abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215829460
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Helaas kom je niet met een datum van Nakba
Wellicht omdat die in 47 begon en dat dat niet in je herschreven geschiedenis past
Het staat er letterlijk. Nog een keer:
quote:
1948 Arab-Israeli War, an existential war fought between Israel and Arab forces from Egypt, Transjordan (Jordan), Iraq, Syria, and Lebanon. The war formally began on May 15, 1948, and ended on July 20, 1949, although it followed a civil war that began after the passage of United Nations partition plan on November 29, 1947. The fighting more or less came to an end on January 7, 1949. For Israel, the war is remembered as the War of Independence because it secured the country’s existence despite hostile neighbors. For Arabs, the war is remembered as “the Nakba” (from Arabic al-nakbah, “the catastrophe”) because of the mass displacement of Palestinians that resulted from the war.
Deze oorlog, die dus begon in mei 1948 en eindigde in 1949, wordt door de Israëliërs gezien als een Onafhankelijkheidsoorlog en door de Palestijnen gezien als de Nakba, omdat deze oorlog heeft geleid tot ontheemde Palestijnen.

Ik herschrijf dus de geschiedenis niet, dat doe jij. Jij vraagt mij om bronnen en gaat vervolgens mij zitten gaslighten over die bronnen. Gewoon ontkennende dat erin zou staan waar je om vroeg. Waarschijnlijk omdat je je helemaal niet bewust was van deze historische feiten en niet wilt erkennen dat je hebt mis had.

Het toont tevens aan dat je ook eigenlijk helemaal geen zin hebt in een discussie op basis van feiten, jij hebt jouw eigen idee van de geschiedenis en op basis daarvan wil je de discussie voeren: Israël is gesticht doordat honderduizenden Palestijnen zomaar, zonder reden, zijn gezuiverd en daardoor wezen de Palestijnen het voorstel voor een tweestatenoplossing af.

Geschiedenis doet er verder eigenlijk niet toe: Israël is slecht, Israël is kwaadaardig, Israël is een apartheidsstaat, Israël pleegt genocide. En wat binnen dat gewenste narratief past wordt meegepikt, de rest wordt genegeerd, ontkend of verdraaid.

Het is een aaneenrijging van geschiedvervalsing en leugens. Prima, ik wens je daar nog veel succes mee, maar ik ga er geen tijd meer aan besteden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215829555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat zit je nou stoer te doen? Ik heb je meerdere sites gegeven waar je struikelt over Israëlische misdaden en je ontkent het gewoon een uur later.
Zeker. Zeker, heb nog niks gezien dus blijft desinfo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215830548
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het staat er letterlijk. Nog een keer:
[..]
Deze oorlog, die dus begon in mei 1948 en eindigde in 1949, wordt door de Israëliërs gezien als een Onafhankelijkheidsoorlog en door de Palestijnen gezien als de Nakba, omdat deze oorlog heeft geleid tot ontheemde Palestijnen.

Ik herschrijf dus de geschiedenis niet, dat doe jij. Jij vraagt mij om bronnen en gaat vervolgens mij zitten gaslighten over die bronnen. Gewoon ontkennende dat erin zou staan waar je om vroeg. Waarschijnlijk omdat je je helemaal niet bewust was van deze historische feiten en niet wilt erkennen dat je hebt mis had.

Het toont tevens aan dat je ook eigenlijk helemaal geen zin hebt in een discussie op basis van feiten, jij hebt jouw eigen idee van de geschiedenis en op basis daarvan wil je de discussie voeren: Israël is gesticht doordat honderduizenden Palestijnen zomaar, zonder reden, zijn gezuiverd en daardoor wezen de Palestijnen het voorstel voor een tweestatenoplossing af.

Geschiedenis doet er verder eigenlijk niet toe: Israël is slecht, Israël is kwaadaardig, Israël is een apartheidsstaat, Israël pleegt genocide. En wat binnen dat gewenste narratief past wordt meegepikt, de rest wordt genegeerd, ontkend of verdraaid.

Het is een aaneenrijging van geschiedvervalsing en leugens. Prima, ik wens je daar nog veel succes mee, maar ik ga er geen tijd meer aan besteden.
Alleen is de Nakba niet gelijk aan de oorlog. De Oorlog was namelijk een gevolg van.

Probeer het anders nog eens.

Google anders gewoon

Heb nog wel een hint voor je trouwens... In je gequote tekst staat het woordje "formally". Voor het gemak vertaal je die maar even niet, maar het heeft een cruciale betekenis

En als gevolg daarvan

quote:
a Palestinian perspective
The Arabs opposed the UN Resolution 181’s partition plan, considering it an injustice. After the Arabs had fought for decades for self-determination in Palestine and protested the high volume of immigration allowed by the British, the plan placed many Palestinian Arab villages under a future Jewish state. The largest urban concentrations of Palestinian Arabs, Jaffa (today part of Tel Aviv) and Haifa, were separated from the Arab state that was envisioned by the plan: Jaffa would be a small enclave surrounded by the Jewish state, and Haifa would become a part of the Jewish state. Nearly half of the population under the Jewish state in the partition’s proposal were Palestinian Arabs. In December 1947 Palestinian Arabs set out on a campaign to secure Arab rule over the Arab towns and villages.

. The first major attack from the Haganah took place on December 12 in Balad al-Sheikh village, near Haifa. In January 1948 Lifta, a Palestinian Arab village in west Jerusalem, became one of the first Arab towns to be depopulated. As Jewish paramilitaries launched an offensive in April, word spread among Palestinians of the massacre at Deir Yassin on April 9. Jewish forces then took control of Tiberias (April 18), Haifa (April 21–22), Safed (May 10), and Jaffa (May 13), leading to the displacement of some of the Palestinian Arabs’ largest urban populations. By mid-May, some 250,000–300,000 Palestinian Arabs had left or been expelled from their homes. The Arab front had collapsed, Palestinian Arab communities were being depopulated

Dus begon allemaal in 1947 en resulteerde in het verdrijven van 300.000 Palestijnen door Zionistische militanten en terreurgroepen die zich tegen 1949 het Israëlische leger noemden

Paar massa slachtingen erbij en voila.

[ Bericht 19% gewijzigd door devlinmr op 10-12-2024 22:59:26 ]
pi_215833699
twitter

Hop, mensenleven is niks voor hamas en ander islamistentuig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215833703
Mij een raadsel hoe je voor bovenstaande club kiest tov Israël.
  Moderator woensdag 11 december 2024 @ 08:53:07 #56
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215833802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:35 schreef ludovico het volgende:
Oh. Ik heb niks met beide.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215833978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:34 schreef ludovico het volgende:
[ x ]

Geen Joden hè, dan moeten we dit maar negeren.
quote:
Het geeft dan ook blijk van een moreel kompas dat totaal failliet is. Er is helaas een sentiment ontstaan in het Westen waarin dit radicalisme en terrorisme wordt geprojecteerd op Israël. En dan kom je in een verdraaide wereld waarin zulke figuren (en Hamas en Hezbollah) slechts 'verzetstrijders' of 'vrijheidsstrijders' zijn.
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh. Ik heb niks met beide.
Hmm, dat is dan wel opmerkelijk. Je gaf recent een duimpje aan een post waar werd gesuggereerd dat er een 'Holocaust' in de Gazastrook was. En zo geef je wel meer steun aan posts met een overduidelijk anti-Israël sentiment.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 december 2024 @ 09:28:51 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215834047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 08:34 schreef ludovico het volgende:
[ x ]

Wat dat betreft lijkt Hamas sprekend op Israël. Niet dat we Hamas zien in je irrelevante filmpje.

Maar we steunen Israël als land, in al zijn genocidale waanzin.

Heb je al eens een rapport gelezen over Israëls misdaden?
Antifa
pi_215834321
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat dat betreft lijkt Hamas sprekend op Israël. Niet dat we Hamas zien in je irrelevante filmpje.

Maar we steunen Israël als land, in al zijn genocidale waanzin.

Heb je al eens een rapport gelezen over Israëls misdaden?
Blijkbaar moet je een kant kiezen en kun/mag je niet je afschuw uitspreken voor beide partijen.
Doet me altijd een beetje aan de lagere school denken
pi_215834442
quote:
Mij is het een raadsel waarom je niet kritiek durft te leveren op beide.
pi_215834713
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geen Joden hè, dan moeten we dit maar negeren.
[..]
Het geeft dan ook blijk van een moreel kompas dat totaal failliet is. Er is helaas een sentiment ontstaan in het Westen waarin dit radicalisme en terrorisme wordt geprojecteerd op Israël. En dan kom je in een verdraaide wereld waarin zulke figuren (en Hamas en Hezbollah) slechts 'verzetstrijders' of 'vrijheidsstrijders' zijn.
[..]
Hmm, dat is dan wel opmerkelijk. Je gaf recent een duimpje aan een post waar werd gesuggereerd dat er een 'Holocaust' in de Gazastrook was. En zo geef je wel meer steun aan posts met een overduidelijk anti-Israël sentiment.
Je kan anti Israel zijn en anti Hamas zijn zo moeilijk is dat niet
pi_215834907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je kan anti Israel zijn en anti Hamas zijn zo moeilijk is dat niet
'Palestinianism' is het onderliggende probleem. Hamas is daar slechts een uitgroei van.

'Hamas' en 'Israël' vormen wat dat betreft ook geen logische equivalent.
pi_215835018
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestinianism' is het onderliggende probleem. Hamas is daar slechts een uitgroei van.

'Hamas' en 'Israël' vormen wat dat betreft ook geen logische equivalent.
Ik kijk maar de burgers van beide gebieden niet naar de oorlogszuchtige leiding van beide gebieden, je zal er maar wonen en wat dat betrefd is het beter vertoeven in Israel dan in de Palestijnse gebieden
  woensdag 11 december 2024 @ 11:22:38 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215835096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jonge je hebt nog geen oorlogsmisdaad laten zien van Israël
Ik kan er niets aan doen dat je geheugen een zeef is.

Maar hier, spit maar even door:
Israels oorlogsmisdaden

Inclusief meer dan 500 bronnen waar uit geput wordt. Lees alles maar even zorgvuldig door. En dit is dan nog maar een samenvattinkje.
Antifa
pi_215835111
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:22 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik kan er niets aan doen dat je geheugen een zeef is.

Maar hier, spit maar even door:
Israels oorlogsmisdaden

Inclusief meer dan 500 bronnen waar uit geput wordt. Lees alles maar even zorgvuldig door. En dit is dan nog maar een samenvattinkje.
Ik heb drie linkjes van je aangeklikt. Allemaal hear say.
pi_215835119
Dat zal best het bewijs zijn van dat ICC ook, overigens. Kansloos.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:25:00 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215835121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hear say? Je wilde beelden, je kreeg beelden. Wat is daar hear say aan?
Antifa
pi_215835329
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hear say? Je wilde beelden, je kreeg beelden. Wat is daar hear say aan?
Geen beeld gezien man. Wat wil je, dat ik na 3 pagina's door blijf scrollen?

twitter
  woensdag 11 december 2024 @ 11:59:52 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215835428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen beeld gezien man.
Installeer een paar ogen zou ik zeggen.
Antifa
pi_215835916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Installeer een paar ogen zou ik zeggen.
Tjah, je bevestigd alleen maar dat je nogal in de propaganda zit. Met je UNRWA en Amnesty.
pi_215835989
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Alleen is de Nakba niet gelijk aan de oorlog. De Oorlog was namelijk een gevolg van.

Probeer het anders nog eens.

Google anders gewoon

Heb nog wel een hint voor je trouwens... In je gequote tekst staat het woordje "formally". Voor het gemak vertaal je die maar even niet, maar het heeft een cruciale betekenis

En als gevolg daarvan
[..]
Dus begon allemaal in 1947 en resulteerde in het verdrijven van 300.000 Palestijnen door Zionistische militanten en terreurgroepen die zich tegen 1949 het Israëlische leger noemden

Paar massa slachtingen erbij en voila.

Kortom: Israel blijft maar winnen.
pi_215836000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
het is nogal debiel om oorlogsmisdaden te ontkennen. Bij een goede oorlog, horen misdaden immers.
pi_215836002
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kortom: Israel blijft maar winnen.
Als jij dat winnen noemt. Persoonlijk zou ik het eerder onderdrukken/mishandelen/doden noemen
pi_215836011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Als jij dat winnen noemt. Persoonlijk zou ik het eerder onderdrukken/mishandelen/doden noemen
Palestijnen krijgen niet wat ze willen, toch? en niet enkel Palestijnen. Israeli's hebben het in het verleden gewonnen van meerdere Arabische landen.
pi_215836149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
het is nogal debiel om oorlogsmisdaden te ontkennen. Bij een goede oorlog, horen misdaden immers.
Zal snel gaan ja, maar we gaan hier veel verder dan incidenten. Men wilt het zelfs genocide noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')