abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217855151
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:51 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Nee, leugens. Alle moslims haten joden.
Net als alle mensen die zeggen dat de Israel genocidale acties uitvoert tov Palestijnen.

Ik ga zo maar ff wat struikelstenen uit de straten van Zwolle halen en een synagoge in de fik steken. En als dan toch bezig ben, ga ik op de Melkmarkt een Torah in de fik steken. En public.
pi_217855175
quote:
13s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
:')_!
Hahahaha typisch.

Het past niet in het beeld van Howard.
Joden die zelf antisemiet genoemd worden klopt gewoon.
Ook hier op FOK! als je ook maar iets zegt wat niet pro-Isral is dan ben je zogenaamd antisemiet.
pi_217855188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Joodse Nederlanders zijn dan ook echt een groep die gediscrimineerd wordt en gevaar loopt.

Maar dat past niet in het intersectionele narratief van onze woke progressieve nitwits, die enkel nog kunnen denken in kleur en religie.

Let maar op: dat antisemitisme gaat niet alleen erger worden, het gaat worden vergoeilijkt.
Hou toch op.
Vergelijk het eens met anti-moslims in Nederland/Europa en FOK!.

Heb hier nog niet 1 antisemiet gezien. Wel zeker 10 of meer zeer diep moslim hatende figuren.

Nee, FOK! is geen toonbeeld voor NL.
Dit is meer een PVV anti buitenlander hok.
Maar alsnog. Kijk naar hoe diep de haat tegen buitenlanders is in NL.
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:56:28 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217855340
https://www.tagesschau.de(...)024-bericht-100.html

In Duitsland ook een groei van 77% vorig jaar
pi_217855658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahaha typisch.

Het past niet in het beeld van Howard.
Joden die zelf antisemiet genoemd worden klopt gewoon.
Ook hier op FOK! als je ook maar iets zegt wat niet pro-Isral is dan ben je zogenaamd antisemiet.
Dat laagje Gate-Keeping voor Israel en het Jodendom is flinterdun, dat blijkt keer op keer.

Stel een vraag zoals:

- Wat is er dan zo vreselijk goed aan het Jodendom dat het zulke virulente, passievolle bescherming geniet? Vooral van mensen die zelf nieteens Joods zijn.. why???
- Denk je dat het Jodendom of Israel zo zwak is dat het de verdediging van anderen nodig heeft?
- Wat heeft het Jodendom of Israel ooit voor je gedaan dat het de overdreven en fervente verdediging geniet, anders dan andere landen of religies?

Of deze: Hoe denk je dat orthodoxe Joden over JOU denken? wie heeft er ooit ook maar 5 minuten naar een Rabijn geluisterd? (natuurlijk niet, waarom zou je?? straks zegtie iets dat je hele bubbel doet barsten.. straks vind je het een galbak omdat de Rabijn meent dat je er niet mag zijn.. waarom zou je dat willen?)

En het blijft stil, muisstil. Ik vind dit valide vragen, gezien er altijd zo overdreven en emotioneel wordt gereageerd als er iemand anti-zionistisch of anti-religieus praat.

Als iemand dan zo vol is van zijn/haar gelijk, dan zou je toch simpelweg antwoorden moeten hebben? Je wilt toch weten WAT je dan zo verdedigt? Kan je niet beter "mede-menselijkheid" en humaniteit verdedigen, dat lijkt me een nobeler doel met een eerlijker resultaat.

Dan ga je verder:
- Wat is Edom / Esav? Wie zijn die "Nations" waar in de geschriften over wordt gepraat? En waarom moeten die kennelijk volgens hun profetie kapot? Waarom moet altijd ALLES kapot in hun profeties?
- Waarom zijn hun geschriften zo haatvol en wraakvol, waarom is er van vergeving geen sprake?
- Wie zijn de "Sitra Ahra" ?
- Waarom zijn er teksten zoals over de Qlippoth, waar uit te halen valt dat wij -niet Joden- minder ziel zouden hebben?
- Is het voor Joden niet voldoende, om gewoon mens te zijn en aanwezig in deze prachtige wereld.. is dat niet genoeg voor je??? Moet je perse MEER zijn dan dat :N
- Wanneer mag ik eens een flinke Denounce verwachten uit de Joodse hoek, waarin de opper-dreutel zegt:

"Wij nemen met zijn allen flink afstand van al die teksten" <-- is nog NOOIT gebeurd!
- Wanneer gaat het Jodendom ook eens excuses maken voor het Slavernij verleden?
- Wat gebeurd er als die zgn "6000 jaar" verlopen zijn en de Joodse Kalender de 6000 aantikt?
- Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat 5708 op de Joodse Kalender (ofwel 1948 toen Israel werd gesticht) leidt naar het 5708e vers in de bijbel Deut 30-5 : "en gij zult terugkeren naar Israel" <-- hoe dan ??? alleen keiharde, kille, berekende planning kan dit verklaren. Zeggen jullie het maar :)
enz enz enz

In mijn optiek, zou niet Netanyahu, maar het Jodendom voor het gerecht moeten worden gesleept. Het is tenslotte de Rabijn, die de opdracht heeft gegeven aan Netanyahu "om de komst van de Messias te bespoedigen".

Wat voor opdracht heeft Netanyahu daar op dat welkbekende foto-moment gekregen?

Vragen vragen vragen.. en iedereen duikt ervoor weg en rapporteert je, maar de vragen blijven onbeantwoord!!

WAT is er dan zo goed aan... WAT zou er in de wereld dan niet lukken, zonder het Jodendom????? WAT DAN!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 05-06-2025 10:59:45 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:54:33 #256
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_217855692
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hou toch op.

Heb hier nog niet 1 antisemiet gezien. Wel zeker 10 of meer zeer diep moslim hatende figuren.

Welke buitenlanders? Er zijn ruim 200 verschillende nationaliteiten die wonen en werken in Nederland.
pi_217855734
quote:
13s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
:')_!
Het is dieptriest.

quote:
"Er worden joodse kinderen uitgescholden op school, antisemitische leuzen geroepen rond het voetbal, dreigende brieven gestuurd naar mensen uit de joodse gemeenschap, stickers met verschrikkelijke teksten geplakt bij de joodse begraafplaats en de rabbijn is bespuugd", somt Dijsselbloem een aantal incidenten op.

Ook is de erfgoedplaquette van de oude synagoge aan de Kerkstraat vorige week vernield. "De gemeente heeft daar aangifte van gedaan. Wij, de politie en het OM zullen dat veel prioriteit geven."

De impact op de joodse gemeenschap is groot volgens de burgemeester. "Mensen durven niet meer met keppeltjes over straat." Reden voor Dijsselbloem om een boodschap af te geven. "Wij kunnen deze radicalisering in de stad niet toestaan. Niet tegen onze joodse gemeenschap. Tegen gn enkele gemeenschap in onze stad."
Joden in Nederland worden lastiggevallen, fysiek bejegend en er worden dingen bij een synagoge vernield.

En gelijk zie je de users op reddit en een paar users in dit topic voor mij de schuld bij de Joden zelf en bij Israel leggen.

Dieptriest.
  donderdag 5 juni 2025 @ 11:19:29 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217855902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:49 schreef Buikbrein het volgende:

-blaat-
Als tegengewicht voor het aantoonbare moslimextremisme is het natuurlijk de makkelijkste tactiek om dan dus een aanval te doen op de totale Joodse religie.
Heel dom en doorzichtig, maar wat kan je anders verwachten van iemand met zo'n usernaam.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  donderdag 5 juni 2025 @ 19:35:39 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217860229
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hou toch op.

Ja, loop een keer met een keppeltje door een grote stad.

Vervolgens met een hoofddoek.

Met een Isralische vlag.

Met een Palestijnse vlag.

Rara wie er als eerst belaagd wordt.

Met etniciteit en ras heeft dit ook nul te maken, blijft hilarisch dat je dat erbij probeert te betrekken steeds. Hoeven we niet over religie te hebben, het echte probleem.

Maar blijf wegkijken. En noem vooral alles en iedereen racist. Ene oor in, andere uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217860682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Met een Isralische vlag.

Met etniciteit en ras heeft dit ook nul te maken, blijft hilarisch dat je dat erbij probeert te betrekken steeds. Hoeven we niet over religie te hebben, het echte probleem.

Maar blijf wegkijken. En noem vooral alles en iedereen racist. Ene oor in, andere uit.
Geen last van
  donderdag 5 juni 2025 @ 20:22:13 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217860686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 20:21 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Geen last van
Dat geloof ik meteen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217861188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Met een Isralische vlag.

Goh, vind je het gek?

Wat dacht je van dit als reden:
Israel pleegt genocide. Dagelijks weer komen er beelden naar buiten over de gruwelijke dingen die Israel doet, dag in dag uit.

Denk je dan echt dat Israel supporters als normaal gezien zullen worden?
Nee, natuurlijk niet.

Terwijl de Palestijnen de onschuldige burgers zijn die we in die beelden uitgehongerd en vermoord zien worden.

Denk je dan niet dat mensen het normaler vinden als je voor die burger bent?

Het is heel logisch Etto. Als je maar gwn even nadenkt.
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:15:53 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217861210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goh, vind je het gek?

Israel pleegt genocide. Dagelijks weer komen er beelden naar buiten over de gruwelijke dingen die Israel doet, dag in dag uit.

Nee, natuurlijk niet.

Terwijl de Palestijnen de onschuldige burgers zijn die we in die beelden uitgehongerd en vermoord zien worden.

Mooi dat je aangeeft dat je Joden en Isral gelijkschakelt en het daarom dus ook wel schappelijk vindt dat in Nederland Joden worden aangevallen. Al was het maar vanwege een keppeltje of vlag.

Toont de ziekte en de rot aan in heel die beweging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:17:25 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217861223
quote:

[..]
Goh, vind je het gek?

Nee, natuurlijk niet.

Dus een keppeltje dragen of een Isralische vlag tonen maakt je een supporter van de huidige regering?

Met Isral steunen is niks mis. Toen de burgermeester van Istanbul werd opgepakt liep iedereen in Istanbul met een Turkse vlag te zwaaien. En ik weet toch vrij zeker dat ze het niet eens waren met de Turkse regering...
pi_217861281
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dus een keppeltje dragen of een Isralische vlag tonen maakt je een supporter van de huidige regering?

Met Isral steunen is niks mis. Toen de burgermeester van Istanbul werd opgepakt liep iedereen in Istanbul met een Turkse vlag te zwaaien. En ik weet toch vrij zeker dat ze het niet eens waren met de Turkse regering...
Ik geef alleen aan dat het logischer is. Dat het je niet hoeft te verbazen.

En als je nu met een Isral vlag gaat rondlopen dan doe je dat overduidelijk wel als steun.

Een keppeltje is natuurlijk anders.

Er is genoeg mis met nu achter Isral staan.
Zeker als niet Israelier.
pi_217861313
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mooi dat je aangeeft dat je Joden en Isral gelijkschakelt en het daarom dus ook wel schappelijk vindt dat in Nederland Joden worden aangevallen. Al was het maar vanwege een keppeltje of vlag.

Toont de ziekte en de rot aan in heel die beweging.
Uhm nee ik zeg nergens dat aanvallen normaal is?
Ik zeg alleen dat je niet op support hoeft te rekenen als je dat doet.

En een Israelische vlag nu in NL is gwn dom en een raar standpunt.
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:18 #267
396550 Richestorags
pi_217861318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geef alleen aan dat het logischer is. Dat het je niet hoeft te verbazen.

En als je nu met een Isral vlag gaat rondlopen dan doe je dat overduidelijk wel als steun.

Een keppeltje is natuurlijk anders.
In jouw tribale wereld wel ja. Een vlag betekent steun aan een land, geen steun aan een regering.

Het is helemaal niet "logischer". Loop met een Saudi-Arabi vlag rond op het hoogtepunt van de Jemen oorlog en geen haan kraait ernaar.
  donderdag 5 juni 2025 @ 21:24:42 #268
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_217861323
quote:

[..]
Goh, vind je het gek?

Nee, natuurlijk niet.

Palestijnen onschuldig? In welk parallel universum leef jij eigenlijk?
"Hoka Hey!"
  zondag 15 juni 2025 @ 14:28:11 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217952316
twitter

Wtf
  zondag 15 juni 2025 @ 14:30:42 #270
396550 Richestorags
pi_217952333
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:28 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Wtf
100% dat de agent in kwestie dit niet uit zichzelf / haarzelf verzint maar dat dit beleid is wat van hogerhand wordt opgelegd. En wie voert de veiligheidsdriehoek daar aan?
  zondag 15 juni 2025 @ 14:34:36 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217952370
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:30 schreef Richestorags het volgende:

100% dat de agent in kwestie dit niet uit zichzelf / haarzelf verzint maar dat dit beleid is wat van hogerhand wordt opgelegd. En wie voert de veiligheidsdriehoek daar aan?
Heb je daar enig bewijs voor?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  zondag 15 juni 2025 @ 14:44:00 #272
396550 Richestorags
pi_217952443
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Heb je daar enig bewijs voor?
Moet ik dat hebben? Dat is mijn persoonlijke intutie. Je mag het er niet mee eens zijn, of denken dat het anders zit.

Maar het klinkt jou logisch in de oren dat voor precaire zaken als deze agenten geheel autonoom beslissingen maken die bovendien niet helder te onderbouwen zijn? In een stad met een burgemeester die bekend staat om haar zwakke beleid?

Ik kan niks bewijzen omdat dat niet mijn positie is, maar ik kan er wel op los speculeren.
  zondag 15 juni 2025 @ 14:52:03 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217952517
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:44 schreef Richestorags het volgende:

Moet ik dat hebben? Dat is mijn persoonlijke intutie. Je mag het er niet mee eens zijn, of denken dat het anders zit.

Maar het klinkt jou logisch in de oren dat voor precaire zaken als deze agenten geheel autonoom beslissingen maken die bovendien niet helder te onderbouwen zijn? In een stad met een burgemeester die bekend staat om haar zwakke beleid?

Ik kan niks bewijzen omdat dat niet mijn positie is, maar ik kan er wel op los speculeren.
Doe dat speculeren en fantaseren maar in een BNW-topic en hou het hier bij de feiten.
Jouw intutie en beweringen interesseren mij geen sikkepit.
Poef.....gone! golfer
  zondag 15 juni 2025 @ 14:55:28 #274
396550 Richestorags
pi_217952534
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 14:52 schreef golfer het volgende:

[..]
Doe dat speculeren en fantaseren maar in een BNW-topic en hou het hier bij de feiten.
Jouw intutie en beweringen interesseren mij geen sikkepit.
Oh sorry hoor, ik zal er de volgende keer rekening mee houden wat jou wel of niet interesseert.
pi_217960721
quote:
‘Fuck the Jews, right?’
https://niw.nl/fuck-the-jews-right/

Ik weet het, het begint niet fraai. Ik stond op een festival, net iets te ver heen om mezelf moreel scherp te noemen, toen ik per ongeluk tegen iemand aanliep met een kaffiya om zijn nek. We raakten aan de praat – of eigenlijk, we botsten letterlijk tegen elkaar op, lachten erom, en binnen tien seconden kwamen er al flauwe grappen over politiek uit. Ik wees naar zijn kaffiya, en toen zei ik het. Als grap, uiteraard, half schaterend, half testend: “Fuck the Jews, right?”

Hij lachte breed en riep met een soort enthousiasme dat je normaal alleen bij foute voetbalyells hoort: “Fuck the Jews!” Alsof het Berlijn was in 1936. En daarna, alsof we het scenario van een tragikomedie volgden, vroeg hij me in het Engels, met een dik aangezet Arabisch accent: “Waar kom je vandaan?” Ik keek hem recht aan en antwoordde, op dezelfde ironische toon: “Isral.” Zijn gezicht veranderde direct. Het was alsof ik hem met n woord een klap in het gezicht had gegeven. Van jolige medepelgrim naar bliksemflits in de ogen. Maar in plaats van weg te lopen of een scheldpartij te beginnen, zei hij: “Wacht even … echt waar?” Ik knikte. Hij keek me een paar seconden aan – en toen zei hij iets wat ik nooit had verwacht: “Ok … dan denk ik dat we moeten praten. Laten we gaan zitten, habibi.”

En dat deden we. Midden op een festival, te midden van flikkerende lichten en dreunende techno, zaten een Joodse student uit Amsterdam en een Palestijnse jongen uit Libanon op een krat bier met een zak Doritos tussen hen in, te praten alsof de wereld even niet keek.

[…]

Aan het eind van het gesprek zei hij: “Ik vind nog steeds dat zionisme het grote probleem is. Maar jij … jij bent wel ok.” En ik zei: “Ik vind nog steeds dat je gevaarlijk fout genformeerd bent. Maar ik vond het fijn met je te praten.” We schudden elkaar de hand, geen boks, geen selfie, gewoon een echte, volwassen handdruk. Daarna verdween hij weer dansend de menigte in.

[…]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')