abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216144497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze kunnen nu al het illegale niet handhaven, dus hoezo zou het makkelijker zijn?
Omdat in dat geval ál het vuurwerk simpelweg illegaal is. Dus zie je iemand iets afsteken dan kun je die aanspreken of bestraffen. Niet zoals nu; dat er capaciteit wordt besteed aan vuurwerkoverlast maar dat ze gestuurd zijn naar mensen die legaal vuurwerk aan het afsteken zijn. Bij een geheel vuurwerkverbod is dat onderscheid er niet meer.

Al is de capaciteit nu al onvoldoende ja, dat is waar. Maar iedere enkeling die je pakt is mooi meegenomen, en ik denk dat er door een verbod sowieso mensen ook uit zichzelf al zullen afhaken wat de overlast zal doen afnemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_216144511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 02:13 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Geniet er nog maar van. Binnen nu en 10 jaar is vuurwerk vrijwel 100% verleden tijd
Er is geen kamermeerderheid.

Alleen jankende magnieters van het niveau halsema, schouten en dat varken uit utrecht die al geen moer doen voor 31-12 18:00. Waarom dan wel als er een ander soort totaalverbod is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216144535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Omdat in dat geval ál het vuurwerk simpelweg illegaal is. Dus zie je iemand iets afsteken dan kun je die aanspreken of bestraffen. Niet zoals nu; dat er capaciteit wordt besteed aan vuurwerkoverlast maar dat ze gestuurd zijn naar mensen die legaal vuurwerk aan het afsteken zijn. Bij een geheel vuurwerkverbod is dat onderscheid er niet meer.

Al is de capaciteit nu al onvoldoende ja, dat is waar. Maar iedere enkeling die je pakt is mooi meegenomen, en ik denk dat er door een verbod sowieso mensen ook uit zichzelf al zullen afhaken wat de overlast zal doen afnemen.
Dezelfde situatie dus voordat je mag gaan afsteken vanaf 1800 op oudjaarsdag.

Heb jij politie gezien die daar op ging handhaven?
1947-2016
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:33:40 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216144548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja alle mensen die netjes hun vuurwerk afsteken haken af. De lui die hun handen en gezicht eraf blazen gaan gewoon door hoor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216144554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dezelfde situatie dus voordat je mag gaan afsteken vanaf 1800 op oudjaarsdag.

Heb jij politie gezien die daar op ging handhaven?
Ze doen wat ze kunnen hoor. Ik heb af en toe wel wat politie gezien ja. Maar de capaciteit is volstrekt ontoereikend. Maar die capaciteit is ook al jaren kapotbezuinigd door rechts wanbeleid.

Maar daar zitten de vuurwerk-lovers niet mee natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_216144589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:18 schreef Pleun2011 het volgende:
De moeder van Jack blijkt al eerder het nieuws te hebben gehaald toen ze een zoon ging ophalen uit De Krim die daar verliefd was geworden op een Russin. Bijzonder
Is uitgebreid besproken in het vorige topic. Ze kreeg op de terugweg in auto enorme ruzie met hem en heeft hem uiteindelijk het huis uitgezet. Daarna fakkelde ze hem af in diverse Belgische media.

Dat was hier zo boven water, had die journalist gisteren ook even kunnen vinden op Google.
pi_216144594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het is helemaal geen cherrypicking. Het is luisteren naar de oproep die de vitale beroepen doen. Ze zullen ongetwijfeld ook een mening hebben over bezopen rondrijden op de SEH, maar dat staat los van de casus oud en nieuw waar ze het in dit geval over hebben.
Zit je hier nou te pleiten voor een dictatuur van "vitale beroepsgroepen"? Lijkt mij erg gevaarlijk om vitale beroepsgroepen dingen te laten bepalen in dit land.
pi_216144598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 00:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En stuurt de politie die mensen naar halt? Of is dat weer een andere tak? Uit de grafiek kun je meer conclusies trekken. En je moet je ook afvragen wie waar op aanstuurt en wie vervolgens een persoon naar Halt kan sturen, juridisch gezien.
Goed verhaal. :')

Of je erkent gewoon dat je er zelf naast zit. Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd aan de doorsnee Fokker.
pi_216144618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ze doen wat ze kunnen hoor. Ik heb af en toe wel wat politie gezien ja. Maar de capaciteit is volstrekt ontoereikend. Maar die capaciteit is ook al jaren kapotbezuinigd door rechts wanbeleid.

Die capaciteit is ontoereikend door diverse omstandigheden, dat mag de burgemeester van Amsterdam zich anno 2025 ook gaan realiseren. Voor ze dit jaar weer 2000 demonstraties ten koste van andere corpsen laat plaatsvinden.
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:49:00 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216144728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:39 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Of je erkent gewoon dat je er zelf naast zit. Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd aan de doorsnee Fokker.
Je zou er ook uit kunnen afleiden dat er minder overlast is van vuurwerk afstekende kinderen. Op zichzelf zegt de grafiek inderdaad vrij weinig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 10:51:43 #261
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216144750
Woon al ruim twee jaar niet meer in NL maar dat vuurwerkverbod gaat natuurlijk een nonsense wet worden mocht ie er door komen, toch?
Mensen gaan toch wel massaal afsteken en de popo heeft zoals in dit topic volgens mij al uitgebreid besproken, niet de capaciteit om het te handhaven.

Ben overigens niet eens een tegenstander van vuurwerk, vooral het siervuurwerk en de pijlen vind ik gaaf. Koop het zelf niet want dat vind ik zonde van mijn centen, maar ik kijk graag mee voor graties :D
Maar die illegale cobra shit is gewoon echt aids. Die zware explosies een hele maand (of nog langer) voor oud en nieuw mis ik hier to-taal niet.
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:54:16 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216144767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
Woon al ruim twee jaar niet meer in NL maar dat vuurwerkverbod gaat natuurlijk een nonsense wet worden mocht ie er door komen, toch?
Mensen gaan toch wel massaal afsteken en de popo heeft zoals in dit topic volgens mij al uitgebreid besproken, niet de capaciteit om het te handhaven.

Ben overigens niet eens een tegenstander van vuurwerk, vooral het siervuurwerk en de pijlen vind ik gaaf. Koop het zelf niet want dat vind ik zonde van mijn centen, maar ik kijk graag mee voor graties :D
Maar die illegale cobra shit is gewoon echt aids. Die zware explosies een hele maand (of nog langer) voor oud en nieuw mis ik hier to-taal niet.
Je moet ook wel in een extreme kutwijk wonen als je dat wel een maand lang hoort.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 10:56:25 #263
Dick Laurent Is Dead
pi_216144787
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Je moet ook wel in een extreme kutwijk wonen als je dat wel een maand lang hoort.
Ja, wellicht was dat ook wel zo :') Was in Vianen. Maar had daarvoor jaren in Utrecht gewoond en daar was het pretty much net zo eigenlijk. Daarom zeg ik, misschien in hele kleine gemeentes buiten de randstad dat het anders is, maar mijn ervaring is dat het gewoon standaard terror was ieder jaar.
pi_216144793
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Hier begint dat gezeik zelfs in oktober al (en het stopt pas in februari ofzo, al hoor je in mijn wijk zelfs midden in de zomer zo nu en dan nog een knal). :')
pi_216144794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ze doen helemaal niks. Hordes agenten op oud jaarsdag in de planning.
Ze hebben alle tools maar maken er geen gebruik van. Zie de cbs halt cijfers in het topic.

Wat zou het toch makkelijk moeten zijn.

'Maar het is rechts hoor!! Hurdudrdurudurdurudddurrrrr'
1947-2016
pi_216144805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:49 schreef Caland het volgende:
Je zou er ook uit kunnen afleiden dat er minder overlast is van vuurwerk afstekende kinderen.
Als dat het geval was dan hadden we dit hele topic niet.
pi_216144809
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze doen helemaal niks. Hordes agenten op oud jaarsdag in de planning.
Ze hebben alle tools maar maken er geen gebruik van. Zie de cbs halt cijfers in het topic.

Wat zou het toch makkelijk moeten zijn.

'Maar het is rechts hoor!! Hurdudrdurudurdurudddurrrrr'
Zo zwart - wit zal het niet zijn. Ik zie ze hier in de regio in ieder geval absoluut regelmatig langsrijden.

Het is zeker rechts beleid geweest de afgelopen 20 jaar die heeft bezuinigd op politie capaciteit ja (en het sluiten van politiekantoren). O.a. CDA en VVD met name.
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:59:49 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216144812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:58 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Als dat het geval was dan hadden we dit hele topic niet.
Typisch Nederlands zou je het bijna kunnen noemen, de overlast was vroeger veel groter alleen met iets minder zwaar vuurwerk.

Alle incidenten worden nu extreem uitvergroot door (social) media
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216144821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die capaciteit is ontoereikend door diverse omstandigheden, dat mag de burgemeester van Amsterdam zich anno 2025 ook gaan realiseren. Voor ze dit jaar weer 2000 demonstraties ten koste van andere corpsen laat plaatsvinden.
Ze heeft de capaciteit niet eens Jodenmensen te beschermen. Maar wel om een vuurwerkverbod te handhaven.

We zien het voor 1800 op oudjaarsdag :')
1947-2016
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:00:51 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:39 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Zeg maar waar ik fout zit, het gekke is dat ik er 'toevallig' zelf heb gewerkt, maar goed, wat weet ik nou. De politie stuurt sowieso geen mensen naar Halt, dat doet het OM.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216144832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze heeft de capaciteit niet eens Jodenmensen te beschermen. Maar wel om een vuurwerkverbod te handhaven.

We zien het voor 1800 op oudjaarsdag :')
Nee, vrijwel overal is onvoldoende capaciteit voor. Dank rechts daarvoor.

Maar er wordt wel wát capaciteit aan besteed. Volstrekt ontoereikend, dat wel. Maar alle beetjes helpen. Iedere aso is er weer één.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:02:40 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216144837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar er wordt wel wát capaciteit aan besteed. Volstrekt ontoereikend, dat wel. Maar alle beetjes helpen. Iedere aso is er weer één.
Het is ook wel een utopie om te denken dat je ooit op een nacht als oudjaarsnacht voldoende politiecapaciteit gaat hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216144839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of heel Utrecht, heel Rotterdam, heel Amsterdam. 0 mensen gearresteerd ondanks een geheel verbod.
Zou toch echt heel makkelijk moeten zijn volgens de verhalen...

Volgens mij zit er een eigen politiek idee en maakbaarheidsideaal achter. Want het gaat totaal niet om 'capaciteitstekort' of 'moeilijk te handhaven' als je er exact 0 aan doet. Niet eens een poging. Gewoon 0.
1947-2016
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:02:52 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144840
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Hier begint dat gezeik zelfs in oktober al (en het stopt pas in februari ofzo, al hoor je in mijn wijk zelfs midden in de zomer zo nu en dan nog een knal). :')
Hier in Rotterdam normaal ook, ,maar dit jaar was dat absoluut niet het geval.
pi_216144845
quote:

[..]

'Het is rechts het is rechts het is rechts!!!!'

Kom je ook verder dan dat?
1947-2016
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:05:26 #276
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216144856
quote:

[..]

https://www.politiebond.n(...)iegebied-een-domper/
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:05:43 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144858
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Typisch Nederlands zou je het bijna kunnen noemen, de overlast was vroeger veel groter alleen met iets minder zwaar vuurwerk.

Dit dus, sowieso de verwachting dat je voor elke bewoner minstens een agent beschikbaar hebt is lachwekkend. En inderdaad in de jaren '90 was het allemaal veel erger qua onrust, vechtpartijen en brandstichting. In elk boerendorp was het een teringzooi van jewelste.

Dit verhaal is net zoals met rellende jeugd en hooligans, mensen hebben nogal onrealistische verwachtingen van politie en justitie.
pi_216144861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou ja, als je de capaciteit wil verbeteren dan zal de meerderheid - schijnbaar - een keer iets anders moeten stemmen hé.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 11:06:34 #279
Dick Laurent Is Dead
pi_216144869
quote:

[..]

Of het vroeger erger was durf ik niet in mee te gaan, dat is lastig te bewijzen natuurlijk.

Maar de (social) media is wel een goed punt vind ik. Bedoel, het feit dat er overal nu op de nieuwskanalen artikelen zijn over die 14 jarige jongen die is overleden door vuurwerk vind ik daar wel een treffend voorbeeld van.

Even buiten beschouwing gelaten dat het natuurlijk tragisch is dat zo'n jong iemand is overleden door vuurwerk, maar punt is meer dat het nu mega groot in het nieuws komt omdat het door vuurwerk is. Even lullig gezegd, was diezelfde jongen op 26 maart verongelukt op weg naar school, dan had het hooguit een kleine mention gekregen op de lokale RTV en dat was het. Geen hoofdpagina NOS of nu.nl hoor....
pi_216144876
quote:

[..]

Met corona zaten we op de goede weg (qua verbod) dus we moeten nu even doorzeiken om momentum te behouden.
#hetnieuwenormaal
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:07:41 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144879
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is ook wel een utopie om te denken dat je ooit op een nacht als oudjaarsnacht voldoende politiecapaciteit gaat hebben
Dan moet je dus overal minimaal een agent hebben staan, maar die kan ook niet veel in zijn eentje. Dus moet je er in elke straat minstens 5 hebben, ook dat is meestal niet genoeg, Je zou ook kunnen stellen dat burgers zich ook wel moeten gedragen, maar nee het is de schuld van de politie. Het kan altijd beter, maar mensen hebben onrealistische verwachtingen.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:08:28 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144886
quote:

[..]

Kom jij verder dan 'PoLiTiE DoEt NiEtS!!11!'
pi_216144891
quote:

[..]

Volgens mij waren het de studenten van de UvA, de pro pallie’s, de klimaatactivisten die dit jaar extra veel politie-inzet vereisten.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:09:12 #284
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216144896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit dus, sowieso de verwachting dat je voor elke bewoner minstens een agent beschikbaar hebt is lachwekkend. En inderdaad in de jaren '90 was het allemaal veel erger qua onrust, vechtpartijen en brandstichting. In elk boerendorp was het een teringzooi van jewelste.

Dit verhaal is net zoals met rellende jeugd en hooligans, mensen hebben nogal onrealistische verwachtingen van politie en justitie.
Ja als ik het hier zag eind jaren 90, begin deze eeuw. Standaard rellen met ME in heel veel wijken, sloopauto’s en hele huisraden die in de fik werden gezet (waarna er weer met brandweer en ME werd gevochten die dat uit probeerden te maken)

Eigenlijk is wat dat betreft vanaf 2005-2010 ofzo de rust een beetje teruggekeerd. Ook qua vuurwerkoverlast hoor ik eigenlijk vrijwel niks meer, maar waar ik woon is het ook wel van volksbuurt met kratten bier voor de deur naar yuppenwijk gegaan. Goed voor je woningwaarde vooral.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216144902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan moet je dus overal minimaal een agent hebben staan, maar die kan ook niet veel in zijn eentje. Dus moet je er in elke straat minstens 5 hebben, ook dat is meestal niet genoeg, Je zou ook kunnen stellen dat burgers zich ook wel moeten gedragen, maar nee het is de schuld van de politie. Het kan altijd beter, maar mensen hebben onrealistische verwachtingen.
Dat ook, maar ik vind het ook onzin om een eventueel verbod te laten afhangen van de absolute handhaafbaarheid ervan. Ik bedoel; we hebben ook absoluut onvoldoende capaciteit om alle verkeersregels te handhaven, maar toch hebben we die ook niet voor niks (en neemt de meerderheid de verantwoordelijkheid om niet door rood te rijden en zich aan de snelheid te houden bijvoorbeeld).
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:13:04 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144953
En in de jaren '90 hadden ze ook iets over hun gezicht getrokken als er net als nu overal camera's hangen en mobiele telefoons zijn.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 11:14:04 #287
Dick Laurent Is Dead
pi_216144967
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat ook, maar ik vind het ook onzin om een eventueel verbod te laten afhangen van de absolute handhaafbaarheid ervan. Ik bedoel; we hebben ook absoluut onvoldoende capaciteit om alle verkeersregels te handhaven, maar toch hebben we die ook niet voor niks (en neemt de meerderheid de verantwoordelijkheid om niet door rood te rijden en zich aan de snelheid te houden bijvoorbeeld).
Met als groot verschil dat verkeersregels altijd 24/7 het hele jaar door gelden en gehandhaafd worden.

O&N is maar 1 avond en helaas een klein deel van de bevolking ziet dat als een soort 'purge' avond waarop je het "recht" hebt om even helemaal los te gaan en schijt te hebben aan alles.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:16:04 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216144982
quote:
11s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Met als groot verschil dat verkeersregels altijd 24/7 het hele jaar door gelden en gehandhaafd worden.

O&N is maar 1 avond en helaas een klein deel van de bevolking ziet dat als een soort 'purge' avond waarop je het "recht" hebt om even helemaal los te gaan en schijt te hebben aan alles.
Ik vind het vooral bijzonder dat je echt overal over heel Nederland, kapotte bushokjes, kapotte auto's etc. ziet. Dat een aanzienlijk deel van Nederland dat dan ineens normaal vind ofzo want maar een keer per jaar en je moet een beetje lol hebben ofzo.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:16:30 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144988
quote:

[..]
Ja zo werkt het uiteindelijk, je hebt nooit 100% dichtheid en als men wordt opgepakt gaat men nooit jaren de bak in voor een beetje vuurwerk. Dat is ook met hooligans, die geen moorden plegen oid, dus ook niet vele jaren gaan zitten. Soms moet je ok de overweging maken of optreden de boel escaleert en probeer je juist te de-escaleren. Er zitten hele knappe koppen op, maar dan nog is het veel makkelijker om op een verjaardag te roepen dat de politie niets doet. Er zijn ook zat mensen die kinderen opvoeden met het idee dat de politie er niet toe doet. Allemaal leuk en aardig totdat je ze nodig hebt.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:16:58 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216144993
quote:
11s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien moeten we iedereen verplichten een kenteken te dragen.
pi_216144995
quote:

[..]
Er zijn toch regels omtrent vuurwerk? Er zijn zelfs al verboden.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 11:18:08 #292
Dick Laurent Is Dead
pi_216145001
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat je echt overal over heel Nederland, kapotte bushokjes, kapotte auto's etc. ziet. Dat een aanzienlijk deel van Nederland dat dan ineens normaal vind ofzo want maar een keer per jaar en je moet een beetje lol hebben ofzo.
Mmm die conclusie zou ik niet direct trekken. Even simpel gezegd, in een woonwijk waar 5000 mensen wonen hoeven er maar 50 zich als complete klojo's en mongolen te gedragen en dan heb je zo op een avond meerdere autobranden, kapotte bushaltes enzovoort....
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:23:04 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216145041
quote:
12s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mmm die conclusie zou ik niet direct trekken. Even simpel gezegd, in een woonwijk waar 5000 mensen wonen hoeven er maar 50 zich als complete klojo's en mongolen te gedragen en dan heb je zo op een avond meerdere autobranden, kapotte bushaltes enzovoort....
Ik vind 50 debielen op 5000 inwoners best veel eigenlijk.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:23:44 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216145047
quote:

[..]
En dat was ook al in de jaren '90 zo. Ken er zat die gewoon illegaal vuurwerk kregen van vader en dan ging ie vervolgens anderhalve maand lang los. Op oudejaars gingen ze dan met grote groepen lopen en allerlei dingen opblazen. Zijn vader was vroeger ook zo, dus ja, dan hoort het erbij.

Waar je als kind die avond ook heenging, er was altijd wel die ene gek die al maanden bezig was met een bom, die soms een enorme flop werd of een veel te grote knal en daar gingen die mensen dan het hele jaar van 'genieten'.

Het is vaak een beetje zoals dingen op de grond gooien als afval en dergelijke, de gemeente heeft toch mensen die schoonmaken? En als die mensen de politie bellen om wat dan ook, dan verwachten ze dat er meteen een groepje agenten alles op alles zetten om jouw zaak over op een stoep geparkeerde auto te verwijderen. Dat het een civiele zaak is en de politie de hele dag door gebeld wordt gaat er niet in. Die hebben het beeld dat je het bureau belt, dat daar iemand 'he, er belt iemand' zegt en de agenten zitten te wachten om eindelijk iets te doen.
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 11:24:18 #295
Dick Laurent Is Dead
pi_216145051
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind 50 debielen op 5000 inwoners best veel eigenlijk.
Is slechts 1% ...ik denk dat dat nog een hele bescheiden schatting is om eerlijk te zijn, gezien er helaas genoeg debielen rondlopen :%
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:25:27 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216145062
quote:
12s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In kleine boerendorpen zijn de ouders meestal degene die in de jaren 90 zelf de rotzooi aan het trappen was.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:32:17 #297
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216145111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nogmaals denken de hulpdiensten zelf van wel. De zorg heeft dat al meerdere keren aangegeven in verschillende artikelen/interviews.
Ja elke x staan de artsen weer te roeptoeteren. Who cares?

Hoor ze nooit over dat mensen steeds dikker en dikker worden.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:34:23 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216145126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

https://www.rtl.nl/nieuws/nieuws/artikel/5418612/diabetes-bij-kinderen-type-2-overgewicht-obesitas-bloedsuiker

Dit bedoel ik nu met verhaardagpraat. Het is makkelijk om te roepen, maar als je een beetje had nagedacht zijn die mensen juist wel bezorgd over te dikke mensen. Logisch toch?
pi_216145129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hoor ik ze ook regelmatig over hoor. Meestal met betrekking tot preventie.

Meestal hoor ik dan ook het welbekende riedeltje "eigen verantwoordelijkheid" enzovoorts.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:36:17 #300
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216145136
quote:

[..]
Wie praat dat goed dan? Volgens mij zegt niemand hier dat dit normaal is.

of dat dat iets te maken heeft met vuurwerk.

Dat heeft gewoon te maken met tuig.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')