abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215906024
https://www.nu.nl/algemee(...)el-slachtoffers.html

quote:
In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.

twitter

Update 15.06uur
twitter

Update 16.15uur

twitter

Volgens opsporing verzocht was de aanslag dus wel gericht naar de bruidsmodezaak.
En er wordt gezocht naar 2 auto’s. Een champagnekleurige Kia Ceed en een donkerblauwe Toyota Yaris.

Update 17 december
https://www.omroepbrabant(...)aag-komt-uit-brabant

quote:
Moshtag B. (33) is mogelijk de opdrachtgever van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. De Rotterdammer is de ex-partner van de eigenaresse van de bruidsmodezaak waar de aanslag volgens de politie zeer waarschijnlijk op was gericht. Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
quote:
Behalve de Rotterdammer, heeft de politie drie mannen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid: Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout. Moshtag B. zou de drie, al dan niet direct, hebben benaderd om de klus te klaren. Het is mogelijk dat hij hen al kende. B. woonde namelijk geruime tijd in Roosendaal, waar hij onder meer lid was van een schaakclub. Niet lang geleden verhuisde hij naar Rotterdam. De Roosendaalse verdachten zijn volgens bekenden neven van elkaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2024 10:32:12 ]
  woensdag 18 december 2024 @ 09:38:31 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215906025
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou weer niet kloppen met dat zij hem al veel langer had.
Ook het gebruik van dezelfde foto's zou dan wat vreemd zijn.

Het is idd wel een vreemde twist.
Of er was sprake van een schuld en hij had officieus beslag gelegd op de Range Rover. Genoeg opties.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215906031
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of er was sprake van een schuld en hij had officieus beslag genomen op de Range Rover. Genoeg opties.
Ja idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 december 2024 @ 09:42:05 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215906047
Het wordt wel steeds gekker ja... Gouden tijden voor de top der recherche denk ik

De foto's doen overigens idd overkomen alsof meneer behoorlijk van de worsten is ja, viel me ook op :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_215906136
Zij had hem eind 23 te koop gezet en is niet verkocht, hij zet hem in 24 te koop, en zij 3 weken later weer en bij alle drie de pogingen zijn op mp dezelfde foto's gebruikt. Ik kan mij trouwens absoluut niet voorstellen dat alles om die auto draaide, er moet meer aan de hand zijn geweest.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:04:17 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215906174
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:42 schreef Molo het volgende:
Het wordt wel steeds gekker ja... Gouden tijden voor de top der recherche denk ik

De foto's doen overigens idd overkomen alsof meneer behoorlijk van de worsten is ja, viel me ook op :D
Zoek maar eens op wat Bacha bazi is. Er is veel schijn homofilie binnen de islam.
pi_215906266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:59 schreef -river- het volgende:
Zij had hem eind 23 te koop gezet en is niet verkocht, hij zet hem in 24 te koop, en zij 3 weken later weer en bij alle drie de pogingen zijn op mp dezelfde foto's gebruikt. Ik kan mij trouwens absoluut niet voorstellen dat alles om die auto draaide, er moet meer aan de hand zijn geweest.
Is de auto in die periode ook nog daadwerkelijk van eigenaar gewisseld? Iemand die het kenteken en de RDW historie kan opduiken?
pi_215906373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Is de auto in die periode ook nog daadwerkelijk van eigenaar gewisseld? Iemand die het kenteken en de RDW historie kan opduiken?
Die auto was vanaf het begin in bezit van haar maar werd tot 5 maal van familielid gewisseld stond in de marktplaats advertentie.
pi_215906383
Moshtag B. (33) is mogelijk de opdrachtgever van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. De Rotterdammer is de ex-partner van de eigenaresse van de bruidsmodezaak waar de aanslag volgens de politie zeer waarschijnlijk op was gericht. Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:20:57 #10
38496 Perrin
pi_215906408
Zo gaat dat in die culturen.
pi_215906409
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:19 schreef Kuhn het volgende:
Maar volgens de FOK!rechercheurs was het drugscriminaliteit i.c.m. witwassen en zorgfraude.

En dat café was er ook bij betrokken want ze hadden geen inboedelverzekering
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 december 2024 @ 10:21:58 #12
38496 Perrin
pi_215906415
quote:
15s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar volgens de FOK!rechercheurs was het drugscriminaliteit i.c.m. witwassen en zorgfraude.
Kan altijd nog, laten we de hoop niet opgeven.
pi_215906422
quote:
Nou lekker dan, en dat mens kroop direct in de ik snap/weet er niets van rol.
pi_215906434
quote:

[..]

Rustig maar, ook dat zal nu aan het licht komen.
pi_215906445
quote:

[..]

Er is van alles genoemd hoor :D Ook een ex is geopperd.
pi_215906457
quote:
Heb je een linkje naar het artikel? Dan werk ik de OP even bij.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:26:58 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906461
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nee, de auto is al sinds 2021 niet van eigenaar gewisseld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906463
Behalve de Rotterdammer, heeft de politie drie mannen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid: Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout. Moshtag B. zou de drie, al dan niet direct, hebben benaderd om de klus te klaren. Het is mogelijk dat hij hen al kende. B. woonde namelijk geruime tijd in Roosendaal, waar hij onder meer lid was van een schaakclub. Niet lang geleden verhuisde hij naar Rotterdam. De Roosendaalse verdachten zijn volgens bekenden neven van elkaar.
pi_215906465
quote:
Moshtag, een lekkere ouderwetse Nederlandse naam.
pi_215906476
Opticien, lid van de schaakclub, boem.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_215906478
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Moshtag, een lekkere ouderwetse Nederlandse naam.

Heerlijke cultuurverrijking.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:30:42 #22
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215906492
quote:

[..]

Er is flink gespeculeerd, en dat mag hier. Dus niet achteraf zeuren.
En wat iemand al zei: het een sluit het ander niet uit.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 18 december 2024 @ 10:30:45 #23
38496 Perrin
pi_215906493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:27 schreef Kuhn het volgende:
Allemaal lekker lang de bak in. Stelletje holbewoners.
pi_215906496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef Kuhn het volgende:

[..]

Stuk stuk voor een langdurige rijke Nederlandse achtergrond denk ik zo.
pi_215906498
quote:
81s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef nostra het volgende:
Hij had ook een benzine pomp, anders zou hij inderdaad heel ver weg staan van een boem.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:31:07 #26
38496 Perrin
pi_215906499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef Kuhn het volgende:

[..]

Stukje middeleeuwse invloeden.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:32:04 #27
438527 MissButterflyy
pi_215906508
quote:
81s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef nostra het volgende:
Ja, en dat was z’n leven dan ook wel want die gast gaat heel lang vastzitten.
pi_215906526
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er is flink gespeculeerd, en dat mag hier. Dus niet achteraf zeuren.
En wat iemand al zei: het een sluit het ander niet uit.
Op een enkele mafkees na is het zelfs nog heel netjes gebleven ivm andere misdrijf-topics.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:34:12 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906527
Ik hoop echt dat het AD daar serieuze bronnen voor heeft en niet op basis van wat hier gepost wordt schrijft dat het een gevalletje "gestoorde ex" is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906541
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop echt dat het AD daar serieuze bronnen voor heeft en niet op basis van wat hier gepost wordt schrijft dat het een gevalletje "gestoorde ex" is.
Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:36:50 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:35 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
Ja, dat zeg ik, ik hoop dat ze serieuze bronnen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik, ik hoop dat ze serieuze bronnen hebben.
Ja er staat toch meerdere politiebronnen. Denk je dat die niet serieus zijn?
  woensdag 18 december 2024 @ 10:37:38 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215906554
Stel je voor dat je je vrienden benaderd met "Die ex van mij zo is kut, zullen we haar auto en winkel opblazen?"
En dan zeggen van ja is goed, gaan we doen :D
  Spellchecker woensdag 18 december 2024 @ 10:39:04 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215906564
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:37 schreef Momo het volgende:
Stel je voor dat je je vrienden benaderd met "Die ex van mij zo is kut, zullen we haar auto en winkel opblazen?"
Neven he! Dat is dichterbij dan vrienden. :+

Of misschien nichten, als ik een paar posts terug lees #4
  woensdag 18 december 2024 @ 10:41:01 #35
438527 MissButterflyy
pi_215906577
quote:
Ja, het blijft vreemd.
Of was alleen de auto het doelwit en is er toch iets mis gegaan?
  woensdag 18 december 2024 @ 10:43:15 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:22 schreef -river- het volgende:

[..]
Nou lekker dan, en dat mens kroop direct in de ik snap/weet er niets van rol.
Ja, want je verwacht werkelijk dat je boze ex zo gestoord is dat hij een half huizenblok opblaast...

Zelfs als je met reden bang bent voor je ex, omdat je weet dat hij gestoord is, is dit wel next level.

Als de situatie al eerder zorgwekkende vormen had aangenomen was er waarschijnlijk ook al eerder srake van een aangifte geweest, en als dat zo was hadden ze wel eerder bij hem op de stoep gestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906597
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, het blijft vreemd.
Wel een hele allesverwoestende mis dan :X

Och dat arme knulletje ook zonder ouders en grote zus ;(
  woensdag 18 december 2024 @ 10:45:11 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:37 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Ja er staat toch meerdere politiebronnen. Denk je dat die niet serieus zijn?
Nee, ik denk vooral dat het AD wat nonchalant is met het gebruik van de term "politiebronnen".
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 december 2024 @ 10:47:46 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906610
quote:
Als een van die neven daar al een straf voor had gehad dan verbaast het me niet, plus dat je niet weet wat hij als reden opgegeven heeft, daarbij kunnen ze ook nog van de categorie zijn die de klus sowieso wel uitvoert als er maar genoeg betaald wordt, ongeacht de reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906611
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, want je verwacht werkelijk dat je boze ex zo gestoord is dat hij een half huizenblok opblaast...

Zelfs als je met reden bang bent voor je ex, omdat je weet dat hij gestoord is, is dit wel next level.

Als de situatie al eerder zorgwekkende vormen had aangenomen was er waarschijnlijk ook al eerder srake van een aangifte geweest, en als dat zo was hadden ze wel eerder bij hem op de stoep gestaan.
Nouja ik weet uit ervaring dat je niet altijd gelijk aangifte doet of bij instanties aanklopt.

En zelfs doe je dat wel zoals bij Humarya (?) word je nog vermoord ;(
pi_215906613
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die ex laat echt niet uit het niets alles ontploffen, er moet vooraf bedreigingen zijn geweest dus wist ze heel goed uit welke hoek het kwam.
pi_215906636
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:39 schreef maily het volgende:

[..]
Neven he! Dat is dichterbij dan vrienden. :+

De 2 uit Roosendaal zijn neven van elkaar volgens #22, daar staat niet dat ze ook neven van Moshtag zijn.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:50:56 #43
438527 MissButterflyy
pi_215906641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:47 schreef -river- het volgende:

[..]
Die ex laat echt niet uit het niets alles ontploffen, er moet vooraf bedreigingen zijn geweest dus wist ze heel goed uit welke hoek het kwam.
Klopt. Als het een ex is die boos is over een verbroken relatie escaleert met meestal steeds verder.
  woensdag 18 december 2024 @ 10:51:11 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906643
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, het blijft vreemd.
Dat denk ik niet, ik denk dat de winkel ook doelwit was.
Maar, ik denk ook dat ze wel ergens een "foutje" hebben gemaakt met hoeveelheden en/of verhoudingen.

Ik geloof best dat het niet de bedoeling was het halve blok op te blazen.
Maar dat is het risico wat je neemt als je zulke stomme dingen doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 december 2024 @ 10:53:19 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906659
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nouja ik weet uit ervaring dat je niet altijd gelijk aangifte doet of bij instanties aanklopt.

En zelfs doe je dat wel zoals bij Humarya (?) word je nog vermoord ;(
Nee klopt, daarom is het ook vreemd dat het al op zo'n escalatiepunt zou zijn maar er nog helemaal geen aangifte zou zijn gedaan.

Ergo: ik denk dat ze werkelijk niet dacht dat hij zo gestoord zou kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, ik denk dat de winkel ook doelwit was.
Maar, ik denk ook dat ze wel ergens een "foutje" hebben gemaakt met hoeveelheden en/of verhoudingen.

Ik geloof best dat het niet de bedoeling was het halve blok op te blazen.
Maar dat is het risico wat je neemt als je zulke stomme dingen doet.
Ik geloof ook echt dat dat niet de bedoeling is geweest.
pi_215906666
Stomme dingen met desastreuze gevolgen…
  woensdag 18 december 2024 @ 11:00:22 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215906694
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt. Als het een ex is die boos is over een verbroken relatie escaleert met meestal steeds verder.
Meestal idd.
Maar niet iedere gestoorde ex volgt hetzelfde patroon, daarbij is dit waarschijnlijk volledig uit de hand gelopen en was de bedoeling helemaal niet dat de schade zo groot was.

Ergo: qua gestoorde ex was ze nog niet op het punt dat haar leven in gevaar was (zou het uiteindelijk wel worden), dus als dit volledig uit de hand gelopen is kun je ook niet stellen dat de escalatie nog niet op dit punt was.

Het zou mij niet eens verbazen als hij een brandje in haar bedrijf had willen gebruiken om weer bij haar terug te komen, haar op te vangen en te "helpen" na zo'n gebeurtenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215906699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou mij niet eens verbazen als hij een brandje in haar bedrijf had willen gebruiken om weer bij haar terug te komen, haar op te vangen en te "helpen" na zo'n gebeurtenis.
:')
pi_215906708
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:35 schreef Kuhn het volgende:

[..]
Tja waar wil je de grens trekken he tussen relationele sfeer en crimineel (gedrag) dit is gewoon crimineel....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')