemming hebt zoals woon-werkverkeer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen gewoon rondjes rijden met de auto.
Je moet het maar zo zien: als het probleem altijd bij de ander ligt en jij gaat rondjes rijden met de auto, is dat dus een groter risico voor de rest van de mensen op de weg.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nee hoor. De kans op een ongeval is niet groter als je gewoon een rondje rijdt dan als je een specifieke bestemming hebt zoals woon-werkverkeer.
Wie zegt dat dat zo zou zijn?quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Je moet het maar zo zien: als het probleem altijd bij de ander ligt en jij gaat rondjes rijden met de auto, is dat dus een groter risico voor de rest van de mensen op de weg.
Jijzelf.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat zo zou zijn?
Dus voor iedereen behalve voor jou ben jij de anderquote:Op donderdag 9 januari 2025 09:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Veel ongevallen worden ook veroorzaakt door een ander en niet door jou.
Veel =/= altijdquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Jijzelf.
[..]
Dus voor iedereen behalve voor jou ben jij de ander
Nou, met routes die je zeer veel rijdt weet je precies op welk moment je waar moet kijken. Je komt dus minder onverwachter situaties tegen en is dus de kans op aanrijdingen kleiner.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nee hoor. De kans op een ongeval is niet groter als je gewoon een rondje rijdt dan als je een specifieke bestemming hebt zoals woon-werkverkeer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |