abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2025 @ 16:23:37 #276
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_216191914
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Beste Investeerder,

Wij hebben u voor het laatst op 24 september jl. geïnformeerd over de voortgang bij LEF Invest B.V. met Leningnummer 00045357. Zoals destijds aangegeven waren wij in overleg met de resterende leningnemers LEF Invest en S7Living over de eventuele continuering van de bestaande leningsovereenkomst nadat er bij LEF Invest een nieuwe aandeelhouder toe was getreden. De wensen die de leningnemers hierbij hadden sloten niet geheel aan op de mogelijkheden die Collin kon bieden. 
In vervolg hierop is door de leningnemers besloten de lening voor eind 2024 integraal af te lossen. Hoewel Collin wenste dat de verplichtingen onder de leningsovereenkomst tot aan het moment van volledige aflossing na zouden worden gekomen hebben leningnemers aangegeven de termijnen van november en december in de eindafrekening te zullen voldoen. Deze 2 termijnen zult u derhalve pas bij de algehele aflossing ontvangen, welke zoals aangegeven voor eind 2024 wordt verondersteld.

De betaling van november wordt gecorrigeerd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.

Voor een overzicht van de verstrekte zekerheden en voorwaarden verwijzen wij u naar de pitch. 

Zodra er nieuwe relevante informatie is zullen wij u nader berichten.
Nou 2024 is voorbij maar ik zie nog niks.
pi_216191918
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:13 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:

Gradjan Buss Personenvervoer
¤ 150.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/gradjan-buss-personenvervoer/

Een fors negatief e.v. en flinke langlopende schulden. Deze langlopende schulden worden grotendeels geherfinancierd via deze lening. Aan de andere kant zien de zekerheden er ruimvoldoende uit en is de rentevergoeding m.i. passend voor het risico.

Wat vinden jullie van deze?
We hebben dergelijke cases vaker gezien, waarbij de vraag was of ze de eerstvolgende Kerst zouden gaan halen.
Denk bijvoorbeeld aan de DHZ toko van een paar weken geleden.

Ook hier wordt de woning ingezet in een desperate poging om het tij te keren :N . Wat hier anders is, dat de overwaarde op de woning dermate ruim is dat ze de truc nog een keer kunnen overdoen als het tegen zit :)

Dus ik zou hem wel meenemen, al is het eigenlijk tegen mijn gewoonte/principe om zombie bedrijven te financieren :)
Pecunia non olet
pi_216191925
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:15 schreef impact9 het volgende:
Van Meteren vibes;)

Dat was een sterkere alleen de beste man kwam te overlijden. Was o.a. een 1e hypotheek en aflossing naar 0. De rente was overigens ook een stuk lager. Wel is alles uiteindelijk netjes teruggekomen.
pi_216191995
Ambitieuze horecaondernemer die 3 nieuwe vestigingen wil openen
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30706
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216192016
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
We hebben dergelijke cases vaker gezien, waarbij de vraag was of ze de eerstvolgende Kerst zouden gaan halen.
Denk bijvoorbeeld aan de DHZ toko van een paar weken geleden.

Ook hier wordt de woning ingezet in een desperate poging om het tij te keren :N . Wat hier anders is, dat de overwaarde op de woning dermate ruim is dat ze de truc nog een keer kunnen overdoen als het tegen zit :)

Dus ik zou hem wel meenemen, al is het eigenlijk tegen mijn gewoonte/principe om zombie bedrijven te financieren :)

Als je even googelt, kom je de beste man tegen als klant van <kredietverstrekker> afgelopen augustus met de quote: 'Super geholpen met een financiering, zodat ik wat achterstallige geldzorgen op kon lossen ,en mij verder weer met een heldere blik kan concentreren op mijn bedrijf.'

Ik denk dat de zekerheden goed zijn, maar deze laat ik schieten.

Een negatief EV van 3,5x de jaarwinst van komend jaar (waar de beste man ook nog van moet leven!).

[ Bericht 0% gewijzigd door krokodil16 op 06-01-2025 16:36:13 (Beknopter verwoord) ]
pi_216192110
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:35 schreef krokodil16 het volgende:

[..]
Als je even googelt, kom je de beste man tegen als klant van <kredietverstrekker> afgelopen augustus met de quote: 'Super geholpen met een financiering, zodat ik wat achterstallige geldzorgen op kon lossen ,en mij verder weer met een heldere blik kan concentreren op mijn bedrijf.'

Ik denk dat de zekerheden goed zijn, maar deze laat ik schieten.

Een negatief EV van 3,5x de jaarwinst van komend jaar (waar de beste man ook nog van moet leven!).
Bedoel je deze:

"Als zzper werkzaam, enorm lange betalingstermijnen, wat Debiteuren betreft, Banken zijn niet thuis voor een zzper, dus ik kwam [bedrijf] tegen op Google, mail weg gedaan, enorm snel contact, ook telefonisch bereikbaar, en niet alleen via mail, ik heb meerderen malen telefonisch, contact gehad met de Heer <> zelf, de situatie uitgelegd of hun wat zoude kunnen beteken voor mijn bedrijf, en ja hoor, allen begrip lening afgesloten, en netjes de centjes op tijd volgens afspraak, op de bankrekening gestort, hier kunnen de Banken zeker nog wat van leren, hoe het wel op te lossen is Financieel, voor de kleine ondernemer, Beste [bedrijf] ik hoop dat er nog enorm vele klanten zullen volgen, jullie zijn een Top Bedrijf.
27-8-2024 Gradjan Buss , Maren-Kessel"

Die is dan nog vrij recent ook toch of laat met reageren?

En bij de bewuste kredietverstrekker:
"Tel daar zijn achtergrond als financier bij op en een nieuw businessmodel is geboren: hypothecaire gedekte leningen voor ondernemers."
Heeft ie nog een pand?

[ Bericht 1% gewijzigd door polquito1971 op 06-01-2025 17:15:10 ]
pi_216192227
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:46 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Bedoel je deze:

"Als zzper werkzaam, enorm lange betalingstermijnen, wat Debiteuren betreft, Banken zijn niet thuis voor een zzper, dus ik kwam [bedrijf] tegen op Google, mail weg gedaan, enorm snel contact, ook telefonisch bereikbaar, en niet alleen via mail, ik heb meerderen malen telefonisch, contact gehad met de Heer <> zelf, de situatie uitgelegd of hun wat zoude kunnen beteken voor mijn bedrijf, en ja hoor, allen begrip lening afgesloten, en netjes de centjes op tijd volgens afspraak, op de bankrekening gestort, hier kunnen de Banken zeker nog wat van leren, hoe het wel op te lossen is Financieel, voor de kleine ondernemer, Beste [bedrijf] ik hoop dat er nog enorm vele klanten zullen volgen, jullie zijn een Top Bedrijf.

Die is dan nog vrij recent ook toch of laat met reageren?

En bij de bewuste kredietverstrekker:
"Tel daar zijn achtergrond als financier bij op en een nieuw businessmodel is geboren: hypothecaire gedekte leningen voor ondernemers."
Heeft ie nog een pand?
Ja, die bedoel ik.

Alleen volg ik niet helemaal zijn probleem met debiteuren. In de balans staat een post vlottende activa van maximaal 13k. Daar heb je geen 200k vreemd vermogen voor nodig.
pi_216192969
Strength Factory is méér dan een sportschool. Het is een community, een levensstijl en een plek waar mensen samenkomen om het allerbeste uit zichzelf te halen en elkaar te motiveren. Hier dagen we onze leden je uit om grenzen te verleggen en successen te vieren, stap voor stap.

Waarom investeren in Strength Factory?

Bedrag: ¤ 350.000

Classificatie: 5

Rente: 9,0% per jaar

Looptijd: 60 maanden

Belangrijkste zekerheden: Borgstellingen van de ondernemers, pandrecht op inventaris en voorraad, hoofdelijkheid zustermaatschappij

Incentive
Door te investeren in Strength Factory draag je bij aan een gezondere en sterkere toekomst voor Rotterdam. Jij maakt het mogelijk dat wij een plek creëren waar gezondheid, motivatie en vooruitgang samenkomen. Als dank bieden wij exclusieve voordelen:

- Bij een investering van ¤1.000 krijg je vijf keer onbeperkt toegang*
- Bij een investering van ¤5.000 kun je 12 weken onbeperkt komen sporten*
- Bij een investering van ¤10.000 een jaar lang onbeperkt trainen*
- Bij een investering van ¤15.000 lifetime membership met onbeperkte toegang*

*Daarnaast ben je bij elke investering vanaf ¤1.000 welkom bij onze opening en netwerk events.

Bent u geïnteresseerd in deze kans? U kunt direct meer informatie bekijken en deelnemen via deze link:
https://www.geldvoorelkaa(...)=30762&code=cg30762I

[ Bericht 32% gewijzigd door KrekelJapie op 06-01-2025 23:15:41 ]
pi_216193143
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 17:07 schreef krokodil16 het volgende:

[..]
Ja, die bedoel ik.

Alleen volg ik niet helemaal zijn probleem met debiteuren. In de balans staat een post vlottende activa van maximaal 13k. Daar heb je geen 200k vreemd vermogen voor nodig.
Is dat dezelfde Buss? Er was een Gradjan uit hetzelfde dorp Bakker in Oirschot, NK dressuur en prins carnaval.

De ondernemer uit de pitch noemt zich Gerard.

Heeft de bakker nu een taxibedrijf?
  maandag 6 januari 2025 @ 19:20:12 #285
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_216193534
MaxCF update project Higher Barrowfield

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, we zullen maar positief zijn in 2025; het loopt in ieder geval nog....
pi_216193688
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:32 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Volgens mij is het project ook nog niet officieel gepubliceerd en alleen kenbaar gemaakt onder een select aantal investeerders.
Als ik niet ingelogd bent, zie ik het project wel tussen de projecten staan op 27%
pi_216195358
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 14:03 schreef Collin63 het volgende:
--Ik mis inmiddels al 2 maanden de betaling van ( Geert) Procede Holding bij Collin.
Vandaag was hij er weer. En voor het eerst een positief saldo. Na 8,5 jaar.
Niet veel maar toch *O*
Pecunia non olet
pi_216197039
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 20:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vandaag was hij er weer. En voor het eerst een positief saldo. Na 8,5 jaar.
Niet veel maar toch *O*
We gaan het net redden binnen 9 jaar maar dan moet er ook niks meer tegenzitten.
pi_216198953
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 19:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als ik niet ingelogd bent, zie ik het project wel tussen de projecten staan op 27%
Hier niet, zie hem pas als ik inlog. Tevens ook nog geen mail/app van GVE over gehad dat die aangekondigd wordt.
pi_216199303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 06:53 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Hier niet, zie hem pas als ik inlog. Tevens ook nog geen mail/app van GVE over gehad dat die aangekondigd wordt.
Gaat het ever deze?
quote:
In de vorige mailing is per abuis een verkeerde link meegestuurd, onze excuses voor het ongemak. Hierbij de juiste link:

https://www.geldvoorelkaa(...)=30762&code=cg30762I

Als investeerder in eerdere sportschoolprojecten brengen wij u graag als één van de eerste op de hoogte van een nieuwe investeringsmogelijkheid: Strength Factory
Strength Factory is méér dan een sportschool. Het is een community, een levensstijl en een plek waar mensen samenkomen om het allerbeste uit zichzelf te halen en elkaar te motiveren. Hier dagen we onze leden je uit om grenzen te verleggen en successen te vieren, stap voor stap.
pi_216199586
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 08:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Gaat het ever deze?
[..]

Nee dit gaat over de horloges.
pi_216200051
Nieuw Duits project bij Collin met een 3e hypotheek:

Marcus Lindner
¤ 500.000 | 9,0 % rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/marcus-lindner/
pi_216200102
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:55 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Duits project bij Collin met een 3e hypotheek:

Marcus Lindner
¤ 500.000 | 9,0 % rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/marcus-lindner/
zag hem ook net, 2e Duitser in korte tijd. Als ik zie dat een project niet-Nl is kijk ik al niet verder meer
pi_216200139
Ik weet niet of deze al gedeeld was:

non-publiek met 2x een 1e hypotheek
Hanzeweg 47 Deventer
¤ 1.600.000 | 8,0 % rente | 24 maanden |

https://www.collincrowdfund.nl/hanzeweg-47-deventer/
pi_216200535
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Ik weet niet of deze al gedeeld was:

non-publiek met 2x een 1e hypotheek
Hanzeweg 47 Deventer
¤ 1.600.000 | 8,0 % rente | 24 maanden |

https://www.collincrowdfund.nl/hanzeweg-47-deventer/
Soms snap ik dit soort leningen niet helemaal. Hij koopt een bedrijfspand aan met een huuropbrengst van 88K per jaar en raakt wat financieringskosten van een 100K lening kwijt. En daar betaalt hij 144K per jaar voor.
Wat zou dan de motivatie zijn om dat bedrijfspand aan te kopen? Is dat dan simpelweg veel waardestijging op korte termijn verwachten?
pi_216200608
Ccf
Aflossing Second Lifestyle B.V.

En een niet-betaler erbij
Puur b*dkamers na 8 termijnen.
pi_216200874
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:36 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Soms snap ik dit soort leningen niet helemaal. Hij koopt een bedrijfspand aan met een huuropbrengst van 88K per jaar en raakt wat financieringskosten van een 100K lening kwijt. En daar betaalt hij 144K per jaar voor.
Wat zou dan de motivatie zijn om dat bedrijfspand aan te kopen? Is dat dan simpelweg veel waardestijging op korte termijn verwachten?
eens met je analyse, ik laat hem gaan. Loopt overigens wel redelijk, 1 uur na publicatie op 56%
pi_216201231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:36 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ik mis zijn plannen met het pand idd, kan me niet voorstellen dat hij er “as is” 1.6mio voor neertelt. De huurinkomsten zijn ook nog eens lager dan een aantal jaar geleden: https://www.beleggingspan(...)ter-hanzeweg-47-3848
pi_216201665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:32 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik mis zijn plannen met het pand idd, kan me niet voorstellen dat hij er “as is” 1.6mio voor neertelt. De huurinkomsten zijn ook nog eens lager dan een aantal jaar geleden: https://www.beleggingspan(...)ter-hanzeweg-47-3848
Die lening van 100K betreft het pand van de broer, doordat deze wordt afgelost kan er nu een eerste hypotheek op dat pand worden verstrekt, waardoor de totale LTV op beide panden 83% wordt. (of 85% als je het grootste pand op aanschafprijs waardeert). Is nogal aan de hoge kant. Als het pand van de broer wordt verkocht gaat de LTV op het resterende pand akelig dicht richting de 100%...

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 07-01-2025 12:07:50 ]
Pecunia non olet
pi_216201965
Controle verbouwing door WvjG
quote:
De aangekochte boerderij is op 18 oktober 2022 door een erkende taxateur gewaardeerd op een marktwaarde van ¤ 1.050.000,- na verbouwing is de marktwaarde ¤ 1.750.000,-. Daarmee zijn de zekerheden primair en toereikend. Bij ons bezoek aan de locatie op 19 november 2024 hebben wij geconstateerd dat de verbouwing conform voorstel en taxatie is uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')