Slim, de kat vetmesten en zodra het normale eten op is, kun je aan dat mormel beginnen.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb een prepkast vol met water, eten, radio, zaklamp, dekentjes, kaarsen, kattenvoer en jodiumtabletten
Oh maar ik heb geen kattenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Slim, de kat vetmesten en zodra het normale eten op is, kun je aan dat mormel beginnen.
Ah ja want dat maakt echt veel uit als stroom en internet er uit liggenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:59 schreef hoechst het volgende:
Ik heb niet echt een voorraad.
Maja tis niet onze oorlog dus boeiend..,..
Zo denken er nog 20.000 over.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:37 schreef Flitsbezorger het volgende:
Ik woon naast een metrostation die 20 meter diep ligt inclusief supermarkten, de winkels en restaurants aldaar worden wel mijn prepkasten
Ik herken haar koopgedrag. Er staat ook ergens een krat voor bulkaanbiedingen van Kruidvat.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb best veel blikvoer, flessen water, batterijen etc in huis. Niet omdat ik een prepper ben, maar omdat mijn vriendin altijd enorm veel non-food dingen (als batterijen) koopt zodra het ergens in de aanbieding is dus hebben we een voorraad. Ook heeft ze graag blikvoedsel in huis "voor het geval we een keer makkelijk moeten eten als we allebei laat klaar zijn met werken ofzo". En zodra er een keer zo'n blik soep open gaat, koopt ze direct een nieuwe.
Daarbij zijn we ook van die mensen die altijd pasta/rijst en dat soort dingen kopen als we dat gaan eten, terwijl er eigenlijk nog gewoon een pak in de kast staat dus daar hebben we ook veel van.
Zou ook van mijn huis een bunker maken en juist niet gaat op pad gaan. En heb nu veel planten maar nog niet veel eetbaars, dat is ook slim met het oog op de toekomst dat ik kleine voedselproductie kan hebben.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:46 schreef Sapstengel het volgende:
De meeste mensen denken alleen aan eten, maar niet aan verdediging. Dus als het echt moet, pak je gewoon wat bij de zwakkeren in de buurt.
Eten en water heb ik verder wel voor een week. Telefoon kan ik opladen in de auto. Warmte van dekens of anders maak ik wel vuur buiten. Verder 3 supermarkten binnen 200 meter van mijn huis. Ja die zijn zo leeg, dus dan kom ik weer terug bij het begin van mijn post.
Waarom zou dat gebeuren dan?quote:Op woensdag 11 december 2024 19:41 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ah ja want dat maakt echt veel uit als stroom en internet er uit liggen
Dat kan gebeuren. Waarom zou het jou niet kunnen gebeuren?quote:
Ik woon op de begane grond in het centrum van een metropool.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:55 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Zou ook van mijn huis een bunker maken en juist niet gaat op pad gaan. En heb nu veel planten maar nog niet veel eetbaars, dat is ook slim met het oog op de toekomst dat ik kleine voedselproductie kan hebben.
Ja, maar toch handig (je weet het nooit) om meerdere scenario's te plannen. Anticiperen als dat moet.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:13 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik woon op de begane grond in het centrum van een metropool.
Kan mij niet aan de indruk ontwekken dat er geen scenario á la The Purge zal ontstaan oftewel ik verwacht dat huizen zoals de mijne als een van de eersten geplunderd zal worden. Dan kan ik preppen zoveel ik wil maar krijg het gevoel dat dat voor niks zal zijn.
Dat is waarquote:Op woensdag 11 december 2024 20:38 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ja, maar toch handig (je weet het nooit) om meerdere scenario's te plannen. Anticiperen als dat moet.
Gewoon een tonijn vangen met je hengel, heb je weer voor een paar weken eten.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb een vishengel en bijl, genoeg runescape gespeeld om het te redden.
quote:
Daarom heb ik dus een flinke mes in mijn tas liggenquote:
Als je zo'n Mad Max situatie krijgt dan is het het recht van de sterkste. Dan is een mitrailleur handig.quote:Op donderdag 12 december 2024 23:01 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Dit topic begint een geweldadige wending te krijgen
DIT,als dit betrekking heeft op onze gebrainwashte media gefinancierd, propagandeerd door onze belastingcenten aan Mr Rutte z'n nieuwe corrupte geld voorzieningen en "ego".quote:Op woensdag 11 december 2024 18:09 schreef GGMM het volgende:
Nee, ik hou me alleen bezig met reële problemen
Dat was de motivatie van zowel Engeland als Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog om de tegenstander te bombarderen. Chaos veroorzaken, moraal breken, en kijken hoe de tegenstander ten onder gaat aan onderlinge strijd.quote:Op donderdag 12 december 2024 23:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je zo'n Mad Max situatie krijgt dan is het het recht van de sterkste. Dan is een mitrailleur handig.
Zo gaat het dan werken. En dan ben je zeer dankbaar voor degenen die voorraden hebben ingeslagen maar zich niet kunnen verdedigen. Zo zal dat gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |