abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215836837
Ik ben een vrouw van eind 20 en ben eigenlijk al heel lang single (nog nooit een echte relatie gehad).

Wel heb ik een enorme kinderwens. Ik ben aan het overwegen om in de toekomst bewust alleenstaande moeder te worden. Ik heb alleen heel weinig familie. Ik ben enig kind en het enigste wat er is van familie zijn mijn ouders. Mijn moeder is chronisch ziek, maar stabiel en mijn vader zijn gezondheid is helaas niet zo goed meer.

Voor de rest heb ik geen familie meer aangezien zij zelf ook beiden enig kind zijn. Ik heb wel een paar vriendinnen, maar zij hebben zelf ook allemaal al een partner en/of kinderen. Dus zij zullen maar eens heel af en toe kunnen helpen.

Is het dan egoïstisch om in mijn situatie alleen aan kinderen te beginnen? Ik zou het heel moeilijk vinden om mijn kinderwens op te bergen, maar ik wil uiteraard ook het beste voor een toekomstig kind.

Iets anders wat ik overweeg is het worden van pleegouder. Hier zou ik eerder gaan voor deeltijd/weekendpleegzorg (1 weekend om de 14 dagen en in de vakanties een deel). Dit omdat een landurige plaatsing mij heel moeiljk lijkt als ze na X aantal jaar terug naar de ouders gaan.

Wat is jullie mening/advies hierover?
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:11:18 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215836842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:10 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben een vrouw van eind 20 en ben eigenlijk al heel lang single (nog nooit een echte relatie gehad).

Wel heb ik een enorme kinderwens. Ik ben aan het overwegen om in de toekomst bewust alleenstaande moeder te worden. Ik heb alleen heel weinig familie. Ik ben enig kind en het enigste wat er is van familie zijn mijn ouders. Mijn moeder is chronisch ziek, maar stabiel en mijn vader zijn gezondheid is helaas niet zo goed meer.

Voor de rest heb ik geen familie meer aangezien zij zelf ook beiden enig kind zijn. Ik heb wel een paar vriendinnen, maar zij hebben zelf ook allemaal al een partner en/of kinderen. Dus zij zullen maar eens heel af en toe kunnen helpen.

Is het dan egoïstisch om in mijn situatie alleen aan kinderen te beginnen? Ik zou het heel moeilijk vinden om mijn kinderwens op te bergen, maar ik wil uiteraard ook het beste voor een toekomstig kind.

Iets anders wat ik overweeg is het worden van pleegouder. Hier zou ik eerder gaan voor deeltijd/weekendpleegzorg (1 weekend om de 14 dagen en in de vakanties een deel). Dit omdat een landurige plaatsing mij heel moeiljk lijkt als ze na X aantal jaar terug naar de ouders gaan.

Ik ben van mening dat je dit topic al meerdere keren hebt gehad en je liegt over je leegtijd want in andere topics zeg je dat je al 30 bent.

Wat wil je nou precies bereiken met continue dezelfde topics openen en liegen over informatie?

Edit: voor de zekerheid de OP maar even gequote.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:23:00 #3
16180 crew  CoolGuy
pi_215836925
R&P / 26 en nog nooit een relatie gehad: advies

Deze OP is van 20 mei 2024 en hier was je sinds enkele weken 26 jaar, want:

quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:02 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben een vrouw, sinds enkele weken 26 jaar en ik heb nog nooit een relatie gehad.
Maar hier, OUD / Pleegzorg als alleenstaande, in 2022, was je nog 30.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 14:14 schreef Isa3 het volgende:
Ik ben dit jaar 30 geworden en al een tijd single. Ik heb al langere tijd interesse in pleegzorg, maar ik kwam er recent ook achter dat je dit dus als alleenstaande kan doen.

Je verhaaltje klopt niet.
pi_215836946
gewoon een man zoeken. er lopen genoeg eenzame gasten rond
pi_215836986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
R&P / 26 en nog nooit een relatie gehad: advies

Deze OP is van 20 mei 2024 en hier was je sinds enkele weken 26 jaar, want:
[..]
Maar hier, OUD / Pleegzorg als alleenstaande, in 2022, was je nog 30.
[..]
Je verhaaltje klopt niet.
DID YOU JUST ASSUME HER AGE!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 15:40:04 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_215837023
quote:
8s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
DID YOU JUST ASSUME HER AGE!?
Neuh. Ik herhaal wat ze zelf zegt.
  woensdag 11 december 2024 @ 15:57:02 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215837103
Aan kinderen beginnen is altijd een egoïstische beslissing toch. Niet dat daar per se iets mis mee is. Gaat wel heel zwaar worden in je eentje en zonder een beetje sociaal netwerk om je heen, maarja, als dat is wat wat je wil.
  Spellchecker woensdag 11 december 2024 @ 16:11:38 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215837202
quote:

Ik vraag me af waarom je hier maar topics over blijft openen. 8)7
pi_215862787
Je weet je eigen leeftijd niet eens, hoe wil jij voor een kind zorgen :?
Tip, neem een huisdier.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215980541
Kun je een kind de basis geven? Qua eten, drinken, liefde, aandacht, of moet t kind straks 5 dagen naar de opvang? Hoe regel je t als een kind ziek is? Wie kan er dan inspringen als jij geen vrij krijgt?

Hoe vang je t op als je ziek bent (geloof me dat is echt pretty fucked als je er alleen voor staat)
S. 2014
J. 2016
pi_215980773
kind nemen is altijd egoïstisch en bij jou helemaal TS
pi_216272893
Gewoon doen. De huizenmarkt is voorlopig zo slecht dat je, zelfs met een partner, geen huis voor je gezin kunt vinden. En over een paar jaar kan zwanger worden ook lastig worden.
pi_216277560
Je mikt nu al op achtervang, die je niet hebt. Dan zou ik er niet aan beginnen.
  maandag 13 januari 2025 @ 10:32:07 #14
208890 June.
Seriously?
pi_216277756
Het lijkt me essentieel dat als je eraan begint je in elk geval een sociaal vangnet hebt om op terug te kunnen vallen..
Shine bright like a diamond.
pi_216278149
Noem me maar ouderwets, maar een kind heeft een vader en een moeder nodig (of 2 vaders / 2 moeders) alleen een kind opvoeden is geen goed plan, of je moet een hele goede achterban hebben waar je 24/7/365 dagen per jaar op kan terugvallen in geval van nodig (jij kan ziek worden, moeten werken, etc...)
Fuk spelvauten
pi_216278554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat je dit topic al meerdere keren hebt gehad en je liegt over je leegtijd want in andere topics zeg je dat je al 30 bent.

Gewoon een feit hoor :)
  maandag 13 januari 2025 @ 11:40:31 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216278602
quote:
Is het dan egoïstisch om in mijn situatie alleen aan kinderen te beginnen?
Ja.

Maar blijf vooral 2532 topics hierover openen.
Huilen dan.
pi_216278612
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:08 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Noem me maar ouderwets, maar een kind heeft een vader en een moeder nodig (of 2 vaders / 2 moeders) alleen een kind opvoeden is geen goed plan, of je moet een hele goede achterban hebben waar je 24/7/365 dagen per jaar op kan terugvallen in geval van nodig (jij kan ziek worden, moeten werken, etc...)
Ja, idealiter wel. En anders in elk geval een ouder die minimaal tijd heeft om een kind op te voeden. Niet iemand die bij voorbaat al behoefte heeft aan achtervang en die dan ook nog eens niet heeft.
pi_216279850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 23:34 schreef Mushanga71 het volgende:
Je weet je eigen leeftijd niet eens, hoe wil jij voor een kind zorgen :?
Tip, neem een huisdier.
Huisdieren nemen is ook geen goed idee als je er niet voor 100% voor kunt zorgen.
Fuk spelvauten
  maandag 13 januari 2025 @ 13:33:42 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_216280051
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:17 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Huisdieren nemen is ook geen goed idee als je er niet voor 100% voor kunt zorgen.
Een huisspin kan prima voor zichzelf zorgen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216280456
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Een huisspin kan prima voor zichzelf zorgen ;)
Klinkt gezellig
Fuk spelvauten
pi_216282941
Of een Takkie op wieltjes, kan ze nog uitlaten ook. Wel touwtje verlengen :+
If they say
pi_216283406
quote:

Wel interessant! Ik inmiddels 36 jaar en sinds kort na een zeer lange relatie uit elkaar. Ook ik heb een zeer grote kinderwens, alle middelen maar geen relatie meer.

Helaas mag je tegenwoordig geen draagmoeder meer betalen. Voor een vrouw echt wel makkelijker dan voor een man.

Eigenlijk moet je een man zoeken die ook een kinderwens heeft maar geen relatie wilt. Als je dat goed regelt kan dat prima!
pi_216283560
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:42 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Wel interessant! Ik inmiddels 36 jaar en sinds kort na een zeer lange relatie uit elkaar. Ook ik heb een zeer grote kinderwens, alle middelen maar geen relatie meer.

Helaas mag je tegenwoordig geen draagmoeder meer betalen. Voor een vrouw echt wel makkelijker dan voor een man.

Eigenlijk moet je een man zoeken die ook een kinderwens heeft maar geen relatie wilt. Als je dat goed regelt kan dat prima!
Denk ook eens aan het welzijn van het kind. Ik vind het maar een egoïstische aktie, een kind alleen op de wereld zetten
Fuk spelvauten
pi_216283697
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:55 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Denk ook eens aan het welzijn van het kind. Ik vind het maar een egoïstische aktie, een kind alleen op de wereld zetten
Ik begrijp je zorgen over het welzijn van kinderen. Maar veel alleenstaande ouders bieden een liefdevolle omgeving aan hun kind. Dat is belangrijker dan dat het kind traditioneel een vader en moeder heeft.
pi_216283708
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja.

Maar blijf vooral 2532 topics hierover openen.
Je kunt ook ervoor kiezen om niet meer te reageren, de keus is aan jou.
pi_216283746
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:04 schreef Soofsz het volgende:

[..]
Ik begrijp je zorgen over het welzijn van kinderen. Maar veel alleenstaande ouders bieden een liefdevolle omgeving aan hun kind. Dat is belangrijker dan dat het kind traditioneel een vader en moeder heeft.
Ja dat kan allemaal wel waarwezen, maar ts lijkt niet echt de meest goede basis dingen op orde te hebben. (Ze heeft geen stabiel vangnet en volgens sommige berichten hierboven weet ze niet eens hoe oud ze is ;) )
Fuk spelvauten
pi_216283772
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:08 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Ja dat kan allemaal wel waarwezen, maar ts lijkt niet echt de meest goede basis dingen op orde te hebben. (Ze heeft geen stabiel vangnet en volgens sommige berichten hierboven weet ze niet eens hoe oud ze is ;) )
Maakt niet uit, jij hoeft niet te reageren als je dat niet op een respectvolle manier kunt. Iedereen moet menswaardig worden behandeld. Dat TS vaag doet over haar leeftijd kan ook bewust zijn om “doxing” te voorkomen. Dat is aan haar en daar hoef jij geen mening over te uiten.
pi_216283844
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:10 schreef Soofsz het volgende:

[..]
Maakt niet uit, jij hoeft niet te reageren als je dat niet op een respectvolle manier kunt. Iedereen moet menswaardig worden behandeld. Dat TS vaag doet over haar leeftijd kan ook bewust zijn om “doxing” te voorkomen. Dat is aan haar en daar hoef jij geen mening over te uiten.
Ik reageer heel respectvol, als ik dat niet doe dan merk je dat wel. (Maar mijn respect gaat vooral uit naar het kind)

Maar laat maar, ts doet sinds de eerste post toch niet meer mee aan de discussie
Fuk spelvauten
pi_216283974
quote:

[..]
Mwah, ik zie toch echt geen rare reactie van @Beau_ter_Ham hoor. TS is alles behalve respectvol dat ze hier iets neerplempt en vervolgens nergens meer op reageert. Gevalletje door de mand gevallen?
If they say
  Spellchecker maandag 13 januari 2025 @ 18:28:10 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216284011
quote:

[..]
Je kunt ook haar andere zelfde topics lezen. :lijstje:
pi_216284381
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:55 schreef Beau_ter_Ham het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoeld. Maar ik hoef vrijwel niet te werken, ben vrijwel altijd thuis. Heb de financiële ruimte om een kind alles te geven wat die wilt. Ik denk dat dat een stabielere situatie is dan veel kinderen hebben.

Ik zeg ook niet dat er geen moeder in beeld moet zijn, maar een relatie zou mijn inziens niet perse hoeven. Lijkt me beter voor een kind 2 ouders die bewust geen relatie hebben en het daarop hebben afgesteld dan 2 ouders die scheiden met stiefouders en de rest van de drama.
pi_216284446
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:54 schreef fokexpert het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoeld. Maar ik hoef vrijwel niet te werken, ben vrijwel altijd thuis. Heb de financiële ruimte om een kind alles te geven wat die wilt. Ik denk dat dat een stabielere situatie is dan veel kinderen hebben.

Ik zeg ook niet dat er geen moeder in beeld moet zijn, maar een relatie zou mijn inziens niet perse hoeven. Lijkt me beter voor een kind 2 ouders die bewust geen relatie hebben en het daarop hebben afgesteld dan 2 ouders die scheiden met stiefouders en de rest van de drama.
Ja, je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen. Als de situatie is zoals je hierboven beschrijft kan het goed mogelijk zijn. Maaaaar wat je ook doet, denk eerst aan het welzijn van het kind (en daar zijn geen uitzonderingen op mogelijk)
Fuk spelvauten
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 19:01:29 #34
16180 crew  CoolGuy
pi_216284473
quote:

[..]
Net zoals dat het niet aan jou is om voor anderen te gaan bepalen waar zij wel of geen mening over mogen hebben, laat staan of ze die hier wel of niet mogen uiten.
  maandag 13 januari 2025 @ 19:03:49 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216284507
quote:

En wat ga je doen met werk en inkomen?
pi_216284668
Je weet dat kinderen van alleenstaande moeders stevig vertegenwoordigd zijn binnen de criminelen in Nederland? Dat wil niet zeggen dat dat jou ook overkomt maar ik weet wel dat eenoudergezinnen vaker te maken hebben met criminele kinderen, armoede, gebrek aan tijd/geld/energie....

Dus persoonlijk zou ik gaan voor een relatie en dan een kind... je kunt dan altijd nog alleen komen te staan! :Y

Iig succes met de keuze die je gaat maken!
Just say hi!
  maandag 13 januari 2025 @ 20:48:40 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216286268
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:05 schreef Soofsz het volgende:

[..]
Je kunt ook ervoor kiezen om niet meer te reageren, de keus is aan jou.
Open deur is open, maar toch bedankt voor je verfrissende inzicht.
Huilen dan.
pi_216287047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:57 schreef herverwijderd het volgende:
Aan kinderen beginnen is altijd een egoïstische beslissing toch. Niet dat daar per se iets mis mee is. Gaat wel heel zwaar worden in je eentje en zonder een beetje sociaal netwerk om je heen, maarja, als dat is wat wat je wil.
Ik zou me eerder afvragen waarom TS schijnbaar moeite heeft duurzame relaties op te bouwen. Een paar vriendinnen waar ze schijnbaar weinig contact mee heeft, en zelf nooit echt een relatie gehad. Niet echt een gezonde basis lijkt voor een kind om in terecht te komen. Maar goed, er zal niemand zijn die je tegenhoudt denk ik. Je cyclus in de gaten houden, en op de juiste dagen een vent volgooien met alcohol in de kroeg en mee naar huis nemen, en als je geluk hebt ben je na een paar keer proberen al zwanger.
pi_216295595
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik zou me eerder afvragen waarom TS schijnbaar moeite heeft duurzame relaties op te bouwen. Een paar vriendinnen waar ze schijnbaar weinig contact mee heeft, en zelf nooit echt een relatie gehad. Niet echt een gezonde basis lijkt voor een kind om in terecht te komen. Maar goed, er zal niemand zijn die je tegenhoudt denk ik. Je cyclus in de gaten houden, en op de juiste dagen een vent volgooien met alcohol in de kroeg en mee naar huis nemen, en als je geluk hebt ben je na een paar keer proberen al zwanger.
Misschien komt het wel door discriminatie. Ik heb zelf ervaren hoe onaardig en empathieloos een homogene groep witte mensen kan zijn.

Afspreken met iemand van Tinder om je te laten bezwangeren kan. Maar hoe zorg je er dan voor dat je kind weet welke erfelijke ziektes er voorkomen binnen de familie van de verwekker? Dan is een gescreende donor toch een betere opties.
pi_216295659
quote:

[..]
Leeftijd speelt wel een rol natuurlijk. Als ze 18 is, dan is wat wellicht wat vroeg om te beginnen als alleenstaande moeder. En of je er op je 50e nog aan moet beginnen... :N
pi_216295698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Leeftijd speelt wel een rol natuurlijk. Als ze 18 is, dan is wat wellicht wat vroeg om te beginnen als alleenstaande moeder. En of je er op je 50e nog aan moet beginnen... :N
Het lijkt mij achteraf gezien heerlijk om als student moeder te zijn. Wat een zeeën aan tijd had ik in die periode vergeleken met de jaren erna.

Financieel zou ik het achteraf gezien ook geweldig moeten vinden. Als ik geen geld heb om de door mommyfluencers aangeprezen troep te kopen, dan gebeurt dat ook niet.
pi_216295957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:53 schreef Soofsz het volgende:

[..]
Het lijkt mij achteraf gezien heerlijk om als student moeder te zijn. Wat een zeeën aan tijd had ik in die periode vergeleken met de jaren erna.

Financieel zou ik het achteraf gezien ook geweldig moeten vinden. Als ik geen geld heb om de door mommyfluencers aangeprezen troep te kopen, dan gebeurt dat ook niet.
De meeste dames van 18 zijn er niet echt klaar voor, vandaag de dag. Wonen vaak nog thuis, hebben enkel een (flut)bijbaantje, etc.

Punt met betrekking tot leeftijd snap ik wel. Als je niet veel op stap hoeft, tenminste. Tegen de tijd dat je in de 30 bent, is je kind van al redelijk zelfstandig. Als je tegen de 40 loopt, zijn ze misschien al uit huis. Dan heb je nog een leven voor je natuurlijk.
pi_216302207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:42 schreef Soofsz het volgende:

[..]
Misschien komt het wel door discriminatie. Ik heb zelf ervaren hoe onaardig en empathieloos een homogene groep witte mensen kan zijn.

Afspreken met iemand van Tinder om je te laten bezwangeren kan. Maar hoe zorg je er dan voor dat je kind weet welke erfelijke ziektes er voorkomen binnen de familie van de verwekker? Dan is een gescreende donor toch een betere opties.
Ook binnen families gaat dat wel eens fout. Een vriendin van me werkte in een ziekenhuis waar ze dergelijke screenings deden. Iemand had kanker wat erfelijk bleek. En toen bleek dus dat een broer van diegene jaren daarvoor ook al dezelfde kanker had gehad, en was verteld dat het erfelijk was, maar wilde het niet doorgeven. Dan houdt het dus ook op.

Maar ik snap je comment over een homogene groep witte mensen niet helemaal? Wie zegt dat TS alleen uit die groep relaties wilde opbouwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')