abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 30 december 2024 @ 02:58:53 #1
485843 crew  Jippie
pi_216086699
In Afghanistan hebben de Taliban opnieuw een decreet uitgevaardigd dat de deelname van vrouwen aan het sociale leven beperkt. De woordvoerder van de machthebbers publiceerde op X een bevel dat de installatie van ramen in woongebouwen verbiedt waardoor ruimtes die door vrouwen worden gebruikt, zichtbaar zijn.

Dit geldt bijvoorbeeld voor slaapkamers of keukens. Lokale autoriteiten moeten toezicht houden op de bouwwerkzaamheden. In bestaande huizen moeten de eigenaren de ramen dichtmetselen of anderszins ondoorzichtig maken.

Sinds de Taliban drie jaar geleden weer aan de macht kwamen in Afghanistan, zijn vrouwen geleidelijk aan uit de openbare ruimte verbannen. Een onlangs aangenomen wet verbiedt vrouwen om in het openbaar hun stem te verheffen. Bovendien mogen meisjes niet meer naar middelbare scholen. De Verenigde Naties hebben scherpe kritiek op de ontwikkeling en spreken van ‘gender-apartheid’.

Bron
----------------------

En dan ook echt de slaapkamer en keuken benoemen als plaatsen waar vrouwen vaak zijn :')
pi_216086778
twitter

Throwback naar de wereldvreemde deugfiguren die dachten dat de Taliban nu wel redelijk zou zijn.
  Miss 200.000.000! maandag 30 december 2024 @ 03:16:38 #3
367000 roos94
pi_216086823
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 03:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Throwback naar de wereldvreemde deugfiguren die dachten dat de Taliban nu wel redelijk zou zijn.
Altijd dat vingertje :{
pi_216087748
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 03:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Er wordt twee keer in dat artikel benoemd dat de positie van vrouwen onzeker is..
Ze hadden (en hebben misschien nog steeds) het beste voor met Afghanistan. Ondanks hun nogal conservatieve denkbeelden ( :+ ) kunnen ze toch best de intentie hebben om het land goed te leiden en verantwoordelijkheid te nemen?
Maar ik heb te weinig kennis van Afghanistan om daar feitelijk wat op te zeggen
pi_216087774
Dit is hun cultuur. De bevolking wil dit zelf. Lekker laten gaan dus
  maandag 30 december 2024 @ 07:58:57 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216087945
quote:
In de wet staat dat bij nieuwe woongebouwen geen ramen gebouwd mogen worden die uitkijken op locaties waar zich vaak vrouwen bevinden. "Vrouwen zien werken in keukens, op binnenplaatsen of bij het halen van water uit putten kan leiden tot obscene daden", staat in de verklaring. Die is via sociale media gedeeld door een woordvoerder van het talibanbewind.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-het-zicht-te-houden

Klinkt eerder als een maatregel om vrouwen te beschermen tegen de seksueel gefrustreerde mannetjes daar die al opgewonden raken van een blote enkel.

Fijn dat de taliban zich zo inzet voor de veiligheid van vrouwen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 30 december 2024 @ 08:08:14 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216087985
dit is niet te geloven dit is echt erg
Graag op anoniem
pi_216087995
Laat ze het met elkaar lekker uitzoeken daar. Niets mee te maken willen hebben met zulke barbaren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216088001
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 07:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Klinkt eerder als een maatregel om vrouwen te beschermen tegen de seksueel gefrustreerde mannetjes daar die al opgewonden raken van een blote enkel.

Dit ja. Geeft me een veilig gevoel dat de vrouwen daar veilig zijn. O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 30 december 2024 @ 08:20:24 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216088055
Als de bevolking dit niet wilde was er met het hele dure leger inclusief bevolking meer verzet geleverd. De Taliban bestaat uit mensen van de grootste etnische groep dus dikke kans dat zij ook genoeg aanhang hebben.

Hun cultuur, hoe triest ook. Amerika heeft er triljoenen besteed. Het is niet gelukt.
pi_216088219
quote:
En dan ook echt de slaapkamer en keuken benoemen als plaatsen waar vrouwen vaak zijn
Vrouwen worden dan ook als minder gezien in dit mooie geloof. Ze horen de hele dag schoon te maken, voor de kinderen zorgen en savons de man te plezieren.
pi_216088672
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2024 07:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

De /s vergeten, maar zelfs dan lijkt me het dichtmetselen van ramen ook de perfecte manier om al het (seksuele) geweld wat binnenshuis plaatsvindt netjes af te dekken... Ik weet niet of ik me als vrouw veiliger zou voelen in een dichtmetselde kamer met mijn man die me als object beschouwt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216088889
quote:
"Vrouwen zien werken in keukens, op binnenplaatsen of bij het halen van water uit putten kan leiden tot obscene daden", staat in de verklaring.
Vrouwen die water halen :9~
pi_216089194
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 08:20 schreef Richestorags het volgende:
Als de bevolking dit niet wilde was er met het hele dure leger inclusief bevolking meer verzet geleverd. De Taliban bestaat uit mensen van de grootste etnische groep dus dikke kans dat zij ook genoeg aanhang hebben.

Hun cultuur, hoe triest ook. Amerika heeft er triljoenen besteed. Het is niet gelukt.
Amerika (en Rusland) hebben Afghanistan kapot gemaakt.

In de jaren 60 was Afghanistan een vrij modern land voor de tijd en omgeving. Vrouwen hadden rechten, mochten naar school, zich kleden hoe zij wilden. Het was een toeristenoord.

En toen kwam het communisme en gingen Rusland en Amerika zich ermee bemoeien en nu is het land gebroken.
pi_216089223
Je zal maar een vrouw zijn in dit soort landen, waar een extreem achterlijk geloof het voor het zeggen heeft.
Landen waar men eeuwen achterloopt op het westen. Waar hier de positie van de vrouw nu nog 'normaal' is en hopelijk zo blijft.
  maandag 30 december 2024 @ 10:17:16 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216089253
Shithole maatregelen voor een Shithole land.
  maandag 30 december 2024 @ 10:23:52 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216089342
Ik vind het onbegrijpelijk.
Maar dit is wel wat de meeste Afghanen willen, de Taliban is daar min of meer gewoon een legitieme regering. En dat houdt in dat zij bepalen wat daar gebeurt, en niet wij.

Maar nogmaals, ik vind hun opvattingen middeleeuws.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216089841
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk.
Maar dit is wel wat de meeste Afghanen willen, de Taliban is daar min of meer gewoon een legitieme regering. En dat houdt in dat zij bepalen wat daar gebeurt, en niet wij.

Maar nogmaals, ik vind hun opvattingen middeleeuws.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste Afghanen onderdrukt willen worden. Helaas heeft het volk geen keus onder een zwaar bewapend regime. Toch zien we overal in het Midden-Oosten het verzet van vrouwen groeien, en zij hebben in het Westen ook laten zien dat verandering mogelijk is.
pi_216089882
Is de Taliban eigenlijk een soort van radicale homobeweging ofzo?
pi_216089955
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
Is de Taliban eigenlijk een soort van radicale homobeweging ofzo?
Eerder een door strenge imams erg gefrustreerde mannelijke incel beweging die bij elk stukje vrouw denken dat ze haar moeten bespringen en hun eigen logica projecteren op de rest van het land.

Geloofsgekkies snappen weinig van mensenrechten.
  maandag 30 december 2024 @ 11:07:19 #21
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216089986
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 10:57 schreef Vostok het volgende:

[..]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste Afghanen onderdrukt willen worden. Helaas heeft het volk geen keus onder een zwaar bewapend regime. Toch zien we overal in het Midden-Oosten het verzet van vrouwen groeien, en zij hebben in het Westen ook laten zien dat verandering mogelijk is.
Ik zie weinig beweging in het M-O om regimes met orthodoxe opvattingen omver te gooien, een paar weken geleden is in Syrie een regime aangetreden met orthodox Islamitische opvattingen. Geen enkel regime kan macht uitoefenen als het geen gezag of legitimiteit heeft.

De meeste mensen in Afghanistan vinden de Taliban prima. En dat is hun keuze.

Wat hebben vrouwen in het Westen bewerkstelligd volgens jou?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 30 december 2024 @ 11:21:37 #22
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216090270
Nu in Afghanistan. Over een jaartje in Syrië. Maar moslims blijven een zielige minderheid hoor. Totaal hulpeloos en passen uitstekend in onze maatschappij hier. :') Misschien moeten we uit solidariteit hoofddoekjes bij de politie ook toestaan. Tot het moment dat we besluiten dat vrouwen binnen moeten blijven natuurlijk hè. We moeten wel met onze tijd meegaan en de wensen van een groeiende groep mensen wel respecteren hoor!
  maandag 30 december 2024 @ 11:22:14 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216090283
Groot hek eromheen en lekker laten uitzoeken daar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216090299
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zie weinig beweging in het M-O om regimes met orthodoxe opvattingen omver te gooien, een paar weken geleden is in Syrie een regime aangetreden met orthodox Islamitische opvattingen. Geen enkel regime kan macht uitoefenen als het geen gezag of legitimiteit heeft.

De meeste mensen in Afghanistan vinden de Taliban prima. En dat is hun keuze.

Wat hebben vrouwen in het Westen bewerkstelligd volgens jou?
Vrouwen hebben in veel westerse landen het recht om te stemmen verworven. Dit heeft hen in staat gesteld om politieke invloed uit te oefenen en deel te nemen aan de democratie.

Vrouwen hebben nu toegang tot onderwijs op alle niveaus, inclusief hoger onderwijs. Dit heeft geleid tot een toename van het aantal vrouwen met diploma's en professionele kwalificaties, waardoor ze beter voorbereid zijn op en kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt.

Vrouwen zijn steeds actiever op de arbeidsmarkt en hebben belangrijke posities in verschillende sectoren bereikt. De deelname van vrouwen aan de beroepsbevolking is aanzienlijk gestegen, en ze hebben bijgedragen aan economische groei en ontwikkeling.

Vrouwen hebben meer controle gekregen over hun reproductieve rechten, waaronder toegang tot veilige en legale abortus. Dit heeft hen in staat gesteld om keuzes te maken over hun eigen lichaam en gezinsplanning, wat een belangrijke stap is in de strijd voor gendergelijkheid.

Dit zijn wel de belangrijkste punten, die je als vrouw, helaas, niet onder eeen regime, zoals in Afghanistan, zal ervaren.
  maandag 30 december 2024 @ 11:25:33 #25
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216090338
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 11:23 schreef Vostok het volgende:

[..]
Vrouwen hebben in veel westerse landen het recht om te stemmen verworven. Dit heeft hen in staat gesteld om politieke invloed uit te oefenen en deel te nemen aan de democratie.

Vrouwen hebben nu toegang tot onderwijs op alle niveaus, inclusief hoger onderwijs. Dit heeft geleid tot een toename van het aantal vrouwen met diploma's en professionele kwalificaties, waardoor ze beter voorbereid zijn op en kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt.

Vrouwen zijn steeds actiever op de arbeidsmarkt en hebben belangrijke posities in verschillende sectoren bereikt. De deelname van vrouwen aan de beroepsbevolking is aanzienlijk gestegen, en ze hebben bijgedragen aan economische groei en ontwikkeling.

Vrouwen hebben meer controle gekregen over hun reproductieve rechten, waaronder toegang tot veilige en legale abortus. Dit heeft hen in staat gesteld om keuzes te maken over hun eigen lichaam en gezinsplanning, wat een belangrijke stap is in de strijd voor gendergelijkheid.

Dit zijn wel de belangrijkste punten, die je als vrouw, helaas, niet onder dit regime zal ervaren.
Wat je schrijft is allemaal waar, ik ben het ook met niks oneens wat je schrijft. Ook goed dat dat gebeurd is.
quote:
Toch zien we overal in het Midden-Oosten het verzet van vrouwen groeien, en zij hebben in het Westen ook laten zien dat verandering mogelijk is.
Ik dacht alleen dat je bedoelde dat migranten vrouwen ofzo in het Westen die veranderingen hebben bewerkstelligd.

Tevens vergeet je te melden dat ook het "mannelijke patriarchaat" het toestond dat vrouwen zich konden emanciperen. Dat heeft te maken met de verlichting en later de romantiek. Allemaal zaken die in het M-O ooit (of niet) nog moeten plaatsvinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 30 december 2024 @ 11:28:45 #26
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216090405
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Eerder een door strenge imams erg gefrustreerde mannelijke incel beweging die bij elk stukje vrouw denken dat ze haar moeten bespringen en hun eigen logica projecteren op de rest van het land.

Geloofsgekkies moslims snappen weinig van mensenrechten.
En toch maar voor ze op blijven komen en pappen en nathouden. Behalve zwarte kousen natuurlijk die mogen (terecht) belachelijk gemaakt worden. Maar owee als moslims zich "beledigd" voelen. Dan ben je vanuit die gemeenschap en vanuit (een deel van) links je leven niet zeker en moet je gecanceld worden. :')
pi_216090439
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 07:23 schreef Jahr00n het volgende:
Dit is hun cultuur. De bevolking wil dit zelf. Lekker laten gaan dus
Interviewer: Mevrouw wat is uw mening?
Mevrouw in boerka: Dat moet ik even aan mijn man vragen, die loopt 3 meter voor mij aan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_216090464
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 11:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je schrijft is allemaal waar, ik ben het ook met niks oneens wat je schrijft. Ook goed dat dat gebeurd is.
[..]
Ik dacht alleen dat je bedoelde dat migranten vrouwen ofzo in het Westen die veranderingen hebben bewerkstelligd.

Tevens vergeet je te melden dat ook het "mannelijke patriarchaat" het toestond dat vrouwen zich konden emanciperen. Dat heeft te maken met de verlichting en later de romantiek. Allemaal zaken die in het M-O ooit (of niet) nog moeten plaatsvinden.
Het is meer om de vergelijking te maken tussen vrouwen in het Westen en vrouwen in de streng gelovige landen (om het maar netjes te verwoorden).
Wat hier kan veranderen, kan daar ook, al zal dat veel meer moeite kosten vermoed ik.
pi_216090832
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 11:28 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
En toch maar voor ze op blijven komen en pappen en nathouden. Behalve zwarte kousen natuurlijk die mogen (terecht) belachelijk gemaakt worden. Maar owee als moslims zich "beledigd" voelen. Dan ben je vanuit die gemeenschap en vanuit (een deel van) links je leven niet zeker en moet je gecanceld worden. :')
Waar in dit topic komen nu linkse mensen op voor mensenrechtenschendingen.

Dat jij weer alles projecteert en links in de wereld de schuld geeft van geweld tegen vrouwen in Afghanistan is weer erg vreemde logica. In het rechtse Amerika mogen in veel Staten vrouwen ook geen abortus meer hebben. Welkom in de wereld van de reliegekkies daarvan zijn er veel in de moslim gemeenschap, maar ook bijvoorbeeld onder de christen in de VS. :D
  maandag 30 december 2024 @ 12:00:21 #30
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216090914
Wat een ta'aghbiri's. Nou ja mijn manier zal het nooit zijn, maar ze moeten het lekker helemaal zelf weten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')