Man3 wat een achtergebleven dorpquote:Op zondag 15 december 2024 17:26 schreef D. het volgende:
[..]
Nu wel
Ik gok een chocoladereep met pistachevulling?
Ik vertrouw de kanefe van die bol niet, lijkt ook op vermicelliquote:
Ik heb nooit een dubai-iets op dus ik heb geen ideequote:Op zondag 15 december 2024 17:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vertrouw de kanefe van die bol niet, lijkt ook op vermicelli
Ja, je beschrijving was juist, je was wel de crispy kanefe vergetenquote:
Dubaibol lijkt me niks. Doe mij maar een krentenbol of een dubaireep. Of en en. Maar een dubaibol nah... Had er ook nog nooit van gehoord trouwensquote:Op zondag 15 december 2024 17:31 schreef Deisyy het volgende:
En, as we speak, appt mijn collega dat een kraam in haar woonplaats geen Dubaibollen heeft, maar wel Dubaiwafels
[ afbeelding ]
Ik kan de Dubaibol aanraden, pullup wilde het ook proberen, maar heeft er nog geen kunnen vinden in Amsterdamquote:Op zondag 15 december 2024 17:32 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb nooit een dubai-iets op dus ik heb geen idee
Ik dacht dat dat wel vanzelfsprekend wasquote:Op zondag 15 december 2024 17:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja, je beschrijving was juist, je was wel de crispy kanefe vergeten
Je hebt allemaal van de gehypete bollen, Oreoo, Nutellabol, maar die laat ik aan me voorbij gaan.quote:Op zondag 15 december 2024 17:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dubaibol lijkt me niks. Doe mij maar een krentenbol of een dubaireep. Of en en. Maar een dubaibol nah... Had er ook nog nooit van gehoord trouwens
Ik ga misschien nog wel gewone oliebollen halen. Weet ik zeker dat ik die lekker vind.quote:Op zondag 15 december 2024 17:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kan de Dubaibol aanraden, pullup wilde het ook proberen, maar heeft er nog geen kunnen vinden in Amsterdam![]()
Misschien toch iets uit deze regio dan.
Jij welquote:Op zondag 15 december 2024 17:34 schreef D. het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat wel vanzelfsprekend was
Moeten ze er geen vermicelli in stoppenquote:Op zondag 15 december 2024 17:36 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ga misschien nog wel gewone oliebollen halen. Weet ik zeker dat ik die lekker vind.
Maar die mensen moeten ook meedoen met die rages, anders gaan klanten naar de concurrentie ....
quote:Op zondag 15 december 2024 17:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Moeten ze er geen vermicelli in stoppen
Dit kan niet kloppen, er zit geen hoofddoek opquote:
Nou heb ik ook nog niet echt gezocht want was bezig dit weekeindequote:Op zondag 15 december 2024 17:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kan de Dubaibol aanraden, pullup wilde het ook proberen, maar heeft er nog geen kunnen vinden in Amsterdam![]()
Misschien toch iets uit deze regio dan.
Zou je wel een ananas bol proberen?quote:Op zondag 15 december 2024 17:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Moeten ze er geen vermicelli in stoppen
Ik heb ooit een kersenbol geprobeerd.quote:Op zondag 15 december 2024 18:01 schreef pullup het volgende:
[..]
Zou je wel een ananas bol proberen?
zonderquote:Op zondag 15 december 2024 18:03 schreef Lovely het volgende:
Doe mij maar gewoon een naturel oliebol of met krenten
Oh, ik ben echt dol op kersen dus kan me bijna niet voorstellen dat dat vies is. Tenzij het als een kersenbonbon smaakt want die zijn inderdaad niet te vretenquote:Op zondag 15 december 2024 18:02 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb ooit een kersenbol geprobeerd.
Nooit meer.
Hulloquote:
Ik vond het niet lekker. Smaken verschillen hequote:Op zondag 15 december 2024 18:06 schreef pullup het volgende:
[..]
Oh, ik ben echt dol op kersen dus kan me bijna niet voorstellen dat dat vies is. Tenzij het als een kersenbonbon smaakt want die zijn inderdaad niet te vreten
Ik hoef ze niet in mn oliebol ... Mijn oma had altijd oliebollen met van die gekleurde sukade stukjes ... die hoefde ik ook nooit maar ja die slik je dan maar weg op nieuwjaarsdag ...quote:
quote:Op zondag 15 december 2024 18:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik hoef ze niet in mn oliebol ... Mijn oma had altijd oliebollen met van die gekleurde sukade stukjes ... die hoefde ik ook nooit maar ja die slik je dan maar weg op nieuwjaarsdag ...
Oh nee dat is ook niet lekkerquote:Op zondag 15 december 2024 18:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik hoef ze niet in mn oliebol ... Mijn oma had altijd oliebollen met van die gekleurde sukade stukjes ... die hoefde ik ook nooit maar ja die slik je dan maar weg op nieuwjaarsdag ...
Die horen warm gegeten las ikquote:Op zondag 15 december 2024 18:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Maar zijn die Kabulbollen dan koud ? Das nie leku toch ?
Ik wou net zeggen over die Mon Chery.... die waren sum kotzen ...quote:Op zondag 15 december 2024 18:06 schreef pullup het volgende:
[..]
Oh, ik ben echt dol op kersen dus kan me bijna niet voorstellen dat dat vies is. Tenzij het als een kersenbonbon smaakt want die zijn inderdaad niet te vreten
Dat vond ik ook niet te vreten.quote:Op zondag 15 december 2024 18:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Das al beter...maar druipt dan de chocolade er niet af ?quote:
Pciesquote:Op zondag 15 december 2024 18:12 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen over die Mon Chery.... die waren sum kotzen ...
Die verdient wel de prijs voor het lelijkste pakje van het jaarquote:
Kut katquote:Op zondag 15 december 2024 18:18 schreef pullup het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lddvexsdzs2l
Nog even een mepje na
Lekker sjaggie en die hond vroeg er ook omquote:
Die wilde gewoon niet dat die ene kat de andere kat paktequote:Op zondag 15 december 2024 18:22 schreef pullup het volgende:
[..]
Lekker sjaggie en die hond vroeg er ook om
Keffende bemoeial spelenquote:
Neequote:Op zondag 15 december 2024 18:01 schreef pullup het volgende:
[..]
Zou je wel een ananas bol proberen?
Klinkt wel als een Dubai bol voor die prijs. Beter zitten er dan echte pistache noten inquote:Op zondag 15 december 2024 18:36 schreef Aoibhin het volgende:
Bij de oliebollenkraam op het Neude heb ik wel pistachebollen gezien. Misschien dat dat ongeveer hetzelfde is als de Dubaibol![]()
Ik heb hem alleen nog niet gehad. 5 euro voor zo'n ding vind ik wat prijzig
Kersen in kersenvlaaiquote:Op zondag 15 december 2024 18:06 schreef pullup het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 december 2024 18:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Maar zijn die Kabulbollen dan koud ? Das nie leku toch ?
Zo jammer, dat je niet meer ziet wat je te wachten staat als je de youtube aankliktquote:
quote:Op zondag 15 december 2024 18:18 schreef pullup het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lddvexsdzs2l
Nog even een mepje na
Eens... de titel was juist de lol.quote:Op zondag 15 december 2024 18:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo jammer, dat je niet meer ziet wat je te wachten staat als je de youtube aanklikt
Dan ga ik ff klikken.quote:Op zondag 15 december 2024 18:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Eens... de titel was juist de lol.
Wie weetquote:Op zondag 15 december 2024 18:38 schreef pullup het volgende:
[..]
Klinkt wel als een Dubai bol voor die prijs. Beter zitten er dan echte pistache noten in
In dubio over de Dubaibol, mooiquote:Op zondag 15 december 2024 18:42 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wie weetIk zit nog in dubio of ik het nog wil proberen
Het liefst heb ik gewoon een oliebol met krenten of een appelbeignet
Zo'n oliekrentenbol is overigens nog lekkerder als hij even door de kaneelsuiker is gerold
Ja, dat was even een mooie toevalstrefferquote:
Met deze link hoef je niet te dokken.quote:Op zondag 15 december 2024 18:49 schreef pullup het volgende:
Verlichte kas in Utrecht![]()
https://www.ad.nl/utrecht(...)en-prettig~a2a7c83a/
Ik las ff verplichte kasquote:Op zondag 15 december 2024 18:49 schreef pullup het volgende:
Verlichte kas in Utrecht![]()
https://www.ad.nl/utrecht(...)en-prettig~a2a7c83a/
Dokken is niet cool neequote:Op zondag 15 december 2024 18:55 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Met deze link hoef je niet te dokken.
https://indebuurt.nl/utre(...)l-met-warmte~384741/
Hoiquote:Op zondag 15 december 2024 18:54 schreef Koen66 het volgende:
Die Dubai meuk, overpriced hype, en mensen zijn weer zo dom om er in te trappen
Als je het lekker vindt dan is het ook niet zonde. Lekker genieten.quote:Op zondag 15 december 2024 19:01 schreef Deisyy het volgende:
Dit domme mens trapt nergens in hoor, het is een bewuste keuze om veel geld neer te leggen voor een lekkere bol
Jouw geld, jouw keuze, van mij gaat er geen cent naar hun zakken vullende influencersquote:Op zondag 15 december 2024 19:01 schreef Deisyy het volgende:
Dit domme mens trapt nergens in hoor, het is een bewuste keuze om veel geld neer te leggen voor een lekkere bol
Hoe duur is zo'n bol eigenlijk?quote:Op zondag 15 december 2024 19:01 schreef Deisyy het volgende:
In januari is het weer klaarquote:Op zondag 15 december 2024 19:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je het lekker vindt dan is het ook niet zonde. Lekker genieten.
ik koop de Dubaibollen bij de oliebollenkraam, dus daar gaat mijn geld heenquote:Op zondag 15 december 2024 19:08 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Jouw geld, jouw keuze, van mij gaat er geen cent naar hun zakken vullende influencers
Dat varieert, ik had ze voor 2,95, 4,00 en 4,50. Is veel geld ja, maar het is niet dat ik het hele jaar door Dubaibollen eet en al zou ik dat wel doen...quote:
Dat sowiesoquote:Op zondag 15 december 2024 19:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat varieert, ik had ze voor 2,95, 4,00 en 4,50. Is veel geld ja, maar het is niet dat ik het hele jaar door Dubaibollen eet en al zou ik dat wel doen...
Nee nee, ik doe niet mee, in januari is het klaarquote:
Mocht je er eentje (of meer) eten, dan lees ik graag je recensiequote:Op zondag 15 december 2024 19:15 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat sowieso![]()
Ik ga er van de week eens op letten
Als ik er een vind ga ik dat zeker doenquote:Op zondag 15 december 2024 19:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mocht je er eentje (of meer) eten, dan lees ik graag je recensie
1 |
Chocolade met bloemetjes van Marsepein en een vulling van hazelnoot met macademia stukjes.quote:Op zondag 15 december 2024 19:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee nee, ik doe niet mee, in januari is het klaar
Dit klinkt goddelijkquote:Op zondag 15 december 2024 19:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[ code verwijderd ]
[..]
Chocolade met bloemetjes van Marsepein en een vulling van hazelnoot met macademia stukjes.![]()
[ afbeelding ]
Totdat je de prijs hoort.quote:
Ik vind het wel vermakelijk allemaalquote:Op zondag 15 december 2024 19:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Zitten jullie ook met verbazing te kijken naar de drone/uap madness die er nu in de US gaan de is?
Ja dat ook!quote:Op zondag 15 december 2024 19:27 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik vind het wel vermakelijk allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alles, begrijp er niets van.
Macadamia nootjes vind ik gezouten het allerlekkerstequote:Op zondag 15 december 2024 19:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[ code verwijderd ]
[..]
Chocolade met bloemetjes van Marsepein en een vulling van hazelnoot met macademia stukjes.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 december 2024 19:28 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja dat ook!Dat laatste ken ik niet maar eergisteren was er een livestream van Agenda Free en dat was wel grappigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
Nee, gaat compleet langs me heen. Is het de moeite waard?quote:Op zondag 15 december 2024 19:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Zitten jullie ook met verbazing te kijken naar de drone/uap madness die er nu in de US gaan de is?
Ik volg het wat zijdelings, klonk tot nu toe te onzinnig om te volgenquote:Op zondag 15 december 2024 19:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Lijkt wel zo'n Russisch eiquote:Op zondag 15 december 2024 19:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[ code verwijderd ]
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn ze nu ook.. ( net zoiets als die Karamel zeezout repen.. maar dan andersquote:Op zondag 15 december 2024 19:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Macadamia nootjes vind ik gezouten het allerlekkerste
Dat ligt er aan.. waar je van houd : )quote:Op zondag 15 december 2024 19:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nee, gaat compleet langs me heen. Is het de moeite waard?
quote:Op zondag 15 december 2024 19:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat laatste ken ik niet maar eergisteren was er een livestream van Agenda Free en dat was wel grappig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap alles, begrijp er niets van.
Incl. fotosquote:Op zondag 15 december 2024 19:17 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Als ik er een vind ga ik dat zeker doen
Zeker weten dat ik dat niet ga proberen.quote:Op zondag 15 december 2024 19:43 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
Zou deze niet uitproberen
Die sla ik ook overquote:Op zondag 15 december 2024 19:43 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 december 2024 19:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]Ik zit nu mobiel, ik kijk straks wel evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
Het eerste wat mij te binnen schiet is; waarom?quote:Op zondag 15 december 2024 19:43 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
2de keer dit weekendquote:Op zondag 15 december 2024 20:00 schreef D. het volgende:
[..]
Het eerste wat mij te binnen schiet is; waarom?
Ik vermoed dat er ergens voor die naam alleen wel iets afgedragen wordtquote:Op zondag 15 december 2024 19:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
ik koop de Dubaibollen bij de oliebollenkraam, dus daar gaat mijn geld heen
Ik geloof er ook niets van dat dit waar is.quote:Op zondag 15 december 2024 20:00 schreef D. het volgende:
[..]
Het eerste wat mij te binnen schiet is; waarom?
Waarschijnlijk aan Gordonquote:Op zondag 15 december 2024 20:08 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er ergens voor die naam alleen wel iets afgedragen wordt
Dat laatste is nog het leukste, denk ikquote:Op zondag 15 december 2024 19:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat ligt er aan.. waar je van houd : )
Tot nu toe is het iig vermakelijhk.. en verbazend!
Inclusief wat het "internet" er allemaal van maakt..
Ik moet daar ook vaak wel om lachen.quote:Op zondag 15 december 2024 20:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat laatste is nog het leukste, denk ik
quote:Op zondag 15 december 2024 20:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
2de keer dit weekend
Dat vraagt om een koninklijke uitvoering:
Bekijk deze YouTube-video
Goed, jij schrijft een reviewquote:Op zondag 15 december 2024 19:43 schreef pullup het volgende:
[ afbeelding ]
Anitaquote:Op zondag 15 december 2024 20:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
2de keer dit weekend
Review: Heinz Tomatenketchup met Pepermuntquote:
Soort Cherry Coke dusquote:Op zondag 15 december 2024 20:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Review: Heinz Tomatenketchup met Pepermunt
Als je denkt dat je alles al hebt geproefd, komt Heinz met iets dat je stoutste fantasieën of nachtmerries kan waarmaken: tomatenketchup met pepermunt. Het idee klinkt onwaarschijnlijk, en eerlijk gezegd, de ervaring is net zo verwarrend. Hier zijn mijn gedachten:
Smaakprofiel:
De klassieke zoete en zure smaak van Heinz tomatenketchup wordt direct overstemd door de scherpe frisheid van pepermunt. Waar ketchup normaal gesproken die vertrouwde umami-smaak biedt, voelt dit meer alsof je ketchup op een zuurtje hebt gesmeerd. De pepermunt is intens en blijft hangen, alsof je net een pepermuntje hebt gegeten na een maaltijd – maar met een tomatige ondertoon. Het resultaat? Een combinatie die zowel je smaakpapillen intrigeert als in verwarring brengt.
Toepassing:
Hoewel ik met open geest begon, werd het snel duidelijk dat dit niet bedoeld is voor standaardgebruik. Het werkt absoluut niet op frietjes of een hamburger; de pepermunt maakt het geheel te overheersend. Misschien zou het kunnen passen bij een experimentele cocktail of een culinaire kerstcreatie, maar zelfs dat voelt vergezocht.
Textuur:
Hier is gelukkig niets veranderd. De ketchup heeft dezelfde gladde, smeuïge textuur die je van Heinz gewend bent, wat misschien het enige vertrouwde element is in deze bizarre combinatie.
Conclusie:
Heinz Tomatenketchup met Pepermunt voelt als een gimmick. Het is gewaagd en creatief, maar mist een duidelijke plaats in de keuken. Als grapje voor een feestje of als curiositeit kan het leuk zijn, maar het is moeilijk voor te stellen dat dit een vaste plek in de voorraadkast krijgt. Voor de liefhebber van culinaire avonturen een leuke uitdaging, maar voor de doorsnee consument een verwarrende misser.
Cijfer: 2/5
Bedankt, het bevestigt mijn beslissing om het niet te kopen.quote:Op zondag 15 december 2024 20:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Als je denkt dat je alles al hebt geproefd, komt Heinz met iets dat je stoutste fantasieën of nachtmerries kan waarmaken: tomatenketchup met pepermunt. Het idee klinkt onwaarschijnlijk, en eerlijk gezegd, de ervaring is net zo verwarrend. Hier zijn mijn gedachten:
Smaakprofiel:
De klassieke zoete en zure smaak van Heinz tomatenketchup wordt direct overstemd door de scherpe frisheid van pepermunt. Waar ketchup normaal gesproken die vertrouwde umami-smaak biedt, voelt dit meer alsof je ketchup op een zuurtje hebt gesmeerd. De pepermunt is intens en blijft hangen, alsof je net een pepermuntje hebt gegeten na een maaltijd – maar met een tomatige ondertoon. Het resultaat? Een combinatie die zowel je smaakpapillen intrigeert als in verwarring brengt.
Toepassing:
Hoewel ik met open geest begon, werd het snel duidelijk dat dit niet bedoeld is voor standaardgebruik. Het werkt absoluut niet op frietjes of een hamburger; de pepermunt maakt het geheel te overheersend. Misschien zou het kunnen passen bij een experimentele cocktail of een culinaire kerstcreatie, maar zelfs dat voelt vergezocht.
Textuur:
Hier is gelukkig niets veranderd. De ketchup heeft dezelfde gladde, smeuïge textuur die je van Heinz gewend bent, wat misschien het enige vertrouwde element is in deze bizarre combinatie.
Conclusie:
Heinz Tomatenketchup met Pepermunt voelt als een gimmick. Het is gewaagd en creatief, maar mist een duidelijke plaats in de keuken. Als grapje voor een feestje of als curiositeit kan het leuk zijn, maar het is moeilijk voor te stellen dat dit een vaste plek in de voorraadkast krijgt. Voor de liefhebber van culinaire avonturen een leuke uitdaging, maar voor de doorsnee consument een verwarrende misser.
Jij, niet een of andere AI toolquote:Op zondag 15 december 2024 20:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Smaakprofiel:
Toepassing:
Textuur:
Conclusie:
Ik raak dat echt niet aan zei ik alquote:
Kom op, jij kan dat,quote:Op zondag 15 december 2024 20:57 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik raak dat echt niet aan zei ik al
quote:
Niet. Er is bijv. Mensenlinq en Memori, maar daar staan alleen overledenen van wie de familie het er daar op heeft gezet. Je kan ook een uittreksel aanvragen, maar dan heb je wel wat gegevens nodig en je moet er volgens mij voor betalen.quote:Op zondag 15 december 2024 21:15 schreef marcb1974 het volgende:
Wie weet waar ik een goede en volledige lijst van overlijdenberichten uit rotterdan kan vinden?
Grrr, ze maken het te moeilijk voor iets simpelsquote:Op zondag 15 december 2024 21:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Niet. Er is bijv. Mensenlinq en Memori, maar daar staan alleen overledenen van wie de familie het er daar op heeft gezet. Je kan ook een uittreksel aanvragen, maar dan heb je wel wat gegevens nodig en je moet er volgens mij voor betalen.
Nou ja, wel een beetje logisch toch.quote:Op zondag 15 december 2024 21:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Grrr, ze maken het te moeilijk voor iets simpels
Vroeger zette iedereen elke geboorte, huwelijk of dood in de krant... nu nog maar een enkeling.quote:Op zondag 15 december 2024 21:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nou ja, wel een beetje logisch toch.
Zal ivm privacy zijn. Tenminste dat neem ik aan.quote:Op zondag 15 december 2024 21:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Grrr, ze maken het te moeilijk voor iets simpels
Diegene is dood, privacy wordt dan een stuk minderquote:Op zondag 15 december 2024 21:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zal ivm privacy zijn. Tenminste dat neem ik aan.
Nee, niet als het mij niet uitkomtquote:Op zondag 15 december 2024 21:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nou ja, wel een beetje logisch toch.
Toen was het nog leuk om de overlijdensberichten te lezenquote:Op zondag 15 december 2024 21:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Vroeger zette iedereen elke geboorte, huwelijk of dood in de krant... nu nog maar een enkeling.
Ow ne, natuurlijk nietquote:Op zondag 15 december 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Diegene is dood, privacy wordt dan een stuk minder
[..]
Nee, niet als het mij niet uitkomt
quote:Op zondag 15 december 2024 21:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Toen was het nog leuk om de overlijdensberichten te lezen
Als ze al een tijdje overleden is staat ze misschien wel ergens in een online stamboom.quote:Op zondag 15 december 2024 21:50 schreef marcb1974 het volgende:
Maar goed nu weet ik dus nog niet hoe oud ze precies geworden is
Nee, ergens de laatste maanden.quote:Op zondag 15 december 2024 21:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als ze al een tijdje overleden is staat ze misschien wel ergens in een online stamboom.
Ik denk eerder dat de stamboom niet is bijgewerkt.quote:Op zondag 15 december 2024 21:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, ergens de laatste maanden.
Dat mag nog zeker niet in een stamboom.
Ik zit er ff over na te denken...quote:Op zondag 15 december 2024 21:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als ze al een tijdje overleden is staat ze misschien wel ergens in een online stamboom.
Daar zitten best strenge regels aan waardoor je mensen er niet te snel in mag zetten.quote:Op zondag 15 december 2024 21:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de stamboom niet is bijgewerkt.
Dat vraag ik me af. Hoe dan?quote:Op zondag 15 december 2024 21:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zit er ff over na te denken...
Vroeger, met geen/minder computers, was informatie duidelijker
Ik heb mezelf al in twee bomen gezien, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.quote:Op zondag 15 december 2024 21:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar zitten best strenge regels aan waardoor je mensen er niet te snel in mag zetten.
Je hoorde dingen of bij de kapper.. of het stond in de krant... dat was altijd waar, en meer was er niet.quote:
Nu heb ik een MI van jou in 2 bomenquote:Op zondag 15 december 2024 21:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb mezelf al in twee bomen gezien, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Voor zover ik weet mag dat niet online. Zeker niet met naam en geboortedatum.quote:Op zondag 15 december 2024 21:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb mezelf al in twee bomen gezien, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Dat was wel een nadeel voor kale mensenquote:Op zondag 15 december 2024 22:00 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je hoorde dingen of bij de kapper.. of het stond in de krant... dat was altijd waar, en meer was er niet.
Wat een leven!
50 jaar na overlijden worden de burgerlijke stand gegeven openbaar gemaaktquote:Op zondag 15 december 2024 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Diegene is dood, privacy wordt dan een stuk minder
[..]
Ik had ook eerst getikt dat ik mezelf al in 2 bomen had zien hangen, maar dat vond ik, gezien het onderwerp, net te ver gaanquote:
@D. weet dat vast.quote:Op zondag 15 december 2024 22:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag dat niet online. Zeker niet met naam en geboortedatum.
Die zijn dan weer zalig..quote:Op zondag 15 december 2024 22:02 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat was wel een nadeel voor kale mensen
quote:Op zondag 15 december 2024 22:03 schreef D. het volgende:
[..]
50 jaar na overlijden worden de burgerlijke stand gegeven openbaar gemaakt
Nog even geduld dus
quote:Op zondag 15 december 2024 22:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik had ook eerst getikt dat ik mezelf al in 2 bomen had zien hangen, maar dat vond ik, gezien het onderwerp, net te ver gaan
In principe heb je zolang je leeft recht op privacy, dus als je bezwaar zou maken zouden ze jou uit de boom moeten plukkenquote:
Al geloof ik niet dat hier van die tere zieltjes postenquote:
Ik ga echt niet zo oud worden als degene die ik nu zoekquote:Op zondag 15 december 2024 22:03 schreef D. het volgende:
[..]
50 jaar na overlijden worden de burgerlijke stand gegeven openbaar gemaakt
Nog even geduld dus
omgquote:Op zondag 15 december 2024 22:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik had ook eerst getikt dat ik mezelf al in 2 bomen had zien hangen, maar dat vond ik, gezien het onderwerp, net te ver gaan
Oke, dat snap ik wel, maar Marc zegt dat ze niet zomaar iemand in de boom mogen hangen, maar dat mag toch totdat er bezwaar tegen wordt gemaakt?quote:Op zondag 15 december 2024 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
In principe heb je zolang je leeft recht op privacy, dus als je bezwaar zou maken zouden ze jou uit de boom moeten plukken
Het zou dus niet moeten mogen. De privacy wetgeving is best streng.quote:Op zondag 15 december 2024 22:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Oke, dat snap ik wel, maar Marc zegt dat ze niet zomaar iemand in de boom mogen hangen, maar dat mag toch totdat er bezwaar tegen wordt gemaakt?
Je zou eigenlijk vooraf toestemming moeten vragen.quote:Op zondag 15 december 2024 22:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Oke, dat snap ik wel, maar Marc zegt dat ze niet zomaar iemand in de boom mogen hangen, maar dat mag toch totdat er bezwaar tegen wordt gemaakt?
Dat wist ik niet, vooral omdat je online veel van die stamboomwebsites hebt, ik kan me niet voorstellen dat voor alle gegevens die daar staan toestemming is gevraagd.quote:Op zondag 15 december 2024 22:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zou dus niet moeten mogen. De privacy wetgeving is best streng.
Ik denk er nog even overquote:Op zondag 15 december 2024 22:11 schreef D. het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk vooraf toestemming moeten vragen.
Of er in ieder geval van op de hoogte gesteld moeten worden zodat je dan de gelegenheid hebt tot bezwaar maken
Ook niet, AVG geldt voor iedereenquote:Op zondag 15 december 2024 22:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Hebben we het nu over officiële genealogische bomen?
Maar hoe staat het dan met wildgroei en onkruid?
Oftewel, hobbyisten?
Moeten zich ook aan de privacy wetgeving houden.quote:Op zondag 15 december 2024 22:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Oftewel, hobbyisten?
Ik vind het wel leuk om te lezen, mijn eigen stamboom danquote:Op zondag 15 december 2024 22:13 schreef D. het volgende:
Ik heb mijn stamboom ook niet online staan, en een stamboom waar ik toebehoor die wel online staat staat tot en met mijn opa online
Even oma's geboorteakte zoeken, daar staan de ouders bij, onder die ouders staan vaak de andere kinderenquote:Op zondag 15 december 2024 22:14 schreef marcb1974 het volgende:
Heb nu online mijn oma gevonden (zoek haar zus).
Wat ik kan zien:
Geboorte (1908)
Huwelijk (1938)
Kind 1 (1942), na 4 dagen dood,
Kind 2, 3 en 4 missen (waaronder mijn moeder)
Overlijden mist ook.
Ik denk dat er online heel veel stamboomhobbisten zijn.quote:Op zondag 15 december 2024 22:13 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Oftewel, hobbyisten?
Ik kijk deze heer altijd graag:quote:Op zondag 15 december 2024 22:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik denk dat er online heel veel stamboomhobbisten zijn.
Ik ook, daarom heb ik er zoveel werk van gemaaktquote:Op zondag 15 december 2024 22:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk om te lezen, mijn eigen stamboom dan
Door blijven spitten, wie weet vind je haar toch.quote:Op zondag 15 december 2024 22:14 schreef marcb1974 het volgende:
Heb nu online mijn oma gevonden (zoek haar zus).
Wat ik kan zien:
Geboorte (1908)
Huwelijk (1938)
Kind 1 (1942), na 4 dagen dood,
Kind 2, 3 en 4 missen (waaronder mijn moeder)
Overlijden mist ook.
Zo simpel werkt het dus niet nu.quote:Op zondag 15 december 2024 22:16 schreef D. het volgende:
[..]
Even oma's geboorteakte zoeken, daar staan de ouders bij, onder die ouders staan vaak de andere kinderen
1850 ongeveer, dus valt wel mee. Ende joune?quote:Op zondag 15 december 2024 22:17 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook, daarom heb ik er zoveel werk van gemaakt
Ging jouw boom ver terug?
Als je haar volledige naam en geboortedatum geeft wil ik ook wel zoekenquote:Op zondag 15 december 2024 22:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zo simpel werkt het dus niet nu.
Die geboortedatum zoek ik dusquote:Op zondag 15 december 2024 22:19 schreef D. het volgende:
[..]
Als je haar volledige naam en geboortedatum geeft wil ik ook wel zoeken
oudste persoon: 200448 Ruthger Vousten of Vuysten, geboren in 1445. Hij trouwde met Heilwich.quote:Op zondag 15 december 2024 22:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
1850 ongeveer, dus valt wel mee. Ende joune?
+/- 1732 hier op mijn achternaam.quote:Op zondag 15 december 2024 22:17 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook, daarom heb ik er zoveel werk van gemaakt
Ging jouw boom ver terug?
Ow, je hebt alleen het jaar? Dat is wat lastiger jaquote:Op zondag 15 december 2024 22:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die geboortedatum zoek ik dus
Wil weten hoe oud ze geworden is.
Ik vermoed ergens tussen de 100 en 105
Dat is wel verquote:Op zondag 15 december 2024 22:21 schreef D. het volgende:
[..]
oudste persoon: 200448 Ruthger Vousten of Vuysten, geboren in 1445. Hij trouwde met Heilwich.
Een Hell Witchquote:Op zondag 15 december 2024 22:21 schreef D. het volgende:
[..]
oudste persoon: 200448 Ruthger Vousten of Vuysten, geboren in 1445. Hij trouwde met Heilwich.
Wel gaaf dat je dat allemaal weet!quote:Op zondag 15 december 2024 22:23 schreef D. het volgende:
[..]
Ja, dat is 1 tak
Mijn oudste naamgenoot is van ca. 1735
Jaar van overlijden jaquote:Op zondag 15 december 2024 22:22 schreef D. het volgende:
[..]
Ow, je hebt alleen het jaar? Dat is wat lastiger ja
Heeft wat uurtjes zoeken gekostquote:Op zondag 15 december 2024 22:24 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wel gaaf dat je dat allemaal weet!
Haar volledige naam heb je wel? En weet je de namen van haar ouders?quote:Op zondag 15 december 2024 22:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Jaar van overlijden ja
En die staan dus niet in de stambomen waar ik nu zit.
Het was een halfzus, en ik weet niet van welke van de twee ouders .......quote:Op zondag 15 december 2024 22:30 schreef D. het volgende:
[..]
Haar volledige naam heb je wel? En weet je de namen van haar ouders?
Trouwaktes zoeken dusquote:Op zondag 15 december 2024 22:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het was een halfzus, en ik weet niet van welke van de twee ouders .......
Alleen, die staan er dus niet,quote:
Oh UsefulCharts is zo leuk in interessantquote:Op zondag 15 december 2024 22:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik kijk deze heer altijd graag:
Als ze echt nergens staan dan wat er geen huwelijk nee, want alle 'oude' huwelijken staan wel onlinequote:Op zondag 15 december 2024 22:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Alleen, die staan er dus niet,
slippertje?
Komt vaker voor in 'mijn' familie![]()
![]()
Heb op beide ouders gezocht, maar niet dat 'extra' kind gevondenquote:Op zondag 15 december 2024 22:41 schreef D. het volgende:
[..]
Als ze echt nergens staan dan wat er geen huwelijk nee, want alle 'oude' huwelijken staan wel online
Heb hem een tijd geleden uit mijn youtube abo's gegooid. Keek er te weinig naar en heb er te veelquote:Op zondag 15 december 2024 22:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh UsefulCharts is zo leuk in interessantNiet alleen maar om te zien hoe al die stambomen in elkaar zitten, maar je krijgt er gelijk ook een hele geschiedenisles bij
quote:
Wat was wat en wat zit er weer op?quote:
Nog een uur. Wat denk je?quote:Op zondag 15 december 2024 22:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
[..]
Wat was wat en wat zit er weer op?
Ja, lach maar,quote:
Ik denk in zijn geheel niet meer op het momentquote:
Oh jee.quote:Op zondag 15 december 2024 23:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik denk in zijn geheel niet meer op het moment
Deed je dat op andere momenten wel dan?quote:Op zondag 15 december 2024 23:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik denk in zijn geheel niet meer op het moment
Maxima doet op 23 seconden een uitgeprocedeerd Argentijns konijn na?quote:Op zondag 15 december 2024 20:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
2de keer dit weekend
quote:Op maandag 16 december 2024 00:28 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Maxima doet op 23 seconden een uitgeprocedeerd Argentijns konijn na?
wauwquote:
Ja ik vond die witte zo in de sneeuw een hele mooie foto.quote:Op maandag 16 december 2024 09:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Zitten idd weer prachtige vogels bij
Ik moest 3x kijken wat dit nu was. Prachtig.quote:
Die witte was Idd mooi! Allemaal eigenlijk welquote:Op maandag 16 december 2024 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ik vond die witte zo in de sneeuw een hele mooie foto.
Maar die andere zijn ook mooi en kleurrijk
Denk het ook jaquote:Op maandag 16 december 2024 09:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik moest 3x kijken wat dit nu was. Prachtig.
Ik denk dat hij net bezig is met opstijgen, dit is niet de landing
Is dat een soort pistachedrankje?quote:Op maandag 16 december 2024 17:36 schreef D. het volgende:
Ik heb een Dubai-shake
Nouja, zonder vermicelli dan
Fotooo!quote:Op maandag 16 december 2024 17:36 schreef D. het volgende:
Ik heb een Dubai-shake
Wasdah?quote:Op maandag 16 december 2024 17:36 schreef D. het volgende:
Ik heb een Dubai-shake
Ik had een proteïneshake met pistachesmaak, en heb er een schepje cacao doorheen gegooidquote:Op maandag 16 december 2024 17:54 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Is dat een soort pistachedrankje?Zit er ook chocola in?
quote:
quote:Op maandag 16 december 2024 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had een proteïneshake met pistachesmaak, en heb er een schepje cacao doorheen gegooid
Ah!quote:Op maandag 16 december 2024 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had een proteïneshake met pistachesmaak, en heb er een schepje cacao doorheen gegooid
Viel wat tegenquote:Op maandag 16 december 2024 18:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah!En is het een beetje te hachelen?
Niks mis met een beetje experimenterenquote:Op maandag 16 december 2024 18:05 schreef D. het volgende:
[..]
Viel wat tegen
Maar, ben een ervaring rijker
Ik ben het ook vergetenquote:Op maandag 16 december 2024 18:57 schreef pullup het volgende:
Weer vergeten een Dubai bol te scoren, morgen weer een kans
En en en?......quote:
Van iets wat ik niet ga kopen?quote:
Zie hierbovenquote:
Zal je nooit weten hoe ze smakenquote:Op maandag 16 december 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Van iets wat ik niet ga kopen?
[..]
Zie hierboven
quote:Op maandag 16 december 2024 18:57 schreef pullup het volgende:
Weer vergeten een Dubai bol te scoren, morgen weer een kans
Nu zitten we nog langer in spanningquote:
Fijne avondquote:Op maandag 16 december 2024 18:53 schreef pullup het volgende:
Naja even een lekker potje koken![]()
Fijne avond allemaal
Ik weet van de meeste dingen niet hoe het smaaktquote:
Ik had nog aardappeltjes in room en haricots vert over en heb er een gehaktbal bij gemaaktquote:Op maandag 16 december 2024 19:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Fijne avond![]()
Wat staat er op het menu?
quote:Op maandag 16 december 2024 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Van iets wat ik niet ga kopen?
[..]
Zie hierboven
Hmm, lekker klassiekquote:Op maandag 16 december 2024 19:51 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik had nog aardappeltjes in room en haricots vert over en heb er een gehaktbal bij gemaakt
Toe: framboosjes met vanille yoghrt
Was helemaal lekkerquote:Op maandag 16 december 2024 20:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hmm, lekker klassiekHopelijk heeft het gesmaakt!
Ik heb het wederom gemerkt vandaag en inderdaad vanaf vorige week zondag ondertussenquote:Op maandag 16 december 2024 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)hijn-in-de-bilt.html
Niet alleen in De Bilt.quote:Op maandag 16 december 2024 20:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)hijn-in-de-bilt.html
Morgen wederomquote:Op maandag 16 december 2024 21:20 schreef Superbadeendje het volgende:
Het is iig niet het soort weer waar je vrolijk van wordt.
Zo te zien de rest vd week nog.quote:
Grijze kerstquote:Op maandag 16 december 2024 21:46 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zo te zien de rest vd week nog.
Doe mij maar een witte.quote:
Ik kan me daadwerkelijk niet herinneren dat ooit te hebben meegemaaktquote:
2010quote:Op maandag 16 december 2024 22:01 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik kan me daadwerkelijk niet herinneren dat ooit te hebben meegemaaktMoet wel gebeurd zijn hoor maar denk dat we er wat minder happig op waren
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/wittekerstquote:In de week voorafgaande aan kerst was het zeer koud met regelmatig sneeuwval. Op eerste Kerstdag lag er in een groot deel van het land 5 tot 20 cm sneeuw, in Zuid-Limburg lokaal 30 cm. In het oostelijk deel van het land waren de dagen voor kerst door de forse wind bovendien sneeuwduinen ontstaan. Alleen in de Kop van Noord-Holland, op de Wadden en in Friesland lag op de meeste plaatsen nauwelijks sneeuw. Op eerste kerstdag kwam de temperatuur in de westelijke helft van het land boven het vriespunt waardoor het sneeuwdek daar werd aangetast. Er vielen echter ook enkele winterse buien, met name in de avond en de nacht naar tweede kerstdag. Op tweede kerstdag bleven winterse buien vallen. In vrijwel het gehele land steeg de temperatuur echter tot boven de nul graden waardoor er sprake was van enige afsmelt. De Bilt: 5 cm sneeuw op eerste en tweede kerstdag.
Wat een horror was datquote:Op maandag 16 december 2024 22:09 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
2010
[..]
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/wittekerst
Volgens chatgpt:quote:Op maandag 16 december 2024 22:01 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik kan me daadwerkelijk niet herinneren dat ooit te hebben meegemaaktMoet wel gebeurd zijn hoor maar denk dat we er wat minder happig op waren
Ik heb altijd zo'n tegenstrijdig gevoel over kerst.quote:Op maandag 16 december 2024 22:37 schreef Aoibhin het volgende:
Witte kerst![]()
Maar het is ook net zo leuk met ander weer
Heb je je menu al wel uitgeschreven? En al begonnen met de inkopen?quote:Op maandag 16 december 2024 22:49 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n tegenstrijdig gevoel over kerst.
Geen van beide.quote:Op maandag 16 december 2024 22:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb je je menu al wel uitgeschreven? En al begonnen met de inkopen?
Ik doe niet aan stres.quote:
Nu maar hopen dat stress dan jou niet doetquote:
Mijn parkiet beschermd mij dan wel.quote:Op maandag 16 december 2024 23:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat stress dan jou niet doet
Jouw terrorparkietquote:Op maandag 16 december 2024 23:53 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mijn parkiet beschermd mij dan wel.
1 gemistquote:Op maandag 16 december 2024 22:14 schreef tonja het volgende:
[..]
Volgens chatgpt:
Witte kersten vanaf 1965:
1981 - Eén van de meest memorabele witte kersten met een flink pak sneeuw.
1985 - Weer een officiële witte kerst met sneeuw op beide dagen.
2009 - Een witte kerst dankzij een strenge winter met sneeuwdek op beide dagen.
2010 - Direct na 2009 opnieuw een witte kerst met een dik sneeuwdek.
Ik ben voor niemand bang maar voor...quote:
Dus als je ineens niet meer post .......................quote:Op dinsdag 17 december 2024 00:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik ben voor niemand bang maar voor...
Laten we dat maar niet hopen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 00:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus als je ineens niet meer post .......................
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |