abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215951348
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 17:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik heb het juist wel laten voorrekenen.
Wel door een derde partij zonder medeweten van mijn werkgever.
Die krijgt gewoon acuut "nee" te horen.
Je kan met z'n allen NEE zeggen, maar als er wat mensen zijn die uren inleveren kan dat voorkomen dat er gedowngen ontslagen / faillisement komt. Dan heb je collectief een probleem.
pi_215951444
De duimschroeven worden aangedraaid jongens
pi_215960839
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 23:00 schreef Jeroboam het volgende:
Krijg je netto echt zoveel minder als je naar 32 uur gaat? Bovendien altijd een dag vrij in de week *O*
Generatie Z doet vaak niet anders, lamlendig gedrag dat wordt bevorderd door falende fiscale- en toeslagenwetgeving.
Pecunia non olet
pi_215960868
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:11 schreef halfway het volgende:
Ziek melden en ander werk zoeken, ben je iig gegarandeerd voor die 38 uur.
Welke werkgever zit te wachten op iemand die het woord loyaliteit niet eens kan spellen maar het eigenbelang voorop stelt. Alhoewel de personeelstekorten zijn groot...
Pecunia non olet
pi_215960980
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 19:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Welke werkgever zit te wachten op iemand die het woord loyaliteit niet eens kan spellen maar het eigenbelang voorop stelt. Alhoewel de personeelstekorten zijn groot...
Ik heb 5 jaar geleden gemerkt hoe loyaal ze waren na 23 jaar goed functioneren, dit kunnen ze krijgen ^p^
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215961586
[quote]1s.gif Op zondag 22 december 2024 19:39 schreef halfway het volgende:

[..]

Als je er al 28 jaar werkt zal het er toch niet zo héél slecht zijn lijkt me.
Pecunia non olet
pi_215961796
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 07:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Als de zaak op klappen staat kan de werkgever jouw uren terugbrengen, want dan wordt er wel voldaan aan 'zwaarwegend bedrijfsbelang'.
[..]
Zoals het een goed werkgever betaamd doet 'ie dat natuurlijk niet zomaar, maar gaat eerst netjes vragen wie dat vrijwillig wel wil. Misschien zijn er genoeg vrijwilligers om geen mensen te hoeven dwingen. Of misschien is de nood niet hoog genoeg om te kunnen/willen dwingen.

Verder mag een werkgever ook prima dingen aanbieden voor de werknemers over prive-zaken, zoals de prive-boekhouding. Natuurlijk kan een werkgever de medewerkers daartoe niet verplichten, maar stel dat iemand best wat uren zou willen minder maar niet ziet hoe dat financieel in te passen zou zijn, dan mag de werkgever daar best over meedenken.
Zodra gedwongen uren worden afgenomen heeft TS wel recht op deeltijd-WW en bij volledig klappen van het bedrijf binnen korte tijd is er dan recht op WW op basis van het huidige salaris.

Dat is nogal een verschil met vrijwillig minder uren gaan werken en daarna WW ontvangen op basis van het laatst verdiende (deeltijd)salaris
pi_215961917
[quote]0s.gif Op zondag 22 december 2024 20:17 schreef obligataire het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op zondag 22 december 2024 19:39 schreef halfway het volgende:
[..]

Als je er al 28 jaar werkt zal het er toch niet zo héél slecht zijn lijkt me.
23jaar gewerkt, toen zonder 1 cent eruit getrapt wegens bedrijfseconomische omstandigheden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215962055
quote:

[..]
Werkgevers snappen meestal niet dat de relatie tussen een werkgever en werknemer zakelijk is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215962263
Van 38u naar 32u voor zelfde salaris mag toch wel?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_215963178
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 20:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Werkgevers snappen meestal niet dat de relatie tussen een werkgever en werknemer zakelijk is.
Maar je moet wel een 'teamplayer' wezen. Dat staat tenminste in iedere personeelsadvertentie :) Iemand die gauw nokt als hem een offer gevraagd wordt, nadat hij zeg 20 jaar lang iedere maand netjes en tijdig zijn salaris heeft gehad, noem ik geen teamplayer.
Daarnaast besef ik ook wel dat er een verschil is tussen veel MKB bedrijfjes en de grotere bedrijven . En misschien ook wel het verschil tussen stad en platteland.
Pecunia non olet
pi_215963325
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 21:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
Maar je moet wel een 'teamplayer' wezen. Dat staat tenminste in iedere personeelsadvertentie :) Iemand die gauw nokt als hem een offer gevraagd wordt, nadat hij zeg 20 jaar lang iedere maand netjes en tijdig zijn salaris heeft gehad, noem ik geen teamplayer.
Daarnaast besef ik ook wel dat er een verschil is tussen veel MKB bedrijfjes en de grotere bedrijven . En misschien ook wel het verschil tussen stad en platteland.
Waarom zou ik salaris moeten opofferen? Mijn schoorsteen moet ook blijven roken.

quote:
20 jaar lang iedere maand netjes en tijdig zijn salaris heeft gehad,
In ruil voor dat heeft hij werkzaamheden verricht conform afspraak.
  zondag 22 december 2024 @ 22:09:59 #63
545 dop
:copyright: dop
pi_215963595
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 21:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Waarom zou ik salaris moeten opofferen? Mijn schoorsteen moet ook blijven roken.
[..]

Je zal dus ook de zakelijke inschatting moeten maken, of het verstandig is om de broekriem wat aan te halen, in overleg.
Of het risico te nemen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen of mogelijk zelfs een faillisement.
Enkel nee roepen en kop in het zand steken is geen heel zakelijke instelling.
De vraag mag gewoon gesteld worden, en als je een beetje zakelijk bent ingesteld ga je in gesprek en afwegen waar jullie gezamenlijke belangen liggen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_215963625
quote:
Welke werkgever zit te wachten op iemand die het woord loyaliteit niet eens kan spellen
Ach, er zijn ook mensen die het woord 'obligatoir' niet eens kunnen spellen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_215964018
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 22:09 schreef dop het volgende:

[..]
Je zal dus ook de zakelijke inschatting moeten maken, of het verstandig is om de broekriem wat aan te halen, in overleg.
Of het risico te nemen dat er gedwongen ontslagen gaan vallen of mogelijk zelfs een faillisement.
Enkel nee roepen en kop in het zand steken is geen heel zakelijke instelling.
De vraag mag gewoon gesteld worden, en als je een beetje zakelijk bent ingesteld ga je in gesprek en afwegen waar jullie gezamenlijke belangen liggen.
Als jij aan je werknemers moet vragen om salaris op te offeren dan doe je duidelijk iets niet goed.
  zondag 22 december 2024 @ 22:43:33 #66
545 dop
:copyright: dop
pi_215964240
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 22:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Als jij aan je werknemers moet vragen om salaris op te offeren dan doe je duidelijk iets niet goed.
Dat vertelt het verhaal niet, maar er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom het slecht gaat bij een werkgever. Je kunt dan blijven hangen in oorzaak en schuld, maar dat gaat het niet oplossen.
Als je werkgever minder gaat of mogelijk failliet gaat en je niet actief opzoek gaat naar de beste oplossing voor je persoonlijke situatie dan is dat niet heel zakelijk.
Met alleen nee zeggen en verder niet in gesprek gaan wordt je zeker niet wijzer.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_215964415
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 22:43 schreef dop het volgende:

[..]
Dat vertelt het verhaal niet, maar er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom het slecht gaat bij een werkgever. Je kunt dan blijven hangen in oorzaak en schuld, maar dat gaat het niet oplossen.
Als je werkgever minder gaat of mogelijk failliet gaat en je niet actief opzoek gaat naar de beste oplossing voor je persoonlijke situatie dan is dat niet heel zakelijk.
Met alleen nee zeggen en verder niet in gesprek gaan wordt je zeker niet wijzer.
Er kunnen twee dingen gebeuren als ik mijn loon opoffer en kies om voor minder te gaan.

1) het bedrijf gaat alsnog failliet en mijn ww wordt een stuk lager.
2) het bedrijf gaat weer voor de wind maar teruggaan naar mijn oude loon gaat niet gebeuren.
pi_215965071
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 22:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Ach, er zijn ook mensen die het woord 'obligatoir' niet eens kunnen spellen.
Er zijn ook mensen die niet weten dat er ook andere woorden zijn die lijken op 'obligatoir'. Bijvoorbeeld in een andere taal en in een andere betekenis. Weer wat geleerd. Graag gedaan :) .
Pecunia non olet
pi_215965094
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 21:49 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
In ruil voor dat heeft hij werkzaamheden verricht conform afspraak.
Ach, degenen die er de kantjes van af lopen krijgen ook hun salaris. Maar dat hoor je ze nooit zeggen natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_215965107
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 23:52 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ach, degenen die er de kantjes van af lopen krijgen ook hun salaris. Maar dat hoor je ze nooit zeggen natuurlijk.
Dat is een ander discussie.
pi_215965177
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 20:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Werknemers ook niet.
Vakman pur sang
pi_215965184
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 10:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ja.
Welk vakgebied is dit dan dat er nu een slecht kwartaal is?
Vakman pur sang
pi_215965211
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2024 23:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is een ander discussie.
Het gaat hier om een kwestie die niet wettelijk geregeld is. Hoe je er mee omgaat hangt af van een boel persoonlijke omstandigheden, maar vooral ook van de mentaliteit van de persoon in kwestie. En diens relatie tot de werkgever.
Pecunia non olet
  maandag 23 december 2024 @ 00:32:28 #74
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215965306
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 20:48 schreef Chinless het volgende:
Van 38u naar 32u voor zelfde salaris mag toch wel?
Dat zou mijn voorstel zijn in deze. Ik zou aangeven dat ik best naar 32 uur zou willen, maar wel met een keiharde eis dat ik qua netto salaris niet veel zal inleveren. En dat al die 32uur dan in een 4-daagse werkweek vallen.
pi_215965372
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 23:49 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die niet weten dat er ook andere woorden zijn die lijken op 'obligatoir'. Bijvoorbeeld in een andere taal en in een andere betekenis. Weer wat geleerd. Graag gedaan :) .
Dat geldt zeker ook voor 'teamplayer', er zijn mensen die er hun eigen (andere) betekenis aan geven. Geen dank. :)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')