Ze gaan ook aan bij achteruit rijden en dus ook bij parkeren. Dan zie je dus de hele achterkant en de zijkanten.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat de meerwaarde is.
Je ziet de autos natuurlijk ook gewoon door het raam.
Nee, dit is de limitatie van machine-learning met camera's. Je kunt niets als je niet kunt beoordelen wat je ziet. Met radar of lidar weet je dat er in die richting, op die afstand een obstakel is. Maar met alleen camera's is het maar de vraag of je wat ziet, laat staan of kunt beoordelen wat het is dat je ziet.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Dat is Autopilot en dat is niet getraind op dit soort situaties.
Autopilot is een geavanceerde cruise control en je moet gewoon zelf opletten.
Dat staat ook duidelijk in de waarschuwing die je accepteert als je het voor het eerst inschakelt.
Full Self Driving is een ander beest, die zou dit soort fouten niet meer mogen maken in de toekomst. Maar ook dat is nu nog "level 2" dus is de rijder verantwoordelijk.
WSJ heeft al heel wat negatieve artikelen over Tesla geschreven maar kunnen (of willen) FSD en Autopilot nog steeds niet uit elkaar houden en gooien dat dus op 1 hoop.
Uiteindelijk zitten al die camera's er op voor FSD.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat de meerwaarde is.
Je ziet de autos natuurlijk ook gewoon door het raam.
Het was Autopilot, er is vrijwel geen sprake van machine learning. Het is gewoon cruise control en lane assist met wat foefjes.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, dit is de limitatie van machine-learning met camera's. Je kunt niets als je niet kunt beoordelen wat je ziet.
Als je ogen het zien, kan de camera het ook zien. Kwestie van gevoeligheid.quote:Met radar of lidar weet je dat er in die richting, op die afstand een obstakel is. Maar met alleen camera's is het maar de vraag of je wat ziet, laat staan of kunt beoordelen wat het is dat je ziet.
Om dat te kunnen beoordelen moet je dat vele malen, vanuit verschillende gezichtspunten en met meerdere variaties in de trainingsdata hebben zitten. En hoe ga je dat doen? Je kunt wel zeggen: we gebruiken al die beelden van al die ongelukken als trainingsdata, maar dat zijn bijna altijd unieke gebeurtenissen. Dus er moeten heel veel mensen dood gaan voordat de dataset groot genoeg is voor de AI om daar rekening mee te houden ...
In de VS zijn ze daar gek genoeg voor, maar hier in Europa niet.
quote:Op donderdag 19 december 2024 22:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ze gaan ook aan bij achteruit rijden en dus ook bij parkeren. Dan zie je dus de hele achterkant en de zijkanten.
Jullie weten dat jullie reageren op een troll toch? eentje die Elon Musk haat en alles wat Elon Musk ooit heeft gezegd of gemaakt heeft. Hij zou nooit een Tesla kunnen veroorloven maar toch zit hij 24/7 in dit topic haat te spuwen.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk zitten al die camera's er op voor FSD.
Van die camerabeelden wordt een bijna perfecte 3D wereld opgebouwd, die gekalibreerd is met lidar.
Daardoor ziet een Tesla al het verkeer rondom en dat is wel nodig natuurlijk.
Voordeel is dat je als eigenaar die camera's ook kan gebruiken als dashcam of om nergens tegenaan te rijden.
Het probleem met de cybertruck is, dat de camera's op een andere plaats zitten en dus ook een andere hoek hebben. De input wordt eerst gereduceerd tot een hele lage resolutie (iets tussen 128 en 256 pixels per kant) en dan vergeleken. De details die je dan nog hebt, als je de beelden van verschillende camera's met elkaar vergelijkt, zijn dan veel kleiner geworden en verschoven.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoewel de Cybertruck z'n "uitdagingen" heeft, heeft het wel technieken die in geen enkele andere productiewagen zitten (of tot voor kort zaten).
Dus het is wel logisch dat er interesse is vanuit andere merken.
Volledige 48 volt boordspanning is daar 1 ding van maar Tesla heeft een volledige "handleiding" naar iedere concurrent gestuurd hoe dat geïmplementeerd kan worden omdat Tesla juist wil dat de heel industrie overgaat op 48 volt. Dat maakt het voor iedereen goedkoper, alleen al omdat je 4x minder koper nodig hebt in de bedrading t.o.v. 12 volt.
Het helpt als je de techniek er achter begrijpt. Voor jou is het een godsdienst.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Cybertruck is ook niet voor de Nederlandse markt, die auto past hier niet eens door straatjes en is niet goedgekeurd door RDW. Die auto is ook nooit bedoeld voor de Europese markt.
De Cybertruck is een speeltje die Elon Musk heeft gemaakt nadat 1 van zijn zonen hem vroeg om een auto te ontwerpen die wel futuristisch er uitziet, je kan verkropte gevoelens hebben tegen ElonGod maar ik zie niemand zo hard innoveren als hij.
[..]
Hij heeft de hele autobranche op zijn kop gezet dankzij zijn visionaire blik, hij laat merken zoals Audi/VW/McLaren/Mercedes/BMW nog beter hen best doen en die gevestigde bedrijven kunnen het zelfs niet winnen van hem.
Hij maakt zulke goedkope auto's die mensen daadwerkelijk kunnen betalen, een nieuwe premium Duitse auto kost al meer dan de gemiddelde Model Y of 3 en dan moet je nog alle functies/opties bij de duitse merken aanklikken (zonnedak/inklapbarespiegels en ga zo maar door(en ik kan dit beamen))
De ontwikkeling die Tesla doet i.c.m. de accu pakketten, electrische motoren, het fast chargen, de tesla laadstations en ga zo maar door zorgt er voor dat de rest niet stil kan zitten.
Tesla is het beste bedrijf, naast SpaceX en X welke de wereld de afgelopen tientallen jaren zijn gestart. Niets is zo goed als Elon's blik, die maar continue vooruitstreeft en mensen hier op FOK foxwild maakt en zelfs de CEO's van VolksWagen group (een bedrijf dat gestart is door letterlijk Hitler(German Labour Front)
Bekijk deze YouTube-video
Daarnaast vindt James May de Cybertruck wel geslaagd, en die is heel wat relevanter dan paar EDS users op FOK!forum.
Tja, lees als eerste eens de topic titel.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:29 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Draai de rollen eens om, waarom moet je overal afgunst op hebben? ik heb meerdere bedrijven en interesses die ik leuk vind omdat het leven interessant en leuk is.
Meer dan 20 redenen heb ik al aangegeven waarom Tesla een top bedrijf is, dat naast de super robots nog veel meer innoveert. Van Powerwalls tot aan stroom opwekken met zonnepanelen die eruitzien als dakpannen. Dat ze Hawaii Coal fabriek free hebben gemaakt.
Ik gebruik ook nog windows terwijl ik niets heb met Bill Gates, als mensen vallen over een persoonlijke mening of tweets van Elon Musk dan laat het alleen maar zien dat die mensen emotioneel kinderachtig zijn. Ik ben niet zo sneu omdat Bill Gates een raar mannetje is dat ik geen windows 10/11 ga gebruiken.
De mensen die haten op Elon Musk zouden volgens mij geen eens een Tesla kunnen betalen, laat staan dat ze hen rijbewijs hebben.
Als je niets met Elon Musk of zijn goddelijke bedrijven hebt waarom blijf je terugkomen naar dit topic?
SymbolicFrank is geen troll.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Jullie weten dat jullie reageren op een troll toch? eentje die Elon Musk haat en alles wat Elon Musk ooit heeft gezegd of gemaakt heeft. Hij zou nooit een Tesla kunnen veroorloven maar toch zit hij 24/7 in dit topic haat te spuwen.
Als het fout ging en de Tesla deed iets fout, krijg je de beelden niet. Wat je ziet zijn alleen dingen waarbij de Tesla en de inzittenden er met hoogstens wat schaafwonden van af kwamen.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:25 schreef epicbeardman het volgende:
Kijk alleen maar eens naar WhamBam Teslacam footage, een erg populair youtube kanaal waar je kan zien hoeveel levens autopilot van Elon redt.
In het dashboardkastje van iedere Tesla zit een USB-aansluiting waar je een eigen USB-drive in kan pluggen zodat je zelf opnamen kan maken.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als het fout ging en de Tesla deed iets fout, krijg je de beelden niet. Wat je ziet zijn alleen dingen waarbij de Tesla en de inzittenden er met hoogstens wat schaafwonden van af kwamen.
Je zegt hier dus, dat er nog nooit een ernstig ongeluk is gebeurt waarbij FSD aan stond. Het was altijd de schuld van de bestuurder of Autopilot. Maar dat onderscheid maakt de regering niet. Die willen alle data van alle serieuze ongelukken, zodat ze zelf kunnen bepalen wat er aan de hand was.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het was Autopilot, er is vrijwel geen sprake van machine learning. Het is gewoon cruise control en lane assist met wat foefjes.
Nee, een camera ziet geen afstand en heeft zichtbaar licht nodig.quote:Als je ogen het zien, kan de camera het ook zien. Kwestie van gevoeligheid.
Snap je nu nog niet dat mijn liefde voor Elon Musk des te meer floreert des te meer mensen hij triggert zoals jou? Het is een genot om te zien dat ook in POL AMV mensen helemaal foxwild worden van Elon Musk, zijn getroll maakt het er veel leuker op. Ik ga erg goed op Elon Muskgod haat.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, lees als eerste eens de topic titel.
Verder heb ik geen haat richting Musk of Tesla.
Dat is jouw perceptie.
Jouw adoratie van Musk en Tesla gaat veel verder dan het een goed product vinden.
Dan is het raar dat je het niet gebruikt omdat je geen laadpaal aan huis hebt.
Ok. Dat is nog steeds heel selectief.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het dashboardkastje van iedere Tesla zit een USB-aansluiting waar je een eigen USB-drive in kan pluggen zodat je zelf opnamen kan maken.
De beelden op WhamBam zijn doorgaans van eigen stick aangeleverd.
Ja, daarom is Geert Wilders ook zo populair. En zo komen dictators ook vaak aan de macht. Daarna is de populariteit vaak snel afgelopen.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Snap je nu nog niet dat mijn liefde voor Elon Musk des te meer floreert des te meer mensen hij triggert zoals jou? Het is een genot om te zien dat ook in POL AMV mensen helemaal foxwild worden van Elon Musk, zijn getroll maakt het er veel leuker op. Ik ga erg goed op Elon Muskgod haat.
Zelfde geldt voor Trumpgod. Feit dat deze mensen zo veel haat vanuit 1 specifieke kliek krijgen betekent dat ze iets goed doen.
Een Tesla is voor mij niet nodig, ik ben een BMW rijder en zal dat altijd zijn, maar ondanks dat ik een BMW rijder ben kan ik het merk nog zeker wel waarderen voor wat ze in een korte tijd hebben bereikt en gaan bereiken. Ik hou niet zo veel van afgunst en haten omdat het cool is om iemand of een bedrijf te haten.
Dat beweer ik nergens. FSD is geen finaal product.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je zegt hier dus, dat er nog nooit een ernstig ongeluk is gebeurt waarbij FSD aan stond. Het was altijd de schuld van de bestuurder of Autopilot. Maar dat onderscheid maakt de regering niet. Die willen alle data van alle serieuze ongelukken, zodat ze zelf kunnen bepalen wat er aan de hand was.
Ik zeg niet dat FSD perfect is.quote:We weten meer zodra de rechter een uitspraak heeft gedaan, maar ik verwacht dat je dan gewoon weer met hetzelfde argument komt. Autopilot: rommel, FSD: perfect.
[..]
Nee, een camera ziet geen afstand en heeft zichtbaar licht nodig.
Ik vind het netjes. Ik kan in mijn Volvo geen USB-stick prikken om de camera-beelden op te nemen.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Dat is nog steeds heel selectief.
Mijn BMW heeft ook geen Sentry-mode die bijvoorbeeld oppikt als er iemand met je auto zit te kloten, al zou ik Elon Musk haten om welke reden dan ook zou ik nog steeds waarderen op welke manier hij innoveert en hij nieuwe goals zet voor de automotive branch. En dit is maar een klein feature op tal van goede features.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het netjes. Ik kan in mijn Volvo geen USB-stick prikken om de camera-beelden op te nemen.
Er zitten wel camera's rondom, hij heeft 360 graden view. Maar je kan er niets mee.
Maar er waren ~1200 ongelukken aangemeld aan de regering, waarvan de WSJ er meer dan 200 kon traceren. En volgens hun ging het bij die ongelukken meestal fout omdat de computer niet herkende wat hij zag. Ik heb die data niet, maar de regering van de VS wel. En die gaan onderzoeken wat er nu aan de hand was. Dus we moeten wachten tot zij met een oordeel komen voordat we kunnen zeggen of het alleen Autopilot was.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat beweer ik nergens. FSD is geen finaal product.
Maar het ongeluk uit de WSJ is een Autopilot ongeval, geen FSD.
En dan nog is de bestuurder fout, niet opgelet. Maar ongelukken gebeuren, ik zou er misschien ook wel opgeklapt zijn.
[..]
Ik zeg niet dat FSD perfect is.
Ik zeg alleen dat AUTOPILOT NIET WORDT GETRAIND VOOR DIT SOORT SITUATIES.
Autopilot is eenvoudiger, het is geen vervanging voor de bestuurder. Het is wel heel goed in binnen de lijntjes rijden, inhalen, in- en uitvoegen, afstand houden, etc. Maar verder kan het weinig. En je moet daar ook absoluut niet op vertrouwen. Mijn Volvo ACC vertrouw ik ook niet. Het doet z'n werk maar ik kan er niet van op aan dat het altijd op tijd zal afremmen bij een file (al doet hij dat wel, tot nu toe).
AutoPilot moet je ook alleen gebruiken als je zeker weet dat je in kan grijpen, je moet inderdaad niet gaan slapen of op de passagiersstoel gaan zitten of op de achterbank gaan slapen.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar er waren ~1200 ongelukken aangemeld aan de regering, waarvan de WSJ er meer dan 200 kon traceren. En volgens hun ging het bij die ongelukken meestal fout omdat de computer niet herkende wat hij zag. Ik heb die data niet, maar de regering van de VS wel. En die gaan onderzoeken wat er nu aan de hand was. Dus we moeten wachten tot zij met een oordeel komen voordat we kunnen zeggen of het alleen Autopilot was.
En FSD is ondertussen goed beschikbaar in de VS, dus als je de auto voor je wilt laten rijden is de kans groot dat je dat gebruikt. Dus dan zou het grootste gedeelte van de ongelukken daarvoor moeten zijn gebeurd.
Het helpt ook niet mee, dat zulke trajecten lang duren en Musk tegen die tijd (zijdelings) in de regering zit en er veel geld aan heeft betaald. Dan krijg je in de VS al snel een vrijbrief. Maar goed, we zullen het zien.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die functie nauwelijks gebruikt wordt omdat het nogal veel accucapaciteit gebruikt.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn BMW heeft ook geen Sentry-mode die bijvoorbeeld oppikt als er iemand met je auto zit te kloten, al zou ik Elon Musk haten om welke reden dan ook zou ik nog steeds waarderen op welke manier hij innoveert en hij nieuwe goals zet voor de automotive branch. En dit is maar een klein feature op tal van goede features.
Zou die functie ook wel willen hebben op mijn auto.
Bekijk deze YouTube-video
Als er ook maar iemand tegen je auto oploopt of bekrast uit afgunst filmt hij het. (Of een winkelwagentje of deur er tegenaan komt)
Autopilot of FSD?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar er waren ~1200 ongelukken aangemeld aan de regering, waarvan de WSJ er meer dan 200 kon traceren
Dat bedoel ik. Autopilot of FSD.quote:. En volgens hun ging het bij die ongelukken meestal fout omdat de computer niet herkende wat hij zag. Ik heb die data niet, maar de regering van de VS wel. En die gaan onderzoeken wat er nu aan de hand was. Dus we moeten wachten tot zij met een oordeel komen voordat we kunnen zeggen of het alleen Autopilot was.
Er zijn inmiddels 3,6 miljard echte kilometers afgelegd met FSD (dus niet Autopilot) ingeschakeld.quote:En FSD is ondertussen goed beschikbaar in de VS, dus als je de auto voor je wilt laten rijden is de kans groot dat je dat gebruikt. Dus dan zou het grootste gedeelte van de ongelukken voor die tijd moeten zijn gebeurd.
Wat Musk politiek aan het doen is, daar ben ik geen fan van.quote:Het helpt ook niet mee, dat zulke trajecten lang duren en Musk tegen die tijd (zijdelings) in de regering zit en er veel geld aan heeft betaald. Dan krijg je in de VS al snel een vrijbrief. Maar goed, we zullen het zien.
Dat zegt Tesla niet. Ook is het een probleem dat officieel de bestuurder aan het stuur zat als de computer een paar seconden voor de botsing de automatische besturing uit zet. Daarom gaan ze dat onderzoeken.quote:
7% accu per dag valt wel mee toch? dan kan je je auto minstens 10+ dagen onbeheerd laten staan zonder dat iemand er aan durft te komen. En alsnog lijkt het alsof je innoveren niet cool vindt ofzo?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:16 schreef APK het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die functie nauwelijks gebruikt wordt omdat het nogal veel accucapaciteit gebruikt.
Speculatie. En volgens Tesla is het dan nog steeds de schuld van de bestuurder. We zullen het horen.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn inmiddels 3,6 miljard echte kilometers afgelegd met FSD (dus niet Autopilot) ingeschakeld.
Zelfs als er écht 1.200 incidenten met FSD zouden zijn, is dat 3.000.000 kilometer per incident.
Ik ben een ingenieur, mijn motto is: Het moet wel werken!quote:Op donderdag 19 december 2024 23:25 schreef CoolGuy het volgende:
Genieten, die diepgewortelde tesla/Elon Musk haat.
Iemand die meedoet aan het verkeer en de bestuurder is van de auto is ALTIJD verantwoordelijk, ondanks welke hulpmiddelen er gebruikt worden toch? Je gaat mij niet vertellen dat iemand op paddo's of high als een kite in een Tesla kan stappen en FSD/AutoPilot aan/uit kan zetten en dat je dan wilt dat diegene mee mag doen aan het verkeer. Laat staan verzekerd is.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Speculatie. En volgens Tesla is het dan nog steeds de schuld van de bestuurder. We zullen het horen.
Elon Musk heeft tot het begin van dit jaar altijd volgehouden dat de bestuurder er alleen zat omdat de wet dat verplicht stelde, maar dat die bestuurder niet nodig was en de auto, eerst met Autopilot en later met FSD, zelf van A naar B kon rijden. (Als hij dat nu nog doet krijgt hij een hele hoge boete.)quote:Op donderdag 19 december 2024 23:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Iemand die meedoet aan het verkeer en de bestuurder is van de auto is ALTIJD verantwoordelijk, ondanks welke hulpmiddelen er gebruikt worden toch? Je gaat mij niet vertellen dat iemand op paddo's of high als een kite in een Tesla kan stappen en FSD/AutoPilot aan/uit kan zetten en dat je dan wilt dat diegene mee mag doen aan het verkeer. Laat staan verzekerd is.
Het is en blijft een hulpmiddel, als iemand met zijn duitse premium merk op de ACC achterop een file knalt krijgt de bestuurder ook de schuld, niet het autobedrijf dat de ACC geïmplementeerd heeft.
Maar voor Elon's FSD/AutoPilot moeten in eens andere regels gelden, je weet toch waar je aan begint?
In de lucht is de kans minimaal dat je ergens tegenaan vliegt.quote:Een vliegtuig heeft ook AutoPilot trouwens? zou jij in een vliegtuig stappen die door mij op de AutoPilot wordt gezet en ik de piloot ben? denk het niet.
Wat een aannames allemaal joh.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:24 schreef epicbeardman het volgende:
7% accu per dag valt wel mee toch? dan kan je je auto minstens 10+ dagen onbeheerd laten staan zonder dat iemand er aan durft te komen. En alsnog lijkt het alsof je innoveren niet cool vindt ofzo?
Nu maximaal 7% accu per dag voor 24/7 Sentry-mode, wellicht in de toekomst maar 5 of zelfs minder. Dus omdat jij zegt of te hebben gelezen is het gelijk een slechte ontwikkeling of iets? Kom daar echt met mijn pet niet bij, het lijkt er echt op alsof je de wereld stil wil zien staan en dat wij ons als mensheid niet verder ontwikkelen.
Je denkt in problemen, niet in mogelijkheden.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:33 schreef APK het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal joh.
Ik rij elektrisch en ik vind het heerlijk, dat gezegd hebbende is 7% verlies aan capaciteit per dag voor mij veel te veel.
Zeker omdat de auto nu in een parkeergarage staat voor 3 weken omdat ik op vakantie ben.
Dan wil je natuurlijk juist die functie gebruiken.
Ga jij die pet van je maar even calibreren.
7%? Dat is wel veel. Heb je niet een extra "away" modus waarbij hij minder verbruikt, ofzo?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:33 schreef APK het volgende:
[..]
Wat een aannames allemaal joh.
Ik rij elektrisch en ik vind het heerlijk, dat gezegd hebbende is 7% verlies aan capaciteit per dag voor mij veel te veel.
Zeker omdat de auto nu in een parkeergarage staat voor 3 weken omdat ik op vakantie ben.
Dan wil je natuurlijk juist die functie gebruiken.
Ga jij die pet van je maar even calibreren.
Ok.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:36 schreef epicbeardman het volgende:
Je denkt in problemen, niet in mogelijkheden.
Wellicht moet je opzoeken wat het woord innoveren betekent.
Een beetje Tesla rijder laat zijn auto opladen door de Valet parking.quote:
Ook op schiphol of andere vliegvelden kan het trouwens bij P3 lang parkeren en opladen via windmolens.quote:P3 Lang Parkeren Garage: In de garage van P3 kunt u uw elektrische auto opladen, indien er plaats beschikbaar is. U vindt de elektrische laadpalen op de begane grond rechts van de ingang. Het verbruikstarief van elektrisch laden is ¤ 0,30 per kWh met een starttarief van ¤ 1,00.
quote:P1 Kort Parkeren: In P1 kunt u uw elektrische auto opladen, indien er plaats beschikbaar is. U vindt de elektrische laadpalen op de eerste verdieping in rij 101 (Windmolen).
quote:P6 Valet Parking: Geef bij de servicebaliemedewerker aan dat u een elektrische auto heeft. Wanneer u terugkomt van uw reis zorgen medewerkers ervoor dat uw auto is opgeladen. Het verbruikstarief van elektrisch laden is ¤ 0,30 per kWh met een starttarief van ¤ 1,00.
Werk je?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een ingenieur, mijn motto is: Het moet wel werken!
Ik negeer Musk, ik kijk naar de producten en wat ze doen.quote:Ik heb alleen wat tegen Musk omdat hij continu loopt te liegen.
Bij nader inzien: maakt dat wat uit? Het probleem is in beide gevallen hetzelfde: de software herkent niet wat het ziet en onderneemt daarom geen actie, of niet de juiste. Laat Tesla eerst maar aantonen dat FSD dat probleem niet heeft. Het is wel waarom bijna alle andere fabrikanten wel radar en/of lidar gebruiken.quote:
Je kan wel instellen dat wanneer je thuis bent dat sentry mode niet aangaat en op andere plekken automatisch wel. De auto herkent waar je bent.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
7%? Dat is wel veel. Heb je niet een extra "away" modus waarbij hij minder verbruikt, ofzo?
Tesla hoeft niets aan te tonen, het bedrijf en haar auto's zijn nu al een succes, zelfs met een beta versie van FSD/AutoPilot.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij nader inzien: maakt dat wat uit? Het probleem is in beide gevallen hetzelfde: de software herkent niet wat het ziet en onderneemt daarom geen actie, of niet de juiste. Laat Tesla eerst maar aantonen dat FSD dat probleem niet heeft. Het is wel waarom bijna alle andere fabrikanten wel radar en/of lidar gebruiken.
Jaja, jij weet alles beter, maar je werkt nog steeds niet Bij Tesla, of waar dan ook, om die organisaties naar een hoger plan te tillen. Het blijft bij roepen vanaf de zijlijn zonder hand on ervaring.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een ingenieur, mijn motto is: Het moet wel werken!
Ik heb alleen wat tegen Musk omdat hij continu loopt te liegen.
De dingen die ik maak wel, ja.quote:
Ja, dat weet ik. Maar als je gemiddeld iedere 10 minuten moet ingrijpen om niet te verongelukken is het geen "self-driving", en al helemaal niet "full".quote:Ik negeer Musk, ik kijk naar de producten en wat ze doen.
Het verschil is:quote:Op donderdag 19 december 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bij nader inzien: maakt dat wat uit? Het probleem is in beide gevallen hetzelfde: de software herkent niet wat het ziet en onderneemt daarom geen actie, of niet de juiste.
Mensen hebben ook geen radar of lidar en rijden met slechts 2 ogen (soms maar 1).quote:Laat Tesla eerst maar aantonen dat FSD dat probleem niet heeft. Het is wel waarom bijna alle andere fabrikanten wel radar en/of lidar gebruiken.
In dit geval klopt dat inderdaad. Maar met techniek maak je mij niet gek, mijn probleem zit hem in het sociale aspect.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jaja, jij weet alles beter, maar je werkt nog steeds niet Bij Tesla, of waar dan ook, om die organisaties naar een hoger plan te tillen. Het blijft bij roepen vanaf de zijlijn zonder hand on ervaring.
Genoeg bedrijven die socially awkward genieën in dienst hebben. Maar jou niet.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In dit geval klopt dat inderdaad. Maar met techniek maak je mij niet gek, mijn probleem zit hem in het sociale aspect.
Die hebben een universitaire opleiding, ik niet. Ik moet altijd simpel werk doen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 00:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Genoeg bedrijven die socially awkward genieën in dienst hebben. Maar jou niet.
Het zegt veel over je persoonlijkheidquote:Op donderdag 19 december 2024 22:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Snap je nu nog niet dat mijn liefde voor Elon Musk des te meer floreert des te meer mensen hij triggert zoals jou? Het is een genot om te zien dat ook in POL AMV mensen helemaal foxwild worden van Elon Musk, zijn getroll maakt het er veel leuker op. Ik ga erg goed op Elon Muskgod haat.
Zelfde geldt voor Trumpgod. Feit dat deze mensen zo veel haat vanuit 1 specifieke kliek krijgen betekent dat ze iets goed doen.
Een Tesla is voor mij niet nodig, ik ben een BMW rijder en zal dat altijd zijn, maar ondanks dat ik een BMW rijder ben kan ik het merk nog zeker wel waarderen voor wat ze in een korte tijd hebben bereikt en gaan bereiken. Ik hou niet zo veel van afgunst en haten omdat het cool is om iemand of een bedrijf te haten.
Eerder over jouw persoonlijkheid wantie, dat je uit onvrede naar een andere site(bluesky) moet vluchten die niet in handen is van Elon Musk, dat je in een Tesla topic komt haten op Elon Musk, dat je SpaceX niet kan waarderen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 07:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zegt veel over je persoonlijkheid
Er bestaat ook zoiets als logica. Als iemand iets zegt hoeft dat niet automatisch zo te zijn. Daar hebben we de wetenschappelijke methode voor bedacht, die eigenlijk gewoon zegt: bewijs het maar! Praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Eerder over jouw persoonlijkheid wantie, dat je uit onvrede naar een andere site(bluesky) moet vluchten die niet in handen is van Elon Musk, dat je in een Tesla topic komt haten op Elon Musk, dat je SpaceX niet kan waarderen.
Geef maar gewoon toe dat je vol met haat zit tegen succesvolle afrikanen zoals Elon Musk. Als je mensen die wel succesvol in het leven zijn haat zegt dat heel veel over jouw persoonlijkheid helaas.
Is het jaloezie waarom je deze afgunst al jaren overal moet uitten? je bent trouwens niet de enige hier op FOK hoor. Ook POL AMV zit vol met die users.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er bestaat ook zoiets als logica. Als iemand iets zegt hoeft dat niet automatisch zo te zijn. Daar hebben we de wetenschappelijke methode voor bedacht, die eigenlijk gewoon zegt: bewijs het maar! Praatjes vullen geen gaatjes.
Het is wel zo, dat er bijvoorbeeld op YouTube niet veel kanalen zijn waar ze gaan onderzoeken of dingen ook echt kloppen. Die zijn in ieder geval niet populair. Er zijn wel heel veel populaire kanalen waar ze de mensen voorliegen en gewoon vertellen wat ze graag willen horen. En veel daarvan verheerlijken Elon Musk. Als je echter gaat kijken wat hij de afgelopen 8 jaar gepresteerd heeft, dan is het niet veel.
Kortom, hij kan wel veel zeggen, maar eerst zien, dan geloven.
Hoezo?quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]![]()
Wat een.....onhandige opmerking, gezien de context.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |