Servieskast, met de blijmoedigheid waarmee je jouw seizoensdepressie meldt, krijg ik het idee dat de toestand van TS aanmerkelijk ernstiger is.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:22 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ja, been there done it. Heb ook elk jaar een seizoensdepressie.
[..]
En vrienden? Heb je daar energie voor? Zou je vaker kunnen sporten?
Maar ook wat al gezegd is: Hoe is je vit d, b12, ijzer?
Heeft het seizoen ook effect?
Ik heb gelukkig vrienden die ik in het weekend zie. Normaalgesproken worden dan de nodige biertjes gedronken maar dat mag nu dus niet meer. Ik slik b12, vit d en visolie. Heb niet het idee dat het seizoen of het weer veel uitmaakt.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:22 schreef Servieskast het volgende:
[..]
[..]
Maar als ik dit zo leesquote:
quote:Op woensdag 18 december 2024 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik sport wekelijks in groepsverband en werk twee dagdelen per week in de kringloop. Elke middag ga ik wandelen of fietsen al dan niet met mijn ouders.
Valt dat 'alleen zijn' nog wel mee. Toch?quote:Op woensdag 18 december 2024 19:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb gelukkig vrienden die ik in het weekend zie.
Nou ja, mijn ouders zijn er op momenten van de dag, vrienden in het weekend of zo nu en dan doordeweeks. Maar het gros van de tijd ben ik alleen thuis. Maar ke hebt wel gelijk. Het zou nog veel erger kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:39 schreef r_one het volgende:
In je OP schrijf je
[..]
Maar als ik dit zo lees
[..]
[..]
Valt dat 'alleen zijn' nog wel mee. Toch?
Ja iddquote:Op woensdag 18 december 2024 19:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders zijn er op momenten van de dag, vrienden in het weekend of zo nu en dan doordeweeks. Maar het gros van de tijd ben ik alleen thuis. Maar ke hebt wel gelijk. Het zou nog veel erger kunnen zijn.
Waarom reageer je dan op mij?quote:Op woensdag 18 december 2024 19:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Servieskast, met de blijmoedigheid waarmee je jouw seizoensdepressie meldt, krijg ik het idee dat de toestand van TS aanmerkelijk ernstiger is.
Ik ga hier niet over in discussie.
Heb je wel plezier met die mensen? Of denk je dan ik wil dit niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders zijn er op momenten van de dag, vrienden in het weekend of zo nu en dan doordeweeks. Maar het gros van de tijd ben ik alleen thuis. Maar ke hebt wel gelijk. Het zou nog veel erger kunnen zijn.
Vitamine b was iets dat, achteraf gezien, mij op weg heeft geholpen.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:22 schreef Servieskast het volgende:
[..]
[..]
LMFTFYquote:Op woensdag 18 december 2024 19:54 schreef Servieskast het volgende:
maar er zijn zoveel redenen waarom het werk leven ineens teveel kan zijn.
Heb je wel eens nagedacht om parttime bij je ouders te gaan wonen.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En ik antwoord dat je het breder moet zien.quote:
Zou je dit soort discussies achterwege kunnen laten? Thanks.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:13 schreef r_one het volgende:
[..]
En ik antwoord dat je het breder moet zien.
Want?quote:Op woensdag 18 december 2024 20:22 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Zou je dit soort discussies achterwege kunnen laten?.
Je kunt je ook alleen voelen al ben je elke dag onder de mensenquote:Op woensdag 18 december 2024 19:39 schreef r_one het volgende:
In je OP schrijf je
[..]
Maar als ik dit zo lees
[..]
[..]
Valt dat 'alleen zijn' nog wel mee. Toch?
Maar hij zegt "ik ben veel alleen", niet "ik voel me veel alleen".quote:Op woensdag 18 december 2024 23:17 schreef greysbones het volgende:
Je kunt je ook alleen voelen al ben je elke dag onder de mensen
Welke gedachten maken je somber/angstig?quote:Op woensdag 18 december 2024 15:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het kwam voort uit die burnout maar er is verder geen gebeurtenis die het triggerde. Jammer want dan zou ik die oorzaak kunnen aanpakken...
Aanvullend: de normen voor Vitamine D liggen bij de reguliere artsen eigenlijk erg laag, als je kijkt naar waar een mens zich het best bij voelt. Liefst boven 100 nmol/L (voor buitenlandse normwaarden boven 40 ng/ml).quote:Op woensdag 18 december 2024 18:32 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Hoogste tijd dus om eens bij de huisarts aan te kloppen, dan wel de deur plat te lopen.
"Ik loop al een aantal jaar met een steeds erger wordende depressie, maar er is nog nooit algemeen bloedonderzoek gedaan bij me! Terwijl ik hoor en lees dat bijv ook een schildklieraandoening, immuunziekte, vitamine d, b12 of ijzertekort of een probleem met de bijnieren tot burn-out achtige klachten en depressie kan leiden. Is het niet eens tijd om dit allemaal eens goed te controleren?"
En mocht je huisarts moeilijk doen (lijkt me niet), dan zijn er altijd nog genoeg gecertificeerde laboratoriums waar je tegen betaling bloedonderzoek kunt laten doen (zoals deze in Bunnik: https://www.worldhealthlaboratories.com/nl/home ). Inclusief neurotransmitters trouwens!
SPOILER: ** B12-tekort en/of B12-opnameprobleem: **Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bloedprikken voor SchildklierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 19-12-2024 00:15:36 ]Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |