SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, maar waarom mag iemand dan ineens niet meer zijn eigen keuze maken? In de hypothetische situatie, waarom zou jij mij of phpmystyle onszelf laten opofferen terwijl we zelf misschien een andere keuze zouden maken?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:18 schreef AchJa het volgende: [..] Een oorlog gaat een heel land en al zijn inwoners aan, niet alleen de beroepsmilitairen.
Heb je dan ook 'de keuze' om die blauwe envelopes niet meer te betalen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Eens, maar waarom mag iemand dan ineens niet meer zijn eigen keuze maken?
Ja ik heb prima die keuze, als ik niet wil ga ik ergens anders wonen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je dan ook 'de keuze' om die blauwe envelopes niet meer te betalen?
Diezelfde autoriteit die je dwingt die blauwe envelopes te betalen, dwingt ook die dienstplicht af.
Helder. Dat is een optie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik heb prima die keuze, als ik niet wil ga ik ergens anders wonen.
Allemaal stellingen die min of meer gewoon bewaarheid zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan niet potenter zijn dan "rus doorgaat een wirtschaftswunder" en "rus heeft wereldwijd betere relaties dan de EU".
Ik vind het Finse systeem wel mooi. Daar kun je kiezen tussen de dienstplicht of een alternatieve burgerdienst in geval van gewetensbezwaren. Dat omvat werk bij openbare instellingen of organisaties die bijdragen aan de maatschappij. De dienstplicht is meestal een half jaar en daarna krijg je de reservestatus.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, maar waarom mag iemand dan ineens niet meer zijn eigen keuze maken? In de hypothetische situatie, waarom zou jij mij of phpmystyle onszelf laten opofferen terwijl we zelf misschien een andere keuze zouden maken?
Je bedoeld: allemaal stellingen die als je tankie bent behoorlijk resoneren.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Allemaal stellingen die min of meer gewoon bewaarheid zijn.
Nok hier eens meequote:Op zaterdag 14 december 2024 21:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld: allemaal stellingen die als je tankie bent behoorlijk resoneren.
Zo ongeveer was de invulling van dienstplicht in Nederland ook in de jaren '90. Vervangende dienstplicht heette dat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik vind het Finse systeem wel mooi. Daar kun je kiezen tussen de dienstplicht of een alternatieve burgerdienst in geval van gewetensbezwaren. Dat omvat werk bij openbare instellingen of organisaties die bijdragen aan de maatschappij. De dienstplicht is meestal een half jaar en daarna krijg je de reservestatus.
Dat heeft NL ook/ al eeuwen.quote:
maar meestal kwam je in nieuwersluis terecht en dat was geen pretjequote:Op zaterdag 14 december 2024 21:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heeft NL ook/ al eeuwen.
Als je een te grote zeikerd was ten tijde van dienstplicht in NL, kon je suppoost in een museum worden.
Denk aan je grammatica.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld: allemaal stellingen die als je tankie bent behoorlijk resoneren.
Was niet heel veel mis mee. Tussen je 17e en 27e moest je. Sommigen gingen pas na hun studie, want dan kwamen ze meteen bij de onderofficiersopleiding terecht, WO tenminste. Vaak beleids- administratieve functies. Vriend van me heeft zijn hele diensttijd geen uniform aangehad, alleen de eerste zes weken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heeft NL ook/ al eeuwen.
Als je een te grote zeikerd was ten tijde van dienstplicht in NL, kon je suppoost in een museum worden.
Dienstplichtigen lieten zich ook wel makkelijk brainwashen dat vervangende dienstplicht geen optie was. "Dan moet je twee jaar schoonmaken in een ziekenhuis." en dat soort quatsch. Er viel best een invulling te vinden die een beetje passend was.quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar meestal kwam je in nieuwersluis terecht en dat was geen pretje
Wat ik mij afvraag is of die voertuigen wel euronorm 5 hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:15 schreef luxerobots het volgende:
Past misschien beter in het Syriëtopic. Maar Russen op hun retour blijft mooi om te zien.
En dan staat de colonne bijna twee uur stil vanwege een lekke band.
Bekijk deze YouTube-video
Azov south is geen goeie bronquote:Op zaterdag 14 december 2024 23:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Moet nog zien of dit geen misinformatie is. Ik zie niks gemeld worden na een korte zoektocht.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Azov south is geen goeie bron
quote:Rond 24 november werden er tienduizenden cyberaanvallen uitgevoerd op Roemeense digitale systemen, vanuit 33 landen. Anoniem natuurlijk. Maar ze waren te herleiden tot criminele platforms in Rusland.
quote:Dit is een keiharde aanval op een Europese democratie. De vraag is hoe lang Europese regeringen de andere kant op blijven kijken. Het wordt hoog tijd dat politici in Nederland en andere Europese landen ophouden met mooi weer spelen, en burgers duidelijk maken dat Rusland een hybride oorlog tegen Europa voert. Het leven in het welvarende, aangeharkte Europa is nog altijd goed. De vraag is hoe lang nog. Dit kan zo van de rails lopen. Rusland, waarschuwt het rapport, spant extreemrechtse Europese politici en criminelen voor zijn kar: „Rusland heeft het internet overspoeld met verhalen die verdeeldheid zaaien, ten gunste van mensen en politieke groeperingen die de mening van het Kremlin delen (extremisten, nationalisten, populisten, anti-systeempolitici, enz).”
quote:Politici doen hier niets mee. Ze kachelen rond in achterhoedegevechten over woke en over illusoire grenscontroles. Maar het grotere verhaal vertellen ze niet. Tijdens een tweedaagse conferentie, vorige week in Valle d’Aosta, wijdde de Franse denktank Le Grand Continent daar een debat aan. De Canadese historicus Ian Garner, die in Warschau werkt, constateerde: "Rusland vertelt zijn verhaal veel beter dan wij in Europa. Het ramt het erin, elke dag: het Westen valt ons aan, we vechten om te overleven. Daar klopt niets van. Maar de spin is sterk. Wij hebben dringend ook een verhaal nodig. Een Europees verhaal."
quote:Dat kan alleen als politici en bestuurders een realistisch beeld van de situatie schetsen en het publieke debat aangaan over nationale en Europese beleidsprioriteiten voor komende jaren. Als ze willen dat burgers waakzaam zijn en niet blijven ronddwalen in samenzweringstheorietjes ("Wij lokken Rusland uit"), moeten ze in beweging komen. En eindelijk hun verantwoordelijkheid nemen.
Ik vind vooral komisch dat de mensen die tegen dienstplicht zijn ook de mensen zijn die Poetin begrijpen en dat soort onzin. De reden dat we het weer over dienstplicht hebben is door wat Poetin nu aan het doen is.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Die hele discussie over het heractiveren van de opkomstplicht.
Mocht het zo ver komen, dan zal er geen massale desertie zijn. Het gros zal na wat morren braaf volgen. Kijk maar hoe dat is gegaan tijdens de coronalockdowns. Toen zou de pleuris ook wel uitbreken, er zouden opstanden komen en wat niet. Niets van dat alles. En dat gaat hiermee echt niet anders zijn.
Dat is het ook. Kijk. Ik ben er ook niet per se voorstander van, omdat het een flagrante inbreuk op je persoonlijke vrijheid is. Maar mocht het tot een existentiële dreiging voor Nederland komen dan is het niet anders en zullen we de boer op moeten.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind vooral komisch dat de mensen die tegen dienstplicht zijn ook de mensen zijn die Poetin begrijpen en dat soort onzin. De reden dat we het weer over dienstplicht hebben is door wat Poetin nu aan het doen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |