abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215900648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat er een massagraf is gevonden, laat toch niet per definitie zien dat er sprake is van 'kwaadaardigheid'?
Dat lichamen in een massagraf gedumpt worden, en niet aan de familieleden gegeven worden, is natuurlijk ook al een teken aan de wand.
pi_215900672
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 23:59 schreef Szura het volgende:

[..]
Italië zou hier preventief wat bommen op moeten flikkeren
Yet according to reporting by The Economist, the two sides have now entered negotiations. An hts source familiar with the talks says it is being pragmatic about Syria’s future relations with Russia. hts has conceded that it will probably allow Russia to keep some or all of its bases. And it is likely to respect Russia’s lease at Tartus port, about 80km south of Khmeimim. That would mean Russia has retained access to its only deepwater naval facility on the Mediterranean. hts also recognises it is unlikely to see Mr Assad extradited (no official request has been made). “There are no red lines: this is based on interests, not ideology,” says the source.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215900851
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215901687
quote:
Syria: Mass Grave in Damascus Should be Protected, Investigated
Human Remains, Other Evidence Suggest Area Is Huge Crime Scene

(Beirut) – The state of a mass grave in Damascus and statements by people living in the surrounding area suggest that the area is a mass crime scene and may have been the site of other summary executions, Human Rights Watch said today.

Human Rights Watch visited the site in the southern Damascus neighborhood of Tadamon on December 11 and 12, 2024, finding scores of human remains both at the location of an April 2013 massacre and strewn throughout the surrounding neighborhood. Transitional Syrian authorities should take steps to urgently secure and preserve physical evidence across the country of grave international crimes by members of the former government.
quote:
Incelfrikandel
pi_215902420
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215902672
Assad was een useful dictator voor Israel. Zou wat wezen als Syrië zou ontwikkelen tot een vrij en autonoom land. Daarom zijn ze er vroeg om het zo veel mogelijk te destabiliseren.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215902753
Wapens va. Assad opblazen is destabilisatie?

En Koerden verjagen niet zeker?
pi_215904192
Interessant if true. De PKK heeft traditioneel goede banden gehad met het assadistische regime. Verklaart ook waarom ypg zo succesvol is geweest sinds 2011. Door de jaren 80 tot 1998 was Syrië een vrije haven voor de PKK. De leider Öcalan werd uiteindelijk in 1998 gedwongen om het land te verlaten. Hij werd uiteindelijk opgepakt in Kenia, nadat hij tevergeefs had geprobeerd om ergens asiel te krijgen. Zelfs Nederland stond hij een tijdje met zijn vliegtuig. Kan me de idiote taferelen van toen herinneren. Boze PKK aanhang dat ging rellen hier in den haag _O-

Blast from the past uit 1999 https://www.rd.nl/oud/990218home.html?pg=bin%2F990218bin16.html

Die confrontatie met de Israelis was ik alweer vergeten. Er gingen geruchten dat de Israëlische inlichtingen de Turken hadden geholpen Öcalan te vangen. Waardoor ze dus een een Israëlische consulaat gingen bestormen.

"Bovendien is de boosheid aangewakkerd nadat drie Koerdische relschoppers gisteren zijn doodgeschoten bij een poging het Israëlische consulaat in Berlijn te bezetten."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215906040
Goed stuk over hoe Idlib al jaren door hts gerund wordt. https://www.volkskrant.nl(...)geeft-hoop~b0ef89a5/

In Idlib is het nieuwe Syrië er al, en dat geeft hoop

In het noordwesten van Syrië leven mensen al jaren onder het gezag van de HTS, dat nu het hele land gaat leiden. Dat lijkt ordelijk en in relatieve vrijheid te verlopen, ziet correspondent Rob Vreeken ter plekke.
-Rabia Al-Basri
pi_215907468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:41 schreef egayalS het volgende:
Goed stuk over hoe Idlib al jaren door hts gerund wordt. https://www.volkskrant.nl(...)geeft-hoop~b0ef89a5/

In Idlib is het nieuwe Syrië er al, en dat geeft hoop

In het noordwesten van Syrië leven mensen al jaren onder het gezag van de HTS, dat nu het hele land gaat leiden. Dat lijkt ordelijk en in relatieve vrijheid te verlopen, ziet correspondent Rob Vreeken ter plekke.
Dat deel is niet zo multicultureel als de rest.
pi_215907519
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215907986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:05 schreef egayalS het volgende:
“There are no red lines: this is based on interests, not ideology,”
Als HTS dat blijft doen is dat slecht nieuws voor de Palestijnen. Het belang van HTS, met name Syrië opbouwen en loskomen van Iran, is heel anders dan het belang van de Palestijnen. De andere optie lijkt me terugvallen op het traditionele "hoi burgers, we gaan jullie als stront behandelen want zionistische entiteit". Maar dat schiet ook niet op. Dat kan alleen met steun van Rusland en Iran.
pi_215907989
Jarenlang waren er in dit topic mensen die Assad toejuichten, immers Assad is seculier en de regio is toch allemaal achterlijk, terwijl het al lang en breed bekend was, dat hij op industriële schaal Syriërs aan het uitmoorden was oa door de Cesar fotos. Nu de massagraven worden onderzocht worden er vergelijkingen gemaakt over Nazi Duitslands vernietiging van mensen op industriële schaal.

Ondertussen zitten diezelfde mensen nu Israëls moordpartijen op industriële schaal toe te juichen. Terwijl we al meer dan een jaar weten precies wat daar gaande is.

The human condition...

twitter

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tsja, het is de mentaliteit van het Midden-Oosten die hiervoor zorgt. Zoek maar eens naar de toestanden in gevangenissen van Egypte tot meer naastgelegen landen. Allemaal hetzelfde verhaal. Dat probleem ga je niet oplossen door Bashar omver te werpen of hem te berechten, daarmee wordt de zieke mentaliteit van de Arabieren in het algemeen onderbelicht.
quote:
10s.gif

Op dinsdag 23 juli 2019 22:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
Tja kan bashar net zo goed blijven zitten. Het gaat toch nooit veranderen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo heb ik het altijd gezien ja. Het Midden-Oosten is een regio om bij te fronsen, op zijn zachtst gezegd.
-Rabia Al-Basri
pi_215908002
Cambodja zegt hallo.
pi_215908003
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De opgegraven menselijke resten vertonen sporen van zware marteling
IS strijders verdienen niet beter. Om maar een voorbeeld te noemen.
pi_215908016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat lichamen in een massagraf gedumpt worden, en niet aan de familieleden gegeven worden, is natuurlijk ook al een teken aan de wand.
Waarom?
pi_215908203
Het zou een eis aan Putin moeten zijn om deze man uit te leveren. Hij een al zijn handlangers moeten terecht staan voor wat ze daar gedaan hebben.
pi_215908225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
IS strijders verdienen niet beter. Om maar een voorbeeld te noemen.
Het zijn slachtoffers van het regime Assad, wie daar allemaal liggen zullen ze gaan onderzoeken.
Wonderlijk dat je je zo sceptisch opstelt in deze, heb je aandelen in Assad ofzo
pi_215908352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het zijn slachtoffers van het regime Assad, wie daar allemaal liggen zullen ze gaan onderzoeken.
Wonderlijk dat je je zo sceptisch opstelt in deze, heb je aandelen in Assad ofzo
Je hoeft voor niemand een uitzondering te maken. IS of welke partij dan ook. Allemaal moeten ze zich houden aan internationale wetgeving. Doen ze dat niet dan moet je ze vervolgen.
pi_215908404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hoeft voor niemand een uitzondering te maken. IS of welke partij dan ook. Allemaal moeten ze zich houden aan internationale wetgeving. Doen ze dat niet dan moet je ze vervolgen.
Hmm, hele opmerkelijke post dit. Hier horen we je immers nooit over als het over Hamas gaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215909406
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215909516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Nee. Ik ga gewoon niet af op emotie.

Massagraf is iets wat direct binnenkomt. Ook bij mij. Maar dan is het de kunst om daarna wat afstand te nemen en er rationeel naar te kijken. Het feit dat er een massagraf is gevonden zegt weinig tot niets.

Wie liggen er, hoe zijn ze omgebracht. Dat zijn relevante zaken.
pi_215909576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:42 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Europese delegaties zijn aanwezig in Damascus, Frankrijk overweegt de ambassade te heropenen:

Hoeveel van exemplaren van Toyata Pollux zullen daar nog rondrijden. Steun aan gematigde rebellen, weet je nog?

https://nos.nl/artikel/25(...)che-interim-regering
pi_215910816
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, hele opmerkelijke post dit. Hier horen we je immers nooit over als het over Hamas gaat.
Dat wil jij niet horen.
pi_215910831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Mogen Syriërs zelf ook een mening over IS hebben, en die openlijk uitspreken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')