Bron Business Insiderquote:Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.
Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.
De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.
Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.
Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.
De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.
Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.
Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.
Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.
"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.
De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.
Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.
"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.
Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.
De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".
Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiële cijfers over het eerste kwartaal presenteert.
Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.
Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron.quote:Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.
"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.
In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.
The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Zeker, dat zal ik ook niet ontkennen. En dat de focus puur op de aandelenkoers ligt is ook niet ongebruikelijk. Maar de balans is flink doorgeslagen van winst maken naar de beurskoers hypen. En nu dus door zeggenschap in de nieuwe regering te kopen. Het heeft steeds minder met goede producten te maken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat je één klein detail vergeet.
Tesla draait sinds 2020 winst en heeft amper tot geen schulden.
Ze kunnen hun research naar nieuwe producten / AI doen van die winst en hoeven daarvoor geen vreemd vermogen aan te trekken.
Dat kan je heel lang volhouden.
Startups die nog geen winst draaien, zijn afhankelijk van beloften en geldschieters die daar in geloven.
Ook SpaceX zou sinds 2023 winst maken, in hoeverre dat klopt is lastiger na te gaan. Bij Tesla zijn die cijfers openbaar omdat ze beursgenoteerd zijn.
Je blijft het maar hebben over plek in de (USA?) regering kopen, steun van regering. Maar heb je niet door dat in de EU Tesla auto's ook erg populair zijn? bijna elke Noor heeft er 1 voor de deur staan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeker, dat zal ik ook niet ontkennen. En dat de focus puur op de aandelenkoers ligt is ook niet ongebruikelijk. Maar de balans is flink doorgeslagen van winst maken naar de beurskoers hypen. En nu dus door zeggenschap in de nieuwe regering te kopen. Het heeft steeds minder met goede producten te maken.
Dus aan de ene kant jammer als je bent uitgestapt omdat je dat ook zag, aan de andere kant is het schip door al die vreemde stuurbewegingen nu wel erg aan het zwalken, met weinig uitzicht op herstel en steeds meer afhankelijk van de steun van de regering. De vraag is natuurlijk wel: gaat dat fout, en zo ja: wanneer?
Het lijkt er gewoon op dat je het Elon Musk niet gunt omdat hij voor "Trump zijn winst" heeft "gezorgd" terwijl dit natuurlijk helemaal niet waar is. Of dat Elon een andere mening heeft dan een specifieke kant van stemmers.quote:New EV record in Norway
In other words, with 96.4 per cent, Norway has almost achieved the political goal of all new cars being purely electric from 1 January 2025. So far, the last petrol and diesel cars have not been hit hard. “It will be fascinating to follow the development for passenger cars over the next three months,” says Solberg Thorsen. Despite the record in September, the annual average share of EVs is 88 per cent. Some people still opt for cars with drive systems other than electricity, he says.
A look at the top ten models reveals the aforementioned boatload of Teslas. It is not uncommon for the Model Y to be among the best-placed vehicles in Norway – in September, the electric SUV was in first place with 2,107 units. However, the Tesla Model 3 ranks second with 2,067 new registrations.
Verheerlijken en haten zijn niet de enige mogelijkheden. Je kunt ook gewoon proberen objectief naar de feiten te kijken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:06 schreef epicbeardman het volgende:
Het lijkt er gewoon op dat je het Elon Musk niet gunt omdat hij voor "Trump zijn winst" heeft "gezorgd" terwijl dit natuurlijk helemaal niet waar is. Of dat Elon een andere mening heeft dan een specifieke kant van stemmers.
Toen Elon Musk Twitter kocht riepen alle haters nog nou succes met een dood platform en als Trump dan heeft gewonnen heeft Elon Musk dan is het in eens toch hij geweest die voor Trumps winst heeft gezorgd, en tevens in eens al zijn successen uit Trump's administratie terwijl hij de afgelopen 4 jaar niet eens aan de macht is of dan wel nu aan de macht is.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Verheerlijken en haten zijn niet de enige mogelijkheden. Je kunt ook gewoon proberen objectief naar de feiten te kijken.
En Tesla verdient meer aan certificaten en overheidssubsidies voor elektrische auto's (tussen de 2000 en 7500 op de aanschaf in de VS en overal belastingvoordeel) dan aan de feitelijke verkoop. Zonder die twee dingen zouden ze geen winst maken.
Ze waren gewoon de eerste met een elektrische auto die niet reed als een golfkarretje, maar als een raket. En ze zagen het voordeel van een groot oplaadnetwerk neerzetten. Dat hebben ze goed gedaan.
quote:According to a report by German auto industry association, VDA
German manufacturers' wage costs are the highest in the world, averaging over ¤62 per hour in 2023. By comparison, hourly labor costs are ¤29 in Spain, ¤21 in the Czech Republic, and just ¤12 in Romania.
German carmakers' production costs have been managable because of their mostly high-end premium models, of which roughly three-quarters were exported overseas. In recent years, at least 20% of the cars produced here went to China.
Kijk, hier ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dat juist niet een motivatie voor andere bedrijven in de autobranche om dezelfde strategie te gaan volgen als Tesla? of te gaan innoveren zoals Elon Musk en zijn bedrijf doet.
Waarom zijn Volvo, VW groep en andere grote merken niet zo slim om hier ook hen winst mee te maken en bevinden al deze auto bedrijven zich nu in slecht weer?
Valt trouwens wel op dat die extreme bedragen onder Biden's administratie zijn verstrekt en helemaal niet onder Trump.
Don't hate the player, hate the game.
Daarnaast zijn het de BYD's/NIO's/Xpengs/Zeekr die daadwerkelijk Chinese staatssteun krijgen en hier de markt overspoelen met aliexpress achtige auto's. Daar hoor je niemand weer over.
De helft van alle Tesla's worden ook in China gemaakt. Dus wat dat betreft is het lood om oud ijzer.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:34 schreef epicbeardman het volgende:
Wat ook vergeten wordt is dat merken zoals Volvo en Duitse premium merken zoals VW groep fabrieken plaatsen in "goedkope labour" landen zoals Mexico/Brazilie/China terwijl Tesla gewoon netjes fabrieken bouwt in Europa/USA en zodoende mensen hier mogelijkheden bied om hen leven/carrières te verbeteren met goed betaald werk.
Tesla heeft ook tal van vacatures vacant staan in Nederland met modale dan wel bovenmodale salarissen, al die werknemers hier dragen ook weer bij aan de Nederlandse economie. Zelfde geldt voor de fabrieken in Duitsland of alle medewerkers in Europa die service verlenen.
Wat pas echt veel klimaatproblemen oplevert is dat Volvo's tegenwoordig niet meer in Zweden worden gemaakt maar in China, en vanaf daar via stinkende boten naar Europa worden verscheept.
Tesla traint de AI in hun auto's met de beelden van de rondrijdende auto's. Alles wat de camera's zien gaat dus naar Tesla. Zo ook de camera's die naar binnen kijken, die er zitten om de bestuurder in de gaten te houden. De werknemers van Tesla lieten elkaar de pikante filmpjes van hun klanten zien. Dus ook daarmee was Tesla koploperquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:50 schreef epicbeardman het volgende:
Tesla loopt echt niet achter op de technologie en zeker niet als je ze vergelijkt met Chinese troep, niemand in USA/Europa staat te springen op een rijdende spyware systeem. Die alles tracked en waarschijnlijk zelfs afsluisterd wat er in auto's gezegd worden.
Geen enkele CEO zou zich in zo'n rijdende infiltratie auto moeten bevinden als hij/zij zichzelf of het bedrijf serieus neemt, je zal ook nooit Amerikaanse of Europese politici of leiders zien rijden in Chinese spyware auto's.
Er hoeft maar iets te gebeuren zoals dat China,Taiwan aanvalt en die hele Chinese automarkt ligt op zijn kop.
De accupakketten van Tesla zijn uitstekend, gek genoeg omdat ze gewoon de beste en meest gangbare (Panasonic) staafcellen gingen gebruiken. Die zijn groot en zwaar, maar heel degelijk en slijten maar langzaam. Er is veel onderzoek naar nieuwe accu's, maar die ouderwetse accu's zijn toch moeilijk te overtreffen.quote:Maar dit is ook mijn punt toch? Tesla heeft de automotivebranch laten ontwikkelen en forceert ook duitse premium merken te laten ontwikkelen en te innoveren. Maar als je de revieuws checked is het juist Tesla die floreert de laatste maanden en periodes.
Waar model 3's zelfs beter presteren dan wel gelijk op een racetrack als een BMW M3, soms wordt er vergeten dat ze bij Tesla ook niet stil zitten en ze ook nog continue aan het verbeteren zijn, kijk alleen maar naar de software die elke maand weer updates krijgt. Ze streven naar perfectie, daar is niets mis mee.
Ook de verbetering van de accupakketten en innovatie om straks accupakketten met minder benodigde grondstof te ontwikkelen, alles maar ook alles wat Tesla doet is nog optimaler resultaat neerzetten, wat de mensheid letterlijk naar voren boost.
Zonder Tesla had de automotive branch nog steeds in de Olie lobby gezeten en had VW groep weer lopen sjoemelen met emissie resultaten zoals ze bij de VW Dieselgate hebben gedaan.
Ja maar 20-30% daarvan gaat naar export van de gemaakte auto's in Chyna door Tesla, de bijna 600,000 Tesla's blijven in het land voor de chinese gebruikers.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De helft van alle Tesla's worden ook in China gemaakt. Dus wat dat betreft is het lood om oud ijzer.
Je ziet dat de export ook naar beneden gaat bij Tesla.quote:In 2024 (Jan – Nov), Tesla sold 574,175 EVs in China. Giga Shanghai sold 822,894 EVs, which means 248,719 EVs went for export. The ratio between domestic sales and exports in 2024 is 69.2% for domestic and 30.2% for export. In 2023, Tesla China exported 36.3% of its production, and in 2022, it was 38.1%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben nog wel een fabriek in USA's goedkoopste staat South Carolina waar maar 1500 FTE werkt.
En hier sluiten VW groep in Europa ook al fabrieken om alles te oursourcen naar low-wage landen.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar 20-30% daarvan gaat naar export van de gemaakte auto's in Chyna door Tesla, de bijna 600,000 Tesla's
[..]
Je ziet dat de export ook naar beneden gaat bij Tesla.
Volvo heeft geen fabrieken meer in Europa kijk maar op wiki.Ja, dat klopt. De race naar de bodem. De consument kijkt eerst naar de prijs en er moet zoveel mogelijk winst gemaakt worden. Daarom is het ook zo moeilijk om iets te doen aan het klimaat en milieu: dat kost geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben nog wel een fabriek in USA's goedkoopste staat South Carolina waar maar 1500 FTE werkt.
En hier sluiten VW groep in Europa ook al fabrieken om alles te oursourcen naar low-wage landen.
Daar zijn we zelf schuld aan, door gewoon voor de goedkoopste te gaan.
Mwa, als dat echt was gebeurd zouden er wel rechtszaken zijn aangespannen in USA waar iedereen voor elke scheet een rechtszaak aanspant. Natuurlijk ga je "ontslagen" en oud medewerkers vinden die rare dingen gaan roepen om het bedrijf in diskrediet te brengen. En daarnaast gebeuren er in elk bedrijf wel rare dingen. Daar kan je Tesla niet voor de schuld geven, wellicht zijn daarom die medewerkers nu wel oud-medewerkers, dat ze zelf ontslagen zijn door dat soort fratsen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tesla traint de AI in hun auto's met de beelden van de rondrijdende auto's. Alles wat de camera's zien gaat dus naar Tesla. Zo ook de camera's die naar binnen kijken, die er zitten om de bestuurder in de gaten te houden. De werknemers van Tesla lieten elkaar de pikante filmpjes van hun klanten zien. Dus ook daarmee was Tesla koploper
[..]
Dat verhaal van die "8 laadstations" is niet correct, overigens.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[x]https://twitter.com/CollinRugg/status/1860801189182394566[/x]
quote:Michael Rulli, a former Republican state Senator from Ohio, was the first, opens new tab to share the post on his X account. Rulli did not immediately respond to a request for comment.
The Infrastructure and Jobs Act, opens new tab, passed in 2021, allocated $7.5 billion to increase the number of charging points on interstate highways for electric cars, and $5 billion is distributed through the National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) Program, opens new tab.
Another $2. 5 billion was earmarked for the Charging and Fueling Infrastructure Discretionary (CFI) Grant program, opens new tab, which instead focuses on downtown areas and local neighborhoods.
According to a spokesperson from the Federal Highway Administration (FHWA), programs linked to the law funded 243 public charging ports that were operational this year across 14 U.S. states. There are projects for 24,800 federally funded charging ports underway across the country.
The FHWA said that 159 charging ports were funded by NEVI, and 84 were CFI-funded.
A breakdown of the annual fund allocation, opens new tab to various states under the NEVI program shows that spending is projected to reach $2.39 billion by the end of 2024, when Buttigieg's term comes to an end. But these projections were updated in 2022 and do not reflect the final funds disbursed.
The CFI grant program has awarded two rounds of funding, opens new tab totalling $1.14 billion to 98 applicants to date.
Buttigieg called the claims spreading online "false" in a series of Xposts, opens new tab.
CHARGING STATION ROLLOUT CHALLENGES
According to Loren McDonald, chief analyst with EV charging data firm Paren, 19 states have yet to issue any NEVI awards to applicants.
Although the infrastructure law was passed in November 2021, NEVI rules and requirements were not finalized until late February 2023, opens new tab. Some states lack the technical expertise and experience to implement the charger rollout, he added.
All 50 states, Washington D.C., and Puerto Rico must submit annual NEVI plans to FHWA for review and approval. Approvals have been granted for years 2022 to 2024, McDonald said.
The White House's goal is to grow the national network, opens new tab to 500,000 public chargers by 2030, from 204,000 today. The latter figure incorporates direct federal funding, federal tax incentives, state and local funding, and private investment.
The Washington Post, opens new tab reported in March that the NEVI program had delivered only seven operational charging stations with a total of 38 spots where drivers can charge their vehicles at the time.
Pete Buttigieg did not spend $7.5 billion on eight EV charging stations; the amount was allocated under the 2021 Infrastructure and Jobs Act to build a network of thousands of EV chargers by 2030.
Ja volgens de deb00nk politie sites die daadwerkelijk een pro-Biden agenda draaien, wellicht zullen het er paar meer zijn geweest maar ze hebben wel faliekant gefaald met het BBB project van Biden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat verhaal van die "8 laadstations" is niet correct.
Blijf een beetje redelijk, niet alles wat op Twitter staat klopt. Het ging om de verkiezingen en dat ging hard tegen hard.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja volgens de deb00nk politie sites die daadwerkelijk een agenda draaien, wellicht zullen het er paar meer zijn geweest maar ze hebben wel faliekant gefaald met het BBB project van Biden.
Tesla heeft daar diverse subsidies voor ontvangen.quote:Hij had het beter kunnen uitbesteden aan Tesla charging stations.
Wereldwijd, ja.quote:Tesla heeft er ondertussen 60,000+
https://www.tesla.com/supercharger
Als je een kleurenprinter hebt, is de gele inkt vaak als eerste op, zelfs als je vooral zwart/wit print. Weet je hoe dat komt? Omdat de Amerikaanse regering wil weten met welke printer documenten zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mwa, als dat echt was gebeurd zouden er wel rechtszaken zijn aangespannen in USA waar iedereen voor elke scheet een rechtszaak aanspant. Natuurlijk ga je "ontslagen" en oud medewerkers vinden die rare dingen gaan roepen om het bedrijf in diskrediet te brengen. En daarnaast gebeuren er in elk bedrijf wel rare dingen. Daar kan je Tesla niet voor de schuld geven, wellicht zijn daarom die medewerkers nu wel oud-medewerkers, dat ze zelf ontslagen zijn door dat soort fratsen.
Chinese overheid die overal auto's met backdoors en apparatuur onze kant opstuurt voor budget prijzen is waar we echt bang voor moeten zijn.
Ze hebben al krakkemikkige software in die auto's, welke vaak niet geupdate wordt of tergend langzaam is. Welke veel security issues hebben, waarom denk je anders dat Huawei of bepaalde merken verbannen zijn?
Of dat er geen actieve apparatuur van chinese overheid in onze 4g/5g masten mogen zitten.
Net zo goed dat Chinese overheid medewerkers geen iPhone's mogen gebruiken, raad ik iedereen aan met een beetje functie om niet in Chinese spyware auto's rond te gaan rijden.
Ik heb net printlinten voor m'n Star LC20 binnen, ik wens ze veel succesquote:Op vrijdag 20 december 2024 13:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je een kleurenprinter hebt, is de gele inkt vaak als eerste op, zelfs als je vooral zwart/wit print. Weet je hoe dat komt? Omdat de Amerikaanse regering wil weten met welke printer documenten zijn gemaakt.
Verder is het natuurlijk vooral een goede manier om de buitenlandse concurrentie buiten de deur te houden, net zoals met het verbieden van Huawei in de VS.
Het is niet zo, dat Tesla en Musk het zo goed met jouw voor hebben. Het is gewoon een bedrijf dat winst wil maken en daar moet alles voor opzij. En Musk wil gewoon de meeste macht.
Daar heb ik vroeger ook aardig wat op geprintquote:Op vrijdag 20 december 2024 13:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb net printlinten voor m'n Star LC20 binnen, ik wens ze veel succes
Je lap tekst die je in quote heb gepost lees je wellicht verkeerd, want het gaat over charging ports daar en niet charging stations. Een Tesla supercharger station heeft namelijk zo 20-30 ports.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Blijf een beetje redelijk, niet alles wat op Twitter staat klopt. Het ging om de verkiezingen en dat ging hard tegen hard.
Wat zijn Trump z'n ambities voor het laadnetwerk overigens?
[..]
Tesla heeft daar diverse subsidies voor ontvangen.
[..]
Wereldwijd, ja.
Daar heb je in Boulder niet zoveel aan.
Als er 10-20 ports zitten op een station dan heb je nog steeds maar 20-30 charging stations verdeeld over 14 staten, als je zo redeneert heeft Tesla miljoenen charging "ports"quote:Another $2. 5 billion was earmarked for the Charging and Fueling Infrastructure Discretionary (CFI) Grant program, opens new tab, which instead focuses on downtown areas and local neighborhoods.
According to a spokesperson from the Federal Highway Administration (FHWA), programs linked to the law funded 243 public charging ports that were operational this year across 14 U.S. states.
Je gaat zelf de mist in.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als er 10-20 ports zitten op een station dan heb je nog steeds maar 20-30 charging stations verdeeld over 14 staten, als je zo redeneert heeft Tesla miljoenen charging "ports"
Ok daar heb je deels gelijk, maar dat maakt Bidens falen niet minder lachwekkend.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je gaat zelf de mist in.
Tesla heeft ruim 60.000 Superchargers (ofwel stekkers) verspreid over 6.500 locaties.
Geen "miljoenen".
Dat komt natuurlijk vooral omdat we al 30 jaar een rechtse regering hebben. Die hebben het niet zo op collectieve infrastructuur voor de bevolking, die willen dat het bedrijfsleven er maximaal aan verdient. Of het ook werkt is niet zo spannend. Hoogstens als een grote meerderheid er tegen in het geweer komt, net zoals nu met het kwakkelende elektriciteitsnetwerk. (En dat is natuurlijk ook slecht voor bedrijven.)quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:26 schreef epicbeardman het volgende:
Dit kan je trouwens ook veel beter uitbesteden aan een private company zoals Tesla, want we weten allemaal hoe de overheid met infrastructuur omgaat en dit nooit zal vernieuwen naar adequate fast-charging ontwikkeling. Kost de overheid alleen maar geld.
Veel van die uitrol gaat tot en met 2030 plaatsvinden. Trump zal straks kunnen pronken met de planning die onder Biden / Buttigieg is uitgerold.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ok daar heb je deels gelijk, maar dat maakt Bidens falen niet minder lachwekkend.
There are 2,475 Tesla Supercharger stations in the U.S. housing 28,625 Tesla Supercharger ports, according to data collected by the U.S. Department of Energy.
En dan Bidens 8.5 miljoen dat trots is op 243 ports in 4 jaar uitgerold zijn, wellicht 8-20 laadstationnen
Nee, net niet. We zijn wat dat betreft heel neutraal geweest.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:36 schreef epicbeardman het volgende:
De aap komt weer uit de mouw hoor, rechts, trump, elon musk.
Het gaat jullie allemaal maar om de politiek.
De naweeën van 6 november dreunen nog hard door.
Waar gaat het jou om?quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:36 schreef epicbeardman het volgende:
De aap komt weer uit de mouw hoor, rechts, trump, elon musk.
Het gaat jullie allemaal maar om de politiek.
Dat gedrag bedoel ik.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Eerder over jouw persoonlijkheid wantie, dat je uit onvrede naar een andere site(bluesky) moet vluchten die niet in handen is van Elon Musk, dat je in een Tesla topic komt haten op Elon Musk, dat je SpaceX niet kan waarderen.
Geef maar gewoon toe dat je vol met haat zit tegen succesvolle afrikanen zoals Elon Musk. Als je mensen die wel succesvol in het leven zijn haat zegt dat heel veel over jouw persoonlijkheid helaas.
Is het jaloezie waarom je deze afgunst al jaren overal moet uitten? je bent trouwens niet de enige hier op FOK hoor. Ook POL AMV zit vol met die users.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, net niet. We zijn wat dat betreft heel neutraal geweest.
Er was een hele normale discussie gaande totdat er weer 30 jaar rechtse regering, Trump dit dat gaat nu successen krijgen vanuit Bidens faalplan en dergelijken bijgehaald moesten worden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waar gaat het jou om?
Persoonlijke tip: plaats nooit mensen op een voetstuk.
Waarom doe jij dat dan wel?quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:48 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje dit idee, toen Elon Musk nog democraat was en stemde liepen alle liberalen en linkse mensen met hem weg. Nu is dat snel 180% graden gedraaid.
Wel grappig trouwens dat het hier altijd maar over politiek moet gaan en Elon zelf.
Terwijl op tweakers forum het Tesla topic het grootste MOB topic in geschiedenis is geworden en niemand het over Elon heeft maar over zijn top auto's
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/49
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2185826/last
IT'ers die geld hebben gaan heel goed op dit soort auto's, en ondanks dat ze wellicht het niet eens zijn met Elon kunnen zij wel rationele beslissingen nemen i.p.v. emotionele.
Op mijn werk zijn de Tesla's ook niet aan te slepen.
Geen enkel normaal persoon associeert auto's met een eigenaar, alleen emotionele opgekropte mensen die de waarde niet herkennen van Tesla's. Ik weet niet eens wie de baas is van BMW, boeit mij ook niet. Weet wel dat het fijne auto's zijn namelijk en dat is het belangrijkste. Niet over wat voor tweets de BMW baas maakt.
Omdat ik niet normaal ben, ik ben net zoals jij iemand die op het internet zit. Veel mensen weten niet eens wat er allemaal afspeelt en het internet is geen weerspiegeling van de samenleving.quote:
Ik weet wel degelijk wie Elon Musk is. Maar wat hij verder doet of denkt heeft geen invloed in op wat ik van zijn auto's vind. I don't care. 'Oehhh ik wil geen Tesla rijden omdat Elon gisteren A postte op X.'quote:Op vrijdag 20 december 2024 14:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Omdat ik niet normaal ben, ik ben net zoals jij iemand die op het internet zit. Veel mensen weten niet eens wat er allemaal afspeelt en het internet is geen weerspiegeling van de samenleving.
Vraag eens een van de duizenden Tesla rijders wat ze van Elon Musk vinden, die geven echt helemaal niets over hoe of wat hij post op "X" hoor. Die weten niet eens dat hij eigenaar is van X waarschijnlijk.
Same, zo sta ik er ook in. Elon is ook een autist en weirdo maar tja dat hoort er ook beetje bij. Dat maakt hem juist ook zo leuk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet wel degelijk wie Elon Musk is. Maar wat hij verder doet of denkt heeft geen invloed in op wat ik van zijn auto's vind. I don't care. 'Oehhh ik wil geen Tesla rijden omdat Elon gisteren A postte op X.'
So fucking what?
Vind ik het tof wat Elon voor elkaar heeft gekregen met de bedrijven die hij heeft. Zeker. Vind ik Elon een rare snuiter? Zeker. Die dingen kunnen allemaal gewoon naast elkaar bestaan.
Ik denk niet dat ik dat nog kan wijzigen, daar heb je een mod voor nodig.quote:Op vrijdag 20 december 2024 14:43 schreef nils7 het volgende:
Ik heb een issue met de titel, hij noemde zichzelf Technoking, geen techbro
https://www.autoblog.nl/n(...)ze-vervangen-6996676quote:Tesla heeft last van ingedeukte accu’s, moet ze vervangen
Volgens de fabrikant is het probleem nog niet opgetreden bij auto’s die afgeleverd zijn aan klanten. Maar wel bij veel auto’s die in voorraad stonden. Dat zijn er nogal veel, want zoals gezegd verkoopt de elektrische pickup niet zo best. De fix is best wel heftig. Dit los je natuurlijk niet op met een over the air update. Pickups met het probleem moeten terug naar een reparatiebedrijf of zelfs naar Gigafactory Tesla om alles te laten vervangen.
Ook tesla heeft in china fabrieken en in 2026 moet iets in Mexico openen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:34 schreef epicbeardman het volgende:
Wat ook vergeten wordt is dat merken zoals Volvo en Duitse premium merken zoals VW groep fabrieken plaatsen in "goedkope labour" landen zoals Mexico/Brazilie/China
Misschien ingedeukte accucellen die ontploffen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:29 schreef Gremen het volgende:
Cybertruck ontploft voor hotel Trump.
Ongeluk of tot ontploffing gebracht? Ziet eruit als vuurwerk![]()
Ja, iig iets in de auto.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Misschien ingedeukte accucellen die ontploffen?
Ik denk niet dat dit goed is voor imago van de cybertruck.
Maar het hoeft geen defect geweest te zijn.
Edit:
Ik zie nu berichten dat het mogelijk om mortieren in de auto gaat.
Die begonnen te roken, waarna de ontploffing kwam.
Mogelijk dus een ongeval met vuurwerk.
quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit voorspelt niet veel goeds voor 2025
[ afbeelding ]
Een cybertruck voor Trump tower… dan is defect de minst logische optie…quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:34 schreef Wantie het volgende:
Maar het hoeft geen defect geweest te zijn.
Politie prijst de sterkte van de Cybertruck. Een omstander nabij raakte niet gewond en ook de deuren van het hotel zijn onbeschadigdquote:Authorities believe fireworks, gas tanks and camping fuel were connected to a detonation system controlled by the driver in the Tesla Cybertruck that exploded outside a Trump Hotel in Las Vegas Wednesday morning, according to a law enforcement official briefed on the investigation.
Die kunnen geen cybertruck betalenquote:Op donderdag 2 januari 2025 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zal wel weer een linkswappie zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |