abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217052656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 21:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Over doodslag lees ik op wikipedia het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag_(levensbe%C3%ABindiging)

Mijn inschatting is dus dat de rechter zal oordelen dat de daders hadden kunnen bedenken dat er door hun daad doden zouden vallen. Dan is er inderdaad sprake van voorwaardelijk opzet.
Voor brandstichting waarbij dodelijke slachtoffers zijn te betreuren kan je levenslang krijgen. Dat laatse zal in deze casus wel een brug te ver zijn, maar ik denk dat de 3 hoofddaders zeer lang zullen worden opgeborgen.

Als ik dan lees dat 1 van die clowns zegt: 'het was nooit de bedoeling dat het zo uit de hand zou lopen', dan denk ik: wat denk je dan met 200 liter benzine te bereiken? Een onschuldig brandje? Ontzettende überkneuzen.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 22:13:49 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217052729
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Voor brandstichting waarbij dodelijke slachtoffers zijn te betreuren kan je levenslang krijgen. Dat laatse zal in deze casus wel een brug te ver zijn, maar ik denk dat de 3 hoofddaders zeer lang zullen worden opgeborgen.

Als ik dan lees dat 1 van die clowns zegt: 'het was nooit de bedoeling dat het zo uit de hand zou lopen', dan denk ik: wat denk je dan met 200 liter benzine te bereiken? Een onschuldig brandje? Ontzettende überkneuzen.
Uiteraard. Het zijn achteraf mooie woorden.
Maar hadden ze dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Ik vermoed dat de rechter hard gaat straffen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217052913
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 22:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar hadden ze dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Ik vermoed dat de rechter hard gaat straffen.
Die verklaringen waarin ze spijt betuigen en niet hadden voorzien dat het zo uit de hand zou lopen, zijn waarschijnlijk opgesteld door hun advocaten.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 22:41:12 #179
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217053104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 22:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die verklaringen waarin ze spijt betuigen en niet hadden voorzien dat het zo uit de hand zou lopen, zijn waarschijnlijk opgesteld door hun advocaten.
Natuurlijk, met als advies dit te zeggen ivm mogelijke strafvermindering.
Dat is allemaal doordacht.
Er zijn ook verdachten die zwijgen en ontkennen. Dat is vaak dommer.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 14 maart 2025 @ 22:52:21 #180
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_217053267
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 22:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik weet het wel zeker. En terecht met meerdere onschuldige doden en het motief voor de aanslag.

Levenslang betwijfel ik, omdat ik denk dat de rechter erin meegaat dat deze doden niet de inzet waren maar dat een hele lange straf gaat worden daar ben ik wel van overtuigd. En terecht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')