quote:Op maandag 9 december 2024 12:43 schreef Slingervinger het volgende: nieuwe, deze keer kortlopende 18 mnd bij Collin van de mevrouw van de garageboxen
Het voordeel van hypotheekloze leningen is wel de snelheid van uitboeking. Maandag geïnvesteerd, vrijdag definitief en rentedragend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. linkje welkom
Ik ben bij HCN begonnen (december 2016) en pas 2 jaar later bij Knab/Collin. Bij HCN waren er geen hypotheken, wel HA en verpanding inventaris, dus dus dat vond ik normaal toen ik begon bij Knab/Collin.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:59 schreef TisIk het volgende:
[..]
Ik ben bij CCF begonnen met crowdfunding en daardoor ook juist daar mijn beginnersfouten gemaakt.![]()
Mijn gemiddeld rendement bij CCF lijdt daar nog steeds onder.
APOC bijna vol voor wie nog een stukje mee wil pakken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:00 schreef Aster1X het volgende:
Voor de liefhebbers weer een APOC project bij GvE, project AZ, 8%, 24 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)=30853&code=LE30853i
Ik zag eerder op Telegraaf wel dit:quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:27 schreef Slingervinger het volgende:
Zojuist op teletekst gelezen, gezocht naar bron maar (nog) niet gevonden
quote:En Van Oostenbruggen gaat in de tussentijd ook geen alternatief stelsel optuigen om op een andere manier belasting in box 3 te kunnen innen en zo de schade voor de schatkist te beperken, omdat het veel werk voor slechts één jaar is. Maar de rekening van het uitstel zonder alternatief loopt wel op tot 2,5 miljard euro. Dat wordt vooralsnog gedekt door het veronderstelde rendement in box 3 op te schroeven en het belastingvrije vermogen te dalen. Maar in het voorjaar wordt definitief besloten hoe de rekening betaald moet worden.
hoe hoger het forfaitaire rendement hoe meer belastingbetalers dat niet halen en dus hun werkelijk rendement gaan opgevenquote:Op vrijdag 13 december 2024 23:40 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zag eerder op Telegraaf wel dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)ring-box-3-vertraagd
[..]
https://www.rijksoverheid(...)20onmogelijk%20makenquote:Op vrijdag 13 december 2024 23:27 schreef Slingervinger het volgende:
Zojuist op teletekst gelezen, gezocht naar bron maar (nog) niet gevonden
Het kabinet stelt het invoeren van
een nieuw stelsel voor de belasting op
spaargeld en beleggingen,box 3,met een
jaar uit,naar 2028.Dit gebeurt nadat de
Raad van State de plannen met de grond
gelijk had gemaakt.
Staatssecretaris Van Oostenbruggen
schrijft de Tweede Kamer dat hij extra
tijd nodig heeft voor goede wetgeving.
Om de belastinginkomsten toch op peil
te houden worden beleggers in aandelen,
vastgoed en crypto's extra belast.Dat
moet 2,5 miljard euro opleveren.
De laatste tijd gaat het bij mij best goed met mijn rendement en als dat zo door blijft gaan kom ik wel boven dat forfaitaire rendement uit.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:47 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
hoe hoger het forfaitaire rendement hoe meer belastingbetalers dat niet halen en dus hun werkelijk rendement gaan opgeven
Dank voor je bericht. Wat bedoel je met 'er tussen uit gehaald'?quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:36 schreef Boyette het volgende:
Heb bij CCF onlangs in onderstaande project meegedaan.. maar die is er opeens tussenuit gehaald zonder bericht?
Iemand die dat ook is opgevallen?
de pitch is nu ook een deadlink
alleen tussen de investeringskansen is het nog wel terug te vinden
https://www.collincrowdfund.nl/eagle-twentec-b-v/
quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:58 schreef djtiesto8 het volgende:
2x CCF investeringslink - Jer*oen va*n d*en A*del Ho*lding
7,5 % rente | 12 maanden
Herfinanciering panden Deventer
79ASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.79Binmiddels vol. Heeft iemand misschien linkje van https://www.collincrowdfund.nl/van-t-hoffstraat-35-35a-leiden/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spijtig genoeg allebei een CCF Direct-lening. Daardoor is een lagere inleg mogelijk t.o.v. een Maatwerk-lening, maar ook tegen een lagere netto renteopbrengst.
In het investeringsoverzicht is in de betreffende regel alleen het geïnvesteerde bedrag nog zichtbaarquote:Op zaterdag 14 december 2024 08:57 schreef Olifant123 het volgende:
[..]
Dank voor je bericht. Wat bedoel je met 'er tussen uit gehaald'?
Heb ook meegedaan. Project staat bij mij in de app wel onder 'investeringen' (nog niet uitgeboekt denk ik).
En je hebt wel de bevestiging van je investering in je mail?quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:19 schreef Boyette het volgende:
[..]
In het investeringsoverzicht is in de betreffende regel alleen het geïnvesteerde bedrag nog zichtbaar
De naam van het project is weg
De rente is weg
Het leningsnummer is weg
De looptijd is weg
hier ook, in de investering lijst ziet het er wat gek uit.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:24 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En je hebt wel de bevestiging van je investering in je mail?
Jaquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:24 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En je hebt wel de bevestiging van je investering in je mail?
quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:58 schreef djtiesto8 het volgende:
2x CCF investeringslink - Jer*oen va*n d*en A*del Ho*lding
7,5 % rente | 12 maanden
Herfinanciering panden Deventer
79ASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.79BIk vind eerlijk gezegd dat CCF hier toch bewust wat weinig informatie geeft aan nieuwe investeerders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spijtig genoeg allebei een CCF Direct-lening. Daardoor is een lagere inleg mogelijk t.o.v. een Maatwerk-lening, maar ook tegen een lagere netto renteopbrengst.
Deze beste man is immers al sinds 2021 bezig met dit project. Vooropgesteld; ik denk dat het een integere en hardwerkende man is. Maar hij lijkt de lat te hoog te hebben gelegd met zijn transformatieprojecten. Ik heb geen inzicht om te kunnen beoordelen of hem dit te verwijten valt, of dat de coronapandemie en energiecrisis de hoofdoorzaak zijn.
Collin noemt geen enkele reden waarom deze projecten steeds maar weer opnieuw verlengd moeten worden. Het is voor mij wel duidelijk; een enorm tekort aan liquide middelen. In de nazomer kwam ik op een wandelingetje toevallig langs zijn leuke woonboerderij. En daar stond een bord 'Te Koop' in de tuin. Inmiddels is dat gelukt. Zijn kantooradres is nu niet meer z'n woonadres , maar hij zit nu in een van z'n vorige transformatieprojecten. Die kleinschalige bedrijfsruimtes had hij ook allemaal willen verkopen, maar dat lukte niet. Daarom is er besloten tot verhuur.
Hopelijk voor deze ondernemer en alle investeerders, gaat dit uiteindelijk allemaal goedkomen.
Hier idem, maar in de app staat alles er wel gewoon bij.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:04 schreef CaLeX het volgende:
[..]
hier ook, in de investering lijst ziet het er wat gek uit.
Komt vast goed en zo niet dan komt het geld wel weer op de rekening.
dat was het project dat na de inschrijving gewijzigd is, en investeerders de kans is geboden de investering terug te trekken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:36 schreef Boyette het volgende:
Heb bij CCF onlangs in onderstaande project meegedaan.. maar die is er opeens tussenuit gehaald zonder bericht?
Iemand die dat ook is opgevallen?
de pitch is nu ook een deadlink
alleen tussen de investeringskansen is het nog wel terug te vinden
https://www.collincrowdfund.nl/eagle-twentec-b-v/
Hij is er zelfs al langer mee bezig. Een eerste ptich is al uit 2018 https://www.collincrowdfu(...)ject-zandhuis-zwart/quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:41 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat CCF hier toch bewust wat weinig informatie geeft aan nieuwe investeerders.
Deze beste man is immers al sinds 2021 bezig met dit project. Vooropgesteld; ik denk dat het een integere en hardwerkende man is. Maar hij lijkt de lat te hoog te hebben gelegd met zijn transformatieprojecten. Ik heb geen inzicht om te kunnen beoordelen of hem dit te verwijten valt, of dat de coronapandemie en energiecrisis de hoofdoorzaak zijn.
Collin noemt geen enkele reden waarom deze projecten steeds maar weer opnieuw verlengd moeten worden. Het is voor mij wel duidelijk; een enorm tekort aan liquide middelen. In de nazomer kwam ik op een wandelingetje toevallig langs zijn leuke woonboerderij. En daar stond een bord 'Te Koop' in de tuin. Inmiddels is dat gelukt. Zijn kantooradres is nu niet meer z'n woonadres , maar hij zit nu in een van z'n vorige transformatieprojecten. Die kleinschalige bedrijfsruimtes had hij ook allemaal willen verkopen, maar dat lukte niet. Daarom is er besloten tot verhuur.
Hopelijk voor deze ondernemer en alle investeerders, gaat dit uiteindelijk allemaal goedkomen.
Niet helemaal. 1,78 procent-punt hoger forfait, dus 0,64 procent-punt meer belasting (bij box 3 tarief van 36%).quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:02 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)20onmogelijk%20maken
1,78% meer belasting over beleggingen vanaf 2026
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |