Daarom vind ik de uitleg dat de auto op naam van familieleden hebt staan ook raar: waarom zou je een dure auto rijden en dan karig gaan doen op de verzekering (met de kans dat je gepakt wordt en de verzekering niet uitkeert?)quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat type auto kost als occasion geen drol omdat verzekering, verbruik en onderhoud bovenmatig hoog zijn.
Klinkt als zorgfraude, maar PGB is alleen bedoeld voor de zorg, zowel de behandelingen als zorg voor cliënten worden vanuit WMO of WLZ betaald. Maar je mag de auto nooit aanschaffen via PGB, daarvoor is niet bedoeld.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gekocht met de pgb gelden van hun andere sbi-code "zorg". Betaald door u en mij. Rekeningen niet betalen, auto snel op andere naam zetten om beslag te voorkomen etc. etc. Hele gezinnen uit die contreien leven op die manier.
Niet zomaar, maar voor sommige zaken zou ik daar geen bezwaar voor hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus jij pleit voor de Sharia? Of misschien moeten we publieke ontleding en hangevenementen weer terugbrengen. Die stonden vaak ook bekend om hun eerlijke processen.
Ja daar ben ik ook voor, dat is voor mij het doel van een gevangenis straf, de straf is al gevangenis. Maar hardere straffen werken in ieder geval nauwelijks afschrikkend als in het voorkomen van criminaliteit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niks met genoegdoening te maken.
Zo lang mogelijk uit de samenleving blijven...
Zorgfraude is ook als je meer declareert dan je levert, of wel declareert en helemaal niet levert. En dat doe je dan met je bedrijf, en op naam van het bedrijf staat die auto.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:58 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Klinkt als zorgfraude, maar PGB is alleen bedoeld voor de zorg, zowel de behandelingen als zorg voor cliënten worden vanuit WMO of WLZ betaald. Maar je mag de auto nooit aanschaffen via PGB, daarvoor is niet bedoeld.
Ja is het ook, misschien is dat een vorm van oplichting van verzekering. Is wel een misdadige daad wat ze gedaan hebben, zowel ze heel slim hebben gedaan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:58 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Daarom vind ik de uitleg dat de auto op naam van familieleden hebt staan ook raar: waarom zou je een dure auto rijden en dan karig gaan doen op de verzekering (met de kans dat je gepakt wordt en de verzekering niet uitkeert?)
Geruild voor een kilo'tje cokequote:Op dinsdag 10 december 2024 22:43 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
De vraag is hoe dan ook, hoe kwamen ze aan die auto, misschien tweedehands aangekocht?
Jij dat zegt toch echt veel over jou, en wat jij opnoemt zijn inderdaad middeleeuwse praktijken. Dat slachtoffers wraak willen als genoegdoening kan ik nog begrijpen, maar een of andere sjaak op het internet niet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:00 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Niet zomaar, maar voor sommige zaken zou ik daar geen bezwaar voor hebben.
De veroordeelde kinderverkrachter die nog een keer slachtoffers maakt,daar mag je van mij best zn pik amputeren.
De draaideurcrimineel die keer op keer op keer de maatschappij flinke schade berokkent, die moet je als ie ecth zo hardleers is misschien idd zn handen maar afhakken. Maar geen recht op invalidenuitkering dan he?
Ik zou de wijn even laten staan makker.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:01 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja is het ook, misschien is dat een vorm van oplichting van verzekering. Is wel een misdadige daad wat ze gedaan hebben, zowel ze heel slim hebben gedaan.
Klopt inderdaad, dat is ook zo. Ik vermoed dat ze zorgfraude hebben gepleegd, wat we nog niet van weten. Dus ze zou opkomen voor mensen met gedragsproblemen of zoiets?quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:00 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Zorgfraude is ook als je meer declareert dan je levert, of wel declareert en helemaal niet levert. En dat doe je dan met je bedrijf, en op naam van het bedrijf staat die auto.
Dat is misschien wel motief, ja.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:01 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Geruild voor een kilo'tje coke
Zeker weten, maar wat heeft de auto hier mee te maken nadat hij afgebrand is? Een wraakactie is zeker mogelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:01 schreef Leandra het volgende:
Maar nogmaals: de auto kan gewoon geschorst zijn en daarom achter de zaak hebben gestaan op privéterrein.
Auto's die geschorst zijn worden ook vaak uit de verzekering gehaald, en dat mag.
Ja, maar dat de automobilist met dashcam zelf ongeveer 200 reed en alsnog werd ingehaald was mij nog niet duidelijk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:01 schreef lno_ het volgende:
Deze al voorbij gekomen? https://www.omroepwest.nl(...)uim-200-km-u-over-a4
Kan ook best simpel zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hij is dus van 2 "berijders" geweest maar er moesten nog 3 anderen bij betrokken worden om te verzekeren. Die dus eigenlijk niks met de auto te maken hadden. Waarom dan niet gewoon 1 extra persoon. Vage rommel.
En daarom zal ie wel een paar keer van 'eigenaar' zijn gewisseld, terwijl dezelfde persoon erin bleef rijden. Steeds op de goedkoopste verzekering, waarbij het maar de vraag is of deze persoon als regelmatig bestuurder werd vermeld.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:44 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar de autoverzekering kost handvol geld, zowel premie wel erg prijzig is.
Uitgebreide versie van een Kia Ceed haalt wel 200 per uur.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat de automobilist met dashcam zelf ongeveer 200 reed en alsnog werd ingehaald was niet duidelijk.
Dat maakt het alleen maar nog onwaarschijnlijker dat het die blauwe Toyota Yaris of goudkleurige Kia Ceed was.
Ja, gebeurt vaak zo bij criminelen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:06 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En daarom zal ie wel een paar keer van 'eigenaar' zijn gewisseld, terwijl dezelfde persoon erin bleef rijden. Steeds op de goedkoopste verzekering, waarbij het maar de vraag is of deze persoon als regelmatig bestuurder werd vermeld.
Verzekeraars boeit dat niet, zolang er maar betaald wordt. En bij schade... kunnen ze wellicht de schade verhalen op de verzekerde als blijkt dat het niet klopt en bijv. de werkelijke regelmatige bestuurder verzwegen werd.
Dit zegt precies niks over straffenquote:Op dinsdag 10 december 2024 22:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Criminaliteitscijfers zijn juist naar beneden gegaan, toch?
Ja, maar 200 per uur halen en dan ook nog een andere auto inhalen die ook ongeveer 200 per uur rijdt is wat anders, dan had die ander iig lekker lang de tijd om naar de inhalende auto te kijken en zal hij ook zeer herkenbaar op de dashcam beelden staan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uitgebreide versie van een Kia Ceed haalt wel 200 per uur.
De dashcammer reed ook 200 km/uur ?quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar 200 per uur halen en dan ook nog een andere auto inhalen die ook ongeveer 200 per uur rijdt is wat anders, dan had die ander iig lekker lang de tijd om naar de inhalende auto te kijken en zal hij ook zeer herkenbaar op de dashcam beelden staan.
Omdat die mensen alleen maar denken. Sow broer stoer man Range Rover rijden echt blits maken bij andere familieleden.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:58 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Daarom vind ik de uitleg dat de auto op naam van familieleden hebt staan ook raar: waarom zou je een dure auto rijden en dan karig gaan doen op de verzekering (met de kans dat je gepakt wordt en de verzekering niet uitkeert?)
Ja met ruim 200 km per uur.quote:Op dinsdag 10 december 2024 23:01 schreef lno_ het volgende:
Deze al voorbij gekomen? https://www.omroepwest.nl(...)uim-200-km-u-over-a4
Omdat het misschien wel honderden euroś per maand kan schelen, de kans op een ongeluk relatief klein is en de verzekeraar ook nog eens dat moet bewijzen dat de verzekerde niet de regelmatige bestuurder is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 22:58 schreef Lafoy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |