Jaquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
@:fok-it @:kaneelstokje @:bezsen @:vrijgevochten @:flitsbezorger @:servieskast @:aberkullie @:ama @:solotovski @:flippingcoin @:questular @:coco @:kingroland ook benieuwd naar dat van jullie!
Dat snap ikquote:
Wat leuk dat jij mij gementioned hebt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
@:fok-it @:kaneelstokje @:bezsen @:vrijgevochten @:flitsbezorger @:servieskast @:aberkullie @:ama @:solotovski @:flippingcoin @:questular @:coco @:kingroland ook benieuwd naar dat van jullie!
Ik spaar mooie momenten en die heb ik met jullie wel gehad!quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ja, wel wat ik wilde. Volgend jaar is mijn doel meer.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ja wel goed gespaard zie ik als ik naar december verleden jaar kijk, ongeveer 1700 p/m. Weinig grotere uitgaven gedaan en geen auto of motor gekocht dit jaar.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
1700quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja wel goed gespaard zie ik als ik naar december verleden jaar kijk, ongeveer 1700 p/m. Weinig grotere uitgaven gedaan en geen auto of motor gekocht dit jaar.
Ik kan je aanraden iedere maand al je uitgeven in een excel sheet te zetten. Zie je mooi waar het heengaat en wat er overblijft!quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb het niet bijgehouden maat. Teveel uitgaven aan het huis dit jaar, plus nieuwe fiets, ps5 etc.
Dat is alleen motiverend en leuk als je ook daadwerkelijk iets overhoudt elke maandquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden iedere maand al je uitgeven in een excel sheet te zetten. Zie je mooi waar het heengaat en wat er overblijft!
Wow zoveel 😱 goed bezig ouwe palingquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja wel goed gespaard zie ik als ik naar december verleden jaar kijk, ongeveer 1700 p/m. Weinig grotere uitgaven gedaan en geen auto of motor gekocht dit jaar.
Kost me teveel moeite. Maar desalniettemin bedankt voor de tip.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden iedere maand al je uitgeven in een excel sheet te zetten. Zie je mooi waar het heengaat en wat er overblijft!
Ja en juist meer nodig als dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat is alleen motiverend en leuk als je ook daadwerkelijk iets overhoudt elke maand
Nog +-15 jaar en je investering kan zich terug gaan verdienen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kost me teveel moeite. Maar desalniettemin bedankt voor de tip.
Er wordt gespaard iedere maand, en met de salarisverhoging van vrouwlief recent, en de mijne in januari, kan er iets meer naar de spaarrekening.
Ik ben er juist mee begonnen toen ik merkte dat er meer uitging dan er binnenkwam... en dat heeft wel geholpen om dat om te draaien. Nu doe ik het nog steeds braaf (vrijwel) iedere dag en dan is het ook nauwelijks moeite. Een keertje op vakantie en dat loslaten kost daarna wel even moeite ja...quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat is alleen motiverend en leuk als je ook daadwerkelijk iets overhoudt elke maand
Inzicht is de sleutel tot succes.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bij mij wordt dat percentage elk jaar lager, omdat hetgeen wat ik kan jaarlijks kan sparen redelijk gelijk blijft. Maar het totale saldo wordt elk jaar meer.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:14 schreef zatoichi het volgende:
Toevallig net het overzicht gemaakt; vorig jaar 22 procent, nu 31 procent, dus dat is een behoorlijke groei.
Nee (is het antwoord). Maar had ook geen doel ofzo.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb begin dit jaar een nieuwe werkgever en mijn vrouw ook dua dat scheelt. Verder gestopt met kinderopvang dus minder kosten daar. De rest is duurder geworden. Met name de boodschappen en wat vaste lasten zoals energie e.d.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bij mij wordt dat percentage elk jaar lager, omdat hetgeen wat ik kan jaarlijks kan sparen redelijk gelijk blijft. Maar het totale saldo wordt elk jaar meer.
2019 verhuisd minimaal 3x per jaar op vakantiequote:Op vrijdag 27 december 2024 18:11 schreef nostra het volgende:
Nee, verhuizen is kut en reizen is leuk.
Meerderen tegelijkquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:55 schreef vrijgevochten het volgende:
voor je het weet zijn er weer dames om te onderhouden
quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:58 schreef investeerdertje het volgende:
Nee. Een dikke 10k aan onverwachte onvergoede medische kosten gehad. Het gespaarde bedrag valt dus wel wat tegen maar niets om je voor te schamen. Spaarquote nu onbekend.
Kijk even of ze wel aftrekbaar zijn, met zoveel kosten kom je al snel boven het drempelbedrag.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:58 schreef investeerdertje het volgende:
Nee. Een dikke 10k aan onverwachte onvergoede medische kosten gehad. Het gespaarde bedrag valt dus wel wat tegen maar niets om je voor te schamen. Spaarquote nu onbekend.
Wanneer je je lasten niet onnodig laat meestijgen met je inkomen is zo'n bedrag na wat jaren werken / promoties maken helemaal zo ondenkbaar niet. Ik heb zat jaren gehad dat ik rond de 2K netto binnenkreeg, dan ben je blij als je daarvan 5-10% kunt sparen. Maar alles wat daar bovenop aan inkomsten erbij komt, daar staan niet persé 1-op-1 uitgaven tegenover. Tenzij je er volledig naar gaat leven natuurlijk.quote:
Ik kan de orginele openingspost zelfs niet meer terugvindenquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Jammer dat het originele topic niet meer in de reeks zit
Iemand heeft het al gesneakreekst, maar ik heb dan maar deel 3 toegevoegd, want schijnbaar is dit al het 3e deel.quote:
Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 27 december 2024 19:43 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Wanneer je je lasten niet onnodig laat meestijgen met je inkomen is zo'n bedrag na wat jaren werken / promoties maken helemaal zo ondenkbaar niet. Ik heb zat jaren gehad dat ik rond de 2K netto binnenkreeg, dan ben je blij als je daarvan 5-10% kunt sparen. Maar alles wat daar bovenop aan inkomsten erbij komt, daar staan niet persé 1-op-1 uitgaven tegenover. Tenzij je er volledig naar gaat leven natuurlijk.
Mijn tweelingziel mag al op de deur kloppen maar dat zal nog wel even duren, toch hoop ik dat het voor oktober mag zijn en geen idee wat er voor die tijd gaat gebeuren om het gebied van vrouwelijk schoonquote:
Er zijn al meer delen, ik heb deel 1 geopend en die kan ik niet terug vindenquote:Op vrijdag 27 december 2024 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Iemand heeft het al gesneakreekst, maar ik heb dan maar deel 3 toegevoegd, want schijnbaar is dit al het 3e deel.
Ja dat wel, maar het was geen feestjequote:Op vrijdag 27 december 2024 19:26 schreef Seven. het volgende:
[..]klote man, ziet dit er voor 2025 beter uit?
Klopt, er komt iets terug. Maar helaas niet veel in vergelijking met het bedrag.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kijk even of ze wel aftrekbaar zijn, met zoveel kosten kom je al snel boven het drempelbedrag.
Wellicht dat er dan toch nog iets van terug kan komen.
Vorig jaar was het nog 10k en 15k. Verschil wordt wel steeds minderquote:Op vrijdag 27 december 2024 21:55 schreef TornadoDK het volgende:
Mijn doel was 5000 nu nog 6000 te gaan wordt krap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |