abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216825334
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit topic gaat over anti-semitisme. Maar je dapperheid wordt gewaardeerd hoor.

:{²
Waarom zei je daar "dapper"?

Was dat een verhuld dreigement? :D
Intolerant voor intolerantie
pi_216825390
quote:
15s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dit topic gaat over anti-semitisme. Maar je dapperheid wordt gewaardeerd hoor.

dan is de opmerking dat moslims zich wel nooit zullen gedragen relevant. Antisemitisme en de islam gaan aardig samen namelijk.
pi_216826012
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik denk dat we gewoon moeten stoppen met antisemitisme.

Net als een vrouw valt er gewoon geen definitie van te geven. Helaas, paashaas!
Antisemitisme moet stoppen, logisch.

Maar racisme tegen andere buitenlanders is veel heftiger en groter dan antisemitisme.
Ik zie een hele boel racistische politieke partijen in Europa opkomen, ook in NL.
Antisemitistische partijen? Niet een.

En ook onder de bevolking hoor ik nooit mensen tegen joden, maar zeer veel tegen vluchtelingen.

Ps: Anti-Israël zijn (wat heel logisch is) is heel wat anders dan antisemitisme.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:12:15 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216826035
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:06 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dan is de opmerking dat moslims zich wel nooit zullen gedragen relevant. Antisemitisme en de islam gaan aardig samen namelijk.
Ik wil geen zout in de wonden strooien maar anti-semitisme is zowat hier uitgevonden. De bakermat van het anti-semitisme is de westerse wereld. Zal ik je geheugen opfrissen? 40-45.

Dus iets meer nederigheid m.b.t. dit onderwerp zou de westerse entiteit zeker sieren.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216826101
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik wil geen zout in de wonden strooien maar anti-semitisme is zowat hier uitgevonden. De bakermat van het anti-semitisme is de westerse wereld. Zal ik je geheugen opfrissen? 40-45.

Dus iets meer nederigheid m.b.t. dit onderwerp zou de westerse entiteit zeker sieren.

HAHAHAHA _O-

Dure woorden om "maar hunnie doen het ooooooook ;( " mee te zeggen, wat zowat alle moslims doen als het om dit onderwerp gaat. :P
Intolerant voor intolerantie
pi_216827037
quote:

[..]

Dat ontken ik ook niet. Maar doet verder niets af aan het eerder benoemde feit.

Wat meer kijken in jouw spiegel zou jou ook sieren trouwens. Maargoed dat is denk ik aan een dood paard trekken
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:14:30 #132
13462 BansheeBoy
pi_216827068
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:10 schreef Bofjijff het volgende:
Wat meer kijken in jouw spiegel zou jou ook sieren trouwens. Maargoed dat is denk ik aan een dood paard trekken
Ok, je vraagt er om. Hier een dikke spiegel:

"Er zijn veel humoristische dingen in de wereld; een daarvan is het idee van de blanke man dat hij minder barbaars is dan andere wilden.

Mark Twain, Following the Equator

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:19:14 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216827133
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maar racisme tegen andere buitenlanders is veel heftiger en groter dan antisemitisme.
Ik zie een hele boel racistische politieke partijen in Europa opkomen, ook in NL.

En ook onder de bevolking hoor ik nooit mensen tegen joden, maar zeer veel tegen vluchtelingen.

Ps: Anti-Israël zijn (wat heel logisch is) is heel wat anders dan antisemitisme.
Dit is nou bij uitstek een voorbeeld van antisemitisme, want dit gebeurt niet bij artikelen over discriminatie van Aziaten, moslims of over homofobie. Uitsluitend als men het wil hebben over discriminatie tegen Joden, dan wordt wordt hierover gekoerd.
pi_216827134
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hier verwar je (doelbewust) het proberen af te remmen van migratie en Islamisme met racisme en gebruikt dit vervolgens om daarmee de aandacht af te leiden van antisemitisme.

De realiteit is echter dat alle statistieken en onderzoeken laten zien dat antisemitisme een groot probleem is. Daarnaast is de mening van iemand die nog naar Israël en Joden wijst, als Hezbollah een raket op een Druze dorp schiet, niet zo relevant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:29:45 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216827248
quote:

Iets meer nederigheid en kennis van zaken zou jou ook sieren.
Ik raad jou wat geschiedenislessen aan, want al ver voor 1940-1945 was er antisemitisme.
Al vanaf de middeleeuwen was er sprake van. Vaak gebaseerd op religieuze vooroordelen en jaloezie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:31:08 #136
13462 BansheeBoy
pi_216827269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Iets meer nederigheid en kennis van zaken zou jou ook sieren.
Ik raad jou wat geschiedenislessen aan, want al ver voor 1940-1945 was er antisemitisme.
Al vanaf de middeleeuwen was er sprake van. Vaak gebaseerd op religieuze vooroordelen en jaloezie.
Yep! Westerse Wereld bakermat en het tot kunst verheven zo wat. Of was de holocaust in Saudi-Arabië. Laten we gauw normaal gaan doen aub.

pi_216827294
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ok, je vraagt er om. Hier een dikke spiegel:

"Er zijn veel humoristische dingen in de wereld; een daarvan is het idee van de blanke man dat hij minder barbaars is dan andere wilden.

Mark Twain, Following the Equator

is dit een manaier om angst in te boezemen? Je vraagt erom? :')

Ik mis nog steeds jouw spiegel. Gaat ook niet gebeuren, in jouw verhaal ben jij de blanke man denk ik :{

dinsdag 25 februari 2025 @ 11:37:23 #138
13462 BansheeBoy
pi_216827346
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:33 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
is dit een manaier om angst in te boezemen? Je vraagt erom? :')
We wisselen argumenten uit, waar heb je het over man. :')

quote:
Ik mis nog steeds jouw spiegel. Gaat ook niet gebeuren, in jouw verhaal ben jij de blanke man denk ik :{
Ik kijk regelmatig in de spiegel en wat ik dan zie bevalt me wel. Laten we daar aub eerlijk en helder over zijn.

dinsdag 25 februari 2025 @ 11:37:39 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216827356
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:31 schreef BansheeBoy het volgende:

Yep! Westerse Wereld bakermat en het tot kunst verheven zo wat. Of was de holocaust in Saudi-Arabië. Laten we gauw normaal gaan doen aub.

Jij vergeet dat al ver voor de holocaust er de pogroms in het oosten van Europa waren. En in veel landen in het Midden Oosten met moslimmeerderheid hebben eeuwenlang ook Joden gewoond. Zij hadden minder rechten dan moslims en werden gediscrimineerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:41:49 #140
13462 BansheeBoy
pi_216827446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij vergeet dat al ver voor de holocaust er de pogroms in het oosten van Europa waren. En in veel landen in het Midden Oosten met moslimmeerderheid hebben eeuwenlang ook Joden gewoond. Zij hadden minder rechten dan moslims en werden gediscrimineerd.
Maak je geen zorgen. Zoveel vergeet ik niet. Ik zeg alleen, als je in een glazen huis woont moet je niet met stenen gaan gooien. De holocaust speelde hier in de achtertuin plaats zo wat eergisteren. Come on.

pi_216827520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is nou bij uitstek een voorbeeld van antisemitisme, want dit gebeurt niet bij artikelen over discriminatie van Aziaten, moslims of over homofobie. Uitsluitend als men het wil hebben over discriminatie tegen Joden, dan wordt wordt hierover gekoerd.
Whut :')
Dit is echt te dom.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier verwar je (doelbewust) het proberen af te remmen van migratie en Islamisme met racisme en gebruikt dit vervolgens om daarmee de aandacht af te leiden van antisemitisme.

De realiteit is echter dat alle statistieken en onderzoeken laten zien dat antisemitisme een groot probleem is. Daarnaast is de mening van iemand die nog naar Israël en Joden wijst, als Hezbollah een raket op een Druze dorp schiet, niet zo relevant.
Nou nee, mensen die juichen als er buitenlanders afgemaakt worden in een genocide of in wat dan ook.
Die op welke manier dan ook staan te haten op buitenlanders. Dat heet racisme.

En nee tegen Israel zijn is nog steeds geen antisemitisme. Ook al willen die joden groepen in NL graag de aandacht afleiden van alles wat Israel doet.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 11:54:13 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216827672
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:

Maak je geen zorgen. Zoveel vergeet ik niet.
Blijkbaar kwam het wel vergeten van de andere groepen die al eeuwenlang aan antisemitisme deden (o.a. dus in moslimlanden) jou dus niet uit, want die heb je gemakshalve maar niet vermeld?
quote:
Ik zeg alleen, als je in een glazen huis woont moet je niet met stenen gaan gooien.
Doe normaal en gebruik normaal taalgebruik.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 25 februari 2025 @ 12:02:07 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216827752
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Whut :')
Dit is echt te dom.
[..]
Nou nee, mensen die juichen als er buitenlanders afgemaakt worden in een genocide of in wat dan ook.
Die op welke manier dan ook staan te haten op buitenlanders. Dat heet racisme.

En nee tegen Israel zijn is nog steeds geen antisemitisme. Ook al willen die joden groepen in NL graag de aandacht afleiden van alles wat Israel doet.
Nee... dat mensen niet staan te juichen voor de islam, maakt ze inderdaad die-hard racisten.

Die tactiek werkt niet meer, bianconeri. Religie heeft niets met ras te maken. Ik ben net zo fel tegen evangelicals in Amerika en calvinisten in Zuid-Afrika, en ik zie hun invloed hier in Nederland ook niet graag toenemen. Waarom? Omdat ik en veel Westerlingen met mij geen enkele zin hebben in fundamentalistische religieuzen en hun bronstijd opvattingen over vrijheid, vrouwen, homo's en gelijkwaardigheid.

Kun je blijven roepen dat het allemaal racisme is, dat is het niet. Het is een afkeer van religieuze dwingelandij. Christendom is hier gelukkig al getemd; Joden hebben nooit gestreefd naar bekering en missionering, dus heb ik de grootste zorgen over die andere religie, waar maar geen kritiek op mag zijn (WANT RACISME) terwijl het in de kern net zo, zo niet meer, conservatief is als al die andere religies. Of denk je dat ik Arnoud van Doorn wel een leuke vent vind verder, wegens z'n kleurtje? Net zo'n engnek als al die andere fundi's. En daar zit het probleem, niet in kleur...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216829710
quote:
Joodse school Cheider in Amsterdam bedreigd, verdachte zit in Turkije

De bedreiging op 4 februari kwam per mail binnen bij de school in de Amsterdamse wijk Buitenveldert. In gebrekkig Nederlands staat er: ’Ten onrechte wat er gebeurd in Gaza’ gevolgd door: ’Ga ik drie kinderen dood schieten van jullie school’. Eindigend met: ’Ik ben al een tijdje aan het observeren. Het is genoeg. Jullie gaan met bloed betalen’.

De politie kwam snel achter de identiteit van de afzender, laten de Amsterdamse politie en het Openbaar Ministerie gezamenlijk per mail weten: ’Het gaat om een 31-jarige man die zich in Turkije begeeft’.

Hij is niet aangehouden, omdat hij in Turkije verblijft. Het OM en de politie gaan niet in op vragen of pogingen worden gedaan de man te laten aanhouden: ’Het onderzoek loopt’.

Nationaliteit verdachte onbekend; Cheider terughoudend
Welke nationaliteit de man heeft, vermelden politie en justitie niet: ’Over de nationaliteit van de verdachte doen we in dit stadium van het onderzoek geen mededelingen’.

Ook Cheider is terughoudend met commentaar. Het schoolbestuur laat weten op het incident niet te willen ingaan, ’gelet op het veiligheidsaspect’.

De Joodse school wordt al jaren zwaar beveiligd. Er staat een groot hek met punten rond het schoolgebouw en op de stoep moeten palen voertuigen op afstand houden. De toegang tot het schoolterrein gaat via een sluis met twee stalen deuren die door beveiligers worden bewaakt. De marechaussee patrouilleert in de omgeving en er is een permanente politiepost aanwezig. Beveiliging is ook aanwezig bij uitstapjes van de kinderen.
Jaja... solide argumentatie weer.

https://www.telegraaf.nl/(...)achte-zit-in-turkije
pi_216830144
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:54 schreef golfer het volgende:

[..]
Blijkbaar kwam het wel vergeten van de andere groepen die al eeuwenlang aan antisemitisme deden (o.a. dus in moslimlanden) jou dus niet uit, want die heb je gemakshalve maar niet vermeld?
[..]
Doe normaal en gebruik normaal taalgebruik.
normaal doen gaat hem niet worden bij deze user.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:46:45 #146
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216830220
quote:
"Kritiek op Israël"

Ik vraag me altijd af of mensen die op het punt komen dat ze gericht kinderen willen doodschieten nog een beetje kunnen dammen aangezien zwart en wit niet meer van elkaar te onderscheiden moet zijn voor ze.
pi_216854941
Nationaal Comité weer uit de bocht...

twitter

twitter
pi_216855110
Laten we het niveau op Cestmocro nogmaals onder het vergrootglas leggen:

Na het antisemitische geweld van vorig jaar november in Amsterdam:

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 27 februari 2025 @ 19:26:52 #149
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216855196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:02 schreef Nober het volgende:

[ x ]

[ x ]
Wtf. Dit is wel heel erg _O-
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216855256
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:02 schreef Nober het volgende:

[ x ]

[ x ]
Laten we 4 mei maar opdoeken. Niets meer waard met dit stelletje Israël haters.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')