abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 december 2024 @ 07:34:38 #1
367000 roos94
pi_216041601
Vorige week had ik een artikel besteld. Deze zou dinsdag bezorgd worden.

Toevallig op het moment supreme dat het DHL busje aankwam keek ik boven uit het raam, tot mijn verbazing reed hij door de straat heen direct weer weg.

Tot mijn nog grotere verbazing kreeg ik 5 minuten later een melding dat mijn pakket bezorgd was. Ja, niet dus. Buren hebben ook niks.

Dus ik contact opnemen, ik probeerde dhl te bellen maar die heeft geen telefonische klantenservice meer (?). Via bol.com gevraagd hoe en wat, was een externe verkoper via bol. Hen gemaild.

Nu kreeg ik dus een mail dat zij bij dhl een onderzoek is gestart duurt 10 werkdagen (?) Wat dit inhoudt geen idee. Het pakket staat op bezorgd op mijn adres volgens de track en trace.

Iemand ervaring hiermee? Wat zijn mijn kansen? :P
pi_216042536
Ik denk dat je in WGR betere reacties kunt krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:41:36 #3
338319 ZarB
Piña colada
pi_216042630
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:59:04 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216042905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:41 schreef ZarB het volgende:
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
Ik ook niet, 2x gehad en uiteindelijk ook 2x aangifte gedaan van diefstal.
pi_216042953
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 december 2024 07:34 schreef roos94 het volgende:
Vorige week had ik een artikel besteld. Deze zou dinsdag bezorgd worden.

Toevallig op het moment supreme dat het DHL busje aankwam keek ik boven uit het raam, tot mijn verbazing reed hij door de straat heen direct weer weg.

Tot mijn nog grotere verbazing kreeg ik 5 minuten later een melding dat mijn pakket bezorgd was. Ja, niet dus. Buren hebben ook niks.

Dus ik contact opnemen, ik probeerde dhl te bellen maar die heeft geen telefonische klantenservice meer (?). Via bol.com gevraagd hoe en wat, was een externe verkoper via bol. Hen gemaild.

Nu kreeg ik dus een mail dat zij bij dhl een onderzoek is gestart duurt 10 werkdagen (?) Wat dit inhoudt geen idee. Het pakket staat op bezorgd op mijn adres volgens de track en trace.

Iemand ervaring hiermee? Wat zijn mijn kansen? :P
Kans dat het weer boven water komt acht ik groot. Ik als verzender heb ook wel dat het niet bij de koper aankwam. Omdat ik me verantwoordelijk voelde voor mijn producten, ging ik er dagelijks achteraan via de DHL-chat met dreigementen. Uiteindelijk kwam het uit een aparte stroom weer naar boven. Soms iets met een barcode die niet te scannen was. Dan gaat het pakketje retour en komt is in een aparte bak terecht waar eens in de zoveel tijd een graai in wordt gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 28-12-2024 10:09:55 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216042978
Spreek de afzender aan. Die heeft een overeenkomst met de bezorgdienst en moet het met DHL oplossen. Jij als ontvanger hebt geen overeenkomst met de vervoerder/bezorgdienst, alleen met de afzender.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216043022
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:05 schreef recursief het volgende:
Spreek de afzender aan. Die heeft een overeenkomst met de bezorgdienst en moet het met DHL oplossen. Jij als ontvanger hebt geen overeenkomst met de vervoerder/bezorgdienst, alleen met de afzender.
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 december 2024 @ 10:14:40 #8
367000 roos94
pi_216043133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:41 schreef ZarB het volgende:
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
Ik geloof er ook weinig van.

Het gaat om een artikel van 13 euro dus ze kunnen me ook gewoon een nieuwe opsturen ipv eerst mij laten wachten op een "onderzoek" maar soit
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 december 2024 @ 10:15:05 #9
367000 roos94
pi_216043142
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
DHL beweerd dat het bezorgd is.
pi_216043185
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
Niet het probleem van de consument.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216043196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:15 schreef roos94 het volgende:

[..]
DHL beweerd dat het bezorgd is.
Dat zegt hun systeem, maar dat deugt niet. Soms ontvang ik wel eens pakketjes (niet dus), en staat het als "u was niet thuis" (gewoon terwijl we allebei thuis waren). Kon ik het een dag later bij het afhaalpunt ophalen.

Gewoon positief blijven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 december 2024 @ 10:18:53 #12
367000 roos94
pi_216043260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:16 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat zegt hun systeem, maar dat deugt niet. Soms ontvang ik wel eens pakketjes (niet dus), en staat het als "u was niet thuis" (gewoon terwijl we allebei thuis waren). Kon ik het een dag later bij het afhaalpunt ophalen.

Gewoon positief blijven.
Was dinsdag al he? :P
  zaterdag 28 december 2024 @ 10:26:24 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_216043443
Dhl flikkert het gewoon in de tuin. Heb je al rond gevraagd bij anderen verderop in je straat? Hier komt, zeker bij dhl, regelmatig een berichtje in de buurtapp met daarin de vraag of iemand een pakketje heeft ontvangen. Soms ligt het 4 huizen verderop?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_216043452
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
Nee hoor, je blijft als afzender verantwoordelijk tot het moment dat de ontvanger het pakket daadwerkelijk in handen heeft. In praktijk word je vaak van het kastje naar de muur gestuurd, dat is waar. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een rechtsbijstandsverzekeraar dan heel erg kan helpen.

Als je als afzender je risico wil verminderen dan kun je een pakket bijvoorbeeld aangetekend verzenden. Doe je dat niet, dan moet je aanvaarden dat je soms iets moet vergoeden dat de ontvanger nooit bereikt heeft. In alle gevallen moet de afzender het probleem mer de bezorger oplossen en moet je als ontvanger met je klacht bij de afzender zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 28-12-2024 10:54:51 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216046343
Ze waren de mijne kwijt :') heb het kunnen claimen via Klarna a¤100.

Ik doe niets meer zonder Klarna.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216047215
onderzoek afwachten, de verzender heeft daarna de optie het geld terug te geven of product opnieuw te sturen
en aangezien het via bol gaat, gewoon even rustig wachten, desnoods kan bol nog ingrijpen als de externe partij niet zn werk doet..

maar geduld is een schone zaak :)
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:45:26 #17
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216047262
Daarom betaal ik altijd met creditcard.
Je bent een waardeloze agent.
pi_216047293
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:45 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Daarom betaal ik altijd met creditcard.
gaat je niet helpen met je product krijgen hoor :D
pi_216047296
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:26 schreef ZarB het volgende:
Dhl flikkert het gewoon in de tuin. Heb je al rond gevraagd bij anderen verderop in je straat? Hier komt, zeker bij dhl, regelmatig een berichtje in de buurtapp met daarin de vraag of iemand een pakketje heeft ontvangen. Soms ligt het 4 huizen verderop?
Juist ideaal, zo hebben ze bij mij ooit een iPhone voor de deur gelegd

Toen had ik er twee enkele dagen later
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 28 december 2024 @ 13:48:40 #20
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216047320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:47 schreef mschol het volgende:

[..]
gaat je niet helpen met je product krijgen hoor :D
Altijd verzekerd en dus je geld terug.
Je bent een waardeloze agent.
pi_216048343
Ik moet voor mijn werk regelmatig een postonderzoek aanvragen. Dit is inderdaad de taak van de verkoper want dat is de opdrachtgever van deze zending.
Normaal wordt de bezorger gevraagd of hij nog weet waar hij het pakket heeft bezorgd, er wordt naar de navigatie gekeken of er op het juiste adres gestopt werd enz.
Als er geen nieuwe informatie gevonden wordt, en je nogmaals aangeeft niets ontvangen te hebben, wordt de bestelling terug betaald.
pi_216048367
Jij hebt ook altijd wat he
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 december 2024 @ 14:59:18 #23
367000 roos94
pi_216048734
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:40 schreef Evangelion het volgende:
Jij hebt ook altijd wat he
Nee ik verzin alles
  zaterdag 28 december 2024 @ 15:00:41 #24
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216048765
Daarom bestel ik nooit iets online. Ik hoor dit soort verhalen zo vaak.

Pakketjes verdwijnen voortdurend. Het lijkt wel alsof eenmaal besteld bij bol of weet ik welke maffe webshop ook, de pakketjes vervolgens verdwijnen in een parallel universum.

Gewoon op de fiets of met de trein naar de grote stad en daar in de winkel iets kopen. Contant betalen en alles gaat uitstekend.
Kost je hooguit een treinkaartje extra - maar is niets in vergelijking met huidige frankeringstarieven - en je kunt het artikel ook zelf in de winkel bekijken, passen, uitproberen en het verdwijnt niet naar een parallel universum, hetgeen in de regel wel geschied met DHL en in minder mate PostNL.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 december 2024 @ 15:18:53 #25
367000 roos94
pi_216049060
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Daarom bestel ik nooit iets online. Ik hoor dit soort verhalen zo vaak.

Pakketjes verdwijnen voortdurend. Het lijkt wel alsof eenmaal besteld bij bol of weet ik welke maffe webshop ook, de pakketjes vervolgens verdwijnen in een parallel universum.

Gewoon op de fiets of met de trein naar de grote stad en daar in de winkel iets kopen. Contant betalen en alles gaat uitstekend.
Kost je hooguit een treinkaartje extra - maar is niets in vergelijking met huidige frankeringstarieven - en je kunt het artikel ook zelf in de winkel bekijken, passen, uitproberen en het verdwijnt niet naar een parallel universum, hetgeen in de regel wel geschied met DHL en in minder mate PostNL.
Ik heb altijd pech dus ik probeer zoveel mogelijk online kopen te vermijden of het te laten bezorgen bij een pakketpunt, maar dat kon in dit geval niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 december 2024 @ 15:21:21 #26
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_216049108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
maar nadeel is wel dat DHL (of PostNL) altijd doodleuk zegt dat ze met de ontvanger niks te maken hebben, en dat de verzender maar een claim moet indienen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 28 december 2024 @ 15:23:29 #27
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216049140
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:18 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik heb altijd pech dus ik probeer zoveel mogelijk online kopen te vermijden of het te laten bezorgen bij een pakketpunt, maar dat kon in dit geval niet.
Ow, dat is wel balen dan.

Ken je niet iemand in je omgeving waar de post wel fatsoenlijk aankomt, dat je het volgende keer daar laat bezorgen?

Bij ons komt de post ook bijzonder slecht aan. Postbode is steevast dronken geloof ik. Met dat kleine salaris van een postbode snap ik ook wel dat je dan maar naar de fles grijpt, maar postbezorging wordt er niet beter van. :'(
pi_216049320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:41 schreef ZarB het volgende:
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
hier idd al 2 keer een zending van DHL de mist in,je moet wel steeds zelf overal achteraan,urgentie heeft het niet echt(eigen bevinding)het is ook nooit meer boven water gekomen(beide zendingen ,op verschillende momenten in het jaar,van verschillende leveranciers)
pi_216054374
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:21 schreef Tokus het volgende:

[..]
maar nadeel is wel dat DHL (of PostNL) altijd doodleuk zegt dat ze met de ontvanger niks te maken hebben, en dat de verzender maar een claim moet indienen.
Juridisch klopt dat ook helemaal.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216059237
Kijk eens in je container? Hebben ze hier van dhl al 2x pakketje ingegooid.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')