abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:46:59 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216139155
Er is een dode te betreuren, 14 jaar uit Rotterdam

twitter

En twee zwaargewonde kinderen van 13 en 17 jaar

13-jarige in Kamperland
Jongen ernstig gewond geraakt bij ongeluk met vuurwerk in Kamperland

twitter

17-jarige in Gravendeel
quote:
'Jongen in 's-Gravendeel raakt negen vingers kwijt door vuurwerk'

Op de Vlasakker in 's-Gravendeel is vanmiddag een jongen ernstig gewond geraakt bij het afsteken van vuurwerk. Volgens ooggetuigen is het slachtoffer ongeveer 17 jaar en heeft hij negen vingers verloren.
De politie kent die verhalen, maar kan ze niet bevestigen. De traumahelikopter landde in 's-Gravendeel om eerste hulp te verlenen. Het toestel heeft de jongen daarna naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.
Agenten waren in het dorpje in de Hoeksche Waard bezig met het afhandelen van een klein brandje. Iemand sprak ze aan en vertelde van het gewonde slachtoffer.
Burgemeester Erik van Heijningen van Hoeksche Waard - waar 's-Gravendeel onder valt - had vooraf opgeroepen om het rustig te houden met de jaarwisseling.

https://www.rijnmond.nl/n(...)-kwijt-door-vuurwerk

twitter
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:47:49 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216139161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:39 schreef Zelva het volgende:

[..]
Afsteken van vuurwerk buiten cat. 1, dus ook het vuurwerk dat je hier in winkels kunt kopen, is al illegaal buiten 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur. Toch hoor je overal vuurwerk buiten die tijden en kunnen mensen gerust uren lang in dezelfde straat hun gang gaan. Waar is die opsporing dan als het dan zo makkelijk is?

Het heeft niets te maken met of het moeilijk of makkelijk is, het heeft te maken met dat de wil ontbreekt om echt te gaan handhaven.
Je moet eens weten hoeveel mensen de politie bellen en dat men langsgaat en het legaal vuurwerk blijkt te zijn, Vaak nog uit de laagste categorie ook, dat het hele jaar mag worden afgestoken.
pi_216139163
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:16 schreef tja77 het volgende: [..] Politie/ambtenaren komen mijn huis niet in zonder huiszoekingsbevel. Suc6
Volgens mij heb ik het niet over huisbezoeken maar juist op scholen (gebeurt nu ook al) openbaar vervoer en kelderboxen van VVE’s. Voor dit laatste zal toestemming nodig zijn, maar ik denk niet dat er niemand vrijwillig bovenop een megabom wil wonen.
pi_216139177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is ook zo, het kan inderdaad zomaar gebeuren dat je dit soort ongeregeldheden als slopen en vernielen gewoon blijft bestaan, omdat het oude jaar is. Wel hebben veel hulpdiensten dan minder brand en mensen zonder vingers en ogen.
Weet je dat zeker? Die jongens die nu vingers moeten missen doen dat over het algemeen omdat ze illegaal vuurwerk afstaken. Zeggen dat ze dat niet meer doen omdat vuurwerk in zijn geheel verboden is is wel een long stretch.
pi_216139193
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al terroristjes. Leuk dat je mij en op een paar na iedereen daarmee vergelijkt. Tnx. ^O^
Vreemde reactie .
Waarom zou ik normale vuurwerkliefhebbers vergelijken met straattuig!
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:51:30 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216139208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:33 schreef KoosVogels het volgende: [..] Dat ligt helemaal aan de manier waarop het verbod 'averechts' werkt. Maar om antwoord te geven op je vraag: evalueren van maatregelen is altijd zinnig, niets is in beton gegeten.
Nou ja, er worden hier wel scenario's geschetst waarop het averechts werkt: men grijpt meer en sneller naar het illegale spul, want dat blijft onverminderd beschikbaar. Niet zeker dat dat gebeurt, maar het is op basis van andere casussen en zelfs het tweevoudige totaalverbod hier een behoorlijk aannemelijk scenario.

Mocht jouw plan werken, ben ik er niet tegen. Maar je bent ook bereid om het terug te draaien wanneer het niet werkt dus. Prima. :)
pi_216139212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:45 schreef CR7 het volgende: [..] Heb ik wat gemist? Scholen staan bekend om hun illegale opslagpraktijken?
Ja, hier hebben ze meerdere malen kruiscontroles gehad, dan loopt er zo’n speciale politiehond langs de kluizen. En als die wat ruikt dan halen ze de leerling erbij.

Waar dacht jij dan dat jeugd die zooi verhandelde?
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:52:57 #8
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_216139230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik het niet over huisbezoeken maar juist op scholen (gebeurt nu ook al) openbaar vervoer en kelderboxen van VVE’s. Voor dit laatste zal toestemming nodig zijn, maar ik denk niet dat er niemand vrijwillig bovenop een megabom wil wonen.
Als mensen weten dat daar wordt gecheckt, dan bewaren ze die Cobra’s toch onder hun bed?
Je zult met wat grondigers moeten komen, als je het echt wilt uitbannen, en dat krijg je juridisch niet voor elkaar. Ook de kelderbox die onder een VVE valt is privé wanneer het een koopwoning betreft.
pi_216139266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen de politie bellen en dat men langsgaat en het legaal vuurwerk blijkt te zijn, Vaak nog uit de laagste categorie ook, dat het hele jaar mag worden afgestoken.
Daarom lig ik ook constant in een deuk als mensen het hebben over een totaal verbod. Want cat 1 of F1 vuurwerk kan je niet verbieden volgens Europese regelgeving.
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:55:39 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216139282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Die jongens die nu vingers moeten missen doen dat over het algemeen omdat ze illegaal vuurwerk afstaken. Zeggen dat ze dat niet meer doen omdat vuurwerk in zijn geheel verboden is is wel een long stretch.
Ogen niet.
pi_216139299
quote:
5s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:50 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Vreemde reactie .
Waarom zou ik normale vuurwerkliefhebbers vergelijken met straattuig!
Dat zijn continu de vergelijkingen.
Schijtzat van het over 1 kam scheren steeds.
pi_216139336
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:52 schreef tja77 het volgende:

[..]
Als mensen weten dat daar wordt gecheckt, dan bewaren ze die Cobra’s toch onder hun bed?
Je zult met wat grondigers moeten komen, als je het echt wilt uitbannen, en dat krijg je juridisch niet voor elkaar. Ook de kelderbox die onder een VVE valt is privé wanneer het een koopwoning betreft.
De gangen zijn gezamenlijk eigendom, die honden ruiken die troep echt wel op de gangen.
Toestemming via een algemene ledenvergadering.

Volledig vuurwerkverbod en dergelijke gaan imo niet werken, wel gerichte acties op plekken waar die gasten vaak verblijven. Dus op scholen, openbaar vervoer en in die kelderboxen.
pi_216139374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Totaalverbod tijdens corona was een goede eerste stap. Het was een stuk rustiger dan andere jaren.

Wat ik al schreef: je bent niet meteen waar je wil zijn. Totaalverbod moet je jaren volhouden, waardoor vuurwerk afsteken steeds minder normaal wordt.
Pure onzin en geschiedvervalsing.

Overal was vuurwerk. En veel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:02:02 #14
342627 tja77
pi_216139384
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
De gangen zijn gezamenlijk eigendom, die honden ruiken die troep echt wel op de gangen.
Toestemming via een algemene ledenvergadering.

Volledig vuurwerkverbod en dergelijke gaan imo niet werken, wel gerichte acties op plekken waar die gasten vaak verblijven. Dus op scholen, openbaar vervoer en in die kelderboxen.
Ah toestemming via een ledenvergadering, goh waar zal ik mijn vuurwerk toch opslaan? Jij denkt dat wanneer iemand toestemming geeft voor speurhonden, diegene nog steeds daar z’n vuurwerk op gaat slaan? Misschien wat legaal spul om de boel te zieken, en het illegaal spul elders.
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:04:11 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216139414
Misschien kunnen ze wat piepers lenen van Israël en die als een pakket bij het vuurwerk stoppen in de rest van de EU, als je dan de grens overgaat gaat bij Nederland dan gaat die pieper af.
pi_216139417
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:02 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ah toestemming via een ledenvergadering, goh waar zal ik mijn vuurwerk toch opslaan? Jij denkt dat wanneer iemand toestemming geeft voor speurhonden, diegene nog steeds daar z’n vuurwerk op gaat slaan? Misschien wat legaal spul om de boel te zieken, en het illegaal spul elders.
Jij denkt dat die bewoners bij de vergadering zullen zijn? Hoe naïef is dat…
pi_216139441
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-vuurwerkverbod.html

Ja, dit soort zijkwijven met eigengerijde maakbaarheidsdrang zullen even de kans onbenut laten om even lekker te janken.

Je ziet idd wat een vuurwerkverbod uithaalt: geen moer.
Dan moet een ander het maar oplossen omdat ze zelf niet gaan handhaven. Lekker wijzen en huilie doen..
1947-2016
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:07:04 #18
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_216139448
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:43 schreef tja77 het volgende:

[..]
De wil? Of de mogelijkheden? Als je vuurwerk afsteekt, blijf je dan wachten tot de politie er is? Staan er 20 mensen bij elkaar, allemaal arresteren want ze zouden allemaal de afsteker geweest kunnen zijn.

Dit is echt niet te handhaven…
Hoe kan het bijvoorbeeld dan dat het aantal jongeren dat bij Halt wordt aangemeld voor vuurwerkovertredingen drastisch, echt gigantisch, is afgenomen?
pi_216139460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:04 schreef Vis1980 het volgende:
Misschien kunnen ze wat piepers lenen van Israël en die als een pakket bij het vuurwerk stoppen in de rest van de EU, als je dan de grens overgaat gaat bij Nederland dan gaat die pieper af.
:')

Jij wil overlijken om dat jij een ander geen pleziertje gunt eens in het jaar?

Mensen zoals jij, daar hebben we er te veel van.
1947-2016
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:09:43 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216139480
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eens, er zijn tegenwoordig zoveel van die misgunners.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:10:23 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216139488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je zou alles op internet maar zo serieus nemen. De discussie ging over hoe je illegaal vuurwerk uit Nederland houdt. Is illegaal vuurwerk nu ook al 'iemand anders zijn plezier'? Mijn grap was overigens zeker iemand anders zijn plezier. Of dacht je dat ik echt mensen wilde opblazen?
pi_216139489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:07 schreef Zelva het volgende:

[..]
Hoe kan het bijvoorbeeld dan dat het aantal jongeren dat bij Halt wordt aangemeld voor vuurwerkovertredingen drastisch is afgenomen?
Burgemeester en driehoek willen daarmee een signaal geven aan de politiek dat het allemaal niet te handhaven is.

Als je er geen capaciteit op zet en prioriteit aan geeft inderdaad.

Landelijke politiek mag wel eens een keer zich hard gaan opstellen naar de jankwijven in de steden: 'bek houden, gaan we niet doen wat jullie willen'.
1947-2016
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:10:34 #23
342627 tja77
pi_216139491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij denkt dat die bewoners bij de vergadering zullen zijn? Hoe naïef is dat…
Die MOETEN juist toestemming geven, zo gaat dat bij mijn VVE wel tenminste. Dat is dus niet naïef, dat is zoals besluiten worden genomen bij een VVE.
pi_216139496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je zou alles op internet maar zo serieus nemen. De discussie ging over hoe je illegaal vuurwerk uit Nederland houdt. Is illegaal vuurwerk nu ook al 'iemand anders zijn plezier'?
Een ding voor de autoriteiten: ga eens godverdomme handhaven op je eigen wetten dan.
1947-2016
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:12:25 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216139513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 20:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Burgemeester en driehoek willen daarmee een signaal geven aan de politiek dat het allemaal niet te handhaven is.

Als je er geen capaciteit op zet en prioriteit aan geeft inderdaad.

Landelijke politiek mag wel eens een keer zich hard gaan opstellen naar de jankwijven in de steden: 'bek houden, gaan we niet doen wat jullie willen'.
Ja, de politie heeft het erg druk op deze dagen en is al een van de grootste werknemers van ons land. Hoe moeten ze dan tewerk gaan volgens jou? Je lijkt 'bijzonder goed' te hebben nagedacht over wat de politie doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')