Altijd dat vingertjequote:Op maandag 30 december 2024 03:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Throwback naar de wereldvreemde deugfiguren die dachten dat de Taliban nu wel redelijk zou zijn.
Er wordt twee keer in dat artikel benoemd dat de positie van vrouwen onzeker is..quote:Op maandag 30 december 2024 03:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Throwback naar de wereldvreemde deugfiguren die dachten dat de Taliban nu wel redelijk zou zijn.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-het-zicht-te-houdenquote:In de wet staat dat bij nieuwe woongebouwen geen ramen gebouwd mogen worden die uitkijken op locaties waar zich vaak vrouwen bevinden. "Vrouwen zien werken in keukens, op binnenplaatsen of bij het halen van water uit putten kan leiden tot obscene daden", staat in de verklaring. Die is via sociale media gedeeld door een woordvoerder van het talibanbewind.
Dit ja. Geeft me een veilig gevoel dat de vrouwen daar veilig zijn.quote:Op maandag 30 december 2024 07:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-het-zicht-te-houden
Klinkt eerder als een maatregel om vrouwen te beschermen tegen de seksueel gefrustreerde mannetjes daar die al opgewonden raken van een blote enkel.
Fijn dat de taliban zich zo inzet voor de veiligheid van vrouwen.
Vrouwen worden dan ook als minder gezien in dit mooie geloof. Ze horen de hele dag schoon te maken, voor de kinderen zorgen en savons de man te plezieren.quote:En dan ook echt de slaapkamer en keuken benoemen als plaatsen waar vrouwen vaak zijn
De /s vergeten, maar zelfs dan lijkt me het dichtmetselen van ramen ook de perfecte manier om al het (seksuele) geweld wat binnenshuis plaatsvindt netjes af te dekken... Ik weet niet of ik me als vrouw veiliger zou voelen in een dichtmetselde kamer met mijn man die me als object beschouwt.quote:Op maandag 30 december 2024 07:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-het-zicht-te-houden
Klinkt eerder als een maatregel om vrouwen te beschermen tegen de seksueel gefrustreerde mannetjes daar die al opgewonden raken van een blote enkel.
Fijn dat de taliban zich zo inzet voor de veiligheid van vrouwen.
Vrouwen die water halenquote:"Vrouwen zien werken in keukens, op binnenplaatsen of bij het halen van water uit putten kan leiden tot obscene daden", staat in de verklaring.
Amerika (en Rusland) hebben Afghanistan kapot gemaakt.quote:Op maandag 30 december 2024 08:20 schreef Richestorags het volgende:
Als de bevolking dit niet wilde was er met het hele dure leger inclusief bevolking meer verzet geleverd. De Taliban bestaat uit mensen van de grootste etnische groep dus dikke kans dat zij ook genoeg aanhang hebben.
Hun cultuur, hoe triest ook. Amerika heeft er triljoenen besteed. Het is niet gelukt.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste Afghanen onderdrukt willen worden. Helaas heeft het volk geen keus onder een zwaar bewapend regime. Toch zien we overal in het Midden-Oosten het verzet van vrouwen groeien, en zij hebben in het Westen ook laten zien dat verandering mogelijk is.quote:Op maandag 30 december 2024 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk.
Maar dit is wel wat de meeste Afghanen willen, de Taliban is daar min of meer gewoon een legitieme regering. En dat houdt in dat zij bepalen wat daar gebeurt, en niet wij.
Maar nogmaals, ik vind hun opvattingen middeleeuws.
Eerder een door strenge imams erg gefrustreerde mannelijke incel beweging die bij elk stukje vrouw denken dat ze haar moeten bespringen en hun eigen logica projecteren op de rest van het land.quote:Op maandag 30 december 2024 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
Is de Taliban eigenlijk een soort van radicale homobeweging ofzo?
Ik zie weinig beweging in het M-O om regimes met orthodoxe opvattingen omver te gooien, een paar weken geleden is in Syrie een regime aangetreden met orthodox Islamitische opvattingen. Geen enkel regime kan macht uitoefenen als het geen gezag of legitimiteit heeft.quote:Op maandag 30 december 2024 10:57 schreef Vostok het volgende:
[..]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste Afghanen onderdrukt willen worden. Helaas heeft het volk geen keus onder een zwaar bewapend regime. Toch zien we overal in het Midden-Oosten het verzet van vrouwen groeien, en zij hebben in het Westen ook laten zien dat verandering mogelijk is.
Vrouwen hebben in veel westerse landen het recht om te stemmen verworven. Dit heeft hen in staat gesteld om politieke invloed uit te oefenen en deel te nemen aan de democratie.quote:Op maandag 30 december 2024 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie weinig beweging in het M-O om regimes met orthodoxe opvattingen omver te gooien, een paar weken geleden is in Syrie een regime aangetreden met orthodox Islamitische opvattingen. Geen enkel regime kan macht uitoefenen als het geen gezag of legitimiteit heeft.
De meeste mensen in Afghanistan vinden de Taliban prima. En dat is hun keuze.
Wat hebben vrouwen in het Westen bewerkstelligd volgens jou?
Wat je schrijft is allemaal waar, ik ben het ook met niks oneens wat je schrijft. Ook goed dat dat gebeurd is.quote:Op maandag 30 december 2024 11:23 schreef Vostok het volgende:
[..]
Vrouwen hebben in veel westerse landen het recht om te stemmen verworven. Dit heeft hen in staat gesteld om politieke invloed uit te oefenen en deel te nemen aan de democratie.
Vrouwen hebben nu toegang tot onderwijs op alle niveaus, inclusief hoger onderwijs. Dit heeft geleid tot een toename van het aantal vrouwen met diploma's en professionele kwalificaties, waardoor ze beter voorbereid zijn op en kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt.
Vrouwen zijn steeds actiever op de arbeidsmarkt en hebben belangrijke posities in verschillende sectoren bereikt. De deelname van vrouwen aan de beroepsbevolking is aanzienlijk gestegen, en ze hebben bijgedragen aan economische groei en ontwikkeling.
Vrouwen hebben meer controle gekregen over hun reproductieve rechten, waaronder toegang tot veilige en legale abortus. Dit heeft hen in staat gesteld om keuzes te maken over hun eigen lichaam en gezinsplanning, wat een belangrijke stap is in de strijd voor gendergelijkheid.
Dit zijn wel de belangrijkste punten, die je als vrouw, helaas, niet onder dit regime zal ervaren.
Ik dacht alleen dat je bedoelde dat migranten vrouwen ofzo in het Westen die veranderingen hebben bewerkstelligd.quote:Toch zien we overal in het Midden-Oosten het verzet van vrouwen groeien, en zij hebben in het Westen ook laten zien dat verandering mogelijk is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |