Ik sta nergens meer van te kijken, dus wie weetquote:Op dinsdag 17 december 2024 11:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Denken we dat "ik vin jou eh lekkur wijf!" volgend jaar en kans maakt?
Ik wil een button met een lieveheersbeestje en de tekst 'ik ben tegen zinloze stemacties'.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:08 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik sta nergens meer van te kijken, dus wie weet
Marianne Faithfull met Grow Old With Me ? Waarvan de statistieken een combinatie zijn tussen The Ballad Of Lucy Jordan en de re-entry van Tom Odellquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:25 schreef Pino112 het volgende:
Zo, ik heb mijn checks (eindelijk) weer gedaan en volgens mij klopt alles nu. Bij fouten/vragen hoor ik het uiteraard graag
Even een korte samenvatting met een paar feitjes erbij, gratis en voor niks.
• 61 nieuwe binnenkomers (nog nooit erin)
• 43 re-entries (vorig jaar en evt eerder jaren er niet in, nu wel)
• Maar van deze 104 stonden er eigenlijk al 56 in de Extra 500 van vorig jaar, maar normaliter nemen we dit niet mee in de statistieken.
• Maakt dus ook 104 nummers die verdwenen zijn
• Eigenlijk is Billie Eilish met What was I made for? dus de grootste stijger met 1396 posities, maar als je nu eenmalig ook kijkt naar de Extra 500 stijgt Noah Kahan met Stick season het meest: van 2421 naar 564, maakt 1857 posities verschil.
• 13 nummers die er vanaf 1999 in stonden, maar dit jaar helaas niet. Frank Sinatra op 1645 vorig jaar (New York) is daarmee de grootste uitvaller.
• Het gemiddelde uitgavejaar van een nummer is weer licht gestegen en staat nu op 1991.6245 (vorig jaar 1991.1860)
• Uitgavejaar 1984 blijft het populairst (59x), gevolgd door 1979 en 1986 (beiden 55x)
• Als je kijkt naar het grootste verschil tussen twee noteringen van dezelfde artiest staat Goldband bovenaan (staan op 184 en 1998, maakt een verschil van 1814)
• Queen staat dus voor de 21e keer op 1, een mooie positieplakker
• Daarnaast nog dertien nummers die op dezelfde positie als vorig jaar staan.
• Dit jaar zes 'blokjes' van artiesten met twee nummers achter elkaar
• Uiteraard neemt het aantal nummers uit het huidige decennium toe, het zijn er nu 131 (vorig jaar 114). De aantallen qua zeroes en tens zijn echter wel gelijk gebleven.
Komen we bij de grafiek voor in de OP:
[ afbeelding ]
Of als je er getalletjes bij wilt: klik!
Meer zien? https://www.pino112.nl/top2000
Allemaal de schuld van Bartcore met zijn mashupsquote:Op woensdag 18 december 2024 13:43 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Marianne Faithfull met Grow Old With Me ? Waarvan de statistieken een combinatie zijn tussen The Ballad Of Lucy Jordan en de re-entry van Tom Odell
Bartje zit al dagen klaar met zijn My First Sony'tje hoor. Te popelen tot hij mag.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Bartcore met zijn mashups
Is al een week geleden opgenomenquote:Op woensdag 18 december 2024 13:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bartje zit al dagen klaar met zijn My First Sony'tje hoor. Te popelen tot hij mag.
Dat snap ik, maar Bartje zat een week geleden klaar met zijn My first Sony'tje klinkt niet echt hetzelfde.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is al een week geleden opgenomen
Gaan ze die nu elk jaar herkauwen?quote:
quote:Ik heb alle songtitels uit de top 2000 die over 'you' gaan achter elkaar geplakt
https://suno.com/song/cd937de2-1b6f-4a6c-94f7-982ab72cff24
Beetje hoog boomergehalte maar geen onaardig lijstje. Zeker bij de eerste 100 staan aardig wat klassiekers die er eigenlijk gewoon in horen.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:03 schreef S9H het volgende:
Veronica heeft zijn eigen lijst gemaakt van nummers die de Top 2000 niet hebben gehaald. Een soort eigen Snob 2000, maar dan ook met nummers die op de keuzelijst stonden en er niet in kwamen. Net even gescrold door de top 100, toch wel een leuk lijstje!
https://www.radioveronica(...)r-1-in-de-top-v-1000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Niet in keuzelijst Top 2000SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 december 2024 19:28 schreef S9H het volgende:
Ik heb een vergelijking gemaakt met de bovenste 200 van laatste versie van The Greatest 500 Songs of All Time van Rolling Stone met de Top 2000, en dan vooral gekeken naar de nummers die 1. Niet in de lijst staan en 2. Niet in de keuzelijst staan.
Wat mij opvoel is dat, mede omdat het een Amerikaanse lijst natuurlijk, het hiphopgehalte in beide lijsten hieronder nog flink hoog is. Zou Radio 2 toch een keer serieuzer naar dit genre moeten kijken?
Natuurlijk zijn niet alle nummers bekend in Nederland, dus echt niet alles zou een plekje moeten hebben in de lijst of zelfs op de keuzelijst, maar altijd wel interessant om te zien. Doe ermee wat je wil verder.
1. Niet in Top 2000SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Niet in keuzelijst Top 2000Het grootste verschil is dat die lijst door muziekkenners is samengesteld als "lijst met belangrijktse nummers uit de muziekgeschiedenis" en niet al "lijst met plaatjes die veel mensen in de laatste week van het jaar willen horen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn de lijsten van Rolling Stone de laatste 10 jaar bewust nogal gediversificeerd om ze zo inclusief mogelijk te maken. Dus: (naast meer vrouwen) meer "zwarte" muziek, dus ook meer hiphopNeem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
Totaal vergelijkbaar met de chemie met Van Nieuwkerkquote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ligt het aan mij of is de chemie tussen presentator Thomas en don Leo ver te zoeken?
Kijk eens aan! Een soort Extra 1000!quote:Op woensdag 18 december 2024 18:03 schreef S9H het volgende:
Veronica heeft zijn eigen lijst gemaakt van nummers die de Top 2000 niet hebben gehaald. Een soort eigen Snob 2000, maar dan ook met nummers die op de keuzelijst stonden en er niet in kwamen. Net even gescrold door de top 100, toch wel een leuk lijstje!
https://www.radioveronica(...)r-1-in-de-top-v-1000
Vind je tussen Leo en Mathijs geen chemie? Vond ik wel toch? Bij de a go go ga ik er eens op letten..quote:Op woensdag 18 december 2024 21:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Totaal vergelijkbaar met de chemie met Van Nieuwkerk
Ik vind de chemie bij de a go gos verder te zoeken
Dat zei ik niet, ik zei dat ik het vergelijkbaar vondquote:Op woensdag 18 december 2024 21:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vind je tussen Leo en Mathijs geen chemie? Vond ik wel toch? Bij de a go go ga ik er eens op letten..
Ooh, oké, ja, maar ik zei dat ik hier geen chemie vond, dus als je het vergelijkbaar vindt dan ging ik ervan uit dat je hier ook de chemie vond ontbrekenquote:Op woensdag 18 december 2024 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, ik zei dat ik het vergelijkbaar vond
Precies, dat was jouw mening, niet de mijnequote:Op woensdag 18 december 2024 21:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ooh, oké, ja, maar ik zei dat ik hier geen chemie vond, dus als je het vergelijkbaar vindt dan ging ik ervan uit dat je hier ook de chemie vond ontbreken
Verschrikkelijk. Ik ga zeker kijken, alleen al om te klagen!quote:Op woensdag 18 december 2024 22:24 schreef Pino112 het volgende:
Bart heeft weer 1000 uur klemgezeten onder z'n bureau in zijn studio, denk ook met jasje aan.
https://www.instagram.com/reel/DDuu8qEoDKn/
Act.
klagen is sowieso toch waar het om gaat hierquote:Op woensdag 18 december 2024 22:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Ik ga zeker kijken, alleen al om te klagen!
Ben er al het hele jaar mee bezigquote:Op woensdag 18 december 2024 22:52 schreef Koen66 het volgende:
iedereen al zo'n beetje de startblokken aan het opzoeken?
Geen intro was veilig die dagquote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef Koen66 het volgende:
ik hoorde vandaag de top 4000 met Gijs Staverman
ach de top 4000 is best wel leuk maar het is het altijd net nietquote:
quote:Op woensdag 18 december 2024 23:05 schreef ok01 het volgende:
[..]
Ben er in ieder vanaf het eerste uur bij
Hij heeft het intro van Shine On Your Crazy Diamond netjes volgepraat.quote:
Van Inkel is er nog, geen zorgenquote:Op woensdag 18 december 2024 23:07 schreef Koen66 het volgende:
hebben we voor de Top 2000 uberhaupt wel genoeg dj's om over te klagen?
Dat gestotter van Ruud de Wild hebben we nog helaas.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:07 schreef Koen66 het volgende:
Is dat die sidekick van Gijs Hakkert?quote:Op donderdag 19 december 2024 08:07 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Dat gestotter van Ruud de Wild hebben we nog helaas.
Ja, Ruud Hakkeltquote:Op donderdag 19 december 2024 09:14 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Is dat die sidekick van Gijs Hakkert?
Ik zal elke nacht van 2-4 wel moeilijk slapen, vrezend of we de zaak wel in goede handen hebben achtergelatenquote:Op woensdag 18 december 2024 23:07 schreef Koen66 het volgende:
Ben ik de enige die dat een deuntje van niks vindt?quote:Op woensdag 18 december 2024 23:40 schreef TLC het volgende:
Die actie van Langs de Lijn met Hugo Borst is behoorlijk geslaagd zie ik, nieuw binnen op plekje 1053
Nee hoor, stukje liftmuziek.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dat een deuntje van niks vindt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |