Juist. Deze kast bestaat uit gespoten mdf. Volgens mijn vrouw nog niet nat afgenomen, maar al zou dit gebeuren zou dit nog steeds moeten kunnen dunkt me.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:53 schreef halfway het volgende:
Site bekeken, forse prijzen en daar mag je wel wat van verwachten.
Mdf zet uit als het nat wordt of een flinke klap krijgt. Verder niet. Ik heb een badkamerkast van gecoate Mdf en die is na 16 jaar nog steeds goed.
Wil dit wel even uitstellen.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:29 schreef Jahr00n het volgende:
Overal op het internet negatieve recensies achterlaten. Dan willen ze daarna vaak wel meewerken.
Ja, ook dat. Ik ben van plan om nog een keer heel duidelijk op een rijtje te zetten wat mijn rechten zijn en waarom ik niet akkoord ga met deze gang van zaken. Kom er wel achter dat ik daarna niet echt weet wie aan te klampen. Rechtsbijstandverzekering staat natuurlijk weer net niet aangevinkt.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:41 schreef KvanG het volgende:
Binnen 1 jaar na aankoop ligt de bewijsplicht bij hun. Misschien een schopje naar WGR om daar de relevante informatie te vragen?
Dit.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:41 schreef KvanG het volgende:
Binnen 1 jaar na aankoop ligt de bewijsplicht bij hun. Misschien een schopje naar WGR om daar de relevante informatie te vragen?
Ze draaien de zaak om: als zij vinden dat het géén productiefout is, dan moeten zij een expert laten komen die zij dan moeten betalen. De bewijslast ligt immers bij hun, niet bij jou.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
maar als ik vind dat het een productie fout is dan laten zij een expert komen die wij dan voor moeten schieten.
Geldt die bewijslast niet alleen bij een schuld vraag?quote:Op woensdag 11 december 2024 23:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Ze draaien de zaak om: als zij vinden dat het géén productiefout is, dan moeten zij een expert laten komen die zij dan moeten betalen. De bewijslast ligt immers bij hun, niet bij jou.
Claim kosteloos herstel of vervanging op grond van non-conformiteit. En stel ze in gebreke en geef ze een redelijke termijn.
En idd schopje WGR @:mods
Die bewijslast geldt bij non-conformiteit (consumentenrecht), zie:quote:Op donderdag 12 december 2024 10:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geldt die bewijslast niet alleen bij een schuld vraag?
Zij stellen dat de schade logisch is bij normaal gebruik van de kast. Nu ben ik het hier überhaupt al niet mee eens, maar al zou deze vorm van schade normaal zijn, zouden ze mij er wel op moeten hebben wijzen.
Kun je niet even een foto plaatsen, bij het zien van een foto lijkt het mij gelijk duidelijk?quote:Op woensdag 11 december 2024 19:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Eerder dit jaar hebben wij een kast geleverd gekregen van 1 2 3 kast.NL (fysiek ik de winkel gekocht).
Nu zijn we een paar maanden verder en nu is er een verdikking in het mdf ontstaan. Natuurlijk midden op een deurtje op een hoek. De hoek is gebarsten, maar dit lijkt niet op een mechanische beschadiging. Ook kunnen wij niet heugen dat we hem beschadigd hebben.
Standaard garantie gevalletje zou je zeggen, maar 123kast.NL ziet dat anders. Ze gooien het erop dat een kastdeur werken kan en mag, maar als ik vind dat het een productie fout is dan laten zij een expert komen die wij dan voor moeten schieten. Blijkbaar mag mdf uitzetten bij normaal gebruik in een huiskamer.
Nou vertrouw ik dit maar half, maar los daarvan hadden ze me ook moeten waarschuwen dat het mdf van een kast, bij normaal gebruik, uit kan beginnen te zetten. Dit is natuurlijk niet gebeurd, dus heb ik het idee dat ik in mijn recht sta wat garantie krijgen betreft.
Ziet 1 van jullie nog haken en ogen ?
Verdikking, gebarsten, ook zonder foto klinkt dat als non-conform, zeker voor een deur van een paar maand oud.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:31 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Kun je niet even een foto plaatsen, bij het zien van een foto lijkt het mij gelijk duidelijk?
En k bedoel dan meer dat het voor de meesten hier duidelijk zou kunnen zijn of dit toelaatbaar is of duidelijk iets van garantie/prutswerk, voor die prijs mag je wel een product verwachten waar je jaren mee vooruit zou moeten kunnen...
(alleen, is het nou 'midden op' het deurtje of 'op een hoek'?)quote:Op woensdag 11 december 2024 19:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
nu is er een verdikking in het mdf ontstaan. Natuurlijk midden op een deurtje op een hoek. De hoek is gebarsten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |