abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215859631
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:43 schreef Slingervinger het volgende: nieuwe, deze keer kortlopende 18 mnd bij Collin van de mevrouw van de garageboxen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
linkje welkom
Het voordeel van hypotheekloze leningen is wel de snelheid van uitboeking. Maandag geïnvesteerd, vrijdag definitief en rentedragend.
pi_215859779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:59 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik ben bij CCF begonnen met crowdfunding en daardoor ook juist daar mijn beginnersfouten gemaakt. ;(
Mijn gemiddeld rendement bij CCF lijdt daar nog steeds onder.
Ik ben bij HCN begonnen (december 2016) en pas 2 jaar later bij Knab/Collin. Bij HCN waren er geen hypotheken, wel HA en verpanding inventaris, dus dus dat vond ik normaal toen ik begon bij Knab/Collin.
Bij HCN werkt dat goed, nu na 8 jaar heb ik daar een gemiddeld netto rendement van 7,13% en tot nu 1 default. Bij Knab/Collin ligt dat dus iets anders, mijn gemiddeld rendement is daar nu 4,72% en daar ben ik al heel tevreden over. Iedere maand stijgt dat weer een klein beetje, eind december vorig jaar was het nog 3,63%, dus op naar de 5% (en hoger) in 2025.
pi_215859878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:00 schreef Aster1X het volgende:
Voor de liefhebbers weer een APOC project bij GvE, project AZ, 8%, 24 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)=30853&code=LE30853i
APOC bijna vol voor wie nog een stukje mee wil pakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215859920
LIFARO Investments 2
¤ 140.000 | 8,5 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/lifaro-investments-2/

Herfinanciering CCF. Hebben bestaande investeerders al een link ontvangen?

Verhaal herfinanciering is zozo, maar zekerheden zijn in orde en voldoende aflossing en leuke rente
pi_215861325
NAKED espresso Dam B.V.
¤ 350.000 | 9,5 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/naked-espresso-dam-b-v/
2e hypotheek woonhuis van paps en mams
pi_215862757
Zojuist op teletekst gelezen, gezocht naar bron maar (nog) niet gevonden

Het kabinet stelt het invoeren van
een nieuw stelsel voor de belasting op
spaargeld en beleggingen,box 3,met een
jaar uit,naar 2028.Dit gebeurt nadat de
Raad van State de plannen met de grond
gelijk had gemaakt.

Staatssecretaris Van Oostenbruggen
schrijft de Tweede Kamer dat hij extra
tijd nodig heeft voor goede wetgeving.
Om de belastinginkomsten toch op peil
te houden worden beleggers in aandelen,
vastgoed en crypto's extra belast.Dat
moet 2,5 miljard euro opleveren.
pi_215862815
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:27 schreef Slingervinger het volgende:

Ik zag eerder op Telegraaf wel dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)ring-box-3-vertraagd

quote:
En Van Oostenbruggen gaat in de tussentijd ook geen alternatief stelsel optuigen om op een andere manier belasting in box 3 te kunnen innen en zo de schade voor de schatkist te beperken, omdat het veel werk voor slechts één jaar is. Maar de rekening van het uitstel zonder alternatief loopt wel op tot 2,5 miljard euro. Dat wordt vooralsnog gedekt door het veronderstelde rendement in box 3 op te schroeven en het belastingvrije vermogen te dalen. Maar in het voorjaar wordt definitief besloten hoe de rekening betaald moet worden.
pi_215862866
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik zag eerder op Telegraaf wel dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)ring-box-3-vertraagd
[..]

hoe hoger het forfaitaire rendement hoe meer belastingbetalers dat niet halen en dus hun werkelijk rendement gaan opgeven
pi_215862962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:27 schreef Slingervinger het volgende:

Het kabinet stelt het invoeren van
een nieuw stelsel voor de belasting op
spaargeld en beleggingen,box 3,met een
jaar uit,naar 2028.Dit gebeurt nadat de
Raad van State de plannen met de grond
gelijk had gemaakt.

Staatssecretaris Van Oostenbruggen
schrijft de Tweede Kamer dat hij extra
tijd nodig heeft voor goede wetgeving.
Om de belastinginkomsten toch op peil
te houden worden beleggers in aandelen,
vastgoed en crypto's extra belast.Dat
moet 2,5 miljard euro opleveren.
https://www.rijksoverheid(...)20onmogelijk%20maken

1,78% meer belasting over beleggingen vanaf 2026
pi_215862973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:47 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
hoe hoger het forfaitaire rendement hoe meer belastingbetalers dat niet halen en dus hun werkelijk rendement gaan opgeven
De laatste tijd gaat het bij mij best goed met mijn rendement en als dat zo door blijft gaan kom ik wel boven dat forfaitaire rendement uit.
Voor 2025 zat ik laatst eens op de achterkant van envelop uit te rekenen of en hoeveel belasting ik zou moeten betalen en ik kwam met met het uitgerekende bedrag nog net onder het bedrag de algemene heffingskorting van 2025 uit. Als mijn vermogen nog wat stijgt en het qua rendement zo goed blijft gaan, dan mag ik op een gegeven moment met deze fratsen nog belasting gaan betalen. Maar eens zien waar ze in het voorjaar mee gaan komen. En anders ga ik misschien tegen die tijd ook naar het einde van het jaar toe een investeringsstop inlassen.
pi_215863108
Heb bij CCF onlangs in onderstaande project meegedaan.. maar die is er opeens tussenuit gehaald zonder bericht?
Iemand die dat ook is opgevallen?

de pitch is nu ook een deadlink

alleen tussen de investeringskansen is het nog wel terug te vinden

https://www.collincrowdfund.nl/eagle-twentec-b-v/

[ Bericht 13% gewijzigd door Boyette op 14-12-2024 00:46:13 ]
pi_215863878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:36 schreef Boyette het volgende:
Heb bij CCF onlangs in onderstaande project meegedaan.. maar die is er opeens tussenuit gehaald zonder bericht?

Dank voor je bericht. Wat bedoel je met 'er tussen uit gehaald'?
Heb ook meegedaan. Project staat bij mij in de app wel onder 'investeringen' (nog niet uitgeboekt denk ik).
pi_215864183
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:58 schreef djtiesto8 het volgende:
2x CCF investeringslink - Jer*oen va*n d*en A*del Ho*lding
7,5 % rente | 12 maanden

Herfinanciering panden Deventer

79A
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
79B
SPOILER
Spijtig genoeg allebei een CCF Direct-lening. Daardoor is een lagere inleg mogelijk t.o.v. een Maatwerk-lening, maar ook tegen een lagere netto renteopbrengst.
inmiddels vol. Heeft iemand misschien linkje van https://www.collincrowdfund.nl/van-t-hoffstraat-35-35a-leiden/
pi_215864357
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 08:57 schreef Olifant123 het volgende:

[..]
Dank voor je bericht. Wat bedoel je met 'er tussen uit gehaald'?
Heb ook meegedaan. Project staat bij mij in de app wel onder 'investeringen' (nog niet uitgeboekt denk ik).
In het investeringsoverzicht is in de betreffende regel alleen het geïnvesteerde bedrag nog zichtbaar

De naam van het project is weg
De rente is weg
Het leningsnummer is weg
De looptijd is weg
pi_215864408
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:19 schreef Boyette het volgende:

[..]
In het investeringsoverzicht is in de betreffende regel alleen het geïnvesteerde bedrag nog zichtbaar

De naam van het project is weg
De rente is weg
Het leningsnummer is weg
De looptijd is weg
En je hebt wel de bevestiging van je investering in je mail?
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:00:38 #66
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215864728
Het is bij mij voor het eerst sinds ik bij CRE zit (2017) dat ze verzuimen om de uitbetalingen te doen in de '2e volle week van de maand'. Andere maanden is er vaak nog wel eens sprake van wat nabetalingen, maar het gros van de projecten wordt stipt uitbetaald, al is het soms pas op vrijdagmiddag 17u.

Geen reden tot zorg, betalingen staan al wel allemaal aangegeven op hun website; sommige met betaaldatum de 13e, andere met de 16e.
Eerlijk gezegd verbaas ik mij er wel over dat dit nog zo goed blijft doorlopen. Immers, de meeste van mijn projecten liggen bij clubs die inmiddels in (voorlopig) faillissement zijn. Ik heb wat persoonlijke ervaringen met Duitse curatoren (Insolvenzanwalt) en daar werd ik bepaald niet vrolijk van. Die lui voelen zich koning, en alle vragen van betrokkenen werden stelselmatig niet beantwoord. CRE geeft aan in haar updates, dat betalingen van deze projecten komen uit rentedepots. Hoe ze het precies doen maakt mij niet uit, als ik mijn geld maar terugkrijg. En daarover heb ik tot op heden nooit klachten gehad bij dit platform.
pi_215864761
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:24 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
hier ook, in de investering lijst ziet het er wat gek uit.

Komt vast goed en zo niet dan komt het geld wel weer op de rekening.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215864809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:24 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ja
Het geld is ook niet terug geboekt en staat nu in een witregel In het investeringsoverzicht

Dus ik dacht misschien is er iets met deze investering gaande en wordt ie gecancelled of zo
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:41:37 #69
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215865084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:58 schreef djtiesto8 het volgende:
2x CCF investeringslink - Jer*oen va*n d*en A*del Ho*lding
7,5 % rente | 12 maanden

Herfinanciering panden Deventer

79A
SPOILER
79B
SPOILER
Spijtig genoeg allebei een CCF Direct-lening. Daardoor is een lagere inleg mogelijk t.o.v. een Maatwerk-lening, maar ook tegen een lagere netto renteopbrengst.
Ik vind eerlijk gezegd dat CCF hier toch bewust wat weinig informatie geeft aan nieuwe investeerders.
Deze beste man is immers al sinds 2021 bezig met dit project. Vooropgesteld; ik denk dat het een integere en hardwerkende man is. Maar hij lijkt de lat te hoog te hebben gelegd met zijn transformatieprojecten. Ik heb geen inzicht om te kunnen beoordelen of hem dit te verwijten valt, of dat de coronapandemie en energiecrisis de hoofdoorzaak zijn.
Collin noemt geen enkele reden waarom deze projecten steeds maar weer opnieuw verlengd moeten worden. Het is voor mij wel duidelijk; een enorm tekort aan liquide middelen. In de nazomer kwam ik op een wandelingetje toevallig langs zijn leuke woonboerderij. En daar stond een bord 'Te Koop' in de tuin. Inmiddels is dat gelukt. Zijn kantooradres is nu niet meer z'n woonadres , maar hij zit nu in een van z'n vorige transformatieprojecten. Die kleinschalige bedrijfsruimtes had hij ook allemaal willen verkopen, maar dat lukte niet. Daarom is er besloten tot verhuur.

Hopelijk voor deze ondernemer en alle investeerders, gaat dit uiteindelijk allemaal goedkomen.
pi_215865321
CCF
43529 Havel Souri heeft nog wat geld gevonden om af te lossen vandaag
pi_215865340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]
hier ook, in de investering lijst ziet het er wat gek uit.

Komt vast goed en zo niet dan komt het geld wel weer op de rekening.
Hier idem, maar in de app staat alles er wel gewoon bij.
pi_215865406
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:36 schreef Boyette het volgende:

dat was het project dat na de inschrijving gewijzigd is, en investeerders de kans is geboden de investering terug te trekken.
D.d. 09-12-2024: Beste investeerder,

In de pitch werd beschreven dat er in totaal drie leningen achtergesteld zouden worden voor een totaalbedrag van ¤ 7.000.000,-. De ondernemer heeft ons gewezen op de gewijzigde plannen; er zal voor in totaal ¤ 6.000.000,- worden ingebracht in achtergestelde leningen door de entiteiten. Krediet technisch is dit mogelijk, daar er rekening is gehouden met ¤ 1.344.600,- aan onvoorziene kosten. Concreet betekent dit dat er in totaal voor ¤ 6.000.000,- aan achtergestelde leningen zal worden verstrekt. Hierdoor zal de solvabiliteit na investering dalen naar circa 23%, wat overeenkomt met de solvabiliteitsscore Voldoende in plaats van Ruim voldoende. De overall Collin Credit score blijft Goed.
pi_215865466
voor de liefhebber is er nog wat ruimte in CCF
J.J.H. Intven en E.M. Strick
Ik verwacht dat ze met de extra heffing voor vastgoed die gisteren is aangekondigd ze dat werkkapitlaal niet gaan gebruiken en de lening snel wordt afgelost. Investering teruggetrokken.
pi_215867123
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:41 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat CCF hier toch bewust wat weinig informatie geeft aan nieuwe investeerders.
Deze beste man is immers al sinds 2021 bezig met dit project. Vooropgesteld; ik denk dat het een integere en hardwerkende man is. Maar hij lijkt de lat te hoog te hebben gelegd met zijn transformatieprojecten. Ik heb geen inzicht om te kunnen beoordelen of hem dit te verwijten valt, of dat de coronapandemie en energiecrisis de hoofdoorzaak zijn.
Collin noemt geen enkele reden waarom deze projecten steeds maar weer opnieuw verlengd moeten worden. Het is voor mij wel duidelijk; een enorm tekort aan liquide middelen. In de nazomer kwam ik op een wandelingetje toevallig langs zijn leuke woonboerderij. En daar stond een bord 'Te Koop' in de tuin. Inmiddels is dat gelukt. Zijn kantooradres is nu niet meer z'n woonadres , maar hij zit nu in een van z'n vorige transformatieprojecten. Die kleinschalige bedrijfsruimtes had hij ook allemaal willen verkopen, maar dat lukte niet. Daarom is er besloten tot verhuur.

Hopelijk voor deze ondernemer en alle investeerders, gaat dit uiteindelijk allemaal goedkomen.
Hij is er zelfs al langer mee bezig. Een eerste ptich is al uit 2018 https://www.collincrowdfu(...)ject-zandhuis-zwart/
In 2022 leende hij geld voor deze 2 woningen omdat de oorspronkelijke koper en opdrachtgever van de woningen bereid was deze terug te verkopen en deze worden nu al voor de 2e keer geherfinacierd.
pi_215867245
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:02 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)20onmogelijk%20maken

1,78% meer belasting over beleggingen vanaf 2026
Niet helemaal. 1,78 procent-punt hoger forfait, dus 0,64 procent-punt meer belasting (bij box 3 tarief van 36%).

Vreemde maatregel. Het forfait zou een verondersteld gemiddeld rendement voor moeten stellen van een bepaalde vermogenscategorie. Als je nu dat forfait zomaar verhoogt om simpelweg een budgettair gat te vullen, dan slaat dat eigenlijk de hele basis onder het forfait weg. Lijkt me voer voor weer nieuwe rechtszaken.
Als het doel is om een budgettair gat te vullen, dan zou het veel logischer zijn om gewoon het heffingstarief (nu en volgend jaar 36%) te verhogen voor alle vermogenscategorieen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')