quote:In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.
quote:Moshtag B. (33) is mogelijk de opdrachtgever van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. De Rotterdammer is de ex-partner van de eigenaresse van de bruidsmodezaak waar de aanslag volgens de politie zeer waarschijnlijk op was gericht. Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
quote:Behalve de Rotterdammer, heeft de politie drie mannen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid: Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout. Moshtag B. zou de drie, al dan niet direct, hebben benaderd om de klus te klaren. Het is mogelijk dat hij hen al kende. B. woonde namelijk geruime tijd in Roosendaal, waar hij onder meer lid was van een schaakclub. Niet lang geleden verhuisde hij naar Rotterdam. De Roosendaalse verdachten zijn volgens bekenden neven van elkaar.
Of er was sprake van een schuld en hij had officieus beslag gelegd op de Range Rover. Genoeg opties.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou weer niet kloppen met dat zij hem al veel langer had.
Ook het gebruik van dezelfde foto's zou dan wat vreemd zijn.
Het is idd wel een vreemde twist.
Zoek maar eens op wat Bacha bazi is. Er is veel schijn homofilie binnen de islam.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:42 schreef Molo het volgende:
Het wordt wel steeds gekker ja... Gouden tijden voor de top der recherche denk ik
De foto's doen overigens idd overkomen alsof meneer behoorlijk van de worsten is ja, viel me ook op
Is de auto in die periode ook nog daadwerkelijk van eigenaar gewisseld? Iemand die het kenteken en de RDW historie kan opduiken?quote:Op woensdag 18 december 2024 09:59 schreef -river- het volgende:
Zij had hem eind 23 te koop gezet en is niet verkocht, hij zet hem in 24 te koop, en zij 3 weken later weer en bij alle drie de pogingen zijn op mp dezelfde foto's gebruikt. Ik kan mij trouwens absoluut niet voorstellen dat alles om die auto draaide, er moet meer aan de hand zijn geweest.
Die auto was vanaf het begin in bezit van haar maar werd tot 5 maal van familielid gewisseld stond in de marktplaats advertentie.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Is de auto in die periode ook nog daadwerkelijk van eigenaar gewisseld? Iemand die het kenteken en de RDW historie kan opduiken?
Maar volgens de FOK!rechercheurs was het drugscriminaliteit i.c.m. witwassen en zorgfraude.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:19 schreef Kuhn het volgende:
Moshtag B. (33) is mogelijk de opdrachtgever van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. De Rotterdammer is de ex-partner van de eigenaresse van de bruidsmodezaak waar de aanslag volgens de politie zeer waarschijnlijk op was gericht. Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
Kan altijd nog, laten we de hoop niet opgeven.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar volgens de FOK!rechercheurs was het drugscriminaliteit i.c.m. witwassen en zorgfraude.
Nou lekker dan, en dat mens kroop direct in de ik snap/weet er niets van rol.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:19 schreef Kuhn het volgende:
Moshtag B. (33) is mogelijk de opdrachtgever van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. De Rotterdammer is de ex-partner van de eigenaresse van de bruidsmodezaak waar de aanslag volgens de politie zeer waarschijnlijk op was gericht. Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
Rustig maar, ook dat zal nu aan het licht komen.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar volgens de FOK!rechercheurs was het drugscriminaliteit i.c.m. witwassen en zorgfraude.
En dat café was er ook bij betrokken want ze hadden geen inboedelverzekering
Er is van alles genoemd hoorquote:Op woensdag 18 december 2024 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar het artikel? Dan werk ik de OP even bij.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:19 schreef Kuhn het volgende:
Nee, de auto is al sinds 2021 niet van eigenaar gewisseld.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Is de auto in die periode ook nog daadwerkelijk van eigenaar gewisseld? Iemand die het kenteken en de RDW historie kan opduiken?
Moshtag, een lekkere ouderwetse Nederlandse naam.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:19 schreef Kuhn het volgende:
Behalve de Rotterdammer, heeft de politie drie mannen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid: Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout. Moshtag B. zou de drie, al dan niet direct, hebben benaderd om de klus te klaren. Het is mogelijk dat hij hen al kende. B. woonde namelijk geruime tijd in Roosendaal, waar hij onder meer lid was van een schaakclub. Niet lang geleden verhuisde hij naar Rotterdam. De Roosendaalse verdachten zijn volgens bekenden neven van elkaar.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moshtag, een lekkere ouderwetse Nederlandse naam.
Er is flink gespeculeerd, en dat mag hier. Dus niet achteraf zeuren.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Allemaal lekker lang de bak in. Stelletje holbewoners.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:27 schreef Kuhn het volgende:
Behalve de Rotterdammer, heeft de politie drie mannen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid: Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout. Moshtag B. zou de drie, al dan niet direct, hebben benaderd om de klus te klaren. Het is mogelijk dat hij hen al kende. B. woonde namelijk geruime tijd in Roosendaal, waar hij onder meer lid was van een schaakclub. Niet lang geleden verhuisde hij naar Rotterdam. De Roosendaalse verdachten zijn volgens bekenden neven van elkaar.
Stuk stuk voor een langdurige rijke Nederlandse achtergrond denk ik zo.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Behalve de Rotterdammer, heeft de politie drie mannen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid: Ilyas (23) en Mourad (29) uit Roosendaal en Adil (33) uit Oosterhout. Moshtag B. zou de drie, al dan niet direct, hebben benaderd om de klus te klaren. Het is mogelijk dat hij hen al kende. B. woonde namelijk geruime tijd in Roosendaal, waar hij onder meer lid was van een schaakclub. Niet lang geleden verhuisde hij naar Rotterdam. De Roosendaalse verdachten zijn volgens bekenden neven van elkaar.
Heerlijke cultuurverrijking.
Hij had ook een benzine pomp, anders zou hij inderdaad heel ver weg staan van een boem.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef nostra het volgende:
Opticien, lid van de schaakclub, boem.
Stukje middeleeuwse invloeden.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Heerlijke cultuurverrijking.
Ja, en dat was z’n leven dan ook wel want die gast gaat heel lang vastzitten.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:29 schreef nostra het volgende:
Opticien, lid van de schaakclub, boem.
Op een enkele mafkees na is het zelfs nog heel netjes gebleven ivm andere misdrijf-topics.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is flink gespeculeerd, en dat mag hier. Dus niet achteraf zeuren.
En wat iemand al zei: het een sluit het ander niet uit.
Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop echt dat het AD daar serieuze bronnen voor heeft en niet op basis van wat hier gepost wordt schrijft dat het een gevalletje "gestoorde ex" is.
Ja, dat zeg ik, ik hoop dat ze serieuze bronnen hebben.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:35 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
Ja er staat toch meerdere politiebronnen. Denk je dat die niet serieus zijn?quote:Op woensdag 18 december 2024 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, ik hoop dat ze serieuze bronnen hebben.
Neven he! Dat is dichterbij dan vrienden.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:37 schreef Momo het volgende:
Stel je voor dat je je vrienden benaderd met "Die ex van mij zo is kut, zullen we haar auto en winkel opblazen?"
En dan zeggen van ja is goed, gaan we doen
Ja, het blijft vreemd.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:37 schreef Momo het volgende:
Stel je voor dat je je vrienden benaderd met "Die ex van mij zo is kut, zullen we haar auto en winkel opblazen?"
Ja, want je verwacht werkelijk dat je boze ex zo gestoord is dat hij een half huizenblok opblaast...quote:Op woensdag 18 december 2024 10:22 schreef -river- het volgende:
[..]
Nou lekker dan, en dat mens kroop direct in de ik snap/weet er niets van rol.
Wel een hele allesverwoestende mis danquote:Op woensdag 18 december 2024 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, het blijft vreemd.
Of was alleen de auto het doelwit en is er toch iets mis gegaan?
Nee, ik denk vooral dat het AD wat nonchalant is met het gebruik van de term "politiebronnen".quote:Op woensdag 18 december 2024 10:37 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Ja er staat toch meerdere politiebronnen. Denk je dat die niet serieus zijn?
Als een van die neven daar al een straf voor had gehad dan verbaast het me niet, plus dat je niet weet wat hij als reden opgegeven heeft, daarbij kunnen ze ook nog van de categorie zijn die de klus sowieso wel uitvoert als er maar genoeg betaald wordt, ongeacht de reden.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:37 schreef Momo het volgende:
Nouja ik weet uit ervaring dat je niet altijd gelijk aangifte doet of bij instanties aanklopt.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want je verwacht werkelijk dat je boze ex zo gestoord is dat hij een half huizenblok opblaast...
Zelfs als je met reden bang bent voor je ex, omdat je weet dat hij gestoord is, is dit wel next level.
Als de situatie al eerder zorgwekkende vormen had aangenomen was er waarschijnlijk ook al eerder srake van een aangifte geweest, en als dat zo was hadden ze wel eerder bij hem op de stoep gestaan.
Die ex laat echt niet uit het niets alles ontploffen, er moet vooraf bedreigingen zijn geweest dus wist ze heel goed uit welke hoek het kwam.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want je verwacht werkelijk dat je boze ex zo gestoord is dat hij een half huizenblok opblaast...
Zelfs als je met reden bang bent voor je ex, omdat je weet dat hij gestoord is, is dit wel next level.
Als de situatie al eerder zorgwekkende vormen had aangenomen was er waarschijnlijk ook al eerder srake van een aangifte geweest, en als dat zo was hadden ze wel eerder bij hem op de stoep gestaan.
De 2 uit Roosendaal zijn neven van elkaar volgens #22, daar staat niet dat ze ook neven van Moshtag zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:39 schreef maily het volgende:
[..]
Neven he! Dat is dichterbij dan vrienden.
Klopt. Als het een ex is die boos is over een verbroken relatie escaleert met meestal steeds verder.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:47 schreef -river- het volgende:
[..]
Die ex laat echt niet uit het niets alles ontploffen, er moet vooraf bedreigingen zijn geweest dus wist ze heel goed uit welke hoek het kwam.
Dat denk ik niet, ik denk dat de winkel ook doelwit was.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, het blijft vreemd.
Of was alleen de auto het doelwit en is er toch iets mis gegaan?
Nee klopt, daarom is het ook vreemd dat het al op zo'n escalatiepunt zou zijn maar er nog helemaal geen aangifte zou zijn gedaan.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nouja ik weet uit ervaring dat je niet altijd gelijk aangifte doet of bij instanties aanklopt.
En zelfs doe je dat wel zoals bij Humarya (?) word je nog vermoord
Ik geloof ook echt dat dat niet de bedoeling is geweest.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik denk dat de winkel ook doelwit was.
Maar, ik denk ook dat ze wel ergens een "foutje" hebben gemaakt met hoeveelheden en/of verhoudingen.
Ik geloof best dat het niet de bedoeling was het halve blok op te blazen.
Maar dat is het risico wat je neemt als je zulke stomme dingen doet.
Meestal idd.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Als het een ex is die boos is over een verbroken relatie escaleert met meestal steeds verder.
quote:Op woensdag 18 december 2024 11:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou mij niet eens verbazen als hij een brandje in haar bedrijf had willen gebruiken om weer bij haar terug te komen, haar op te vangen en te "helpen" na zo'n gebeurtenis.
Tja waar wil je de grens trekken he tussen relationele sfeer en crimineel (gedrag) dit is gewoon crimineel....quote:Op woensdag 18 december 2024 10:35 schreef Kuhn het volgende:
[..]
Meerdere politiebronnen houden er sterk rekening mee dat het motief voor de aanslag niet in de criminele sfeer ligt, maar draait om de verbroken relatie tussen B. en de eigenaresse van de bruidsmodezaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |