Nog twee, bij een van de twee mag je ook wat kleiner denken. Al is het dan wel wat meer letters.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sam Fender![]()
Sam Brown![]()
Sam Cooke![]()
Sam & Dave![]()
Sam the Sham and the Pharaohs![]()
Sam Feldt wellicht?![]()
Dan hebben we ze allemaal die ik zo snel tegenkwam.quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eerder Sam Hunt dan Feldt denk ik
En dan hebben we Sammy Davis Jr nog natuurlijk
Mexicanobakker 5quote:Op woensdag 18 december 2024 12:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Swedish House Mafia - Don't You Worry Child
Nopquote:Op woensdag 18 december 2024 15:35 schreef pipster het volgende:
Agnetha Fallskog - met eh Wrap Your arms around me.
Ook nietquote:Op woensdag 18 december 2024 15:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Frida met I Know There's Something Going On dan
Neinquote:Op woensdag 18 december 2024 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Take Me To Your Heaven van Charlotte Nilsson?
Wat een weelde was dat, slechts 1 nr uit het jaar zelf. En dan ook nog es een prima nummer: What It Is van Mark Knopflerquote:Op woensdag 18 december 2024 18:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Net als in 1999 stond er in 2000 één liedje uit het jaar zelf in de Top 2000, ondanks dat het nummer de Top 40 niet haalde. Welke?
Mexicanobakker 6quote:Op woensdag 18 december 2024 18:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Wat een weelde was dat, slechts 1 nr uit het jaar zelf. En dan ook nog es een prima nummer: What It Is van Mark Knopfler
Mexicanobakker 7quote:Op donderdag 19 december 2024 17:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Johnny Hates Jazz
Zz en de Maskers
Cuby and The Blizzards
Ozzy Osbourne
Jazzpolitie
Eros Ramazzotti
Umberto Tozzi/Tozzi & Raf
Bucks Fizz
Dizzy Man’s Band
Mezzoforte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
quote:Op donderdag 19 december 2024 21:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zou nog oude Quo kunnen gokken met Ice in the Sun, maar die zijn in het oosten niet populairder dan elders
Maar je denkt er toch aan, dus het werkt!quote:Op donderdag 19 december 2024 21:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zou nog oude Quo kunnen gokken met Ice in the Sun, maar die zijn in het oosten niet populairder dan elders
Ik heb wel een idee, maar ik neem aan dat je een naam zoekt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen 254 Frans Halsema - Voor Haar en 1496 Led Zeppelin - Dazed And Confused?
Niet per sequote:Op vrijdag 20 december 2024 09:35 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee, maar ik neem aan dat je een naam zoekt.
Staat er nog twee keer in.quote:
Yep, Sweet- & Lady Jane zijn verdwenen. Alleen Mary Jane is over.quote:
Mexicanobakker 7quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:27 schreef pipster het volgende:
Ha net reclame voor de postcodeloterij.
Paul McCartney - We All Stand Together.
quote:Op maandag 23 december 2024 10:57 schreef PippenScottie het volgende:
Come together van The Beatles![]()
Let’s spend the night together van The Stones![]()
Helaasquote:Op maandag 23 december 2024 11:06 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik hoop op All together now van the Farm, maar dat zal wel niet
quote:Op maandag 23 december 2024 11:16 schreef PzKpfw het volgende:
Belong Togetheren Come Together, en die was al goed.
Lol dat nummer is door de radiostations helemaal grijs gedraaid het afgelopen jaar. Had echt verwacht dat die er wel in zou staanquote:
Ook niet inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2024 11:35 schreef PippenScottie het volgende:
Let’s Stay Together van Al Green zal ook al lang uit de T2k zijn gevallen, denk ik?
Beeeeehquote:Op maandag 23 december 2024 14:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
We are never ever getting back together..van Tay Tay uiteraard
Lied is juistquote:Op maandag 23 december 2024 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk Telkens Weer en dan zeg ik ook 2014.
Dit was goed. In de tussentijd een beetje de interesse in de Top 2000 kwijgeraakt denk ikquote:
Maar wel I'm Sorry denk ik.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is vast niet Brenda Lee's Coming On Strong
Die heeft er inderdaad spijtig genoeg nooit in gestaan!quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is vast niet Bernda Lee's Coming On Strong
Stand 2025:quote:
wowquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fixing a Hole
Getting Better
Within You Without You
Zeker!quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Marlene Dietrich en Robert Zimmerman
Je bent half op wegquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Notering met meisjesnaam in de titel?
Einaudi - La Matinaquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat zijn de laatste 3 instrumentale binnenkomers in de Top 2000?
Alleen de 1e is goedquote:Op vrijdag 5 december 2025 14:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Einaudi - La Matina
Yann Tiersen - Comptine d'une autre - ete l apres midi
En de derde weet ik ff niet dus die mag een ander inkoppen en de punten nemen
quote:
quote:
Een open piano inderdaad. Daardoor hoor je een extra akkoord in het intro.quote:Op zaterdag 6 december 2025 17:22 schreef camilero het volgende:
Omdat hij op een piano ging zitten geloof ik
In dat de vragen Top 2000-gerelateerd moeten zijnquote:Op zaterdag 6 december 2025 21:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarin verschilt deze quiz nu van MUZ trivia?
Maar dat werd de laatste vragen steeds minderquote:Op zaterdag 6 december 2025 23:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In dat de vragen Top 2000-gerelateerd moeten zijn
(krijg ik nu een punt?)
De vragen gaan over echte top2000-klassiekers.quote:Op zondag 7 december 2025 00:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar dat werd de laatste vragen steeds minder
quote:Op maandag 8 december 2025 11:39 schreef pipster het volgende:
Tubular Bells (part 1) van Mike Oldfield.
Ja ze hadden de korte versie...Pink Floyd is het juiste antwoordquote:Op maandag 8 december 2025 11:42 schreef pipster het volgende:
Hadden ze de korte versie vorig jaar? Dan Echoes van Pink Floyd.
Just give me a reason is goed. Die andere kwam er in 2014 in.quote:Op maandag 8 december 2025 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Just Give Me A Reason en.. Family Portrait?
Helaas, die heeft het nooit gered.quote:
Ja, dat is hem!quote:
Wat van wie?quote:De oudste liedtekst isvan
Dit is incorrect TB duurt 1,5 minuut langer dan Echoes en t gaat in beide gevallen om de lange albumversiequote:Op maandag 8 december 2025 11:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Ja ze hadden de korte versie
ik had het van:quote:Op maandag 8 december 2025 14:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dit is incorrect TB duurt 1,5 minuut langer dan Echoes en t gaat in beide gevallen om de lange albumversie
Ik zocht die wel (Rivers of Babylon)...excuus, misschien was dit oude info...quote:Op maandag 8 december 2025 15:02 schreef camilero het volgende:
Aangezien Rivers of Babylon er niet meer in staat, gok ik op Scarborough Fair van Simon & Garfunkel.
Stand 2025:quote:Op maandag 8 december 2025 15:45 schreef pipster het volgende:
Art Garfunkel en Paul Simon + Disturbed / Spound of Silence
Tracy Chapman + Like Combs / Fast Car
Leonard Cohen + Jeff Buckley + Lois Lisa / Hallelujah
The Who + Limp Bizkit / Behind Blue Eyes
Dolly Parton + Whitney Houston / I Will Always Love You
In de volgende editie, een half jaar later, zijn ze begonnen met de lange versie te draaien.quote:Op maandag 8 december 2025 14:59 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
ik had het van:
https://www.nporadio2.nl/(...)-in-de-top-2000-2020
Yes, game on, 20 stuks had ook temet gekund.quote:Op maandag 8 december 2025 18:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sting/Police
John Lennon/Beatles
Fish/Marillion
Bob Dylan/Traveling Wilburys
Harry Styles/One Direction
Jawel!quote:Op dinsdag 9 december 2025 18:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tussen de regels door lees ik Dichterbij dan ooit van Blof en daar staat me ook iets van bij
Paul heeft wel meegedaan, maar niet de finaleweek gehaaldquote:Op woensdag 10 december 2025 15:39 schreef camilero het volgende:
Paar gokjes dan:
Paul Rabbering
Bert Kranenbarg
Sjors Frölich
?
Wellicht, maar volgens mij beiden niet meegedaanquote:Op woensdag 10 december 2025 15:43 schreef camilero het volgende:
Heb ik Evelien dan verward met die andere krullebol, Carolien?
Sloeg deze overquote:Op woensdag 10 december 2025 15:44 schreef pipster het volgende:
gerard Ekdom, die doet ook alles om op TV te komen.
quote:Op woensdag 10 december 2025 15:49 schreef pipster het volgende:
Annemieke Schollaardt wellicht, blijft wat gokken zo, ik vind de Slimste Mens wel een leuk programma, maar het is meestal van even blijven hangen als ik langszap.
Dat zijn er 3, de nummer 4 was Caroline Brouwer, de sidekick van Rob Stendersquote:
Helaas van Donna kan ik geen notering vinden.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
Corrs - Radio![]()
Queen - Radio Gaga![]()
Selecter - On the Radio![]()
Dolly Dots - Radio![]()
Donna Summer - On the Radio
Buggles - Video Killed the Radio Star![]()
Dat maakt dan 6.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Doe ik nog ff Radio van Rammstein erbij voor het geval dat
Ik bedoelde aaneengesloten ja, die 2 van KidV van voor de oorlog zijn leuk maar tel ik niet mee.quote:Op zaterdag 13 december 2025 13:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar uitgaande van de meeste edities zeg ik Bartje Arens.
Vanaf 2015 denk ik
No More Bolero's?quote:Op maandag 15 december 2025 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gerard Joling staat dit jaar voor de tweede keer in de Top 2000. Met welk lied haalde hij eerder de lijst?
quote:
Stand 2025:quote:Op maandag 15 december 2025 18:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Faithfull wel, Boudewijn ook maar dan met de Kinderballade
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:24 schreef camilero het volgende:
Memory Motel van the Stones misschien?
Ik denk dat ik daar geen actieve herinneringen aan hebquote:Op donderdag 18 december 2025 15:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kan ik jullie niet verleiden tot een 6e?
Dat kan. Toch hoort deze band inmiddels wel tot den adel van de lijst.quote:Op donderdag 18 december 2025 15:39 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar geen actieve herinneringen aan heb
Staat Mina niet op de keuzelijst?quote:Op donderdag 18 december 2025 16:07 schreef pipster het volgende:
Die band die nu met Keith Caputo op de Snob te horen is.
quote:Op maandag 22 december 2025 19:58 schreef camilero het volgende:
Driving home for christmas
Josephine
On the Beach
Fool if you think it's over
Helaas. Wel een Europese, niet Nederlandse artiest.quote:Op maandag 22 december 2025 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Skandal Im Sperrbezirk wellicht?
Excuus, dit was wel het goede antwoordquote:Op maandag 22 december 2025 22:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Skandal Im Sperrbezirk wellicht?
Deze is natuurlijk maar deels Portugees maar het Portugese deel is wel het hoogstgenoteerde ja. Uma Casa Portuguesa stond daar ook nog tussen. Dat maakt 8.quote:
Goed puntquote:Op dinsdag 23 december 2025 14:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Edit: haakje openen en sluiten zijn sws 2 verschillende, dus 12
Ja, maar diegene die je bent vergeten stonden niet in de Top 2000.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:09 schreef camilero het volgende:
Purple Rain
I would die for you
Let's go crazy
When doves cry
Raspberry beret
Kiss
en dan ben ik er vast nog een paar vergeten
Hebben er allebei nooit ingestaan.quote:
Daar begon ik net over te twijfelen, bij Pino staat ie als Coasters & King Curtis, maar bij Radio2 alleen als Coasters. Maar dat was er inderdaad 1quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh King Curtis, die bedoelde ikMaar die andere Kings mag iemand anders dan inkoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |