Ik ook niet, 2x gehad en uiteindelijk ook 2x aangifte gedaan van diefstal.quote:Op zaterdag 28 december 2024 09:41 schreef ZarB het volgende:
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
Kans dat het weer boven water komt acht ik groot. Ik als verzender heb ook wel dat het niet bij de koper aankwam. Omdat ik me verantwoordelijk voelde voor mijn producten, ging ik er dagelijks achteraan via de DHL-chat met dreigementen. Uiteindelijk kwam het uit een aparte stroom weer naar boven. Soms iets met een barcode die niet te scannen was. Dan gaat het pakketje retour en komt is in een aparte bak terecht waar eens in de zoveel tijd een graai in wordt gedaan.quote:Op zaterdag 28 december 2024 07:34 schreef roos94 het volgende:
Vorige week had ik een artikel besteld. Deze zou dinsdag bezorgd worden.
Toevallig op het moment supreme dat het DHL busje aankwam keek ik boven uit het raam, tot mijn verbazing reed hij door de straat heen direct weer weg.
Tot mijn nog grotere verbazing kreeg ik 5 minuten later een melding dat mijn pakket bezorgd was. Ja, niet dus. Buren hebben ook niks.
Dus ik contact opnemen, ik probeerde dhl te bellen maar die heeft geen telefonische klantenservice meer (?). Via bol.com gevraagd hoe en wat, was een externe verkoper via bol. Hen gemaild.
Nu kreeg ik dus een mail dat zij bij dhl een onderzoek is gestart duurt 10 werkdagen (?) Wat dit inhoudt geen idee. Het pakket staat op bezorgd op mijn adres volgens de track en trace.
Iemand ervaring hiermee? Wat zijn mijn kansen?
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:05 schreef recursief het volgende:
Spreek de afzender aan. Die heeft een overeenkomst met de bezorgdienst en moet het met DHL oplossen. Jij als ontvanger hebt geen overeenkomst met de vervoerder/bezorgdienst, alleen met de afzender.
Ik geloof er ook weinig van.quote:Op zaterdag 28 december 2024 09:41 schreef ZarB het volgende:
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
DHL beweerd dat het bezorgd is.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
Niet het probleem van de consument.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
Dat zegt hun systeem, maar dat deugt niet. Soms ontvang ik wel eens pakketjes (niet dus), en staat het als "u was niet thuis" (gewoon terwijl we allebei thuis waren). Kon ik het een dag later bij het afhaalpunt ophalen.quote:
Was dinsdag al he?quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zegt hun systeem, maar dat deugt niet. Soms ontvang ik wel eens pakketjes (niet dus), en staat het als "u was niet thuis" (gewoon terwijl we allebei thuis waren). Kon ik het een dag later bij het afhaalpunt ophalen.
Gewoon positief blijven.
Nee hoor, je blijft als afzender verantwoordelijk tot het moment dat de ontvanger het pakket daadwerkelijk in handen heeft. In praktijk word je vaak van het kastje naar de muur gestuurd, dat is waar. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een rechtsbijstandsverzekeraar dan heel erg kan helpen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
gaat je niet helpen met je product krijgen hoorquote:Op zaterdag 28 december 2024 13:45 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Daarom betaal ik altijd met creditcard.
Juist ideaal, zo hebben ze bij mij ooit een iPhone voor de deur gelegdquote:Op zaterdag 28 december 2024 10:26 schreef ZarB het volgende:
Dhl flikkert het gewoon in de tuin. Heb je al rond gevraagd bij anderen verderop in je straat? Hier komt, zeker bij dhl, regelmatig een berichtje in de buurtapp met daarin de vraag of iemand een pakketje heeft ontvangen. Soms ligt het 4 huizen verderop?
Altijd verzekerd en dus je geld terug.quote:Op zaterdag 28 december 2024 13:47 schreef mschol het volgende:
[..]
gaat je niet helpen met je product krijgen hoor
Ik heb altijd pech dus ik probeer zoveel mogelijk online kopen te vermijden of het te laten bezorgen bij een pakketpunt, maar dat kon in dit geval niet.quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Daarom bestel ik nooit iets online. Ik hoor dit soort verhalen zo vaak.
Pakketjes verdwijnen voortdurend. Het lijkt wel alsof eenmaal besteld bij bol of weet ik welke maffe webshop ook, de pakketjes vervolgens verdwijnen in een parallel universum.
Gewoon op de fiets of met de trein naar de grote stad en daar in de winkel iets kopen. Contant betalen en alles gaat uitstekend.
Kost je hooguit een treinkaartje extra - maar is niets in vergelijking met huidige frankeringstarieven - en je kunt het artikel ook zelf in de winkel bekijken, passen, uitproberen en het verdwijnt niet naar een parallel universum, hetgeen in de regel wel geschied met DHL en in minder mate PostNL.
maar nadeel is wel dat DHL (of PostNL) altijd doodleuk zegt dat ze met de ontvanger niks te maken hebben, en dat de verzender maar een claim moet indienen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt is, dat je de verzender niets kunt maken indien ie kan aantonen dat het bij DHL is afgegeven. Vanaf dat moment is het onder verantwoordelijkheid van DHL. Laat onverlet dat de verzender wel kan pushen bij DHL, maar geld terug bijv., kan niet (meer).
Ow, dat is wel balen dan.quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb altijd pech dus ik probeer zoveel mogelijk online kopen te vermijden of het te laten bezorgen bij een pakketpunt, maar dat kon in dit geval niet.
hier idd al 2 keer een zending van DHL de mist in,je moet wel steeds zelf overal achteraan,urgentie heeft het niet echt(eigen bevinding)het is ook nooit meer boven water gekomen(beide zendingen ,op verschillende momenten in het jaar,van verschillende leveranciers)quote:Op zaterdag 28 december 2024 09:41 schreef ZarB het volgende:
Ik heb bij geen enkele bezorgdienst ooit nog wat gehoord nadat ze een onderzoek zijn gestart. Ik vraag me af of ze dat uberhaupt doen of dat het iets is wat ze zeggen om de consument af te schepen.
Juridisch klopt dat ook helemaal.quote:Op zaterdag 28 december 2024 15:21 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar nadeel is wel dat DHL (of PostNL) altijd doodleuk zegt dat ze met de ontvanger niks te maken hebben, en dat de verzender maar een claim moet indienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |