abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215839752
Eerder dit jaar hebben wij een kast geleverd gekregen van 1 2 3 kast.NL (fysiek ik de winkel gekocht).

Nu zijn we een paar maanden verder en nu is er een verdikking in het mdf ontstaan. Natuurlijk midden op een deurtje op een hoek. De hoek is gebarsten, maar dit lijkt niet op een mechanische beschadiging. Ook kunnen wij niet heugen dat we hem beschadigd hebben.

Standaard garantie gevalletje zou je zeggen, maar 123kast.NL ziet dat anders. Ze gooien het erop dat een kastdeur werken kan en mag, maar als ik vind dat het een productie fout is dan laten zij een expert komen die wij dan voor moeten schieten. Blijkbaar mag mdf uitzetten bij normaal gebruik in een huiskamer.

Nou vertrouw ik dit maar half, maar los daarvan hadden ze me ook moeten waarschuwen dat het mdf van een kast, bij normaal gebruik, uit kan beginnen te zetten. Dit is natuurlijk niet gebeurd, dus heb ik het idee dat ik in mijn recht sta wat garantie krijgen betreft.

Ziet 1 van jullie nog haken en ogen ?
pi_215839882
Site bekeken, forse prijzen en daar mag je wel wat van verwachten.

Mdf zet uit als het nat wordt of een flinke klap krijgt. Verder niet. Ik heb een badkamerkast van gecoate Mdf en die is na 16 jaar nog steeds goed.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215839989
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 19:53 schreef halfway het volgende:
Site bekeken, forse prijzen en daar mag je wel wat van verwachten.

Mdf zet uit als het nat wordt of een flinke klap krijgt. Verder niet. Ik heb een badkamerkast van gecoate Mdf en die is na 16 jaar nog steeds goed.
Juist. Deze kast bestaat uit gespoten mdf. Volgens mijn vrouw nog niet nat afgenomen, maar al zou dit gebeuren zou dit nog steeds moeten kunnen dunkt me.

Duizend of 3 waren we wel kwijt ja.
pi_215840392
Overal op het internet negatieve recensies achterlaten. Dan willen ze daarna vaak wel meewerken.
pi_215840620
Binnen 1 jaar na aankoop ligt de bewijsplicht bij hun. Misschien een schopje naar WGR om daar de relevante informatie te vragen?
pi_215840741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:29 schreef Jahr00n het volgende:
Overal op het internet negatieve recensies achterlaten. Dan willen ze daarna vaak wel meewerken.
Wil dit wel even uitstellen. :P
pi_215840883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:41 schreef KvanG het volgende:
Binnen 1 jaar na aankoop ligt de bewijsplicht bij hun. Misschien een schopje naar WGR om daar de relevante informatie te vragen?
Ja, ook dat. Ik ben van plan om nog een keer heel duidelijk op een rijtje te zetten wat mijn rechten zijn en waarom ik niet akkoord ga met deze gang van zaken. Kom er wel achter dat ik daarna niet echt weet wie aan te klampen. Rechtsbijstandverzekering staat natuurlijk weer net niet aangevinkt.
pi_215843225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:41 schreef KvanG het volgende:
Dit.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 19:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
maar als ik vind dat het een productie fout is dan laten zij een expert komen die wij dan voor moeten schieten.
Ze draaien de zaak om: als zij vinden dat het géén productiefout is, dan moeten zij een expert laten komen die zij dan moeten betalen. De bewijslast ligt immers bij hun, niet bij jou.

Claim kosteloos herstel of vervanging op grond van non-conformiteit. En stel ze in gebreke en geef ze een redelijke termijn.

En idd schopje WGR @mods
pi_215844866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 23:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Dit.
[..]
Ze draaien de zaak om: als zij vinden dat het géén productiefout is, dan moeten zij een expert laten komen die zij dan moeten betalen. De bewijslast ligt immers bij hun, niet bij jou.

Claim kosteloos herstel of vervanging op grond van non-conformiteit. En stel ze in gebreke en geef ze een redelijke termijn.

En idd schopje WGR @:mods
Geldt die bewijslast niet alleen bij een schuld vraag?
Zij stellen dat de schade logisch is bij normaal gebruik van de kast. Nu ben ik het hier überhaupt al niet mee eens, maar al zou deze vorm van schade normaal zijn, zouden ze mij er wel op moeten hebben wijzen.
pi_215844960
Gecoat MDF kan niet uitzetten al gooi je er een emmer water overheen (bij wijze van spreken). Voor een kast van ¤500 mag je nog enigszins verwachten dat de afwerking wat tegenvalt waardoor de kast enigszins uit zou kunnen zetten rondom de hoeken waar de kans het grootst is. Maar zonder dat jij er met een vochtig doekje overheen bent geweest kan dat bijna niet.

Een verdikking in MDF wijst eigenlijk al snel naar een probleempje met vocht omdat MDF door zijn structuur eigenlijk helemaal niet kan werken.
pi_215847798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 10:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geldt die bewijslast niet alleen bij een schuld vraag?
Zij stellen dat de schade logisch is bij normaal gebruik van de kast. Nu ben ik het hier überhaupt al niet mee eens, maar al zou deze vorm van schade normaal zijn, zouden ze mij er wel op moeten hebben wijzen.
Die bewijslast geldt bij non-conformiteit (consumentenrecht), zie:

https://www.consuwijzer.n(...)et-kapot-heb-gemaakt
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 18:59:26 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_215852105
quote:
Eerder dit jaar hebben wij een kast geleverd gekregen van 1 2 3 kast.NL (fysiek ik de winkel gekocht).

Nu zijn we een paar maanden verder en nu is er een verdikking in het mdf ontstaan. Natuurlijk midden op een deurtje op een hoek. De hoek is gebarsten, maar dit lijkt niet op een mechanische beschadiging. Ook kunnen wij niet heugen dat we hem beschadigd hebben.

Standaard garantie gevalletje zou je zeggen, maar 123kast.NL ziet dat anders. Ze gooien het erop dat een kastdeur werken kan en mag, maar als ik vind dat het een productie fout is dan laten zij een expert komen die wij dan voor moeten schieten. Blijkbaar mag mdf uitzetten bij normaal gebruik in een huiskamer.

Nou vertrouw ik dit maar half, maar los daarvan hadden ze me ook moeten waarschuwen dat het mdf van een kast, bij normaal gebruik, uit kan beginnen te zetten. Dit is natuurlijk niet gebeurd, dus heb ik het idee dat ik in mijn recht sta wat garantie krijgen betreft.

Ziet 1 van jullie nog haken en ogen ?
Kun je niet even een foto plaatsen, bij het zien van een foto lijkt het mij gelijk duidelijk?

En k bedoel dan meer dat het voor de meesten hier duidelijk zou kunnen zijn of dit toelaatbaar is of duidelijk iets van garantie/prutswerk, voor die prijs mag je wel een product verwachten waar je jaren mee vooruit zou moeten kunnen...

[ Bericht 4% gewijzigd door PieterCornelis op 12-12-2024 22:38:03 ]
pi_215853175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:31 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Kun je niet even een foto plaatsen, bij het zien van een foto lijkt het mij gelijk duidelijk?

En k bedoel dan meer dat het voor de meesten hier duidelijk zou kunnen zijn of dit toelaatbaar is of duidelijk iets van garantie/prutswerk, voor die prijs mag je wel een product verwachten waar je jaren mee vooruit zou moeten kunnen...
Verdikking, gebarsten, ook zonder foto klinkt dat als non-conform, zeker voor een deur van een paar maand oud.
quote:
nu is er een verdikking in het mdf ontstaan. Natuurlijk midden op een deurtje op een hoek. De hoek is gebarsten
(alleen, is het nou 'midden op' het deurtje of 'op een hoek'?)
pi_215872664
Het mooie van mdf is juist dat het amper werkt.
Heb hier een pastoe kast staan van gespoten mdf en geen problemen.

Echter 1 klepfront was krom getrokken en dat hebben ze gerepareerd. Zou eigenlijk nooit voor mogen komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215873311
wat al door meerdere mensen is gemeld;

je hebt een kast van een paar maanden oud. laten we zeggen 6 maanden.
https://www.zagenzagen.nl(...)%20fineer%20of%20HPL.
zoals eigenlijk overal wel terug te vinden is, werkt MDF niet. als ze zeggen dat MDF een materiaal is wat werkt dan zie ik graag dat linkje tegemoet. het werkt niet dan wel vrijwel niet. niet genoeg voor jou om een grote bult te maken.

er zijn 3 opties om een bult/verdikking te maken;
1-er is vocht ondergekomen. dat kan alleen maar als het slecht gespoten is of er een duidelijke beschadiging zit in de laklaag waardoor er vocht onder de lak kan komen maar dat moet makkelijk met het oog te zien zijn
2-er is een schroef ingedraaid zonder voor te boren, dat gebeurd helaas veel, zit er aan de andere kant bijv. een handvat ofzo? heb je er zelf wat ingeschroefd?
3 - er zat al vocht onder de lak of in het materiaal en daardoor zet het materiaal uit

dus tenzij je de boel beschadigd hebt, wat te zien is, of je er schroeven in gedraaid hebt, wat ook te zien is, moet er geen verdikking ontstaan. dikke onzin dat MDF werkt en als het al zou werken doet het dat niet op een heel specifieke plek met een verdikking.

dus idd, aangeven dat die verdikking niet hoort. als zij zeggen dat het door jou komt kun je terugkoppelen dat je graag hoort hoe je dat hebt gedaan en je kunt het idd op non conformiteit gooien. de bewijslast ligt bij de verkoper in deze en ik geef ze weinig kans.

blijven ze moeilijk doen dan meld je dat je er niet heel veel zin meer in hebt en je het dan wel an de rechtsbijstand uit handen geeft.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215873770
Heb je ook een foto van de schade?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')