abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 15:29:08 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215858107
Voor mij lijkt het niet eens zo lang geleden. Toch 26 jaar. Ik ben 62 dus bewust meegemaakt. Ik vraag me af hoe de jongere generatie, zoals op FOK!, dit beleeft. Ik denk soms te veel over mijn eigen perspectief. Refereer te vaak aan voor mij voetbal belangrijke dingen. "Opa spreekt" Als je dit niet bewust hebt meegemaakt, wat bezorgt jou dan kippenvel ?

‘We gaan in de halve finale komen, ik heb ineens zo’n gevoel dat we in de halve finale gaan komen. Met het balbezit voor Frank de Boer, Frank de Boer speelt de bal, heel goed, naar Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis bergkamp neemt de bal aan, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis bergkamp, Dennis Bergkamp. Oooooooh, Frank de Boer speelt de bal op Dennis Bergkamp, die neemt de bal feilloos aan en die schiet de bal erin. We spelen nog officieel 20 seconden, Dennis Bergkamp, 2-1!’

WK-98 in Frankrijk. Kwartfinale Nederland-Argentinië voor 55.000 toeschouwers Stade Vélodrome Marseille. Een WK-klassieker. Op het WK-74 en WK-78 speelden beide landen immers al historische wedstrijden tegen elkaar. Het werd een legendarische wedstrijd. Met alles wat je van een klassieker mag wensen. Hartstocht, grote namen, mooie doelpunten, rode en gele kaarten, uitzinnige toeschouwers. Kortom een zinderende wedstrijd, met een apotheose geschreven door de beste scriptschrijver in Hollywood.

Met nog een minuut te spelen, 89ste minuut, lange bal van Frank de boer. De perfecte pass als de beste quarterback in het American Football. In die sport heb je de End-zone. Nu werd het de Be-zone. Liam Brady en Tom Brady sloten een pakt.

Dennis Bergkamp werd in Engeland al God genoemd. In Nederland gezien als één van Neerlands beste spelers ooit. Johan Cruijff had als tweede optie als coach van Barcelona Bergkamp, mocht Barca er niet in slagen Romario te contracteren. In Italië (Inter Milaan) zal men gedacht hebben dat die Bergkamp eigenlijk zo slecht niet is. Dennis zou zelfs 4 maal kampioen worden met Arsenal, 2 keer door het winnen van de dubbel. Maradona had ooit de hand van God nodig om Engeland te verslaan in een kwartfinale op een WK. Waarna ie het goed maakte met de mooiste solo ooit. Een doelpunt dat terecht gekozen werd tot WK-doelpunt van de eeuw. Het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië eindigde als tweede. Twee doelpunten van ultieme schoonheid op het hoogste podium. De Non Flying Dutchman vertoefde even in de hoogste regionen. Als een Hollandse meester. Voor eeuwig zwevend met de bal aan de voet.

Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215858233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:29 schreef tong80 het volgende:
Ik vraag me af hoe de jongere generatie, zoals op FOK!, dit beleeft.
Het interesseert me niet en keihard gillen is niet goed commentaar geven.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 15:46:25 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_215858252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:43 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wat interesseert je zoal niet aan één van de mooiste doelpunten ooit ? Wat interesseert je wel in het voetbal ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 16:06:44 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_215858438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:43 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Waarom interesseert het hard gillen je wel ?

pi_215858456
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:46 schreef tong80 het volgende:
Wat interesseert je zoal niet aan één van de mooiste doelpunten ooit ?
Onsympathieke speler
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 16:09:46 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_215858492
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:07 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Onsympathieke speler
Kun je dit duiden. Dennis was juist van onbesproken gedrag. Kun je onsympathiek relateren aan voetbalprestaties ?

pi_215858519
Bergkamp, de man met een fluwelen dribbel.
Als hij in de sneeuw voetbalde lied hij ook geen spoor achter.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215858543
Gek genoeg weet ik niet meer waar ik de wedstrijd gezien heb. Overigens word altijd alleen het afmaken van Dennis geroemd maar de Pas was misschien nog mooier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 16:15:22 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_215858584
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:12 schreef schommelstoel het volgende:
Bergkamp, de man met een fluwelen dribbel.
Als hij in de sneeuw voetbalde lied hij ook geen spoor achter.
Van wie waren die woorden ook alweer ? Henry vond Bergkamp de beste waar ie mee heeft samengespeeld.

Zo jammer dat we zulke kut bondscoaches hadden destijds. Advocaat. :r

Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 16:17:34 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_215858607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:13 schreef raptorix het volgende:
Gek genoeg weet ik niet meer waar ik de wedstrijd gezien heb. Overigens word altijd alleen het afmaken van Dennis geroemd maar de Pas was misschien nog mooier.
Juist. Ook altijd belachelijk dat ze Frank de Boer bekritiseerden om iets verkeerds één keer in de 10 wedstrijden. Toen ie net debuteerde voorspelde ik al dat-ie laatste man zou worden bij Barca. Geweldige speler.

pi_215858610
Overigens is deze kwaliteit een stuk beter: Bekijk deze YouTube-video
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215858715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:09 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kun je dit duiden. Dennis was juist van onbesproken gedrag. Kun je onsympathiek relateren aan voetbalprestaties ?

Als er een VAR geweest was dan was Bergkamp er met rood afgestuurd tegen Joegoslavië in de voorgaande wedstrijd en had 'ie niet eens mee mogen doen tegen Argentinië. Overigens had Ortega dan ook geen rood gekregen na de matennaaierij van Van der Sar, we speelden tegen 10 man hè. Schitterende goal verder, uniek en waanzinnig maar Bergkamp was zeker geen engeltje.

Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215859080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:15 schreef tong80 het volgende:

[..]
Van wie waren die woorden ook alweer ? Henry vond Bergkamp de beste waar ie mee heeft samengespeeld.

Zo jammer dat we zulke kut bondscoaches hadden destijds. Advocaat. :r

Het was sowieso een Brit die dat ergen in een interview als eerste noemde.
Weet alleen niet of ik het weer kan terug vinden.

En kun je na gaan, Henry heeft echt met toppers mogen spelen.
Maar elke keer noemt hij toch Bergkamp weer :7
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215862726
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Als er een VAR geweest was dan was Bergkamp er met rood afgestuurd tegen Joegoslavië in de voorgaande wedstrijd en had 'ie niet eens mee mogen doen tegen Argentinië. Overigens had Ortega dan ook geen rood gekregen na de matennaaierij van Van der Sar, we speelden tegen 10 man hè. Schitterende goal verder, uniek en waanzinnig maar Bergkamp was zeker geen engeltje.

Numan kreeg wel één keer onterecht geel. Volgens mij was het de eerste gele kaart (of toch de tweede) waar hij de tegenstander niet raakte maar Arturo dacht van wel.

Trouwens: Arturo floot op het WK 1994 en 1998 en in bijna al zijn wedstrijden gaf hij rood (bv aan Zinedine tijdens Frankrijk-Saudi Arabie).
pi_215862730
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:13 schreef raptorix het volgende:
Dit inderdaad. Goed op maat gegeven door F. de Boer.
pi_215863672
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:29 schreef tong80 het volgende:
Voor mij lijkt het niet eens zo lang geleden. Toch 26 jaar. Ik ben 62 dus bewust meegemaakt. Ik vraag me af hoe de jongere generatie, zoals op FOK!, dit beleeft. Ik denk soms te veel over mijn eigen perspectief. Refereer te vaak aan voor mij voetbal belangrijke dingen. "Opa spreekt" Als je dit niet bewust hebt meegemaakt, wat bezorgt jou dan kippenvel ?

[ afbeelding ]

‘We gaan in de halve finale komen, ik heb ineens zo’n gevoel dat we in de halve finale gaan komen. Met het balbezit voor Frank de Boer, Frank de Boer speelt de bal, heel goed, naar Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis bergkamp neemt de bal aan, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis bergkamp, Dennis Bergkamp. Oooooooh, Frank de Boer speelt de bal op Dennis Bergkamp, die neemt de bal feilloos aan en die schiet de bal erin. We spelen nog officieel 20 seconden, Dennis Bergkamp, 2-1!’

WK-98 in Frankrijk. Kwartfinale Nederland-Argentinië voor 55.000 toeschouwers Stade Vélodrome Marseille. Een WK-klassieker. Op het WK-74 en WK-78 speelden beide landen immers al historische wedstrijden tegen elkaar. Het werd een legendarische wedstrijd. Met alles wat je van een klassieker mag wensen. Hartstocht, grote namen, mooie doelpunten, rode en gele kaarten, uitzinnige toeschouwers. Kortom een zinderende wedstrijd, met een apotheose geschreven door de beste scriptschrijver in Hollywood.

Met nog een minuut te spelen, 89ste minuut, lange bal van Frank de boer. De perfecte pass als de beste quarterback in het American Football. In die sport heb je de End-zone. Nu werd het de Be-zone. Liam Brady en Tom Brady sloten een pakt.

Dennis Bergkamp werd in Engeland al God genoemd. In Nederland gezien als één van Neerlands beste spelers ooit. Johan Cruijff had als tweede optie als coach van Barcelona Bergkamp, mocht Barca er niet in slagen Romario te contracteren. In Italië (Inter Milaan) zal men gedacht hebben dat die Bergkamp eigenlijk zo slecht niet is. Dennis zou zelfs 4 maal kampioen worden met Arsenal, 2 keer door het winnen van de dubbel. Maradona had ooit de hand van God nodig om Engeland te verslaan in een kwartfinale op een WK. Waarna ie het goed maakte met de mooiste solo ooit. Een doelpunt dat terecht gekozen werd tot WK-doelpunt van de eeuw. Het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië eindigde als tweede. Twee doelpunten van ultieme schoonheid op het hoogste podium. De Non Flying Dutchman vertoefde even in de hoogste regionen. Als een Hollandse meester. Voor eeuwig zwevend met de bal aan de voet.

Het is maar een spelletje hoor.
pi_215864138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat onsympathieke kleeft vooral aan zijn trainers carrière. Ik ken verhalen uit eerste hand over zijn arrogante en denigrerende houding bij Ajax. Als speler lijkt hij inderdaad van onbesproken gedrag te zijn.

Wanneer iemand mij naar mijn favoriete voetballer vraagt, zal ik altijd Dennis Bergkamp zeggen. Dat doelpunt staat me nog goed bij. Ik zat op de middelbare school. Persoonlijk vind ik zelf de pass van Frank de Boer nog mooier dan de afronding van Bergkamp. Maar goed, ik was zelf verdediger die van lange passes hield en liep niet lang daarna rond in een Barcelona shirt met Frank de Boer op mijn rug.
pi_215864236
Ik weet nog precies waar ik was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:07:55 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

En het rood door 2 x geel van Numan tegen Argentinië kostte ons de finale. Eén gele kaart was onterecht. Bogarde brak z'n enkel op de training en daardoor moest Cocu linksachter spelen in de halve finale tegen Brazilië. Cocu was nu juist in topvorm, en misschien wel de beste man van Oranje. André Ooijer zei het laatst nog in Tussen de Palen. Dat Cocu enorm is en werd onderschat. Hij maakte bv vaak de eerste goal.

Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:08:48 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:08 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Het was sowieso een Brit die dat ergen in een interview als eerste noemde.
Weet alleen niet of ik het weer kan terug vinden.

En kun je na gaan, Henry heeft echt met toppers mogen spelen.
Maar elke keer noemt hij toch Bergkamp weer :7
Volgens mij werd Henry zelf gekozen tot beste Arsenal speler ooit.

Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:10:14 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:20 schreef stokj het volgende:

[..]
Numan kreeg wel één keer onterecht geel. Volgens mij was het de eerste gele kaart (of toch de tweede) waar hij de tegenstander niet raakte maar Arturo dacht van wel.

Trouwens: Arturo floot op het WK 1994 en 1998 en in bijna al zijn wedstrijden gaf hij rood (bv aan Zinedine tijdens Frankrijk-Saudi Arabie).
Jij bent echt de eerste fluiter van FOK! :D Voor scheidrechterzaken moeten we bij jou zijn. :)

Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:12:53 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:50 schreef Robar het volgende:

[..]
Dat onsympathieke kleeft vooral aan zijn trainers carrière. Ik ken verhalen uit eerste hand over zijn arrogante en denigrerende houding bij Ajax. Als speler lijkt hij inderdaad van onbesproken gedrag te zijn.

Wanneer iemand mij naar mijn favoriete voetballer vraagt, zal ik altijd Dennis Bergkamp zeggen. Dat doelpunt staat me nog goed bij. Ik zat op de middelbare school. Persoonlijk vind ik zelf de pass van Frank de Boer nog mooier dan de afronding van Bergkamp. Maar goed, ik was zelf verdediger die van lange passes hield en liep niet lang daarna rond in een Barcelona shirt met Frank de Boer op mijn rug.
Nederland heeft een mooie historie wat dat betreft. Israël, Krol, Haan, Koeman, van Dijk in iets mindere mate.

pi_215864327
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
En het rood door 2 x geel van Numan tegen Argentinië kostte ons de finale. Eén gele kaart was onterecht. Bogarde brak z'n enkel op de training en daardoor moest Cocu linksachter spelen in de halve finale tegen Brazilië. Cocu was nu juist in topvorm, en misschien wel de beste man van Oranje. André Ooijer zei het laatst nog in Tussen de Palen. Dat Cocu enorm is en werd onderschat. Hij maakte bv vaak de eerste goal.

Ja, we hadden pech en geluk. Zo goed was het allemaal niet, een draak van een wedstrijd tegen België met rood voor Kluivert, een veegpartij tegen Zuid-Korea, die er echt helemaal niets van konden, met Cocu in de spits. Een 2-0 weggeven tegen Mexico, de gemiste penalty van Mijatovic in de achtste finale, de niet gegeven pingel voor Piair tegen Brazilië maar het was wel het beste WK sinds '78.

Maar Cocu is idd onderschat wat dat betreft, ook gewoon een grote meneer geworden bij Barcelona maar weinig kunnen zich dat herinneren, volledig onterecht.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:17:37 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, we hadden pech en geluk. Zo goed was het allemaal niet, een draak van een wedstrijd tegen België met rood voor Kluivert, een veegpartij tegen Zuid-Korea, die er echt helemaal niets van konden, met Cocu in de spits. Een 2-0 weggeven tegen Mexico, de gemiste penalty van Mijatovic in de achtste finale, de niet gegeven pingel voor Piair tegen Brazilië maar het was wel het beste WK sinds '78.
Zoals in 88 alles mee zat. In 92 en 2000 speelden we beter.

pi_215864588
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:10 schreef tong80 het volgende:

[..]
Jij bent echt de eerste fluiter van FOK! :D Voor scheidrechterzaken moeten we bij jou zijn. :)

Zeker, ik weet er veel van af. En heb ook veel gezien. En ken ook veel erover. :)
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 10:57:33 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_215864692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:44 schreef stokj het volgende:

[..]
Zeker, ik weet er veel van af. En heb ook veel gezien. En ken ook veel erover. :)
Wie was beter ? Leo Horn of Frans Derks ?

zaterdag 14 december 2024 @ 15:45:34 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215866687
Eindelijk een verhaaltje uit de tijd dat er al wel kleurentelevisie was.
pi_215866848
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Maar Cocu is idd onderschat wat dat betreft, ook gewoon een grote meneer geworden bij Barcelona maar weinig kunnen zich dat herinneren, volledig onterecht.
Komt dat door het gebrek aan prijzen en vaak vroegtijdige uitschakelingen in Europa van Barcelona destijds?
Yea, she's on crack.
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 16:25:06 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_215867035
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:45 schreef RamboDirk het volgende:
Eindelijk een verhaaltje uit de tijd dat er al wel kleurentelevisie was.
Welke van m'n 249 columns op de FP heb je niet gelezen ? ;)

Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 16:26:35 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_215867052
Cocu played for Barcelona between 1998 and 2004. There, he would become club captain, win La Liga in 1999 and play two Champions League semi-finals. He left the club in 2004 as club record holder for the most league appearances by a foreign player.

Trouwste user 2022 zaterdag 14 december 2024 @ 16:45:27 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_215867175
Vandaag in 86 debuteerde Bergkamp trouwens. Cruijff was trainer.

pi_215873137
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Beiden konden er wat van :P
pi_215873140
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 16:45 schreef tong80 het volgende:
Vandaag in 86 debuteerde Bergkamp trouwens. Cruijff was trainer.

Cruijff heeft velen laten debuteren en velen teleurgesteld :P
pi_215873144
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 16:26 schreef tong80 het volgende:
Cocu played for Barcelona between 1998 and 2004. There, he would become club captain, win La Liga in 1999 and play two Champions League semi-finals. He left the club in 2004 as club record holder for the most league appearances by a foreign player.

Als Louis III daar niet was, was Cocu daar nooit gekomen :P
  Trouwste user 2022 zondag 15 december 2024 @ 10:33:01 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_215873154
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:31 schreef stokj het volgende:

[..]
Als Louis III daar niet was, was Cocu daar nooit gekomen :P
Als Cruijff er niet was geweest zou Romario er nooit hebben gespeeld.

pi_215903123
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Overigens, schiet mij net te binnen dat ik 20 jaar geleden iemand heb kunnen overtuigen dat ik de beruchte Nederland-Argentinië in 1998 floot...inclusief verre screenshots van Arturo uit de samenvatting :P
pi_215904269
Grootste orgasme wat Jack van Gelder ooit gehad heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')