https://www.rijnmond.nl/n(...)-kwijt-door-vuurwerkquote:'Jongen in 's-Gravendeel raakt negen vingers kwijt door vuurwerk'
Op de Vlasakker in 's-Gravendeel is vanmiddag een jongen ernstig gewond geraakt bij het afsteken van vuurwerk. Volgens ooggetuigen is het slachtoffer ongeveer 17 jaar en heeft hij negen vingers verloren.
De politie kent die verhalen, maar kan ze niet bevestigen. De traumahelikopter landde in 's-Gravendeel om eerste hulp te verlenen. Het toestel heeft de jongen daarna naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.
Agenten waren in het dorpje in de Hoeksche Waard bezig met het afhandelen van een klein brandje. Iemand sprak ze aan en vertelde van het gewonde slachtoffer.
Burgemeester Erik van Heijningen van Hoeksche Waard - waar 's-Gravendeel onder valt - had vooraf opgeroepen om het rustig te houden met de jaarwisseling.
Mwah. Dat is toch gezond verstand?quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:31 schreef Lichtloper het volgende:
Om het dan toch maar voor die moeder op te nemen: een dag nadat je zoontje op een gruwelijke manier is omgekomen, ben je nog niet toe aan kritische introspectie op je eigen keuzes.
Ik mag hopen dat als je het over een jaartje aan haar vraagt, ze zal zeggen dat ze Jack nooit met vuurwerk bezig hadden moeten laten gaan en dat ze daarin een verschrikkelijke fout hebben gemaakt. Een dag na zijn dood is het daar nog veel te vroeg voor.
Daarom zeg je toch ook tegen zo'n journalist dat hij moet opzouten. Je gaat toch geen verhaal doen in de media als je zoon net is overleden, dan heb je wel wat anders aan je hoofd lijkt me. Ik hoop dat ze het over een half jaar nog eens leest en inziet wat voor "domme" teksten ze eruit gegooid heeft.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:31 schreef Lichtloper het volgende:
Om het dan toch maar voor die moeder op te nemen: een dag nadat je zoontje op een gruwelijke manier is omgekomen, ben je nog niet toe aan kritische introspectie op je eigen keuzes.
Ik mag hopen dat als je het over een jaartje aan haar vraagt, ze zal zeggen dat ze Jack nooit met vuurwerk bezig hadden moeten laten gaan en dat ze daarin een verschrikkelijke fout hebben gemaakt. Een dag na zijn dood is het daar nog veel te vroeg voor.
Klopt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:09 schreef raptorix het volgende:
Sterker nog, een vriend van me liet ze in zijn vingers ontploffen door hem precies aan de onderkant vast te houden, of ze oren het nog doen weet ik niet.
Je houdt het toch niet tegen hè.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:24 schreef Momo het volgende:
Misschien kan ze haar andere kinderen ook meteen handgranaten cadeau doen voor hun verjaardag
Vraag me af of het dezelfde Renate Degryse is die naar Oekraïne en Rusland is gereisd om een kind te halen, die komt ook uit België. Deze Renate ook.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daarom zeg je toch ook tegen zo'n journalist dat hij moet opzouten. Je gaat toch geen verhaal doen in de media als je zoon net is overleden, dan heb je wel wat anders aan je hoofd lijkt me. Ik hoop dat ze het over een half jaar nog eens leest en inziet wat voor "domme" teksten ze eruit gegooid heeft.
Renate (46) uit Antwerpen probeert haar zoon Wessel (24) uit Oekraïne te halen; Russen denken dat hij een spion isquote:Op woensdag 1 januari 2025 14:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vraag me af of het dezelfde Renate Degryse is die naar Oekraïne en Rusland is gereisd om een kind te halen, die komt ook uit België. Deze Renate ook.
En zoekt de media veelvuldig op met allemaal verhalen. Ze heeft dus 7 kinderen.
Soort van mediageil dus...zou e.e.a. verklaren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Vraag me af of het dezelfde Renate Degryse is die naar Oekraïne en Rusland is gereisd om een kind te halen, die komt ook uit België. Deze Renate ook.
En zoekt de media veelvuldig op met allemaal verhalen. Ze heeft dus 7 kinderen.
Raar verhaal/toeval als het klopt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:48 schreef maily het volgende:
[..]
Renate (46) uit Antwerpen probeert haar zoon Wessel (24) uit Oekraïne te halen; Russen denken dat hij een spion is
Wessel is (ook) een Nederlands kind van haar .....
Er zijn meerdere manieren waardoor het flink fout kan gaan met shells, ondeugdelijk product is het minst logische.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:55 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een vreemde moeder.... ze doet of haar kind volwassen / 30 was ofzo en helemaal zelf verantwoordelijk is voor zijn gedrag en keuzes. Het is slechts ''een ondeugdelijk product'' geweest... geen enkele realiteitszin of bewustzijn van haar verantwoordelijkheid hierin. Idioot gewoon.
Zij woont in België, de broers uit dit ongeluk in Rotterdam.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:00 schreef StephanL het volgende:
Er zal dan vast een reden zijn dat die niet bij haar woonde.
Het wordt nog maffer. https://www.goplay.be/vid(...)at-onbeschoft-gedragquote:Op woensdag 1 januari 2025 14:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Raar verhaal/toeval als het klopt.
Filmpje doet het niet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het wordt nog maffer. https://www.goplay.be/vid(...)at-onbeschoft-gedrag
Ze zit uitgebreid te vertellen in dat programma van Gert Verhulst over alle ins en outs van haar zoon…quote:
Als het dezelfde Renate Degryse is.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zit uitgebreid te vertellen in dat programma van Gert Verhulst over alle ins en outs van haar zoon…
Dat ze hem op de weg terug al helemaal zat was en dat ze hem ook het huis uit heeft gezet.
Met zo’n moeder heb je weinig vijanden nodig, naast interviews in kranten doet ze haar verhaal graag op tv. Ben benieuwd in welke Nederlandse talkshow ze gaat aanschuiven, waarschijnlijk de eerste die haar belt.
Die doet misschien wat elke ouder die net zijn kind verloren is, rouwen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:20 schreef ZarB het volgende:
Jack stond al 10-0 achter in t leven op t moment dat hij geboren werd met deze zwakbegaafde dan wel ernstig psychisch gestoorde moeder. Er zal idd een reden zijn dat de kinderen niet bij haar woonden. Maar bij wie woonden ze dan wel? Waar is (1 van de) vader(s) in dit verhaal.
sommige mensen in het vorige topic bestempelden dat als “eigen schuld”quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:21 schreef Hoppahop het volgende:
Het is vreselijk om je kind te verliezen. Hartverscheurend.
Je kind met zulk vuurwerk laten spelen is nalatigheid ten top. Hij overziet zelf geen consequenties dus dat moet je als ouder van hem overnemen. Ma heeft dat overduidelijk niet gedaan. Sterker nog, ze lijkt trots te zijn op de manier waarop hij met zijn "passie" omging. Dan jaag je je kind gewoon de dood in omdat je giga faalt als opvoeder. Maakt het niet minder verschrikkelijk als gebeurtenis an sich.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
sommige mensen in het vorige topic bestempelden dat als “eigen schuld”
Ik vind daar wat van.
Die moeder wilde juist heel graag haar verhaal doen. Ik zou het netjes gevonden hebben als ze tegen haarzelf in bescherming was genomen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daarom zeg je toch ook tegen zo'n journalist dat hij moet opzouten. Je gaat toch geen verhaal doen in de media als je zoon net is overleden, dan heb je wel wat anders aan je hoofd lijkt me. Ik hoop dat ze het over een half jaar nog eens leest en inziet wat voor "domme" teksten ze eruit gegooid heeft.
Het is dezelfde Renate. Heb even FBI op Facebook gedaan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het dezelfde Renate Degryse is.
Op reddit heeft een buurman verteld dat deze jongen, zijn broer en hun vader al weken bezig waren met het afsteken van illegaal vuurwerk. De ouders vonden het blijkbaar allebei geen probleem.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:20 schreef ZarB het volgende:
Jack stond al 10-0 achter in t leven op t moment dat hij geboren werd met deze zwakbegaafde dan wel ernstig psychisch gestoorde moeder. Er zal idd een reden zijn dat de kinderen niet bij haar woonden. Maar bij wie woonden ze dan wel? Waar is (1 van de) vader(s) in dit verhaal.
Ja dat dacht ik ook idd.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:32 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die moeder wilde juist heel graag haar verhaal doen. Ik zou het netjes gevonden hebben als ze tegen haarzelf in bescherming was genomen.
quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zit uitgebreid te vertellen in dat programma van Gert Verhulst over alle ins en outs van haar zoon…
Dat ze hem op de weg terug al helemaal zat was en dat ze hem ook het huis uit heeft gezet.
Met zo’n moeder heb je weinig vijanden nodig, naast interviews in kranten doet ze haar verhaal graag op tv. Ben benieuwd in welke Nederlandse talkshow ze gaat aanschuiven, waarschijnlijk de eerste die haar belt.
quote:Renate (46) uit Antwerpen was enorm opgelucht toen ze na twee maanden eindelijk herenigd was met haar zoon Wessel (24), maar op de terugrit liep het mis. “Het was heel bekoeld. Tot aan de grens met Duitsland heeft hij zich keurig gedragen. Ik denk meer met het idee: als ze me hier uit de auto zet, dan heb ik een probleem. En ik denk dat hij bij de grens met Duitsland heeft gedacht: als je me hier de auto uit zet, dan kom ik wel thuis.”
Haar zoon gedroeg zich “heel onbeschoft, heel onbeleefd, echt zwaar provocerend”. Hij zit volgens haar met zichzelf in de knoop. De twee hadden elkaar al acht jaar niet meer gesproken – hij had niet eens haar telefoonnummer – maar toen hij haar contacteerde bewoog ze toch hemel en aarde om hem te helpen. Maar “schijnbaar kan hij alleen normaal doen als hij iets nodig heeft”.
“Ik was in shock dat je zó ondankbaar kunt zijn. Ik dacht echt: ik heb bijna 15.000 kilometer voor jou gereden, ben twee maanden bezig geweest, ben bijna zelf geraakt door kogels… Hij zegt nu: je hebt dat alleen maar gedaan om in de media te komen.” Toch zou ze het allemaal opnieuw doen als hij ergens in de problemen zat.
helaas zijn we een saai vuurwerkland. In mijn dorp was het wel iets heftiger of anders.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:03 schreef Caland het volgende:
Ik was de afgelopen dagen trouwens in de buurt van Antwerpen en het viel mij op dat daar gewoon niemand vuurwerk afsteekt, ondanks dat er wel gewoon wordt verkocht.
Zelfs om 12 uur snachts geen pijltje de lucht in zien gaan. Nu was dat wel een beetje in een slaapdorp (Zwijndrecht), maar zo doodstil had ik het ook niet verwacht
@:capuchon_jongen @:belg is dat overal zo?
Dafuck?quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:38 schreef Momo het volgende:
"Hele linkerborstkas weggerukt" misschien dat dit andere ouders nog kan laten zien dat dit soort zwaar illegaal vuurwerk geen speelgoed is en niet wat zwaardere rotjes zijn.
Dit is ook gewoon traditie tochquote:
Linkje?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:36 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Op reddit heeft een buurman verteld dat deze jongen, zijn broer en hun vader al weken bezig waren met het afsteken van illegaal vuurwerk. De ouders vonden het blijkbaar allebei geen probleem.
Die vrouw had tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en die journalist mag zich ook wel even achter de oren krabben vanwege het publiceren van deze informatie…quote:
Waar zouden die cijfers van haar tattoo op duiden?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het wordt nog maffer. https://www.goplay.be/vid(...)at-onbeschoft-gedrag
Bankrekeningnummer? Geen ideequote:Op woensdag 1 januari 2025 16:02 schreef maily het volgende:
[..]
Waar zouden die cijfers van haar tattoo op duiden?
19.1.12.9.13
Zeg dat wel zeg...quote:Op woensdag 1 januari 2025 16:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die vrouw had tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en die journalist mag zich ook wel even achter de oren krabben vanwege het publiceren van deze informatie…
Het kind is nog geen 24 uur dood.
En nu is Jack een lijk.quote:Jack was vuurwerk
Typisch dat ma en broers niet willen reageren. Misschien even een pauzetje tussen hun theater door.quote:Op foto's is te zien hoe zijn moeder en broers bij de bloemen staan. Zij willen tegenover RTL Nieuws niet reageren. Sommige buren wel.
'Lieve, beschaafde kinderen'
Een buurvrouw vertelt dat ze de jongens al van jongs af aan kent. "Het zijn hele lieve, beschaafde kinderen. Ze hielden van vuurwerk en van stunten", zegt ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |