abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator zondag 29 december 2024 @ 19:47:35 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_216077053

Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar de Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld en de diverse theorieën besproken. Wat heb jij gezien?

Wat kun je in dit topic plaatsen?
• Verdachte dingen die je zijn opgevallen
• Gevonden hints in de aflevering
• Dagboeken en tweets van De Mol
• (Video's/screenshots van) opvallende zaken
• Een theorie die je ontdekt hebt

Andere kletspraat over algemene WIDM-zaken kan hier: Topicreeks: [WIDM] Algemeen & nieuwtjes
Of over de afleveringen en ongerelateerde slowchat kan hier: Topicreeks: [WIDM] SC 'De Biecht' / Livetopic & kletspraat
Fuck the EBU.
pi_216202051
Mijn vermoeden bestaat dat er iemand tijdens de verzamel voor het feest opdracht stiekem van de taart heeft gesnoept, dat scheelde natuurlijk weer in een onderdeel dat dan niet goed afgeleverd is.
En mijn moeder zei dat ze alles vast moesten houden tijdens de reis naar de boot, maar enkelen die zetten de schaal op schoot, wat volgens mij niet mocht?
En Roos gaf nog de opdracht om toch nog even op pad te gaan, in de trant van je hebt nog tijd, wat dus in hield dat die personen toch niet op tijd op het feestje zouden zijn, wat weer resulteerde in minder geld.
Dus Roos staat nu wel op mijn verdenkingen lijstje.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_216207757
Ik heb hier reeds verkondigd dat Sophie de mol is. Hoongelach viel mij ten deel, maar ik acht mij niet te groot voor een hint: sla acht op lichaamstaal, en lichaamstaal alleen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:40:25 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216207912
Vorig jaar was het de lichaamstaal die Rian weggaf, maar die bleek gewoon diarree te hebben.

Eens in de 10 jaar zal je het goed hebben.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:42:25 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216207939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik heb hier reeds verkondigd dat Sophie de mol is. Hoongelach viel mij ten deel, maar ik acht mij niet te groot voor een hint: sla acht op lichaamstaal, en lichaamstaal alleen.
Prima meid
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_216208347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:40 schreef Fretwork het volgende:
Vorig jaar was het de lichaamstaal die Rian weggaf, maar die bleek gewoon diarree te hebben.

Eens in de 10 jaar zal je het goed hebben.
Daar speelde meer, waarover ik nog wel eens uitweid. Nee, dit is niet slechts statistiek. Jij krijgt mij niet klein.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:24:22 #7
3542 Gia
User under construction
pi_216214282
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mijn vermoeden bestaat dat er iemand tijdens de verzamel voor het feest opdracht stiekem van de taart heeft gesnoept, dat scheelde natuurlijk weer in een onderdeel dat dan niet goed afgeleverd is.
En mijn moeder zei dat ze alles vast moesten houden tijdens de reis naar de boot, maar enkelen die zetten de schaal op schoot, wat volgens mij niet mocht?
En Roos gaf nog de opdracht om toch nog even op pad te gaan, in de trant van je hebt nog tijd, wat dus in hield dat die personen toch niet op tijd op het feestje zouden zijn, wat weer resulteerde in minder geld.
Dus Roos staat nu wel op mijn verdenkingen lijstje.
Ik heb niet meegekregen dat ze minder geld kregen als personen niet op tijd op het feestje waren. Alleen dat dan de opdracht waar ze mee bezig waren, niet meetelde. 5 koppels, ieder 2 opdrachten, 300 euro per gelukte opdracht, had 3000 euro kunnen zijn. Er was dus geen aftrek voor personen die niet op tijd terug waren. Dat maakt Roos niet verdacht om die reden.
pi_216221552
De karaktereigenschappen.

Het zijn er 12.

Bij de mollicitaties hebben de kandidaten een top 3 moeten maken van deze karaktereigenschappen (vanaf nu KE's) die van toepassing zouden moeten zijn op een goede mol.

In de brief die Bridget als eerst las zit een duidelijke knip.

In het 1e deel worden 3 KE's genoemd, en in het 2e deel nog 5 (waarbij met nadruk nog wordt vermeld dat je deze KE's moet hebben om ver in het spel te kunnen komen). 4 KE's worden niet benoemd.

Wat mij betreft ligt het dan voor de hand, dat de eerste 3 KE's slaan op de mol. Dat zijn brutaal, sociaal en stressbestendig. M.i. zijn deze 3 KE's dan de top 3 van KE's bij de mollicitaties.

De andere 5 (om ver in het spel te komen) zouden dan KE's voor de kandidaten moeten zijn.

Helaas komen we hier (nog?) niet ver mee omdat je bij de verdeling door de spelers je iets meer dan 30 KE's (ik dacht 34?) geplaatst ziet worden (van de 120!!).

Top 3 mol KE's:
Brutaal:Bridget - Sam
Sociaal: Bridget - Nora (2x) - Stijn (2x)
Stressbestendig: Maaike - Ray (2x)

5 Kandidaten KE's
Observerend: Gabriel - Maaike - Nora - Roos
Overtuigend: Roos - Stijn
Besluitvaardig: Maaike
Meedogenloos: Bridget - Roos 2x - Sophie
Misleidend: Ray 3x

Overige 4 KE's
Creatief: Maaike 2x
Manipulatief: Sophie - Teun 2x
Adaptief: Ray - Teun
Zelfverzekerd: Bridget - Ray - Teun

M.b.t. deze categorieën kan dan een plus- e/o minpuntentelling aan gegeven worden wat uiteindelijk zou moeten leiden tot een keuze van de mol. Hierbij zal die ene testvraag 'wie is de mol' zeker ook nog een rol in spelen.

Opvallend is tot nu toe dat Roos een kandidaat zou moeten zijn (veel kandidaten KE's), en Teun veelal aan het zwabberen is (veel overige KE's). Ray en Bridget daarentegen komt in alle categorieën voor.

Afijn, dit alles neergetypt te hebben zal het niet veel zin hebben als in de toekomstige afleveringen niet meer KE's aan de diverse kandidaten toegewezen kunnen worden. Op een eventueel logikwiz-achtig raadsel na.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_216228365
ik vond de gangmaker wel een leuke "hint"

alleseter en gangmaker in een karretje...en een mol maakt gangen...
pi_216228509
Rein rijmt op Stijn

Appeltje eitje kind kan de was doen

^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216276463
Aflevering 2 heette 'het juiste motief': bij de foto opdracht had Maaike een gestreepte broek aan en liep zij in plaats van achter de fotograaf langs, steeds voorlangs in beeld. Door het effect van die streepjesbroek werden de foto's daardoor nog moeilijker te lezen.

Ik vond haar reactie op het achterhouden van haar joker door Sam ook erg mild. Is ze net zo gehaaid als Sam waardoor ze zijn actie echt begrijpt, of kan die joker haar niets schelen omdat ze de mol is?

Ik duik nog wat verder mijn Maaike-tunnel in hoor :+
  maandag 13 januari 2025 @ 10:18:21 #12
3542 Gia
User under construction
pi_216277622
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 08:25 schreef Schanu het volgende:
Aflevering 2 heette 'het juiste motief': bij de foto opdracht had Maaike een gestreepte broek aan en liep zij in plaats van achter de fotograaf langs, steeds voorlangs in beeld. Door het effect van die streepjesbroek werden de foto's daardoor nog moeilijker te lezen.

Ik vond haar reactie op het achterhouden van haar joker door Sam ook erg mild. Is ze net zo gehaaid als Sam waardoor ze zijn actie echt begrijpt, of kan die joker haar niets schelen omdat ze de mol is?

Ik duik nog wat verder mijn Maaike-tunnel in hoor :+
Sam heeft niets aan die joker, want de naam van Maaike staat erop. Ik had bij de kick off al het idee dat het feliciteren van Sam, door Nora, zou kunnen betekenen dat Sam de winnaar is, maar......dat kunnen ze toch nog niet weten! Alleen wie de finalisten zijn.
Anyway, als Maaike de mol is, kan Sam hierdoor weleens vol op haar gaan.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:35:26 #13
3542 Gia
User under construction
pi_216533080
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Sam heeft niets aan die joker, want de naam van Maaike staat erop. Ik had bij de kick off al het idee dat het feliciteren van Sam, door Nora, zou kunnen betekenen dat Sam de winnaar is, maar......dat kunnen ze toch nog niet weten! Alleen wie de finalisten zijn.
Anyway, als Maaike de mol is, kan Sam hierdoor weleens vol op haar gaan.
Bedenk me nu ineens dat de finalisten het bij de kick off al wel wisten. Dus als Nora, bijna onhoorbaar, Sam feliciteert, dan kan dat betekenen dat Nora de Mol of, en dat lijkt me waarschijnlijker, de verliezend finalist is.
pi_216535372
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Bedenk me nu ineens dat de finalisten het bij de kick off al wel wisten. Dus als Nora, bijna onhoorbaar, Sam feliciteert, dan kan dat betekenen dat Nora de Mol of, en dat lijkt me waarschijnlijker, de verliezend finalist is.
Dan had ze hem op locatie toch al gefeliciteerd? Dan zou ik eerder denken dat ze eerder af is gevallen dan Sam en dat Sam de winnaar is.
  Moderator maandag 3 februari 2025 @ 15:14:54 #15
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216535905
Laten we ook niet vergeten dat Sam net een nieuwe baan had. Ik kan me zoo slecht voorstellen dat ze dit erin zouden laten als het echt iets over het spel zei?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:06:19 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216557300
Bron: AD

Verklappen makers nu al identiteit van de Mol met audiofragment? ‘Gigantisch duidelijk’

Het wordt de kijkers van Wie is de Mol? dit jaar misschien wel heel makkelijk gemaakt. In de afleveringen van het NPO-programma is telkens een vervormd audiofragment van de Mol te horen. Een fan is ermee aan de slag gegaan en molloten denken nu te weten wie het is. Verklappen de makers nu al de identiteit van de Mol?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:34:08 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216634732
Ik keek net Moltalk terug en zag aan het einde, na afsluiten, een stukje van Rik waarin hij zegt "Roos", waarna een rood scherm volgt. Te obvious, i know, maar heeft iemand anders dit gezien?
pi_216644787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:06 schreef golfer het volgende:
Bron: AD

Verklappen makers nu al identiteit van de Mol met audiofragment? ‘Gigantisch duidelijk’

Het wordt de kijkers van Wie is de Mol? dit jaar misschien wel heel makkelijk gemaakt. In de afleveringen van het NPO-programma is telkens een vervormd audiofragment van de Mol te horen. Een fan is ermee aan de slag gegaan en molloten denken nu te weten wie het is. Verklappen de makers nu al de identiteit van de Mol?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap nooit wat de lol van dat soort dingen is, het is veel leuker om het zelf uit te puzzelen ipv dat soort technische trukjes
pi_216838997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Hugo_Treger het volgende:
*)
Hotapnyc
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:23:43 #20
3542 Gia
User under construction
pi_216839582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:26 schreef Cirilico het volgende:

[..]
*)
Over lichaamstaal: Ik ben nog eens aflevering 1 aan 't terugkijken gegaan, vanaf 33 minuten. Gabriel, bijvoorbeeld, zegt: "je krijgt dan te horen of je het bent of niet, ik denk dan 'wie dan?'" Dus die was het al duidelijk niet.
Maaike heeft een heel relaas over hoe moeilijk het moet zijn voor de mol en slapeloze nachten om je in te lezen enz.... Maar ook de lichaamstaal, vooral haar gezicht, in de taxi spreekt boekdelen. Ze trekt haar wenkbrauwen op, klikt met haar mond soort van bevestigend op een opmerking van Roos of Sophie en voelt zich duidelijk niet op haar gemak. Ze is overduidelijk zenuwachtig.
pi_216839946
Ik denk dat de mol bij alle opdrachten aanwezig wil zijn, en wie was niet opgesloten in de kluis ? :+
pi_216841040
Dat je Stijn's reactie (nav het gesprek met Rik over jij bent wel/niet de Mol) in de lift ziet wanneer hij op etage 31 is en bij de anderen op etage 32 vind ik een mogelijke briljante hint naar hem als Mol: hij zit immers een etage lager en dus onder de grond.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216841269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Over lichaamstaal: Ik ben nog eens aflevering 1 aan 't terugkijken gegaan, vanaf 33 minuten. Gabriel, bijvoorbeeld, zegt: "je krijgt dan te horen of je het bent of niet, ik denk dan 'wie dan?'" Dus die was het al duidelijk niet.
Maaike heeft een heel relaas over hoe moeilijk het moet zijn voor de mol en slapeloze nachten om je in te lezen enz.... Maar ook de lichaamstaal, vooral haar gezicht, in de taxi spreekt boekdelen. Ze trekt haar wenkbrauwen op, klikt met haar mond soort van bevestigend op een opmerking van Roos of Sophie en voelt zich duidelijk niet op haar gemak. Ze is overduidelijk zenuwachtig.
:N
Hotapnyc
pi_216865863
Stijn :

Tuktuk backpacker, slaapt in backpackers hostel.

Heeft moeite met op zijn woorden passen, de andere zijn een actrice en n journaliste.

Hij verprutst een foto met Sophie, hij zag dat t niet correct was.

Fotograaf opdracht, een van de vertalingen was de fotograaf heeft geen spijt van de blauwe tas, na de opdracht loopt Stijn (fotograaf) met een blauwe tas. Al eerder had Stijn het ook over spiegelen, net als in het audiofragment.

Houtsnijden, je moet gemiddeld een 7.5 hebben, laat Stijn nu toevallig een 7.5 gekregen hebben.

Stijn zegt bij de test 'i am watching you', de figuren bij het hotel zeggen 'i see you', maar dat kan toeval zijn :P
Bovendien is plots geld weg vlakbij de kamer van Stijn.

De mol zal dus ook geen opdrachten willen missen want zo vaak krijg je geen airtime als mol, dus Maaike valt af want zij zit niet in de kluis en de mol zit ook niet de godganse tijd in de badkamer.

Appeltje ei'tje kind kan de was doen 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door TLC op 28-02-2025 18:20:51 ]
pi_216889636
Ik heb geprobeerd iets te maken van het vraagstuk hoe de mol is gekozen. Als ik het een beetje logisch beredeneer en kijk hoe deze stukken in aflevering 1 & 9 gemonteerd zijn, denk ik het volgende:

- Kandidaat X noemt bij zijn mollicitatie de 3 belangrijkste eigenschappen voor een mol. Deze 3 eigenschappen geven vervolgens in aflevering 1 elk een punt aan de kandidaten die deze eigenschappen van kandidaat X krijgen. In totaal zijn er dus 30 punten te verdelen;
- Kandidaten vullen vervolgens een test in, met de vraag 'Wie is de Mol?'. De kandidaat die hier aangeklikt wordt, krijgt 1 punt aftrek;
- De kandidaat die uiteindelijk de meeste punten heeft, wordt de mol.

Klinkt veelbelovend, maar helaas - ik was er al bang voor - valt er geen enkele conclusie aan te verbinden. Er zijn gewoon te weinig puzzelstukjes. Ik heb de stukken uit aflevering 1 & 9 teruggekeken en alle zichtbare combinaties genoteerd (inclusief een paar vage bordjes op de achtergrond die ik met >95% zekerheid meende te herkennen).
Van de 30 eigenschappen die volgens deze theorie doorslaggevend zouden zijn zien we er in totaal maar 18, waarvan we bij drie stuks ook niet zien welke naam er aan gekoppeld is. Uiteindelijk zijn er dus 15/30 bekend.
Het enige wat daaraan opvalt, is dat Bridget verreweg de meeste punten heeft... En die is niet de mol.

Bridget 6x
Roos 2x
Maaike 2x
Sam 2x
Sophie 1x (+ 2x antwoord test)
Stijn 1x
Ray 1x (+ 1x antwoord test)

Mocht mijn idee juist zijn, dan zal Bridget nog wel een aantal keer zijn aangeklikt bij de test en/of zal er bij de 15 cruciale eigenschappen die we niet hebben gezien nog wel een aantal keer de daadwerkelijke mol zijn geplaatst. Verder heeft Ray dan zeer waarschijnlijk op Maaike of Roos geklikt.

Hieronder het hele schema, mocht iemand anders er nog iets mee willen doen:

[ Bericht 0% gewijzigd door Legoblokje op 02-03-2025 02:25:30 ]
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 13:54:20 #26
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216893980
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:20 schreef Legoblokje het volgende:
Ik heb geprobeerd iets te maken van het vraagstuk hoe de mol is gekozen. Als ik het een beetje logisch beredeneer en kijk hoe deze stukken in aflevering 1 & 9 gemonteerd zijn, denk ik het volgende:

- Kandidaat X noemt bij zijn mollicitatie de 3 belangrijkste eigenschappen voor een mol. Deze 3 eigenschappen geven vervolgens in aflevering 1 elk een punt aan de kandidaten die deze eigenschappen van kandidaat X krijgen. In totaal zijn er dus 30 punten te verdelen;
- Kandidaten vullen vervolgens een test in, met de vraag 'Wie is de Mol?'. De kandidaat die hier aangeklikt wordt, krijgt 1 punt aftrek;
- De kandidaat die uiteindelijk de meeste punten heeft, wordt de mol.

Klinkt veelbelovend, maar helaas - ik was er al bang voor - valt er geen enkele conclusie aan te verbinden. Er zijn gewoon te weinig puzzelstukjes. Ik heb de stukken uit aflevering 1 & 9 teruggekeken en alle zichtbare combinaties genoteerd (inclusief een paar vage bordjes op de achtergrond die ik met >95% zekerheid meende te herkennen).
Van de 30 eigenschappen die volgens deze theorie doorslaggevend zouden zijn zien we er in totaal maar 18, waarvan we bij drie stuks ook niet zien welke naam er aan gekoppeld is. Uiteindelijk zijn er dus 15/30 bekend.
Het enige wat daaraan opvalt, is dat Bridget verreweg de meeste punten heeft... En die is niet de mol.

Bridget 6x
Roos 2x
Maaike 2x
Sam 2x
Sophie 1x (+ 2x antwoord test)
Stijn 1x
Ray 1x (+ 1x antwoord test)

Mocht mijn idee juist zijn, dan zal Bridget nog wel een aantal keer zijn aangeklikt bij de test en/of zal er bij de 15 cruciale eigenschappen die we niet hebben gezien nog wel een aantal keer de daadwerkelijke mol zijn geplaatst. Verder heeft Ray dan zeer waarschijnlijk op Maaike of Roos geklikt.

Hieronder het hele schema, mocht iemand anders er nog iets mee willen doen:

[ link | afbeelding ]
Leuk!!

Ik denk alleen dat er misschien wel meer minpunten worden uitgedeeld aan degene die wordt ingevuld bij 'Wie is de Mol?'. Je wilt echt niet iemand die al onder een vergrootglas ligt. Misschien wel vijf of tien punten - of juist punten voor iedere keer dat iemand niet ingevuld wordt?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_216895939
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:54 schreef Meke het volgende:

[..]
Leuk!!

Ik denk alleen dat er misschien wel meer minpunten worden uitgedeeld aan degene die wordt ingevuld bij 'Wie is de Mol?'. Je wilt echt niet iemand die al onder een vergrootglas ligt. Misschien wel vijf of tien punten - of juist punten voor iedere keer dat iemand niet ingevuld wordt?
Dat zou ook goed kunnen. Maar dat is het jammere hiervan, we weten veel te weinig. Zelfs als we exact weten hoe het systeem werkt hebben we waarschijnlijk alsnog te weinig beeldmateriaal om het op te kunnen lossen.
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:36:46 #28
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216896780
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:28 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Dat zou ook goed kunnen. Maar dat is het jammere hiervan, we weten veel te weinig. Zelfs als we exact weten hoe het systeem werkt hebben we waarschijnlijk alsnog te weinig beeldmateriaal om het op te kunnen lossen.
Ja ik vermoed dat dat ook precies de bedoeling is :D Hoop wel dat we hem volgende week helemaal uitgespeld krijgen :Y
pi_216898426
Rik noemde aan t eind de eigenschappen waaraan de mol moest voldoen, dus bij wie die bordjes lagen is de mol :s)
pi_216973834
Als Stijn niet de mol is moet hij uitleggen waarom hij nooit de joker gebruikt heeft die hij tijdens de eliminatie van aflevering 3 in zijn broekzak stak :? :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')