abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215986571
Is bij andere de vervroegde aflossing van M#dulov* eerst in de RC geboekt en daarna weer teruggeboekt? Foutje?
  dinsdag 24 december 2024 @ 16:33:21 #277
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215986677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:22 schreef Erinco71 het volgende:
Is bij andere de vervroegde aflossing van M#dulov* eerst in de RC geboekt en daarna weer teruggeboekt? Foutje?
Klopt idd.,Tijd voor vakantie, lijkt mij. Met haastige spoed nog van alles gauw willen regelen, dat leidt doorgaans tot onzorgvuldigheid.
  dinsdag 24 december 2024 @ 16:37:01 #278
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215986705
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 15:32 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Bij mij is vooral het investeringsgeld op of al gereserveerd voor HCN projecten waar nog een betaalverzoek voor moet komen. Ik probeer me ervan te weerhouden nieuwe pitches te lezen omdat ik er toch niets mee kan nu.
Ik had idd betaal verzoek voor GoBeef al lang verwacht.
pi_215986741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:33 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Klopt idd.,Tijd voor vakantie, lijkt mij. Met haastige spoed nog van alles gauw willen regelen, dat leidt doorgaans tot onzorgvuldigheid.
Er staan 2 specificaties (versie 2 en 3) met de datum van vandaag bij het betaalschema. Zo te zien hadden ze een foutje gemaakt in de renteberekening.
pi_215986754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:37 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik had idd betaal verzoek voor GoBeef al lang verwacht.
Klooster Nieuwkerk Goirle ging 3 dagen eerder live (op de 6e), dan zou daar wellicht ook eerder een betaalverzoek komen. Van allebei heb ik ze nog niet. Gemiddeld duurt het volgens mij zo'n 3 weken, daar zitten wel al bijna aan. Of misschien wacht HCN wel tot het nieuwe jaar, ik weet dat vorig jaar niet iedereen erg happy was dat er van een project nog net in de laatste week van december een betaalverzoek kwam.
pi_215987107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:43 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Klooster Nieuwkerk Goirle ging 3 dagen eerder live (op de 6e), dan zou daar wellicht ook eerder een betaalverzoek komen. Van allebei heb ik ze nog niet. Gemiddeld duurt het volgens mij zo'n 3 weken, daar zitten wel al bijna aan. Of misschien wacht HCN wel tot het nieuwe jaar, ik weet dat vorig jaar niet iedereen erg happy was dat er van een project nog net in de laatste week van december een betaalverzoek kwam.
Volgens mij duren projecten met een hypotheek gemiddeld genomen langer dan zonder met opvragen gelden.

Dus go beef had ik zowieso voor volgend jaar pas verwacht(of einde jaar met 7 dagen betaaltermijn)
pi_215987443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 16:22 schreef Erinco71 het volgende:
collin:
quote:
Onlangs hebben wij u geïnformeerd over de gedeeltelijke vervroegde aflossing van MODULOVO future homes B.V. met leningnummer 00048668.
In dit bericht hebben wij vermeld dat wij de gedeeltelijke vervroegde aflossing, vermeerderd met 6 maanden vergoedingsrente hebben bijgeschreven op uw rekening courant. Dit terwijl het volgende in de pitch staat vermeld:
'Geldnemer dient per opgeleverde woning ¤ 100.000,- af te lossen. Over de gedeeltelijk vervroegde aflossing dient Geldnemer te allen tijde in totaliteit (inclusief reeds betaalde rentetermijnen) zes maanden rentevergoeding te voldoen.
Zojuist hebben de betaling teruggetrokken en vervolgens de gedeeltelijke aflossing, vermeerderd met de rente van 24-12-2024 tot 16-02-2025 over deze gedeeltelijke aflossing bijgeschreven op uw rekening courant.
Te laat Collin, heb het geld meteen opgenomen. Nu sta ik negatief in de wallet. :)
pi_215987590
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:01 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Volgens mij duren projecten met een hypotheek gemiddeld genomen langer dan zonder met opvragen gelden.

Dus go beef had ik zowieso voor volgend jaar pas verwacht(of einde jaar met 7 dagen betaaltermijn)
Zoveel HCN projecten met hypotheek heb ik niet en kan zo herinneren of die langer duurden dan de andere projecten. En mijn genoemde 3 weken is een gemiddelde, ik heb ooit eens bij een geborgde lening al binnen een paar dagen een betaalverzoek ontvangen.

Verder maakt een weekje eerder of later niet echt uit, de gelden heb er voor gereserveerd en ga ik in de tussentijd niet investeren in een nieuw Collin project, waar je direct moet betalen. In het nieuwe jaar weer nieuwe kansen. Of het betaalverzoek nu komt in de laatste week van december of begin januari, de eerste uitbetaling zal toch pas in februari zijn.

En als ik zo kijk in mijn pivot, zal in februari mijn netto rentebdrag het hoogste zijn van alle jaren dat ik bezig ben met crowdfunding, zelfs hoger dan de maanden waarin ik één of meer vervroegde aflossingen had.
pi_215989078
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:23 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
collin:
[..]
Te laat Collin, heb het geld meteen opgenomen. Nu sta ik negatief in de wallet. :)
Snel naar Bermuda!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_215998900
derde tranche MCF-achtig project in Duitsland bij KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216021071
Nieuwe direct te investeren gve, restaurant met 2de hypotheek:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216021645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 09:14 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe direct te investeren gve, restaurant met 2de hypotheek:

SPOILER
Woning is in januari 2024 verkocht met vraagprijs 525k. Dit is een stuk lager dat de WOZ per 1-1-23 waar de ltv op gebaseerd is. Toch presenteert GvE de hogere waarde als marktwaarde. Wellicht niet geheel terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 27-12-2024 11:10:53 ]
pi_216022407
UM Beteiligungs GmbH
¤ 1.000.000 | 9,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/um-beteiligungs-gmbh/

Nu ook Duitse hypotheken bij CCF
pi_216022495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:
UM Beteiligungs GmbH

Zag het ook vanochtend
Wat is daar van te zeggen ?

Eigenaar is NL?
pi_216022587
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:14 schreef Boyette het volgende:

[..]
Zag het ook vanochtend

Eigenaar is NL?
ik heb slechte ervaringen met het uitwinnen van hypothecaire zekerheden in Duitsland (MCF, Estate Guru)
pi_216022778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:14 schreef Boyette het volgende:

[..]
Zag het ook vanochtend

Eigenaar is NL?
Eigenaar is denk Duits. Lijkt me geen Nederlandse naam.

Uitwinning hypotheken gaat heel anders in Duitsland.
pi_216022838
Linkje Duitse hypotheek, livegang 30/12

SPOILER
Voor box 3 zitten we nu te strak op 1/1, ik zet op 2/1 mijn PC weer aan :-)
pi_216022886
2e hypotheek schip bij GvE
Direct met een linkje
https://e.geldvoorelkaar.(...)3B4_C8yMxkrI8NvmdNWk
pi_216023137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:21 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik heb slechte ervaringen met het uitwinnen van hypothecaire zekerheden in Duitsland (MCF, Estate Guru)
Idem.
En ook via Ay Go Dutch (AgD).
pi_216023306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

En het is belangrijk of er daadwerkelijk een 1e Hypotheek wordt gevestigd of dat het als een Grundschuld (wat mij is verteld gunstiger kan zijn bij uitwinnen) word geregistreerd. Collin had hier wel wat meer info mogen geven want nu wordt de indruk gewekt dat het "gewoon een eerste hypoheek is zoals in Nederland", mijn ervaring is dat dit niet zomaar 1:1 vergelijkbaar is.
pi_216023752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:07 schreef tnhb het volgende:

[..]
En het is belangrijk of er daadwerkelijk een 1e Hypotheek wordt gevestigd of dat het als een Grundschuld (wat mij is verteld gunstiger kan zijn bij uitwinnen) word geregistreerd. Collin had hier wel wat meer info mogen geven want nu wordt de indruk gewekt dat het "gewoon een eerste hypoheek is zoals in Nederland", mijn ervaring is dat dit niet zomaar 1:1 vergelijkbaar is.
correct dat verzuimde MCF destijds ook. In Duitsland is het inderdaad gecompliceerder en uitwinnen duurt eindeloos vanwege de tijdrovende procedures en inefficient werkende instanties (wat in veel landen het geval is)
  vrijdag 27 december 2024 @ 12:32:15 #297
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_216023781
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:
UM Beteiligungs GmbH

Ik heb precies dezelfde slechte ervaringen als hierboven al door diverse FOK!-ers benoemd is. Het probleem zit niet (alleen maar) in de platformen, maar vooral in het Duitse rechtssysteem. Voor mij is dit voldoende reden om deze over te slaan.
Dit zou wél een mooie testcase voor Collin kunnen zijn. Maar voor ons wordt die pas waardevol als leningnemer in gebreke gaat blijven. Immers, pas dan kunnen we beoordelen of CCF wél in staat is om slagvaardig in Duitsland te acteren.
Maar om die reden te hopen dat een project in de problemen gaat komen, zo zit ik niet in de wedstrijd. Dus ik hoop gewoon op weer een succesvol project voor Collin, maar wel zonder mij.
pi_216023856
Gelukkig gaan de meeste projecten goed. Weer eentje van GvE die zonder gebreken de finish haalt
SPOILER
pi_216023864
En ook bij CCF - De lening van J*os van Gor*kom en Jo*elle van de L*aar is vandaag afgelost na de reguliere 60 maanden. En dat terwijl de slotsom zo'n +/- 90% van het oorspronkelijke leenbedrag betrof. Dat gaat de laatste tijd niet altijd even soepel bij CCF.

Net op tijd voor de box 3-peildatum. :) Hulde aan de ondernemers en CCF. *O*

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 27-12-2024 12:45:54 ]
pi_216024124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

hun website https://www.added-value.net/de/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')