abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216482814
Gisteravond met zoonlief wat verkeersborden tijdens het rijden doorgenomen. De meeste herkende hij wel, maar niet alle details. Hij wil al op zondag beginnen met theorie (op z'n verjaardag!) maar dat heb ik er even uitgepraat :P
pi_216485834
quote:
80s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 12:37 schreef Mano_ het volgende:
Herkenbaar. Ik had wat circuit-ervaring voor ik m’n eerste rijles had en moest wel even werken aan plek op de weg en eerder en rustiger remmen.
Dit.
Technisch autorijden is niet zo moeilijk. Dat leren de meesten wel in drie lessen. De rest van de rijopleiding is kijken, kijken, kijken.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_216498672
Ik reed vandaag over het Eiland in het donker. Dus 80 per uur weg, veel tegenliggers, en de mensen rijden liever 100 dan 80 in Zeeland. Ik vond het maar doodeng.

Ik had nou wel mijn nachtbril niet op (zat verborgen achter in het dashboardkastje, had die wel even van tevoren moeten opzetten eigenlijk, oeps). Maar zijn er behalve een nachtbril nog andere tips voor? Want ik haalde maar met moeite de 80 km/u zeker op de Zeelandbrug vond het maar doodeng en op het Eiland. Pikkedonker.

Dit leer je dus niet met rijles in de randstad want in de randstad is het altijd licht, ook 's nachts.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 22:02:28 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_216499717
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 20:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed vandaag over het Eiland in het donker. Dus 80 per uur weg, veel tegenliggers, en de mensen rijden liever 100 dan 80 in Zeeland. Ik vond het maar doodeng.

Ik had nou wel mijn nachtbril niet op (zat verborgen achter in het dashboardkastje, had die wel even van tevoren moeten opzetten eigenlijk, oeps). Maar zijn er behalve een nachtbril nog andere tips voor? Want ik haalde maar met moeite de 80 km/u zeker op de Zeelandbrug vond het maar doodeng en op het Eiland. Pikkedonker.

Dit leer je dus niet met rijles in de randstad want in de randstad is het altijd licht, ook 's nachts.
Oefenen. Maar de nachtbril helpt niet tegen het donker toch? Het helpt met name tegen de lichten van tegenliggers en je eigen nachtblindheid geloof ik. Dus weet niet of dat is wat je zoekt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216500560
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 22:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Oefenen. Maar de nachtbril helpt niet tegen het donker toch? Het helpt met name tegen de lichten van tegenliggers en je eigen nachtblindheid geloof ik. Dus weet niet of dat is wat je zoekt.
Ja misschien moet ik gewoon wennen. Want de eerste paar dagen durfde ik amper 100 's nachts op de A44, maximumsnelheid is 's nachts 120 km/u.

Nu knalde ik er met 130 overheen :')
pi_216501053
Het is overigens niet verboden 80 te rijden waar je 100/120 mag. En mits je het op de rechterbaan doet heeft er ook vrijwel niemand last van. Al is ~88 meestal wel een betere keuze zodat je gelijk met de vrachtwagens kan rijden.

Ik doe het ook heel soms wel eens, als het 's nachts heel donker is en erg weinig zicht is, en ik geen haast heb. Het scheelt helemaal niet veel (aankomst) tijd dus dan is het soms wel lekker relax om tussen de vrachtwagens te hangen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_216503257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 23:28 schreef DX11 het volgende:
dan is het soms wel lekker relax om tussen de vrachtwagens te hangen.
Ik vind het verre van relaxed om tussen twee vrachtwagens te blijven hangen en doe dat stelselmatig bewust niet. Bij een noodstop o.i.d. word je geplet en/of schuif je onder een truck (met alle gevolgen van dien) en kun je het niet meer navertellen. Better safe than sorry.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216506550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 03:47 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vind het verre van relaxed om tussen twee vrachtwagens te blijven hangen en doe dat stelselmatig bewust niet. Bij een noodstop o.i.d. word je geplet en/of schuif je onder een truck (met alle gevolgen van dien) en kun je het niet meer navertellen. Better safe than sorry.
Ik heb ook met rijles geleerd dat dit niet mag.
pi_216506831
Hallo allemaal

Mijn rij instructeur zei tank '98 dat is beter voor je motor.

Maar nu zegt een vriendin van mij 'nee in een suzuki swift maakt dat echt niet uit is geldverspilling'.

Moet ik nou '98 of '95 tanken?
  zaterdag 1 februari 2025 @ 13:40:46 #285
545 dop
:copyright: dop
pi_216506845
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 13:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb ook met rijles geleerd dat dit niet mag.
Verkeerstechnisch mag het wel, maar tijdens je examen moet je de snelheid rijden die kan en mag, dat is op de snelweg 100. (Je moet laten zien dat je vlot genoeg met het overige verkeer mee kan)
Doe je dat niet voldoende dan zak je op doorstroming.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 1 februari 2025 @ 13:47:06 #286
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216506918
quote:

[..]
Vooe je motorrijbewijs zak je hier ook heel snel op, liever paar km te hard dan bij vrachtwagens plakken voor je veiligheid.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216513526
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 13:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal

Mijn rij instructeur zei tank '98 dat is beter voor je motor.

Maar nu zegt een vriendin van mij 'nee in een suzuki swift maakt dat echt niet uit is geldverspilling'.

Moet ik nou '98 of '95 tanken?
Je moet e10 tanken:

https://www.e10check.nl/auto/suzuki/

Het maakt wel IETS uit, maar dat is voornamelijk van toepassing als je:

Een dikke motor hebt (3L+) of
De auto 3+ maanden stil zit

Indien beide niet het geval zijn, lekker e10 checken.
pi_216513559
quote:

[..]
Ik bedoel ook niet letterlijk tussen 2 vrachtwagens sorry, ik bedoel meer op hetzelfde tempo als de vrachtwagens waarbij ik er 300m verderop 1 zie en 300m achter me ook, maar niet inloop op beide. Gewoon, lekker rustig aan, maar uiteraard wel blijven opletten.
pi_216530120
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:52 schreef DX11 het volgende:

[..]
Je moet e10 tanken:

https://www.e10check.nl/auto/suzuki/

Het maakt wel IETS uit, maar dat is voornamelijk van toepassing als je:

Een dikke motor hebt (3L+) of
De auto 3+ maanden stil zit

Indien beide niet het geval zijn, lekker e10 checken.
Dus dat '98 beter voor je motor zou zijn en zuiniger is compleet een fabeltje? Voor een suzuki swift dan hč. Die heeft zeker geen 3 liter :')

Want dit zei mn rij instructeur

Ik was net bij een pomp die enkel '95 had, dus ik moest wel. Maar ik heb er maar weinig in gesmeten want ik vind dat toch een beetje pauper zeg maar.
pi_216530185
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus dat '98 beter voor je motor zou zijn en zuiniger is compleet een fabeltje? Voor een suzuki swift dan hč. Die heeft zeker geen 3 liter :')

Ik was net bij een pomp die enkel '95 had, dus ik moest wel. Maar ik heb er maar weinig in gesmeten want ik vind dat toch een beetje pauper zeg maar.
Geen 100 tanken ... pauper :')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216531127
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:41 schreef r_one het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik steun Shell niet
pi_216533375
quote:
Ja, mits je geen sportauto hebt of de auto erg lang stalt (want 98 blijft langer goed).
De fabrikant zet niet voor niks in je boekje/tankdop wat je er in moet gooien, als 98 beter was hadden ze dat er toch wel op gezet (en dat doen ze ook bij sport auto's).

quote:

Ik zou spontaan van rij instructeur wisselen (dat moest je toch sowieso nog doen?)

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:41 schreef r_one het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ha, ik tank alleen 102 in Duitsland! (wie bied hoger?)
pi_216534121
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:59 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ja, mits je geen sportauto hebt of de auto erg lang stalt (want 98 blijft langer goed).
De fabrikant zet niet voor niks in je boekje/tankdop wat je er in moet gooien, als 98 beter was hadden ze dat er toch wel op gezet (en dat doen ze ook bij sport auto's).
[..]
Ik zou spontaan van rij instructeur wisselen (dat moest je toch sowieso nog doen?)
[..]
Ik ben al geslaagd dus rijinstructeur heb ik niet meer nodig.

En als de motor minder lang meegaat, is dat toch juist gunstig voor de fabrikant? Dan moet je immers een nieuwe motor kopen voor je auto dat is een dure grap. Katching katching.
pi_216537559
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:59 schreef DX11 het volgende:
In D is het toch ook 100?

(het is ook een Duits plaatje)
.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:21:33 #295
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_216538134
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Aral heeft 102.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:16:20 #296
545 dop
pi_216538961
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben al geslaagd dus rijinstructeur heb ik niet meer nodig.

En als de motor minder lang meegaat, is dat toch juist gunstig voor de fabrikant? Dan moet je immers een nieuwe motor kopen voor je auto dat is een dure grap. Katching katching.
Och intrigant, auto fabrikanten hebben er natuurlijk belang bij dat ze bekend staan als om middelmatige en slechte auto's
Dat is natuurlijk een prima business model in jou ogen.

Misschien eens opzoeken wat een octaangetal precies aangeeft, en waarom moderne auto's motormanagement hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 03-02-2025 19:33:38 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_216539808
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:37 schreef r_one het volgende:

[..]

NEIN

pi_216540808
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:16 schreef dop het volgende:

[..]
Och intrigant, auto fabrikanten hebben er natuurlijk belang bij dat ze bekend staan als om middelmatige en slechte auto's
Dat is natuurlijk een prima business model in jou ogen.

Misschien eens opzoeken wat een octaangetal precies aangeeft, en waarom moderne auto's motormanagement hebben.
Een suzuki op '95 zal natuurlijk alsnog veel langer meegaan dan een minder betrouwbaar merk op '95 of zelfs op '98. Suzuki is nou eenmaal een heel degelijke auto. Dus als die dan ietsjes minder lang meegaat op '95 dan op '98 is het alsnog gunstiger voor Suzuki om '95 aan te prijzen.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:36:56 #299
545 dop
pi_216541883
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Een suzuki op '95 zal natuurlijk alsnog veel langer meegaan dan een minder betrouwbaar merk op '95 of zelfs op '98. Suzuki is nou eenmaal een heel degelijke auto. Dus als die dan ietsjes minder lang meegaat op '95 dan op '98 is het alsnog gunstiger voor Suzuki om '95 aan te prijzen.
Je hebt hopelijk wel door dat dit behoorlijk dom klinkt.
Heb je enige technische kennis of vind je het gewoon leuk om een beetje onzin te fantaseren?
pi_216542618
quote:
80s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:21 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Aral heeft 102.
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:56 schreef DX11 het volgende:

[..]
NEIN

[ afbeelding ]
JAWOHL! SUPER TOLL IRRE AFFENGEIL!! *O*

DANKE!
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')