abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2024 @ 11:28:45 #26
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216090405
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Eerder een door strenge imams erg gefrustreerde mannelijke incel beweging die bij elk stukje vrouw denken dat ze haar moeten bespringen en hun eigen logica projecteren op de rest van het land.

Geloofsgekkies moslims snappen weinig van mensenrechten.
En toch maar voor ze op blijven komen en pappen en nathouden. Behalve zwarte kousen natuurlijk die mogen (terecht) belachelijk gemaakt worden. Maar owee als moslims zich "beledigd" voelen. Dan ben je vanuit die gemeenschap en vanuit (een deel van) links je leven niet zeker en moet je gecanceld worden. :')
pi_216090439
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 07:23 schreef Jahr00n het volgende:
Dit is hun cultuur. De bevolking wil dit zelf. Lekker laten gaan dus
Interviewer: Mevrouw wat is uw mening?
Mevrouw in boerka: Dat moet ik even aan mijn man vragen, die loopt 3 meter voor mij aan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_216090464
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je schrijft is allemaal waar, ik ben het ook met niks oneens wat je schrijft. Ook goed dat dat gebeurd is.
[..]
Ik dacht alleen dat je bedoelde dat migranten vrouwen ofzo in het Westen die veranderingen hebben bewerkstelligd.

Tevens vergeet je te melden dat ook het "mannelijke patriarchaat" het toestond dat vrouwen zich konden emanciperen. Dat heeft te maken met de verlichting en later de romantiek. Allemaal zaken die in het M-O ooit (of niet) nog moeten plaatsvinden.
Het is meer om de vergelijking te maken tussen vrouwen in het Westen en vrouwen in de streng gelovige landen (om het maar netjes te verwoorden).
Wat hier kan veranderen, kan daar ook, al zal dat veel meer moeite kosten vermoed ik.
pi_216090832
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:28 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En toch maar voor ze op blijven komen en pappen en nathouden. Behalve zwarte kousen natuurlijk die mogen (terecht) belachelijk gemaakt worden. Maar owee als moslims zich "beledigd" voelen. Dan ben je vanuit die gemeenschap en vanuit (een deel van) links je leven niet zeker en moet je gecanceld worden. :')
Waar in dit topic komen nu linkse mensen op voor mensenrechtenschendingen.

Dat jij weer alles projecteert en links in de wereld de schuld geeft van geweld tegen vrouwen in Afghanistan is weer erg vreemde logica. In het rechtse Amerika mogen in veel Staten vrouwen ook geen abortus meer hebben. Welkom in de wereld van de reliegekkies daarvan zijn er veel in de moslim gemeenschap, maar ook bijvoorbeeld onder de christen in de VS. :D
  maandag 30 december 2024 @ 12:00:21 #30
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216090914
Wat een ta'aghbiri's. Nou ja mijn manier zal het nooit zijn, maar ze moeten het lekker helemaal zelf weten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 30 december 2024 @ 12:04:12 #31
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216090964
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waar in dit topic komen nu linkse mensen op voor mensenrechtenschendingen.

Dat jij weer alles projecteert en links in de wereld de schuld geeft van geweld tegen vrouwen in Afghanistan is weer erg vreemde logica. In het rechtse Amerika mogen in veel Staten vrouwen ook geen abortus meer hebben. Welkom in de wereld van de reliegekkies daarvan zijn er veel in de moslim gemeenschap, maar ook bijvoorbeeld onder de christen in de VS. :D
Amerika is dan ook een grotendeels oerconservatief kutland. En inderdaad je hebt een hoop religekkies van andere geloven. Maar de islam spant toch echt ruimschoots de kroon wat betreft religekkies. En ik ben gewoon klaar met (vooral) linkse mensen (ik beschouw mezelf als linkse humanist) die denken dat de islam geen gevaar vormt en die hoofddoekjes normaliseren. Van die idiote clubjes als queers for palestine ed. Die te dom/naïef zijn om te bedenken dat hun kop er af zou gaan in ramallah als ze daar hand in hand of met een roze tutu zouden rondlopen. :')
pi_216091019
De Taliban hadden in het verleden zelf gezegd de 'islamitische rechten' van vrouwen te willen respecteren. Expliciet hadden ze het over het recht op onderwijs.

Dat ze nu ineens een 180 maken... Is dat dan niet juist in strijd met de islam? 🤔
pi_216091592
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:12 schreef FYazz het volgende:

[..]
Amerika (en Rusland) hebben Afghanistan kapot gemaakt.

In de jaren 60 was Afghanistan een vrij modern land voor de tijd en omgeving. Vrouwen hadden rechten, mochten naar school, zich kleden hoe zij wilden. Het was een toeristenoord.

En toen kwam het communisme en gingen Rusland en Amerika zich ermee bemoeien en nu is het land gebroken.
Zijn de Afghanen niet gewoon wat ze altijd al waren?
pi_216091754
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 12:08 schreef Drxx het volgende:
De Taliban hadden in het verleden zelf gezegd de 'islamitische rechten' van vrouwen te willen respecteren. Expliciet hadden ze het over het recht op onderwijs.

Dat ze nu ineens een 180 maken... Is dat dan niet juist in strijd met de islam? 🤔
Er bestaat geen islamitisch recht op onderwijs dus wie zich door die mooie praatjes bij de neus heeft laten nemen mag dat vooral zichzelf kwalijk nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216092437
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er bestaat geen islamitisch recht op onderwijs dus wie zich door die mooie praatjes bij de neus heeft laten nemen mag dat vooral zichzelf kwalijk nemen.
Het vergaren van kennis voor ieder individu wordt zeer zeker gepromoot in de islamitische geschriften, ik weet niet waarom jij dit wil ontkennen?

Tenzij jouw punt is dat promoten ≠ rechthebben, in dat geval heb je technisch gezien gelijk maar is het mierenneuken om het mierenneuken.
pi_216093287
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 13:27 schreef Drxx het volgende:

[..]
Het vergaren van kennis voor ieder individu wordt zeer zeker gepromoot in de islamitische geschriften, ik weet niet waarom jij dit wil ontkennen?

Tenzij jouw punt is dat promoten ≠ rechthebben, in dat geval heb je technisch gezien gelijk maar is het mierenneuken om het mierenneuken.
Het vergaren van kennis wordt inderdaad aangemoedigd. Maar dan heeft men het niet over het recht op onderwijs zoals wij dat heden ten dage kennen maar over met name over kennis vergaren over de islam en de koran.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216093648
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk.
Maar dit is wel wat de meeste Afghaanse mannen willen, de Taliban is daar min of meer gewoon een legitieme regering. En dat houdt in dat zij bepalen wat daar gebeurt, en niet wij.

Maar nogmaals, ik vind hun opvattingen middeleeuws.
Ftfy :P
Je kan er niet vanuit gaan dat alle Afghanen dit willen wanneer de helft van de populatie geen stem krijgt :P
Twiddel
pi_216093724
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 12:08 schreef Drxx het volgende:

Taliban vertrouwen op hun woord...
:')
Ben jij Sigrid Kaag?
  maandag 30 december 2024 @ 14:29:58 #39
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216093789
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 14:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ftfy :P
Je kan er niet vanuit gaan dat alle Afghanen dit willen wanneer de helft van de populatie geen stem krijgt :P
Waarschijnlijk wil 98% van de mannen dit, en een deel van de vrouwen.
En als dat percentage 20% of 80% is weet ik niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 14:34:36 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216093898
Als ze die vrouwen gewoon helemaal inmetselen, dan is het land na een tijdje leeg en kan de opbouw beginnen. :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_216093947
Hoe is het met de demonstraties in Nederland voor deze vrouwen en tegen de walgelijke acties van de machthebbers in Afghanistan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216094216
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 14:36 schreef capricia het volgende:
Hoe is het met de demonstraties in Nederland voor deze vrouwen en tegen de walgelijke acties van de machthebbers in Afghanistan?
Tumbleweed incoming...
pi_216096698
Bij de Taliban gaat het zo:

• Ben je geboren als man, dan ben je een strijder die de vijand moet straffen. De vijand? Alles wat niet Taliban is... dus niet in twijfel trekken, gewoon bek dicht en afslachten die hap.

• Ben je geboren als vrouw: dan ben je een legkip. Anders raken de strijders op.
  Moderator maandag 30 december 2024 @ 16:40:25 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216096807
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 14:36 schreef capricia het volgende:
Goede vraag laten we beginnen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_216097166
twitter
  maandag 30 december 2024 @ 17:44:40 #46
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_216098212
Over een paar jaar kan de auto-correct het woord Afghanistan veranderen in Syrië.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_216098593
Maar goed dat die jongens daar zo gematigd zijn. B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_216100126
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 17:44 schreef PirE het volgende:
Over een paar jaar kan de auto-correct het woord Afghanistan veranderen in Syrië.
Maar hey, geen Israël, dus geen protesten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216106054
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 14:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Taliban vertrouwen op hun woord...
:')
Ben jij Sigrid Kaag?
Wanneer heb ik ooit gezegd dat ik ze ooit vertrouwd heb? Ik wijs er enkel op dat ze juist onislamitisch bezig zijn geweest met hun zogenaamde 'islamitische' werkwijze aldus menig FOK!ker hier.
pi_216112476
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 07:23 schreef Jahr00n het volgende:
Dit is hun cultuur. De bevolking wil dit zelf. Lekker laten gaan dus
Dit.
Na twintig jaar militaire aanwezigheid, miljarden aan geld en hulp moet je gewoon concluderen dat je aan een dood paard niet kan trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')