abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215886540
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja onder andere. Maar ook verschijnselen zoals verkiezingsuitslagen die in twijfel worden getrokken. Toen bij election '16Trump werd het Kremlin ten onrechte beschuldigd van inmenging, nu zien wij exact hetzelfde weer in Roemeni gebeuren. Denk aan de NS2, was schuld Poetin. Later bleek dat vals te zijn. Opvoeren van sancties, oppositie financieren.
Ten eerste is het Kremlin niet 'ten onrechte' beschuldigd van inmenging bij de Amerikaanse verkiezingen in 2016. De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben daar uitgebreid verslag van gedaan. Je grote held Trump is het daar natuurlijk niet mee eens, maar dat betekent niet dat de inmenging niet heeft plaatsgevonden.

Roemeni verklaart zelf dat er sprake was van inmenging, dat is geen beschuldiging van het westen. Sancties zijn een direct gevolg van Rusland's misdaden, zoals de annexatie van de Krim, het neerhalen van MH17 en het binnenvallen van Oekrane. Het is een geweldloos middel om Rusland te straffen.

Ik vind je voorbeelden nogal mager. Maar for the sake argument: oke, we stoppen hier helemaal mee. Wat verwacht je dat er dan gebeurt? Is Rusland ons dan weer gunstig gezind?

quote:
Ja we moeten kunnen Oekraiene steunen zolang het nodig is. Het eerlijke verhaal is ook dat we nooit de steun kunnen opvoeren naar een volume dat zodanig is, dat de Russen zich zullen terugtrekken. Daarnaast gaat de steun ten koste van wat je kan doen voor je eigen bevolking, het is een fractie van ons BBP. Maar ook dat moet je meenemen.
Ok, en nu concreet. Wat wil je nou eigenlijk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 december 2024 @ 14:01:45 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215886566
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ten eerste is het Kremlin niet 'ten onrechte' beschuldigd van inmenging bij de Amerikaanse verkiezingen in 2016. De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben daar uitgebreid verslag van gedaan. Je grote held Trump is het daar natuurlijk niet mee eens, maar dat betekent niet dat de inmenging niet heeft plaatsgevonden.

Roemeni verklaart zelf dat er sprake was van inmenging, dat is geen beschuldiging van het westen. Sancties zijn een direct gevolg van Rusland's misdaden, zoals de annexatie van de Krim, het neerhalen van MH17 en het binnenvallen van Oekrane. Het is een geweldloos middel om Rusland te straffen.

Ik vind je voorbeelden nogal mager. Maar for the sake argument: oke, we stoppen hier helemaal mee. Wat verwacht je dat er dan gebeurt? Is Rusland ons dan weer gunstig gezind?
[..]
Ok, en nu concreet. Wat wil je nou eigenlijk?
Ik heb een en ander voldoende uiteengezet.

Wat wil jij?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215886569
twitter

Maar Poetin wil vrede hoor.
  maandag 16 december 2024 @ 14:02:52 #179
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215886582
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waar dan?
  FOK!fotograaf maandag 16 december 2024 @ 14:04:01 #180
364681 over_hedge
pi_215886601
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 14:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ik ben er helemaal voor om te haten op Rusland. Maar wat hij hier zegt is natuurlijk niks anders dan de navo landen ook zeggen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215886638
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar een fijn gevoel in je onderbuik contribueert niet aan betere levensomstandigheden.
Een fijn onderbuikgevoel is dan ook geen investering.

Ik weet dat dit door bepaalde types anders gezien wordt, maar als dat niet gebeurde dan waren we hier ook niet. ;)
Heel veel sambal
  maandag 16 december 2024 @ 14:08:58 #182
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215886659
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:06 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Een fijn onderbuikgevoel is dan ook geen investering.

Ik weet dat dit door bepaalde types anders gezien wordt, maar als dat niet gebeurde dan waren we hier ook niet. ;)
Nou, vooruit, leg eens uit dan hoe import met haat voor het westen precies beter af is als oekraine er aan onder door gaat?
pi_215886660
twitter

Koreaan gespot.
pi_215886670
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij wil Oekraiene laten doorvechten tot de laatste man?
Oekrane is zelf tot het bot gemotiveerd om hun land (terecht) te verdedigen. Daar heb jij als Kremlin trolletje weinig over te vinden lijkt me.

Blij dat wij als Europa zijnde een grens trekken en Oekrane daar in steunen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215886703
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat wil jij?
Je hebt helemaal niks uiteengezet.

Je stelt dat wij moeten stoppen met 'stoken en interveniren'. Ok, dan doen we dat. Wat gebeurt volgens jou dan? Gedraagt Rusland zich dan als onze vriend?

Met je reactie over Oekrane kan ik nog veel minder. Je mompelde iets over dat dit ten koste gaat van ons eigen BNP. Wat wil je daar precies mee zeggen? Dat we de steun moeten stopzetten?
  maandag 16 december 2024 @ 14:24:23 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215886848
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt helemaal niks uiteengezet.

Je stelt dat wij moeten stoppen met 'stoken en interveniren'. Ok, dan doen we dat. Wat gebeurt volgens jou dan? Gedraagt Rusland zich dan als onze vriend?

Met je reactie over Oekrane kan ik nog veel minder. Je mompelde iets over dat dit ten koste gaat van ons eigen BNP. Wat wil je daar precies mee zeggen? Dat we de steun moeten stopzetten?
Ik heb uiteengezet dat wij ons ook "bemoeien" met Rusland. Kun je zwak vinden, of erg weinig, maar het gebeurt. En dan heb ik alleen de zaken opgenoemd die zelfs bij de NOS voorbij komen. Dus geen verhalen uit de alt-media.

We geven volgens defensie het volgende:
quote:
Nederland leverde inmiddels voor 3,76 miljard aan militaire steun aan Oekrane (stand 29 september 2024). De steun bestaat uit: Directe levering: vanuit de ..
Dat is geld dat niet geheel de NL economie in gaat, en we leveren wapens die wij dan niet meer hebben. Ben ik het daarmee oneens? Nou niet helemaal, ik vind alleen dat er wel een beeld geschetst moet worden hoeveel steun wij nog willen leveren tegen welke economische prijs en achteruitgang in eigen veiligheid. We hebben niet zoveel wapens.

Maar waarom wil jij vrede geen kans geven? Is de haat jegens Poetin groter dan jouw barmhartigheid voor al die Oekraienrs die omkomen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215886897
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb uiteengezet dat wij ons ook "bemoeien" met Rusland. Kun je zwak vinden, of erg weinig, maar het gebeurt. En dan heb ik alleen de zaken opgenoemd die zelfs bij de NOS voorbij komen. Dus geen verhalen uit de alt-media.

We geven volgens defensie het volgende:
[..]
Dat is geld dat niet geheel de NL economie in gaat, en we leveren wapens die wij dan niet meer hebben. Ben ik het daarmee oneens? Nou niet helemaal, ik vind alleen dat er wel een beeld geschetst moet worden hoeveel steun wij nog willen leveren tegen welke economische prijs en achteruitgang in eigen veiligheid. We hebben niet zoveel wapens.

Maar waarom wil jij vrede geen kans geven? Is de haat jegens Poetin groter dan jouw barmhartigheid voor al die Oekraienrs die omkomen?
Je geeft geen antwoord op mijn vragen en countert met twee gigantische stropoppen, verpakt in vragen.

Dus nog maar een keer. Jij stelde dat het westen moet stoppen met 'stoken en interveniren'. Ok, dan doen we dat. Geen sancties, geen digitale spionage, geen bemoeienis met landen die aan Rusland grenzen, etc.

Wat gebeurt er dan? Waarom is dat volgens jou een verstandig move van het westen?
pi_215886943
quote:
[ x ]

Als de Russen daadwerkelijk in een oorlog komen met de NAVO dan zal het een korte oorlog worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 16 december 2024 @ 14:33:30 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215886946
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2024 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vragen en countert met twee gigantische stropoppen, verpakt in vragen.

Dus nog maar een keer. Jij stelde dat het westen moet stoppen met 'stoken en interveniren'. Ok, dan doen we dat. Geen sancties, geen digitale spionage, geen bemoeienis met landen die aan Rusland grenzen, etc.

Wat gebeurt er dan? Waarom is dat volgens jou een verstandig move van het westen?
Omdat ik er dan vanuit ga dat Poetin en de Russen ook zullen stoppen, en als ze dat niet doen hebben wij het moreel aan onze kant staan omdat wereldkundig te maken.

De SALT verdragen hebben er bijvoorbeeld aan bijgedragen dat de kernwapens aan beide kanten werden verminderd. Dus we konden hen destijds wel degelijk vertrouwen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215886987
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat ik er dan vanuit ga dat Poetin en de Russen ook zullen stoppen, en als ze dat niet doen hebben wij het moreel aan onze kant staan omdat wereldkundig te maken.

De SALT verdragen hebben er bijvoorbeeld aan bijgedragen dat de kernwapens aan beide kanten werden verminderd. Dus we konden hen destijds wel degelijk vertrouwen.
Maar later kregen we het START verdrag en raad eens wie dat heeft opgezegd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215887043
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 14:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Koreaan gespot.
Zal ondertussen dus wel verenigd zijn met god Jong-un.
pi_215887058
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat heb je aan 'morele winst' als je flink op achterstand bent gezet door je inactiviteit, door een buitenlandse mogendheid die je vijandig is gezind en die haar bevindingen deelt met andere actoren die ons alles behalve gunstig gezind zijn, zoals Iran en China?
  maandag 16 december 2024 @ 14:50:13 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215887086
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat heb je aan 'morele winst' als je flink op achterstand bent gezet door je inactiviteit, door een buitenlandse mogendheid die je vijandig is gezind en die haar bevindingen deelt met andere actoren die ons alles behalve gunstig gezind zijn, zoals Iran en China?
Geef je nu toe dat we iets doen omdat de door jou afgewezen hypothetische inactiviteit suggereert dat we op dit moment nog actief zijn.

Maar waarom zouden we niet kunnen proberen tot een verdrag te komen dat wij elkaar wat meer met rust laten?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215887119
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar waarom zouden we niet kunnen proberen tot een verdrag te komen dat wij elkaar wat meer met rust laten?
Omdat Rusland weigert zich terug te trekken uit Oekrane, jeetje.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215887121
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 14:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Koreaan gespot.
twitter
pi_215887133
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geef je nu toe dat we iets doen omdat de door jou afgewezen hypothetische inactiviteit suggereert dat we op dit moment nog actief zijn.

Ik leef niet in een sprookjeswereld. Iran, China en Rusland zijn ons niet gunstig gezind, hebben er ook geen belang bij om toenadering te zoeken.

Ze spioneren, stelen info, ondermijnen ons en verzamelen inlichtingen. Dat blijven ze ook doen, want daar hebben deze landen belang bij.

Dan kunnen wij wel het 'goede voorbeeld' geven en al onze spionageactiviteiten staken, maar daarmee schieten we onszelf in de voet.
  maandag 16 december 2024 @ 14:56:14 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215887159
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik leef niet in een sprookjeswereld. Iran, China en Rusland zijn ons niet gunstig gezind, hebben er ook geen belang bij om toenadering te zoeken.

Ze spioneren, stelen info, ondermijnen ons en verzamelen inlichtingen. Dat blijven ze ook doen, want daar hebben deze landen belang bij.

Dan kunnen wij wel het 'goede voorbeeld' geven en al onze spionageactiviteiten staken, maar daarmee schieten we onszelf in de voet.
We doen wel meer dan spioneren natuurlijk. Haha.
Waarom zouden zij al deze vijandelijke en dure operaties uitvoeren t.o.v. een keurige mogendheid zoals het Westen? Zijn ze daar paranode of zouden ze wellicht gegronde redenen hebben omdat te doen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215887185
quote:
[ x ]

Wij zeggen toch precies hetzelfde? Wij doen niet heel anders hoor, ook wij moeten voorbereid zijn op een eventuele oorlog. Rusland doet gewoon precies hetzelfde spelletje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215887220
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 14:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We doen wel meer dan spioneren natuurlijk. Haha.
Waarom zouden zij al deze vijandelijke en dure operaties uitvoeren t.o.v. een keurige mogendheid zoals het Westen? Zijn ze daar paranode of zouden ze wellicht gegronde redenen hebben omdat te doen?
Of vinden ze ons slappe naeve sulletjes die er gewoon om vragen gepiepeld te worden?
pi_215887252
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Of vinden ze ons slappe naeve sulletjes die er gewoon om vragen gepiepeld te worden?
Ons niet, maar lui als Phpstyle iig wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')