abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 december 2024 @ 23:25:35 #276
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215925907
Genieten, die diepgewortelde tesla/Elon Musk haat. :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215925931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:25 schreef CoolGuy het volgende:
Genieten, die diepgewortelde tesla/Elon Musk haat. :D
Ik ben een ingenieur, mijn motto is: Het moet wel werken!

Ik heb alleen wat tegen Musk omdat hij continu loopt te liegen.
pi_215925934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Speculatie. En volgens Tesla is het dan nog steeds de schuld van de bestuurder. We zullen het horen.
Iemand die meedoet aan het verkeer en de bestuurder is van de auto is ALTIJD verantwoordelijk, ondanks welke hulpmiddelen er gebruikt worden toch? Je gaat mij niet vertellen dat iemand op paddo's of high als een kite in een Tesla kan stappen en FSD/AutoPilot aan/uit kan zetten en dat je dan wilt dat diegene mee mag doen aan het verkeer. Laat staan verzekerd is.

Het is en blijft een hulpmiddel, als iemand met zijn duitse premium merk op de ACC achterop een file knalt krijgt de bestuurder ook de schuld, niet het autobedrijf dat de ACC geïmplementeerd heeft.

Maar voor Elon's FSD/AutoPilot moeten in eens andere regels gelden, je weet toch waar je aan begint?

Een vliegtuig heeft ook AutoPilot trouwens? zou jij in een vliegtuig stappen die door mij op de AutoPilot wordt gezet en ik de piloot ben? denk het niet.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215925993
quote:
15s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Iemand die meedoet aan het verkeer en de bestuurder is van de auto is ALTIJD verantwoordelijk, ondanks welke hulpmiddelen er gebruikt worden toch? Je gaat mij niet vertellen dat iemand op paddo's of high als een kite in een Tesla kan stappen en FSD/AutoPilot aan/uit kan zetten en dat je dan wilt dat diegene mee mag doen aan het verkeer. Laat staan verzekerd is.

Het is en blijft een hulpmiddel, als iemand met zijn duitse premium merk op de ACC achterop een file knalt krijgt de bestuurder ook de schuld, niet het autobedrijf dat de ACC geïmplementeerd heeft.

Maar voor Elon's FSD/AutoPilot moeten in eens andere regels gelden, je weet toch waar je aan begint?
Elon Musk heeft tot het begin van dit jaar altijd volgehouden dat de bestuurder er alleen zat omdat de wet dat verplicht stelde, maar dat die bestuurder niet nodig was en de auto, eerst met Autopilot en later met FSD, zelf van A naar B kon rijden. (Als hij dat nu nog doet krijgt hij een hele hoge boete.)

quote:
Een vliegtuig heeft ook AutoPilot trouwens? zou jij in een vliegtuig stappen die door mij op de AutoPilot wordt gezet en ik de piloot ben? denk het niet.
In de lucht is de kans minimaal dat je ergens tegenaan vliegt.
  donderdag 19 december 2024 @ 23:33:40 #280
6941 APK
Factual, I think.
pi_215926003
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:24 schreef epicbeardman het volgende:

7% accu per dag valt wel mee toch? dan kan je je auto minstens 10+ dagen onbeheerd laten staan zonder dat iemand er aan durft te komen. En alsnog lijkt het alsof je innoveren niet cool vindt ofzo?

Nu maximaal 7% accu per dag voor 24/7 Sentry-mode, wellicht in de toekomst maar 5 of zelfs minder. Dus omdat jij zegt of te hebben gelezen is het gelijk een slechte ontwikkeling of iets? Kom daar echt met mijn pet niet bij, het lijkt er echt op alsof je de wereld stil wil zien staan en dat wij ons als mensheid niet verder ontwikkelen.

Wat een aannames allemaal joh.
Ik rij elektrisch en ik vind het heerlijk, dat gezegd hebbende is 7% verlies aan capaciteit per dag voor mij veel te veel.
Zeker omdat de auto nu in een parkeergarage staat voor 3 weken omdat ik op vakantie ben.
Dan wil je natuurlijk juist die functie gebruiken.

Ga jij die pet van je maar even calibreren.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_215926039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:33 schreef APK het volgende:

[..]
Ik rij elektrisch en ik vind het heerlijk, dat gezegd hebbende is 7% verlies aan capaciteit per dag voor mij veel te veel.
Zeker omdat de auto nu in een parkeergarage staat voor 3 weken omdat ik op vakantie ben.

Je denkt in problemen, niet in mogelijkheden.
Wellicht moet je opzoeken wat het woord innoveren betekent.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215926051
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:33 schreef APK het volgende:

[..]

7%? Dat is wel veel. Heb je niet een extra "away" modus waarbij hij minder verbruikt, ofzo?
  donderdag 19 december 2024 @ 23:38:01 #283
6941 APK
Factual, I think.
pi_215926052
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:36 schreef epicbeardman het volgende:

Je denkt in problemen, niet in mogelijkheden.
Wellicht moet je opzoeken wat het woord innoveren betekent.
Ok.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_215926064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:38 schreef APK het volgende:

[..]
Ok.
Een beetje Tesla rijder laat zijn auto opladen door de Valet parking.

quote:
P3 Lang Parkeren Garage: In de garage van P3 kunt u uw elektrische auto opladen, indien er plaats beschikbaar is. U vindt de elektrische laadpalen op de begane grond rechts van de ingang. Het verbruikstarief van elektrisch laden is ¤ 0,30 per kWh met een starttarief van ¤ 1,00.
Ook op schiphol of andere vliegvelden kan het trouwens bij P3 lang parkeren en opladen via windmolens.

quote:
P1 Kort Parkeren: In P1 kunt u uw elektrische auto opladen, indien er plaats beschikbaar is. U vindt de elektrische laadpalen op de eerste verdieping in rij 101 (Windmolen).
quote:
P6 Valet Parking: Geef bij de servicebaliemedewerker aan dat u een elektrische auto heeft. Wanneer u terugkomt van uw reis zorgen medewerkers ervoor dat uw auto is opgeladen. Het verbruikstarief van elektrisch laden is ¤ 0,30 per kWh met een starttarief van ¤ 1,00.
pi_215926068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Werk je?

quote:
Ik negeer Musk, ik kijk naar de producten en wat ze doen.
pi_215926078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Autopilot of FSD?
Bij nader inzien: maakt dat wat uit? Het probleem is in beide gevallen hetzelfde: de software herkent niet wat het ziet en onderneemt daarom geen actie, of niet de juiste. Laat Tesla eerst maar aantonen dat FSD dat probleem niet heeft. Het is wel waarom bijna alle andere fabrikanten wel radar en/of lidar gebruiken.
  donderdag 19 december 2024 @ 23:41:42 #287
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215926093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
7%? Dat is wel veel. Heb je niet een extra "away" modus waarbij hij minder verbruikt, ofzo?
Je kan wel instellen dat wanneer je thuis bent dat sentry mode niet aangaat en op andere plekken automatisch wel. De auto herkent waar je bent.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215926096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij nader inzien: maakt dat wat uit? Het probleem is in beide gevallen hetzelfde: de software herkent niet wat het ziet en onderneemt daarom geen actie, of niet de juiste. Laat Tesla eerst maar aantonen dat FSD dat probleem niet heeft. Het is wel waarom bijna alle andere fabrikanten wel radar en/of lidar gebruiken.
Tesla hoeft niets aan te tonen, het bedrijf en haar auto's zijn nu al een succes, zelfs met een beta versie van FSD/AutoPilot.
  Moderator donderdag 19 december 2024 @ 23:42:55 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_215926105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Jaja, jij weet alles beter, maar je werkt nog steeds niet Bij Tesla, of waar dan ook, om die organisaties naar een hoger plan te tillen. Het blijft bij roepen vanaf de zijlijn zonder hand on ervaring.
pi_215926113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Werk je?
De dingen die ik maak wel, ja.

quote:
Ik negeer Musk, ik kijk naar de producten en wat ze doen.
Ja, dat weet ik. Maar als je gemiddeld iedere 10 minuten moet ingrijpen om niet te verongelukken is het geen "self-driving", en al helemaal niet "full".
pi_215926114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bij nader inzien: maakt dat wat uit? Het probleem is in beide gevallen hetzelfde: de software herkent niet wat het ziet en onderneemt daarom geen actie, of niet de juiste.
Het verschil is:

Bij Autopilot hoef je niet te verwachten dat hij remt voor random objecten op de snelweg, al is het ook niet uitgesloten dat hij er voor remt.

Bij FSD mag je het wel verwachten maar het is nog steeds "level 2" dus ook daar moet je als bestuurder in kunnen grijpen.

quote:
Laat Tesla eerst maar aantonen dat FSD dat probleem niet heeft. Het is wel waarom bijna alle andere fabrikanten wel radar en/of lidar gebruiken.
Mensen hebben ook geen radar of lidar en rijden met slechts 2 ogen (soms maar 1).

Je kan niet stellen dat het zonder lidar of radar niet mogelijk is om autonoom te rijden als mensen het wel kunnen.

De vraag is: gebeurt een ongeluk omdat de camera's het niet zien of omdat de auto de informatie niet kan verwerken tot een actie.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-12-2024 23:50:43 ]
pi_215926132
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jaja, jij weet alles beter, maar je werkt nog steeds niet Bij Tesla, of waar dan ook, om die organisaties naar een hoger plan te tillen. Het blijft bij roepen vanaf de zijlijn zonder hand on ervaring.
In dit geval klopt dat inderdaad. Maar met techniek maak je mij niet gek, mijn probleem zit hem in het sociale aspect.
pi_215926198
Bekijk deze YouTube-video
Tesla model 3 Autopilot avoids rear end crash on german Autobahn

Hierboven is een 4 jaar oud filmpje waar er bijna iemand op een file achterin een Tesla crashed maar de Tesla dit doorheeft en snel op de vluchtstrook schiet na een korte acceleratie boost.

4 jaar geleden al en de software wordt elke dag beter.

Wat de WSJ journalisten activisten niet uitzoeken is hoeveel levens er zijn gered door autopilot of FSD, nee ze willen maar 1 ding en dat is Elon Musk's innovaties stoppen. Want ze zijn nog boos dat hij "de media" is nu op "X" en zuur over 6 november.
  Moderator vrijdag 20 december 2024 @ 00:00:29 #294
16180 crew  CoolGuy
pi_215926364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In dit geval klopt dat inderdaad. Maar met techniek maak je mij niet gek, mijn probleem zit hem in het sociale aspect.
Genoeg bedrijven die socially awkward genieën in dienst hebben. Maar jou niet.
pi_215926554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 00:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Genoeg bedrijven die socially awkward genieën in dienst hebben. Maar jou niet.
Die hebben een universitaire opleiding, ik niet. Ik moet altijd simpel werk doen.
pi_215927343
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2024 22:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Snap je nu nog niet dat mijn liefde voor Elon Musk des te meer floreert des te meer mensen hij triggert zoals jou? Het is een genot om te zien dat ook in POL AMV mensen helemaal foxwild worden van Elon Musk, zijn getroll maakt het er veel leuker op. Ik ga erg goed op Elon Muskgod haat.

Zelfde geldt voor Trumpgod. Feit dat deze mensen zo veel haat vanuit 1 specifieke kliek krijgen betekent dat ze iets goed doen.

Een Tesla is voor mij niet nodig, ik ben een BMW rijder en zal dat altijd zijn, maar ondanks dat ik een BMW rijder ben kan ik het merk nog zeker wel waarderen voor wat ze in een korte tijd hebben bereikt en gaan bereiken. Ik hou niet zo veel van afgunst en haten omdat het cool is om iemand of een bedrijf te haten.
Het zegt veel over je persoonlijkheid
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215928113
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 07:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zegt veel over je persoonlijkheid
Eerder over jouw persoonlijkheid wantie, dat je uit onvrede naar een andere site(bluesky) moet vluchten die niet in handen is van Elon Musk, dat je in een Tesla topic komt haten op Elon Musk, dat je SpaceX niet kan waarderen.

Geef maar gewoon toe dat je vol met haat zit tegen succesvolle afrikanen zoals Elon Musk. Als je mensen die wel succesvol in het leven zijn haat zegt dat heel veel over jouw persoonlijkheid helaas.

Is het jaloezie waarom je deze afgunst al jaren overal moet uitten? je bent trouwens niet de enige hier op FOK hoor. Ook POL AMV zit vol met die users.
pi_215928859
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2024 09:24 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Eerder over jouw persoonlijkheid wantie, dat je uit onvrede naar een andere site(bluesky) moet vluchten die niet in handen is van Elon Musk, dat je in een Tesla topic komt haten op Elon Musk, dat je SpaceX niet kan waarderen.

Geef maar gewoon toe dat je vol met haat zit tegen succesvolle afrikanen zoals Elon Musk. Als je mensen die wel succesvol in het leven zijn haat zegt dat heel veel over jouw persoonlijkheid helaas.

Is het jaloezie waarom je deze afgunst al jaren overal moet uitten? je bent trouwens niet de enige hier op FOK hoor. Ook POL AMV zit vol met die users.
Er bestaat ook zoiets als logica. Als iemand iets zegt hoeft dat niet automatisch zo te zijn. Daar hebben we de wetenschappelijke methode voor bedacht, die eigenlijk gewoon zegt: bewijs het maar! Praatjes vullen geen gaatjes.

Het is wel zo, dat er bijvoorbeeld op YouTube niet veel kanalen zijn waar ze gaan onderzoeken of dingen ook echt kloppen. Die zijn in ieder geval niet populair. Er zijn wel heel veel populaire kanalen waar ze de mensen voorliegen en gewoon vertellen wat ze graag willen horen. En veel daarvan verheerlijken Elon Musk. Als je echter gaat kijken wat hij de afgelopen 8 jaar gepresteerd heeft, dan is het niet veel.

Kortom, hij kan wel veel zeggen, maar eerst zien, dan geloven.
  Moderator vrijdag 20 december 2024 @ 11:18:55 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_215928909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er bestaat ook zoiets als logica. Als iemand iets zegt hoeft dat niet automatisch zo te zijn. Daar hebben we de wetenschappelijke methode voor bedacht, die eigenlijk gewoon zegt: bewijs het maar! Praatjes vullen geen gaatjes.

Het is wel zo, dat er bijvoorbeeld op YouTube niet veel kanalen zijn waar ze gaan onderzoeken of dingen ook echt kloppen. Die zijn in ieder geval niet populair. Er zijn wel heel veel populaire kanalen waar ze de mensen voorliegen en gewoon vertellen wat ze graag willen horen. En veel daarvan verheerlijken Elon Musk. Als je echter gaat kijken wat hij de afgelopen 8 jaar gepresteerd heeft, dan is het niet veel.

Kortom, hij kan wel veel zeggen, maar eerst zien, dan geloven.
:D

Wat een.....onhandige opmerking, gezien de context.
pi_215929005
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
:D

Wat een.....onhandige opmerking, gezien de context.
Hoezo?

Hij wil dat Tesla een techbedrijf is, met "go fast and break things" als uitgangspunt. En dat gebeurt ook, zowel bij Tesla als SpaceX. En hij neemt steeds vaker zelf de beslissingen.

Het probleem is natuurlijk, dat er nog een derde stap achteraan moet komen, waar dingen ook stabiel werken en geld opleveren. En dat zijn ze tegenwoordig vergeten. Wat dat betreft lijkt het veel op al die startups met een marktwaarde van miljarden, die allemaal failliet gaan. Of nog een beter voorbeeld: Star Citizen, waarbij ze zoveel verdienen aan beloftes en demo's, dat ze zich wel drie keer bedenken om ook wat werkend op te leveren, want dan droogt het geld op. Als ze dat al kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')