Werkkeuzes, ik ben zelf altijd van het veilige en heb de 1e 15 jaar van mijn carričre bij dezelfde werkgever doorgebracht. Ik ga niet zo goed op veranderingen
Vrouwlief heeft noodgedwongen van werkgever moeten wisselen toen de winkel waar zij als manager werkte sloot samen met bijna alle andere vestigingen van dat bedrijf. Zij heeft daardoor eindelijk haar ambitie nagestreefd en heeft gesolliciteerd binnen het Speciaal onderwijs. Daar werkt ze nu alweer een maand of drie denk ik? En ze vindt het fantástisch. Ze twijfelde er daarvoor al zo lang over maar liet zich tegenhouden door de stabiliteit die ze had met haar vorige werk en het loon. In salaris is ze namelijk flink achteraan gegaan (in uren ook ene beetje) en we moesten thuis alles weer opnieuw organiseren om het mogelijk te maken (ik kon mijn rooster er gelukkig op aanpassen). Maar het was het allemaal waard, ze heeft nu eindelijk weer plezier in haar werk en dat had ze al jaren niet meer. Kortom, mijn advies zou zijn: laat je zo min mogelijk tegenhouden door praktische bezwaren en kijk naar waar je echt gelukkig van wordt. Praktische problemen zijn echt vaak wel op te lossen en geluk in je werk is zóveel belangrijker. Daar wordt je uiteindelijk ook alleen maar een leuker mens van (vrouwlief komt bijvoorbeeld weer vrolijk thuis en als ze vrij is is ze nu ook echt vrij, in tegenstelling tot haar vorige baan waar ze altijd paraat moest staan ook in haar vrije tijd. Dit brengt echt zoveel meer rust binnen ons gezin).
Hupje, beterschap met J., hoe gaat het nu met hem?
Ik had gisteren een kerstborrel op mijn werk en daar zei iemand: nog 2 weken en dan is het 2025! Dat overviel mij echt wel even, het gaat zo snel dat ik het niet meer bij kan benen
Wij gaan 1e kerstdag naar mijn schoonfamilie, kerstbrunchen met de bakplaat en de verjaardag van vrouwlief vieren want zij is een kerstkindje
2e kerstdag vieren we als gezin, we gaan lekker pizaretten en ik denk een kerstfilm kijken. Vooral rustig aan doen want de 1e kerstdag hakt er altijd aardig in bij mijn oudste.
3e kerstdag gaan we naar mijn oude omaatje van 93, meer dan 2 uur in de auto enkele reis dus dat sluiten we altijd af met MacDonalds voor de kinderen. Dat vooruitzicht helpt ze vaak wel door de dag

Fijn dat Juul zich weer beter voelt Exode!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb zo'n zin in en behoefte aan vakantie, tot ik mij steeds herinner dat ik geen vakantie heb

Maar de kinderen wel bijna dus hopelijk wordt het thuis dan iets rustiger