abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 januari 2025 @ 07:40:15 #276
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216362749
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 07:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De knoppen werken niet meer
En de draadjes zitten ook los. Sterkte jongen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_216362824
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar 'quote' en 'wijzig' werken niet meer bij mij dus ik kan er geen fatsoenlijk citaat van maken.

Etto schreef het volgende:

quote:
Jij wel?

Hoe vaak hebben we nu al dat hele dodelijke vermoeiende debat over bijvoorbeeld dat 'verrekte stukje brood' gehouden?
Weet ik niet, maar wat maakt dat uit? Het is nog steeds even relevant.

quote:
Hoe oprecht is je interesse in een discussie als je bij voorbaat al hebt aangegeven alles uit die hoek te zien als satanisch en demonisch?
Dat heb ik niet 'bij voorbaat' gedaan, die conclusie heb ik getrokken. Als je ervan overtuigd bent dat die onjuist is, kun je natuurlijk altijd proberen om dat aan te tonen, om mij daarvan te overtuigen. Met inhoudelijke argumenten.

Let wel dat mensen op de brandstapel zijn gegooid voor het ontkennen dat dat verrekte stukje brood Christus was. Dit is dus gewoon een belangrijk en relevant onderwerp, en het feit dat dat een keer met jou besproken is, wil niet zeggen dat het nooit meer besproken hoeft te worden. Ik vind dit een van de ergste vormen van godslastering, dus ja, ik zal daar over bezig blijven. In die zin vind ik de crime van dat ritueel zwaarder zwegen dan dat ik jou of een ander daarmee tegen het hoofd stoot. Dat is een afweging.

quote:
Ik kan het ook wel proberen op jouw 'niveau', met dat fatsoen, die volwassenheid, die totaal niet emotionele en oprechte interessante discussiehouding.

Hoe zou de insteek precies zijn als ik zeg: de adventistenkerk is een kerk van de duivel; de ware geest van de Bijbel is er niet te vinden, het is een machtsproject van enkele Amerikanen die aan de haal gegaan zijn met de uitspraken van een zelfbenoemde profetesse. Ja, OK, misschien bedoelen leden ervan het allemaal oprecht goed, maar ze zijn misleid en hebben niet door dat ze lid zijn van een demonische beweging die ze naar het verderf leidt. Affijn: broeder Ali, lid van die kerk, die ik verder natuurlijk geheel respecteer en waar ik op evenwichtige, faire, vriendelijke en fatsoenlijke manier mee in gesprek wil, en waarvan ik zelfs open laat dat hij me kan overtuigen dat het helemaal geen duivelse sekte vol perversiteiten en zwendel is... Wat vind jij van X?

Totaal niet toxisch, zo'n uitgangspunt.

Let wel: dat bovenstaande meen ik niet, en daarom heb ik zulks ook nooit gezegd. Dergelijke arrogantie meet ik mij niet aan. Het is even om aan te tonen hoe lachwekkend het is dat uitgerekend jij, na al je uitspraken, veroordelingen en bias, pretendeert er op uit te zijn op 'een volwassen manier' te discussiëren.
Ik krijg dit soort dingen toch ook constant naar mijn hoofd geslingerd. Hierboven nog, dat 'mijn God Lucifer is'. Sekte dit, brainwashing dat, valse profetes zo, dat gaat de hele tijd door. Niet alleen hier trouwens hoor, ook hierbuiten wordt die kerk verketterd. Meestal moet ik erom lachen omdat de argumenten gewoon zo absurd en onzinnig zijn.

Als ik er heil in zie om daar tegenin te gaan, dan doe ik dat. Als ik denk dat het geen zin heeft, dan houd ik ermee op. En misschien dat ik het later weer een keer probeer als ik daar zin in in heb. En als iemand simpelweg onwaarheden verspreid, zoals ook hierboven, zal ik dat ook benoemen. Maar ik ga dan niet op een soort kruistocht tegen die persoon, die ook nog eens gebaseerd is op pure veronderstellingen over intenties en bedoelingen.

Het kan me nie zo heel veel schelen, ik voel mij niet persoonlijk aangesproken door die dingen, want ik weet dat het een boel onzin is.

Verder zou ik niet weten waarom ik er niet van overtuigd mag zijn dat de duivel achter allerlei dingen zit, inclusief de RKK. Alsof ik dat dan voor mij moet houden? Ik denk nu juist dat het belangrijk is om die dingen te benoemen, zodat mensen zich er bewust van kunnen worden en zich er los van kunnen maken. Ik zeg die dingen dus in het belang van anderen, niet omdat ik zelf een egoboost nodig heb ofzo. Vooral omdat ik zelf ook misleid ben geweest door die alternatieve religies, ik daarom weet dat de dingen die je daarin meekrijgt satanisch zijn, en dat het enorm bevrijdend is als je je daarvan losmaakt.

Ik weet dus heel goed wat mijn intenties zijn als ik zulke dingen zeg en daarom voel ik mij er ook niet schuldig over ofzo. In tegendeel, ik zou mijn medemens haten als ik het zou weten en er niet over zou spreken.

Wat jij maar niet wilt of kunt, is een uitspraak over een doctrine of geloofssysteem losmaken van de mensen die het praktiseren. Ik doe dat wel, ook al zovaak gezegd. Jij maakt er van 'katholieken dit katholieken dat', ik doe dat niet, ik heb het zelden tot nooit over de individuen, want het gaat me niet om de individuen, het gaat me om wat door mensen is opgetuigd onder invloed van Satanische invloeden, suggesties, ideeën, die ze meestal hebben opgedaan in mystieke, alternatieve staten van bewustzijn en ervaringen, die de basis vormen van de meeste religies, ten opzichte van een op het Woord gebaseerde religie. Die twee staan altijd in schril contrast, en dat is wat ik hier onder de aandacht breng.

Maar jij moet daar meteen een discussie van maken alsof kritiek op een religie kritiek op de mensen is. Dat is gewoon onzin, ik ga daar niet in mee. Alsof mensen altijd 100% overal het fijne van weten. Dat is niet zo, en daarom kijk ik ook niet zo naar mensen. Ik vind dat een hele rare manier van een onderwerp benaderen: je mag geen (soms harde) kritiek hebben op een geloofsysteem, want dan beledig je de mensen. Onzin.

quote:
Dat ben je niet.

Je bent hier om te preken. En weerwoord duld je niet.

En echt... laster nu ook nog. Goeiedag zeg, lees je eigen posts nog eens terug. Wat jij allemaal kerken, gemeenschappen en religies hebt aangewreven, daar lusten de honden geen brood van. Maar ach, je hebt de Waarheid te verkondigen... op een volstrekt volwassen, fatsoenlijke en vriendelijke wijze

Edit: wat ik geloof, heb ik je al gezegd. Met deze disclaimer: dat is geen Ultieme Waarheid, en die is niet Statisch en niet Onveranderlijk. Maar kort samengevat: God is goedheid, de mens is van nature goed, de wereld is van nature goed, het kwade is van een evenredige kracht als het goede, de mens kan kiezen het ene of het andere te dienen, maar uiteindelijk zal de eindplaats bestaan uit datgene waar je voor kiest, hetzij het goede, hetzij het kwade. Ik zou het omschrijven als christelijk humanisme. In schoonheid geloof ik ook, trouwens.

Dat noemde je geloof ik té Yin Yang, te Oosters, en natuurlijk inconsistent en onlogisch. Dat soort argumenten mogen wel in een volwassen, fatsoenlijk en vriendelijk debat, maar liever niet wanneer je aangeeft hoe inconsistent en onlogisch het is te denken dat de wereld 6000 jaar oud is, we allemaal afstammen van twee mensen en allen boeten voor wat zij gedaan hebben. Of dat een zon 'stilgestaan' kan worden.

Hoeft ook niet, want je kunt altijd nog gewoon zeggen dat dat in de Bijbel staat, en daarmee is het waar. Daar kan dan dus ook niet over gediscussieerd worden. Hetgeen raar is, voor een discussie.

Daarom wil je ook geen discussie.
Het gaat er niet om dat 'het staat in de bijbel dus het is waar', het gaat erom dat 'het staat in de bijbel, en wat in de bijbel staat, is dus heel anders dan wat persoon X zegt, of religie Y, of wat hij of zij denkt'.

Zo is het voor mij overduidelijk dat die hele eucharistie tegen allerlei zaken in de bijbel indruist, evenals het priesterschap van de Roomse priesters. Heb ik nu een hekel aan alle priesters?

Dat je dat denkt, zegt denk ik meer over jou, dan over mij.

Daarom is er geen discussie met jou te voeren, je verandert alles in een strijd tussen personen en mensen, en daarom verzandt je zelf ook steeds weer in hele rare pogingen om de boodschapper onderuit te halen in plaats van daadwerkelijk op de inhoud in te gaan.

Maar laat ik toch een poging tot toenaderingn zoeken. Uit jouw posts maak ik op dat je een hart voor mensen hebt, dat je er een hekel aan hebt als geloofsystemen een negatief effect hebben op het welzijn van individuen. En dan vermoed ik maar even dat dat komt omdat jij daar zelf dus enorm onder geleden hebt, tot je jezelf ervan hebt vrijgemaakt. Sindsdien strijd je tegen dat soort pogingen om mensen tot een soort slaaf te maken van religieuze systemen en denkbeelden waar ze enorm onder zullen lijden. Dus je bedoelt het wel goed, want je hebt het welzijn van andere mensen voor ogen. Prima!

Daar kan ik helemaal inkomen, want ik doe hetzelfde: ik geloof dat alle religies, behalve de waarheid en die waarheid is de persoon Jezus Christus, ons spiritueel en anderszins tot slaven maken, en dat die slavernij ontzettend slecht voor ons is.

Het verschil tussen jou en mij is dus dat jij niet de overtuiging hebt dat je de absolute waarheid hebt gevonden, en ik heb die overtuiging wel.

Stel nou dat jij ervan overtuigd was dat je de ultieme waarheid hebt gevonden, het laatste stukje van de puzzelstuk, de sleutel die alle deuren opent, het elixer van het leven, de verlosser, de messias, degene die ons niet alleen oproept om naar Hem te komen, maar ons vervolgens de wereld in stuurt om over Hem te vertellen en alle boze werken van de duivel te ontmaskeren. Zou jij dan neutraal blijven? Of zou je doen wat Hij zegt?
  maandag 20 januari 2025 @ 12:21:38 #278
545 dop
:copyright: dop
pi_216365277
quote:
0s.gif [b]Op maandag 20 januari 2025 07:58 schreef Ali_Kannibali het volgend:
Stel nou dat jij ervan overtuigd was dat je de ultieme waarheid hebt gevonden,
valt weinig te discussiëren als je dat telkens als ultieme argument blijft inbrengen. Niemand hier die niet door heeft dat dit jouw uitgangspunt is.
quote:
het laatste stukje van de puzzelstuk, de sleutel die alle deuren opent, het elixer van het leven, de verlosser, de messias, degene die ons niet alleen oproept om naar Hem te komen, maar ons vervolgens de wereld in stuurt om over Hem te vertellen en alle boze werken van de duivel te ontmaskeren. Zou jij dan neutraal blijven? Of zou je doen wat Hij zegt?
Je bent niet in staat om te bedenken dat jouw gedachten en ideeën geen sluitend verhaal zijn simpelweg omdat ze zijn gebaseerd op de cirkel redenatie, dat alles in de bijbel foutloos en juist is omdat God!
Je kunt niet verwachten dat iedereen die op zijn eigen verstand en gevoel durft te vertrouwen, niet automatisch op de zelfde belachelijke conclusies zal komen.
Het is een verzameling oude teksten. geschreven door verschillende personen met verschillende gedachten en ideeën op verschillende momenten in de tijd. soms gebaseerd op nog oudere verhalen en ideeën. achteraf gebundeld tot 1 geheel. geen ultieme waarheid!
Er staan ook gewoon dingen in die in de huidige tijd en context belachelijk zijn.

Het leven en de keuzes die je maakt zijn niet zwart wit, het is niet goed of kwaad, hel of hemel.
En gezien de ultieme keuze niet bestaat, is de ultieme waarheid dus ook niet mogelijk.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 20 januari 2025 @ 12:34:07 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216365400
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 07:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
knip
1. Aangezien je de Waarheid meent te weten, heb je dus ook geen enkele behoefte aan een discussie, enkel aan het bespreken van die Waarheid met gelijkgestemden. Daar is een discussieforum niet de plek voor.

2. Omdat je de Waarheid weet, zul je ook alle argumenten die tegen je ingebracht worden a priori weerleggen. Goed voorbeeld is het gegeven dat er al duizenden keren tegen je gezegd is dat de vroegste kerken, t.w. de RKK en de OOK, nooit sola scriptura hebben geleerd, en je dus hen ook niet langs die meetlat kan leggen.

3. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt het altijd over personen. Kun je weg blijven vluchten met 'instanties' en 'instituten', dat is mensenwerk. Mensen die zaken geloven. Mensen die niet misleid zijn, maar daadwerkelijk hun Waarheid beleven en die ook praktiseren. Je gaat niemand winnen met je constante aantijgingen dat men zich met satanische geesten in laat, aangestuurd door malafide priesters die willens en wetens mensen bedriegen. Al helemaal niet als je zo overduidelijk zo weinig kennis van die stromingen hebt.

4. Ik heb niet de arrogantie dat ik ooit de Waarheid kan weten, dus voel me inderdaad niet geroepen om dat elixer te delen of op te leggen, om me vervolgens blind te maken voor tegenargumenten, en ratio en logica uit te schakelen. Laat staan door anderen die deze waarheid niet delen weg te zetten als volgelingen van Satan, al dan niet bewust.

5. Jouw waarheid brengt even goed knechting. Dat kan ook niet anders want het uitgangspunt is dat je al bij voorbaat niet deugt, een ingebakken zondige natuur hebt en moet 'strijden' daartegen. Dan hebben we het niet over het strijden tegen moord- en rooflust, we hebben het hier simpelweg over het luisteren naar muziek of bekijken van beelden. Persoonlijk vind ik een dergelijke Waarheid ook enorm pietluttig in diens kernpunten. Daarom blijf ik ook op je reageren, omdat ik niemand een dergelijk aangeprate afkeer van zichzelf en diens bestaan gun. De ultieme knechting.

6. Het ergste van alles is nog dat we niets anders hebben dan jouw persoonlijke interpretatie van eeuwenoude vertaalde teksten bij elkaar verzameld op concilies duizenden jaren geleden, en we dat als onwrikbare en onfeilbare bron voor het kunnen kennen van de Waarheid moeten aannemen.

Hierom is discussiëren met je zinloos. Dat ik je kan overtuigen van wat dan ik ook, daar ben ik niet mee bezig. Het dient vooral als weerwoord voor andere lezers, opdat zij zich niet door je dogma's van alles laten aanpraten.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-01-2025 12:40:43 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216366009
Quote-knop werkt nog steeds niet helaas. Weet iemand hier een mogelijke reden voor toevallig?

quote:
1. Aangezien je de Waarheid meent te weten, heb je dus ook geen enkele behoefte aan een discussie, enkel aan het bespreken van die Waarheid met gelijkgestemden. Daar is een discussieforum niet de plek voor.
'De waarheid weten' (oftewel Christus dus) wil niet zeggen dat je denkt dat je alles weet en nooit meer iets kunt leren of er nooit naast kunt zitten. Dus nee, dit klopt niet. Verder hebben wel meer mensen sterke overtuigingen. Dat is geen reden om geen discussie aan te gaan.

quote:
2. Omdat je de Waarheid weet, zul je ook alle argumenten die tegen je ingebracht worden a priori weerleggen. Goed voorbeeld is het gegeven dat er al duizenden keren tegen je gezegd is dat de vroegste kerken, t.w. de RKK en de OOK, nooit sola scriptura hebben geleerd, en je dus hen ook niet langs die meetlat kan leggen.
Als het goede argumenten zijn, kan ik die best meenemen.

Wb kerken: dat hangt er maar net van af wat je aan het beoordelen bent.

quote:
3. Hoe je het ook wendt of keert, je hebt het altijd over personen. Kun je weg blijven vluchten met 'instanties' en 'instituten', dat is mensenwerk. Mensen die zaken geloven. Mensen die niet misleid zijn, maar daadwerkelijk hun Waarheid beleven en die ook praktiseren. Je gaat niemand winnen met je constante aantijgingen dat men zich met satanische geesten in laat, aangestuurd door malafide priesters die willens en wetens mensen bedriegen. Al helemaal niet als je zo overduidelijk zo weinig kennis van die stromingen hebt.
Nee, gewoon niet mee eens. Misschien komt het omdat ik een Nederlander ben en wij een net iets andere cultuur hebben wat dat betreft denk ik, maar wij willen kunnen zeggen en denken wat wij willen, ongeacht of iemand zich nu beledigd voelt of niet. Dat is toch echt iets wat in onze cultuur zit, en die stamt ook af van het feit dat wij een rebelse geschiedenis hebben waarin we ons tegen koning en kerk verzet hebben. Kritiek leveren op instanties, instituten, regeringen, kerken enzovoorts wordt als volstrekt normaal en gezond beschouwd, en daarbij gaat het dus niet automatisch om elk indvidu wat zich met zo'n groep identificeert.

quote:
4. Ik heb niet de arrogantie dat ik ooit de Waarheid kan weten, dus voel me inderdaad niet geroepen om dat elixer te delen of op te leggen, om me vervolgens blind te maken voor tegenargumenten, en ratio en logica uit te schakelen. Laat staan door anderen die deze waarheid niet delen weg te zetten als volgelingen van Satan, al dan niet bewust.
Dat is geen kwestie van arrogantie, maar geloof, overtuiging, en dan de daad bij het woord voegen. Het Christelijke geloof zou zinloos zijn als je het alleen voor jezelf houdt, of als je er niet van overtuigd bent dat het de waarheid is. Dat je daar niet tegen kunt, is jouw probleem.

quote:
5. Jouw waarheid brengt even goed knechting. Dat kan ook niet anders want het uitgangspunt is dat je al bij voorbaat niet deugt, een ingebakken zondige natuur hebt en moet 'strijden' daartegen. Dan hebben we het niet over het strijden tegen moord- en rooflust, we hebben het hier simpelweg over het luisteren naar muziek of bekijken van beelden. Persoonlijk vind ik een dergelijke Waarheid ook enorm pietluttig in diens kernpunten. Daarom blijf ik ook op je reageren, omdat ik niemand een dergelijk aangeprate afkeer van zichzelf en diens bestaan gun. De ultieme knechting.
Dat soort dingen trek je altijd volledig uit hun verband. Waar het om gaat is dat er twee soorten geesten in de wereld zijn: de Heilige geest van God, en de rebelse geest van Satan en zijn gevallen engelen aka demonen. Die voeren een strijd, en wij zitten daar middenin. Die strijd draait om onze geest: wie regeert er in jouw geest, God, of de duivel? En hoe zorgen bepaalde praktijken, gebruiken, gewoonten, rituelen enzovoorts ervoor dat je jezelf openstelt voor de geest van God, of juist voor de duivel? Wat zijn de fysieke effecten van die gebruiken, hoe vormen ze jouw brein en hoe bepalen ze dus op de lange termijn met welke geest je op één lijn komt? Dat zijn alemaal relevante kwesties waarbij het niet zozeer draait om 'wat is slecht', maar om 'wat is goed voor je'. Niet alles in de wereld is goed of gezond voor je namelijk.

quote:
6. Het ergste van alles is nog dat we niets anders hebben dan jouw persoonlijke interpretatie van eeuwenoude vertaalde teksten bij elkaar verzameld op concilies duizenden jaren geleden, en we dat als onwrikbare en onfeilbare bron voor het kunnen kennen van de Waarheid moeten aannemen.

Hierom is discussiëren met je zinloos. Dat ik je kan overtuigen van wat dan ik ook, daar ben ik niet mee bezig. Het dient vooral als weerwoord voor andere lezers, opdat zij zich niet door je dogma's van alles laten aanpraten.
Het meeste van wat ik zeg is niet origineel en niet mijn 'persoonlijke interpretatie'. Heel veel zul je terugvinden in geschriften van hervormers en kerken. Ik ga dat natuurlijkl niet elke keer citeren want wie wat precies heeft gezegd zit niet in mijn hoofd. Maar ook dit is dus gewoon niet waar.

Verder maakt het ook niet uit of het mijn persoonlijke interpretatie is, dat sluit een discussie over de inhoud niet uit.
pi_216367842
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet echt.

Je bent vooral een kei in het ridiculiseren van andermans opvattingen, standpunten en zelfs hobby's. Edoch, je geeft zelf nooit helemaal aan wat jij precies gelooft. Snap ik ook wel. Glazen huizen en zo.

Voor ridiculisering en bespottingen: wat zo apart is, is dat waar je mij nooit uitspraken zult horen doen over hoe satanisch en duivels gemeenschappen, kerken en esotherische bewegingen zijn, je duimpjes te kort komt om broeder Ali in al diens verketteringen van andere geloven bij te staan. Let wel: enkel wanneer het uitkomt. Want gegarandeerd lig je binnen no time ook in de clinch met hem.

Dat soort me nog het meest aan heel je houding hier. Het barst van de onoprechtheid, innuendo en selectieve verontwaardiging. Het is net als je werkwijze om een post waarin ik een Orthodoxe eredienst - het was dus geen katholieke, zelfs dat had je niet door - aanvoer als bewijs van schoonheid (een esthetisch argument) elders neergooit om daarmee kennelijk bij ánderen aan te geven hoe weinig moeite ik zou hebben met orthodox religieuze standpunten en dogma's. DAT is jouw manier, DAT is jouw bijdrage en DAAR zit een motivatie achter die ik wel kan raden.

Ook hier ga je weer nergens in op wat er werkelijk gezegd wordt en het leggen van verbindingen, laat staan begrijpen van context, ontgaat je telkenmale. Weet je nog waarom ik die rabbijn destijds opvoerde? Omdat hij in dat fragment aangaf dat religie en religieus zijn helemaal niet zo belangrijk is. En laat datzelfde nu zijn waarom ik aangeef nul problemen met Jodendom te hebben: ZIJ BEKEREN NIET. Zij sluizen geen miljarden de wereld door om die RELIGIE te verspreiden. Zij roepen niet op tot HEILIGE OORLOGEN.

En ook al hebben we legio voorbeelden van geheel niet-Joodse culturen en naties op deze aarde waar homoseksualiteit wel degelijk, hier en nu en in concreto op de doodstraf kan rekenen, laat het aan kerelX over om alsnog met een tempelverhaal te komen waaruit blijkt dat er nog een tijd gaat komen dat die orthodoxe Joden (die nu al een minderheid in Israël zijn) los gaan op homo's.

Confronterend? Eerder dertien-in-één-dozijn. Je hebt een Waarheid te beschermen, en als een pijlgifkikker spring je op alles wat je niet bevalt. Denk eerder dat mijn posts iets te confronterend voor jou zijn, alsof ik een dierbaar speeltje afpak wanneer ik stel dat al dat religieuze en spirituele gemijmer nooit, maar dan ook nooit bewezen kan worden en derhalve geen enkele plek heeft in het wetenschappelijk discours, laat staan dat we eeuwenoude teksten gaan gebruiken om hele volksstammen te verketteren als onwenselijk, ondergeschikt of onrein.

Geloof verder vooral wat je wil.
Het feit dat je de inhoud van mijn post geheel hebt weggeknipt en vervangen hebt met het woord “bullshit”, bevestigd dat je niet geconfronteerd wil worden met de inhoud ervan. ...... Vervolgens kom je met deze lange post waar je alleen maar op de man speelt, want dat is makkelijker dan inhoudelijk reageren op het punt die ik voor je vetgedrukt heb en slechts uit één zin bestaat. Je post leest als een roddelblad, van dat niveau is het, en daarvoor ben ik niet in F&L. Als je niet inhoudelijk wil discussiëren en het punt stelselmatig negeert dan scheiden hier onze wegen.
pi_216367850
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
'Als een pijlgifkikker spring je op alles wat je niet bevalt.' Dat dat uit jouw mond komt, lol. Als er iemand is die hier als een briesende, giftige slang op mensen met een andere mening duikt, ben jij dat wel. Maar je bent zo blind en misleid dat je dat waarschijnlijk niet eens van jezelf herkent. Jij hebt echt een heel negatieve, zure invloed op dit forum vind ik. Er kan geen greintje vriendelijkheid, menselijkheid of zelfs maar basaal fatsoen van af.
Ik had op zijn aantijgingen, met 0,0 zelfreflectie van zijn kant, kunnen reageren, maar dan wordt het punt ondersneeuwt en dat is wat hij wil. Het feit dat hij de inhoud van mijn post geheel heeft weggeknipt in zijn reactie en reageert met een lange post waar hij alleen maar op de man speelt spreekt boekdelen. Het punt dat ik vetgedrukt heb en slechts uit één zin bestaat negeert hij compleet. En dat stelselmatig in verschillende posts waarin ik dat punt herhaal. Het lijkt wel cognitieve dissonantie, vooral omdat hij dat punt negeert en ook steeds zaken herhaalt waar ik meerdere keren op in gegaan ben.

Maar goed, als het niet inhoudelijk wordt dan heeft het voor mij geen zin om verder te reageren op zo iemand.
pi_216367892
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 00:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nou en, moet je daarom zo'n houding aannemen? Omdat iemand een andere mening heeft dan jij? De enige hier die constant negatieve intenties en bedoelingen in andermans gedrag ziet, ben je zelf. En meestal raaskal je ook meer op basis van je eigen vooroordelen dan dat je daadwerkelijk probeert te begrijpen wat andermans standpunten zijn, want jij weet het toch allemaal en jij bent beter. Het is extreem vermoeiend en verziekend vind ik. Eigenlijk zijn dit onderwerpen waar je je niet mee bezig zou moeten houden, want je bent daar duidelijk emotioneel niet volwassen genoeg voor.
  maandag 20 januari 2025 @ 18:49:54 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216370076
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:48 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Het feit dat je de inhoud van mijn post geheel hebt weggeknipt en vervangen hebt met het woord “bullshit”, bevestigd dat je niet geconfronteerd wil worden met de inhoud ervan. ...... Vervolgens kom je met deze lange post waar je alleen maar op de man speelt, want dat is makkelijker dan inhoudelijk reageren op het punt die ik voor je vetgedrukt heb en slechts uit één zin bestaat. Je post leest als een roddelblad, van dat niveau is het, en daarvoor ben ik niet in F&L. Als je niet inhoudelijk wil discussiëren en het punt stelselmatig negeert dan scheiden hier onze wegen.
Nee hoor. Over een paar weken duik je met een nieuwe naam wel weer op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 januari 2025 @ 18:58:59 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216370222
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:48 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Ik had op zijn aantijgingen, met 0,0 zelfreflectie van zijn kant, kunnen reageren, maar dan wordt het punt ondersneeuwt en dat is wat hij wil. Het feit dat hij de inhoud van mijn post geheel heeft weggeknipt in zijn reactie en reageert met een lange post waar hij alleen maar op de man speelt spreekt boekdelen. Het punt dat ik vetgedrukt heb en slechts uit één zin bestaat negeert hij compleet. En dat stelselmatig in verschillende posts waarin ik dat punt herhaal. Het lijkt wel cognitieve dissonantie, vooral omdat hij dat punt negeert en ook steeds zaken herhaalt waar ik meerdere keren op in gegaan ben.

Maar goed, als het niet inhoudelijk wordt dan heeft het voor mij geen zin om verder te reageren op zo iemand.
Je posts zijn niet 'confronterend'. Ergens wel koddig dat je denkt dat dat wel het geval is. Ik ben benieuwd hoe dat in jouw brein werkt.

"Jeetje. Kerelx/Anti-deeltje/RJ125 stelt bestialiteit, pedoseksualiteit en incest gelijk aan homofilie en komt met uitermate coherente en rationele argumenten daarvoor. Nu ben ik net als hij ervan overtuigd dat volwassen mensen die van elkaar houden inderdaad afgewezen dient te worden wanneer het personen van hetzelfde geslacht betreft, zoals de oude meesters dat al aanleerden... want honden springen ook weleens tegen vrouwenbenen op, en uiteraard is het van precies dezelfde orde als een moeder die met haar kind naar bed gaat. Totaal logisch. Ik ben om."

Het is andersom. Jij wordt geconfronteerd met het feit dat mensen de zin van het leven kunnen vinden in iets simpels als muziek. Dat kan en mag niet wanneer je jezelf hebt aangepraat dat dat alleen kan door een jarenlange doorwrochting van eeuwenoude hermetische teksten, opgesteld door 'heiligen' die zoveel opgeofferd hebben om al die diepere wijsheden te doorgronden en vast te leggen. De SMALLE weg.

Het tast je ego aan, dat dat kennelijk allemaal helemaal niet noodzakelijk is. Dat "Papa's Got a Brand New Bag" net zo verheven en van goddelijke manifestatie vergeven is als die 78.975 mystieke teksten die je doorgeploeterd hebt en waar je oh zo trots op bent dat jij, je begevend op die smalle weg, de discipline wel voor hebt kunnen opbrengen om de grote levensvragen te kunnen beantwoorden. Hoe zei je het ook weer elders? "Het is niet voor iedereen weggelegd".

Dat is de echte confrontatie. Het gegeven dat mensen die diepere kennis die jij als essentieel acht helemaal niet nodig hebben.

Affijn, tot de volgende kloonaccount; mag ik de naam Solis Sacerdotibus pitchen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 januari 2025 @ 19:02:05 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216370265
Hopelijk valt het de overige lezers ook op dat wanneer de H.H. Ali en Kerelx/Anti-deeltje/RJ125 van weerwoord worden voorzien, het allemaal afgedaan wordt als 'op de man'.

Heb respect voor de goddelijke waarheden van deze pausen s.v.p.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216370342
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hopelijk valt het de overige lezers ook op dat wanneer de H.H. Ali en Kerelx/Anti-deeltje/RJ125 van weerwoord worden voorzien, het allemaal afgedaan wordt als 'op de man'.

Heb respect voor de goddelijke waarheden van deze pausen s.v.p.
Waarom nog al die moeite doen, vraag ik je beleefd?
  maandag 20 januari 2025 @ 19:08:47 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216370357
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:07 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Waarom nog al die moeite doen, vraag ik je beleefd?
Vooral voor andere lezers.

Dat vergif dat de heren hier verspreiden dient beantwoord te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 januari 2025 @ 20:05:12 #289
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216371470
Als er 1 is die op de man speelt dan is Ali het.

In z'n eerste reacties op mij, sinds m'n afwezigheid op dit forum, of iig in 1 van z'n eerste reacties werd ik direct al trol genoemd. Later vergeleek die me met satan. Hij denkt dat die het alleenrecht heeft om mensen uit te schelden met z'n messias-complex. Want als je zelf iets tegen hem zegt speel je op de man en ben je hypocriet. Nou hij heeft het uitgevonden.

Heel erg in de Heer doen maar tegelijkertijd alles en iedereen haten die anders denkt dan waar die mee geïndoctrineerd is.
En dat mag je dan niet zeggen, want er is een complot gaande. satan heeft de katholieke kerk bedacht om mensen weg bij God te houden en dat staat in de bijbel. Ik heb hem al vaker uitgelegd dat mensen de kerk zijn, dus dat hij geen instituut haat maar de mensen die het instituut vormen. Doet die allemaal niets mee. Past niet binnen de ideologie van z'n sekte. Hoe die erbij komt dat het in de bijbel staat, tja iets met teksten die iets wilde zeggen tegen de toehoorder op dat moment over de huidige situatie misbruiken voor eigen parochie. Want onze profeet White heeft dat zo van God te horen gekregen.

Misschien is die ook wel door God gestuurd. De slang uit Eden werd ook door God gestuurd. Hij is dan denk ik een Ouroborus.
pi_216372184
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:05 schreef Panterjong het volgende:

Misschien is die ook wel door God gestuurd. De slang uit Eden werd ook door God gestuurd. Hij is dan denk ik een Ouroborus.
Trump zei vanavond dat hij door God is gezonden gered om de VS te redden. Zijn we ook mooi klaar mee.
pi_216373728
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:51 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Trump zei vanavond dat hij door God is gezonden gered om de VS te redden. Zijn we ook mooi klaar mee.
Trump was volgens mij nooit zo into geloof. Maar tankte flink bij in het doen alsof om zo de zege van conservatief en doorgeslagen geloofsbeleiders te krijgen. Helaas slaan ze alle hoofdstukken over waar zorg voor de minder bedeelden in genoemd wordt. Anders kan er niet maximaal gegraaid worden.
pi_216374180
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor. Over een paar weken duik je met een nieuwe naam wel weer op.
Die glazenbol past ook wel bij het roddelblad-niveau.
pi_216374184
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je posts zijn niet 'confronterend'. Ergens wel koddig dat je denkt dat dat wel het geval is. Ik ben benieuwd hoe dat in jouw brein werkt.

"Jeetje. Kerelx/Anti-deeltje/RJ125 stelt bestialiteit, pedoseksualiteit en incest gelijk aan homofilie en komt met uitermate coherente en rationele argumenten daarvoor. Nu ben ik net als hij ervan overtuigd dat volwassen mensen die van elkaar houden inderdaad afgewezen dient te worden wanneer het personen van hetzelfde geslacht betreft, zoals de oude meesters dat al aanleerden... want honden springen ook weleens tegen vrouwenbenen op, en uiteraard is het van precies dezelfde orde als een moeder die met haar kind naar bed gaat. Totaal logisch. Ik ben om."

Het is andersom. Jij wordt geconfronteerd met het feit dat mensen de zin van het leven kunnen vinden in iets simpels als muziek. Dat kan en mag niet wanneer je jezelf hebt aangepraat dat dat alleen kan door een jarenlange doorwrochting van eeuwenoude hermetische teksten, opgesteld door 'heiligen' die zoveel opgeofferd hebben om al die diepere wijsheden te doorgronden en vast te leggen. De SMALLE weg.

Het tast je ego aan, dat dat kennelijk allemaal helemaal niet noodzakelijk is. Dat "Papa's Got a Brand New Bag" net zo verheven en van goddelijke manifestatie vergeven is als die 78.975 mystieke teksten die je doorgeploeterd hebt en waar je oh zo trots op bent dat jij, je begevend op die smalle weg, de discipline wel voor hebt kunnen opbrengen om de grote levensvragen te kunnen beantwoorden. Hoe zei je het ook weer elders? "Het is niet voor iedereen weggelegd".

Dat is de echte confrontatie. Het gegeven dat mensen die diepere kennis die jij als essentieel acht helemaal niet nodig hebben.

Affijn, tot de volgende kloonaccount; mag ik de naam Solis Sacerdotibus pitchen?
Aannames en roddels, niveau van een roddelblad, i.c.m. drogredenen, waarbij je nog steeds niet ingaat op het punt:

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 23:52 schreef Kerelx het volgende:
...
Je gaf aan dat je “nul” problemen hebt met het jodendom, waar homoseksualiteit als een zonde wordt gezien en wat bestraft wordt met de dood door steniging, terwijl je Ali_Kannibali aan de tand voelde over homoseksualiteit.
...
Veel (orthodoxe) joden blijven homoseksualiteit afkeuren en als zonde zien (zoals rabbijn Manis Friedman die je bewonderd) op basis van joodse geschriften. Toch geef je aan dat je “nul” problemen hebt met het jodendom waar de doodstraf op homoseksualiteit staat, maar bekritiseer je Ali_Kannibali voor zijn relatief milde standpunt hierin.

Ik vind dat zeer opmerkelijk en getuigen van een dubbele standaard.
Gauw, gooi er nog een lap tekst tegenaan van het niveau Party/Privé om het te ondersneeuwen, anders merken lezers het misschien op.
pi_216374193

[ Bericht 100% gewijzigd door Kerelx op 21-01-2025 00:02:35 ]
pi_216374873
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Trump was volgens mij nooit zo into geloof. Maar tankte flink bij in het doen alsof om zo de zege van conservatief en doorgeslagen geloofsbeleiders te krijgen. Helaas slaan ze alle hoofdstukken over waar zorg voor de minder bedeelden in genoemd wordt. Anders kan er niet maximaal gegraaid worden.
De Amerikaanse arbeiders moeten wanhopig zijn om te geloven dat een miljardair gesteund door nog rijkere miljardairs "het beste met hen voor hebben". De teleurstelling en woede zal later enorm zijn.
pi_216374874
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:53 schreef Kerelx het volgende:

Houd nou eens op met dat gelul.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 07:50:08 #297
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216375077
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 23:52 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Aannames en roddels, niveau van een roddelblad, i.c.m. drogredenen, waarbij je nog steeds niet ingaat op het punt:
[..]
Gauw, gooi er nog een lap tekst tegenaan van het niveau Party/Privé om het te ondersneeuwen, anders merken lezers het misschien op.
Daar is die gewoon op ingegaan. En het klopt niet wat je zegt, binnen het jodendom wordt er niemand gedood omdat ze homo zijn. In Israël is het gewoon toegestaan. Daar heb ik je al opgewezen maar je blijft dom of een leugenaar.
pi_216375188
De reden dat Joden niet evangeliseren is omdat niet-Joden 'goyim' zijn waar veelal op neergekeken wordt. Voor veel Joden is God alleen voor Israël en niet-Joden zullen onderworpen worden wanneer de messias verschijnt. In de tussentijd houden sommigen er nogal nare gebruiken op na, zoals op Christenen spugen en ze verbaal en fysiek mishandelen.

Dus of dit nou beter is dan mensen over vergeving in Jezus Christus vertellen, betwijfel ik.
pi_216375244
Kan nog steeds niet quoten.

KerelX zei:

quote:

Op een gegeven moment is er nog maar een ding van toepassing vrees ik:

6 Geef het heilige niet aan de honden, en werp uw parels niet voor de zwijnen, opdat die ze niet op enig moment met hun poten vertrappen, zich omkeren en u verscheuren.

Altijd als het evangelie verspreid wordt, komen daar mensen op af die tot enige doel hebben om alles wat je probeert te doen te ondermijnen. Zoals is het altijd al geweest. Het is soms denk ik inderdaad beter om er gewoon mee te stoppen, anders verandert het maar in lelijk gebakkelei waar niemand wat aan heeft.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 08:19:12 #300
545 dop
:copyright: dop
pi_216375317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 08:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De reden dat Joden niet evangeliseren is omdat niet-Joden 'goyim' zijn waar veelal op neergekeken wordt. Voor veel Joden is God alleen voor Israël en niet-Joden zullen onderworpen worden wanneer de messias verschijnt. In de tussentijd houden sommigen er nogal nare gebruiken op na, zoals op Christenen spugen en ze verbaal en fysiek mishandelen.

Dus of dit nou beter is dan mensen over vergeving in Jezus Christus vertellen, betwijfel ik.
Heb je enige ervaring met Joden op deze manier?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')