Prima meidquote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik heb hier reeds verkondigd dat Sophie de mol is. Hoongelach viel mij ten deel, maar ik acht mij niet te groot voor een hint: sla acht op lichaamstaal, en lichaamstaal alleen.
Daar speelde meer, waarover ik nog wel eens uitweid. Nee, dit is niet slechts statistiek. Jij krijgt mij niet klein.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:40 schreef Fretwork het volgende:
Vorig jaar was het de lichaamstaal die Rian weggaf, maar die bleek gewoon diarree te hebben.
Eens in de 10 jaar zal je het goed hebben.
Ik heb niet meegekregen dat ze minder geld kregen als personen niet op tijd op het feestje waren. Alleen dat dan de opdracht waar ze mee bezig waren, niet meetelde. 5 koppels, ieder 2 opdrachten, 300 euro per gelukte opdracht, had 3000 euro kunnen zijn. Er was dus geen aftrek voor personen die niet op tijd terug waren. Dat maakt Roos niet verdacht om die reden.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 12:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mijn vermoeden bestaat dat er iemand tijdens de verzamel voor het feest opdracht stiekem van de taart heeft gesnoept, dat scheelde natuurlijk weer in een onderdeel dat dan niet goed afgeleverd is.
En mijn moeder zei dat ze alles vast moesten houden tijdens de reis naar de boot, maar enkelen die zetten de schaal op schoot, wat volgens mij niet mocht?
En Roos gaf nog de opdracht om toch nog even op pad te gaan, in de trant van je hebt nog tijd, wat dus in hield dat die personen toch niet op tijd op het feestje zouden zijn, wat weer resulteerde in minder geld.
Dus Roos staat nu wel op mijn verdenkingen lijstje.
Sam heeft niets aan die joker, want de naam van Maaike staat erop. Ik had bij de kick off al het idee dat het feliciteren van Sam, door Nora, zou kunnen betekenen dat Sam de winnaar is, maar......dat kunnen ze toch nog niet weten! Alleen wie de finalisten zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 08:25 schreef Schanu het volgende:
Aflevering 2 heette 'het juiste motief': bij de foto opdracht had Maaike een gestreepte broek aan en liep zij in plaats van achter de fotograaf langs, steeds voorlangs in beeld. Door het effect van die streepjesbroek werden de foto's daardoor nog moeilijker te lezen.
Ik vond haar reactie op het achterhouden van haar joker door Sam ook erg mild. Is ze net zo gehaaid als Sam waardoor ze zijn actie echt begrijpt, of kan die joker haar niets schelen omdat ze de mol is?
Ik duik nog wat verder mijn Maaike-tunnel in hoor
Bedenk me nu ineens dat de finalisten het bij de kick off al wel wisten. Dus als Nora, bijna onhoorbaar, Sam feliciteert, dan kan dat betekenen dat Nora de Mol of, en dat lijkt me waarschijnlijker, de verliezend finalist is.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Sam heeft niets aan die joker, want de naam van Maaike staat erop. Ik had bij de kick off al het idee dat het feliciteren van Sam, door Nora, zou kunnen betekenen dat Sam de winnaar is, maar......dat kunnen ze toch nog niet weten! Alleen wie de finalisten zijn.
Anyway, als Maaike de mol is, kan Sam hierdoor weleens vol op haar gaan.
Dan had ze hem op locatie toch al gefeliciteerd? Dan zou ik eerder denken dat ze eerder af is gevallen dan Sam en dat Sam de winnaar is.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Bedenk me nu ineens dat de finalisten het bij de kick off al wel wisten. Dus als Nora, bijna onhoorbaar, Sam feliciteert, dan kan dat betekenen dat Nora de Mol of, en dat lijkt me waarschijnlijker, de verliezend finalist is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:06 schreef golfer het volgende:
Bron: AD
Verklappen makers nu al identiteit van de Mol met audiofragment? ‘Gigantisch duidelijk’
Het wordt de kijkers van Wie is de Mol? dit jaar misschien wel heel makkelijk gemaakt. In de afleveringen van het NPO-programma is telkens een vervormd audiofragment van de Mol te horen. Een fan is ermee aan de slag gegaan en molloten denken nu te weten wie het is. Verklappen de makers nu al de identiteit van de Mol?Ik snap nooit wat de lol van dat soort dingen is, het is veel leuker om het zelf uit te puzzelen ipv dat soort technische trukjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Hugo_Treger het volgende:
Ik heb hier reeds verkondigd dat Sophie de mol is. Hoongelach viel mij ten deel, maar ik acht mij niet te groot voor een hint: sla acht op lichaamstaal, en lichaamstaal alleen.
Over lichaamstaal: Ik ben nog eens aflevering 1 aan 't terugkijken gegaan, vanaf 33 minuten. Gabriel, bijvoorbeeld, zegt: "je krijgt dan te horen of je het bent of niet, ik denk dan 'wie dan?'" Dus die was het al duidelijk niet.quote:
quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Over lichaamstaal: Ik ben nog eens aflevering 1 aan 't terugkijken gegaan, vanaf 33 minuten. Gabriel, bijvoorbeeld, zegt: "je krijgt dan te horen of je het bent of niet, ik denk dan 'wie dan?'" Dus die was het al duidelijk niet.
Maaike heeft een heel relaas over hoe moeilijk het moet zijn voor de mol en slapeloze nachten om je in te lezen enz.... Maar ook de lichaamstaal, vooral haar gezicht, in de taxi spreekt boekdelen. Ze trekt haar wenkbrauwen op, klikt met haar mond soort van bevestigend op een opmerking van Roos of Sophie en voelt zich duidelijk niet op haar gemak. Ze is overduidelijk zenuwachtig.
Leuk!!quote:Op zondag 2 maart 2025 02:20 schreef Legoblokje het volgende:
Ik heb geprobeerd iets te maken van het vraagstuk hoe de mol is gekozen. Als ik het een beetje logisch beredeneer en kijk hoe deze stukken in aflevering 1 & 9 gemonteerd zijn, denk ik het volgende:
- Kandidaat X noemt bij zijn mollicitatie de 3 belangrijkste eigenschappen voor een mol. Deze 3 eigenschappen geven vervolgens in aflevering 1 elk een punt aan de kandidaten die deze eigenschappen van kandidaat X krijgen. In totaal zijn er dus 30 punten te verdelen;
- Kandidaten vullen vervolgens een test in, met de vraag 'Wie is de Mol?'. De kandidaat die hier aangeklikt wordt, krijgt 1 punt aftrek;
- De kandidaat die uiteindelijk de meeste punten heeft, wordt de mol.
Klinkt veelbelovend, maar helaas - ik was er al bang voor - valt er geen enkele conclusie aan te verbinden. Er zijn gewoon te weinig puzzelstukjes. Ik heb de stukken uit aflevering 1 & 9 teruggekeken en alle zichtbare combinaties genoteerd (inclusief een paar vage bordjes op de achtergrond die ik met >95% zekerheid meende te herkennen).
Van de 30 eigenschappen die volgens deze theorie doorslaggevend zouden zijn zien we er in totaal maar 18, waarvan we bij drie stuks ook niet zien welke naam er aan gekoppeld is. Uiteindelijk zijn er dus 15/30 bekend.
Het enige wat daaraan opvalt, is dat Bridget verreweg de meeste punten heeft... En die is niet de mol.
Bridget 6x
Roos 2x
Maaike 2x
Sam 2x
Sophie 1x (+ 2x antwoord test)
Stijn 1x
Ray 1x (+ 1x antwoord test)
Mocht mijn idee juist zijn, dan zal Bridget nog wel een aantal keer zijn aangeklikt bij de test en/of zal er bij de 15 cruciale eigenschappen die we niet hebben gezien nog wel een aantal keer de daadwerkelijke mol zijn geplaatst. Verder heeft Ray dan zeer waarschijnlijk op Maaike of Roos geklikt.
Hieronder het hele schema, mocht iemand anders er nog iets mee willen doen:
[ link | afbeelding ]
Dat zou ook goed kunnen. Maar dat is het jammere hiervan, we weten veel te weinig. Zelfs als we exact weten hoe het systeem werkt hebben we waarschijnlijk alsnog te weinig beeldmateriaal om het op te kunnen lossen.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Leuk!!
Ik denk alleen dat er misschien wel meer minpunten worden uitgedeeld aan degene die wordt ingevuld bij 'Wie is de Mol?'. Je wilt echt niet iemand die al onder een vergrootglas ligt. Misschien wel vijf of tien punten - of juist punten voor iedere keer dat iemand niet ingevuld wordt?
Ja ik vermoed dat dat ook precies de bedoeling isquote:Op zondag 2 maart 2025 16:28 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Dat zou ook goed kunnen. Maar dat is het jammere hiervan, we weten veel te weinig. Zelfs als we exact weten hoe het systeem werkt hebben we waarschijnlijk alsnog te weinig beeldmateriaal om het op te kunnen lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |