Wat goed dat er nog meer mensen zijn die hierover nadenken. Ik ben inmiddels 38 en het lijkt mij ook erg mooi om een kind dat het nodig heeft stabiliteit en veiligheid te kunnen bieden. Mijn eigen jeugd was fijn en ik heb het geluk dat ik uit een warm gezin kom. Deze warmte wil ik graag doorgeven
Op dit moment denk ik hierbij ook aan pleegzorg op weekend/vakantiebasis. En het liefst in goede samenwerking met de ouders. De eerste stappen heb ik al gezet: ik heb een informatiebijeenkomst bijgewoond van een pleegzorgstichting en daarnaast ook een langer gesprek gehad met een van de medewerkers van deze stichting.
De formulieren om de screening en toegang tot de online 'pleegoudercursus' in gang te zetten zitten in mijn inbox, maar ik merk dat ik nog wat beren op de weg zie. Ik heb lang in het buitenland gewoond en woon sinds een paar jaar weer in Nederland. Mede dankzij Covid en drukte op mijn werk heb ik niet een heel uitgebreid sociaal netwerk opgebouwd. Zelf woon ik in het midden des lands, maar mijn moeder woont bijvoorbeeld op een uurtje rijden. Het lijkt met toch fijn om een soort 'achterwacht' te hebben om eventueel mee te sparren.
Daarnaast heb ik aangegeven dat de leeftijd van een kind voor mij niet belangrijk is. Er moet vooral een klik zijn. Maar wat oudere kinderen hebben waarschijnlijk een iets groter rugzakje als het gaat om hun familiesituatie en ik ben soms bang dat er veel 'randgedoe' bij komt kijken met voogden etc. In theorie zou daar wel mee kunnen dealen maar ik wil het liever niet onderschatten.
Anyway, genoeg dus nog om over na te denken.