eensquote:Op vrijdag 13 december 2024 07:41 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mannenbesnijdenis is ook achterlijk.
Zullen we het verwijderen van stukken lichaam gewoon eens beperken tot medisch noodzakelijk of een leeftijd waarop op zijn minst zelfstandig instemming gegeven kan worden?
Eentje toch wel hoor:quote:Op donderdag 12 december 2024 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
Meer dan tien jaar nadat vrouwelijke genitale verminking werd opgenomen in het Wetboek van Strafrecht is er nog niet één zaak voor de rechter gekomen. Ook bij het Openbaar Ministerie zijn geen zaken bekend waarin ouders terechtstonden wegens verminking van hun dochter.
Tnx voor de links. Gerechtshof en HR, voor degene die geen linkjes durven aanklikken. Egypte.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:35 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Eentje toch wel hoor:
https://uitspraken.rechts(...)d=besnijdenis&idx=12
https://uitspraken.rechts(...)rd=besnijdenis&idx=9
Fijn die journalisten die niet eens iets op internet kunnen opzoeken.
Je hebt de uitspraken zelf niet gelezen neem ik aan?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:35 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Eentje toch wel hoor:
https://uitspraken.rechts(...)d=besnijdenis&idx=12
https://uitspraken.rechts(...)rd=besnijdenis&idx=9
Fijn die journalisten die niet eens iets op internet kunnen opzoeken.
Moeder had in 2003 aangifte gedaan. Laatste uitspraak was in 2023.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:42 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Tnx voor de links. Gerechtshof en HR, voor degene die geen linkjes durven aanklikken. Egypte.
*Gaat het recept voor Egyptische Zalf nog eens erbij pakken*
De zaak is wel voor de rechter gekomen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken zelf niet gelezen neem ik aan?
De straf was *niet* vanwege de besnijdenis
Ik weet dat je niet zo snugger bent maar het is je eigen artikel. Daar hebben ze het niet over of er een straf werd opgelegd.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:13 schreef Mikeytt het volgende:
Meer dan tien jaar nadat vrouwelijke genitale verminking werd opgenomen in het Wetboek van Strafrecht is er nog niet één zaak voor de rechter gekomen. Ook bij het Openbaar Ministerie zijn geen zaken bekend waarin ouders terechtstonden wegens verminking van hun dochter.
Nee, de zaak is niet voor de rechter gekomen, want het aspect van de genitale verminking was geen onderdeel van de aanklacht of van de straffen. Dit ging om het onrechtmatig meenemen van een kind zonder toestemming van een ouder.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:50 schreef Cargeon het volgende:
[..]
De zaak is wel voor de rechter gekomen.
[..]
Ik weet dat je niet zo snugger bent maar het is je eigen artikel. Daar hebben ze het niet over of er een straf werd opgelegd.
Op een of andere manier komt dit niet eens ongeloofwaardig op me over. Ik acht het waarschijnlijker dat die vader in Egypte een nieuwe vrouw heeft gevonden en dat die achter zijn rug om haar stiefdochters heeft besneden of laten besnijden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:46 schreef Cargeon het volgende:
Vader heeft wel erkend dat de dochters nu besneden zijn maar stelt dat hij hier niet voor verantwoordelijk is...
Lees het nog eens rustig door zou ik zeggen. "Besnijdenis" staat in geel. Daar is schadevergoeding voor geeist. Vraag anders lekker aan de OvJ waarom daar geen celstraf voor werd gevraagd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, de zaak is niet voor de rechter gekomen, want het aspect van de genitale verminking was geen onderdeel van de aanklacht of van de straffen. Dit ging om het onrechtmatig meenemen van een kind zonder toestemming van een ouder.
quote:Meer dan tien jaar nadat vrouwelijke genitale verminking werd opgenomen in het Wetboek van Strafrecht
Vrouwenbesnijdenis is dus al bijna 20 jaar expliciet verboden. Gewoon kwestie van opzoeken op wikipedia. In 1993 was het overigens al verboden maar sinds 2006 expliciet (wat dat ook moge betekenen)quote:Niettegenstaande internationale rapporten[1]:26[2]:45[8] is vrouwelijke genitale verminking in Nederland expliciet verboden sinds 1 februari 2006, namelijk in de toenmalige Artikelen 5.3 en 5a.1 van het Wetboek van Strafrecht.[9] De verjaringstermijn op vrouwelijke genitale verminking is op 1 juli 2009 verlengd; deze gaat pas een dag nadat het VGV-slachtoffer 18 jaar is geworden in.[10] Volgens het huidige Wetboek van Strafrecht (25 juli 2020) is de genitale verminking van vrouwelijke personen jonger dan 18 jaar strafbaar in Nederland, ook wanneer het in het buitenland gepleegd wordt door Nederlanders, vreemdelingen die later Nederlander worden of vreemdelingen met een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland, als een vorm van (zware) mishandeling (eventueel met voorbedachten rade) onder Artikelen 300 tot en met 303 per Artikel 7.d en Artikel 71.3 van het Wetboek van Strafrecht.[noot 1][12] De maximumstraf in Nederland hierop is 12 jaar gevangenisstraf (of 15 jaar als het slachtoffer overlijdt).[11] Daar kan een strafverzwaring met een derde bovenop komen indien de dader(s) familie of de levensgezel van het slachtoffer is/zijn (Artikel 304.1) of als het slachtoffer minderjarig is (Artikel 304.2).[11]
https://nl.wikipedia.org/(...)verminking_naar_land
Er is dus sinds 2010 een zogenaamde landelijke aanpak maar daar dat heeft dus helaas geen effect. Wel typisch dat ze daarin spreken van "handhaving van de wet" Want tja Nederland waar de wetten wel bestaan maar niet gehandhaafd worden. Bijvoorbeeld een OvJ die geen celstraf eist in een zaak waar meisjesbesnijdenis ook aan de orde is.quote:Ketenaanpak meisjesbesnijdenis (VGV) in Nederland
Vrouwelijke genitale verminking (VGV), ofwel meisjesbesnijdenis, is verboden in Nederland. Sinds 2010 is er een landelijke aanpak voor VGV in Nederland. Deze aanpak bestaat uit drie onderdelen:
Zorg
Preventie
Handhaving van de wet
Elk onderdeel heeft een eigen protocol dat professionals ondersteunt bij hun taken en dat zorgt voor samenwerking tussen verschillende professionals en organisaties.
https://www.pharos.nl/inf(...)rlandse-ketenaanpak/
Laat ik het anders stellen: het is in het Christendom geen plicht.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:04 schreef RJ124 het volgende:
[..]
Het komt in geen enkele denominatie voor als ritueel?
Het is geen verplichting.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:05 schreef RJ124 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Koptische kinderen in traditionele besnijdeniskostuums
[ afbeelding ]
Ethiopisch-orthodoxe kinderen in traditionele besnijdeniskostuums
[ afbeelding ]
En joods wordt je geboren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: het is in het Christendom geen plicht.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: het is in het Christendom geen plicht.
Ik heb het inmiddels al opgezocht. In de eerder gegeven bron staat:quote:
Ze geven ook cursussen, hoe je jood wordt, in Belgie. De vrouw van de Koning van België runt een winkeltje in Amsterdam. Daar zijn onlangs pamfletten verspreid, heb ik vernomen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De meeste denominaties in het jodendom hanteren de regel dat je vanzelf joods bent als je moeder joods is. Als geboren jood hoef je dus niet besneden te zijn om joods te zijn. Daarentegen geldt voor niet-joodse mannen die joods willen worden, wel de eis dat ze zich laten besnijden.
dus jij vindt een medisch onnodig risicovolle operatie bij minderjarigen helemaal oke begrijp ik. Niet dat ik jouw mening op eenzelfde voetstuk (of überhaupt een voetstuk) wil plaatsen als die van artsen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is al herhaaldelijk gebleken dat jij daar meer moeite mee hebt. Je zuigt dingen uit je duim of presenteert één perspectief als een onomstreden feit. Dit laatste doe je hier weer.
Het sleutelwoord hierin is "zonder medische noodzaak".quote:[..]
Hmm, dat is bijzonder, want je stelde in je eerdere post nog dat 'medische ingrepen zonder noodzaak zijn gewoon mutilatie en moeten verboden worden'. Genderchirurgie is een zware medische ingreep zonder enige noodzaak.
Ben benieuwd wat de verklaring hiervoor is, vanuit deze religieuze nonsense.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:54 schreef Twiitch het volgende:
God aanbidden en dan zijn creaties vlak na de geboorte verminken
Het verminderen van genot. Als iemand die op latere leeftijd besneden is kan ik dat wel bevestigen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de verklaring hiervoor is, vanuit deze religieuze nonsense.
Nee, waarom God z'n creatie fout is, de verklaring daar voor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:27 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het verminderen van genot. Als iemand die op latere leeftijd besneden is kan ik dat wel bevestigen.
Dit gaat niet over vaccinatie op de bible belt, maar heeft qua redeneriing daar wel mee te maken. Om het maar even dichtbij huis te houden. Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:28 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, waarom God z'n creatie fout is, de verklaring daar voor.
Vanuit hygiëne kan je het wel verklaren. Dit hele ritueel stamt af van volkeren uit droge warme zandbakken. Als je niet vaak kan wassen en toch een beetje regelmatig een BJ wil krijgen, tjaquote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de verklaring hiervoor is, vanuit deze religieuze nonsense.
Daar durfden ze niet aan. Zou precedent werking hebben, en dat vinden in dit land aanwezige religieuze stromingen niet leuk. De discussie op zich al vermijden ze, want vrouwen moet de mond gesnoerd worden, het liefst door hun (joodse) moeder.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, de zaak is niet voor de rechter gekomen, want het aspect van de genitale verminking was geen onderdeel van de aanklacht of van de straffen. Dit ging om het onrechtmatig meenemen van een kind zonder toestemming van een ouder.
Het is geen risicovolle operatie. Besnijdenis is een hele makkelijk en kleine ingreep.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dus jij vindt een medisch onnodig risicovolle operatie bij minderjarigen helemaal oke begrijp ik. Niet dat ik jouw mening op eenzelfde voetstuk (of überhaupt een voetstuk) wil plaatsen als die van artsen.
Hmm, nee hoor. Er is met genderdysforie simpelweg nooit een noodzaak om bij een fysiek gezond lichaam onderdelen weg te halen. Net zo min als dat dit er voor bijvoorbeeld (body integrity identity disorder) is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het sleutelwoord hierin is "zonder medische noodzaak".
Iets wat in geval van genderdysforie niet het geval is.
Leuk, een mening. Medici die er jarenlang voor gestudeerd hebben én jarenlang ervaring hebben zeggen wat anders.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen risicovolle operatie. Besnijdenis is een hele makkelijk en kleine ingreep.
[..]
Hmm, nee hoor. Er is met genderdysforie simpelweg nooit een noodzaak om bij een fysiek gezond lichaam onderdelen weg te halen. Net zo min als dat dit er voor bijvoorbeeld (body integrity identity disorder) is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |