Daarnaast is het ook niet echt lonend om te werken in NL toeslagen- en uitkeringsparadijs.quote:Op maandag 9 december 2024 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
"Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die kunnen werken, alleen die komen niet af op een groot deel van deze vacatures omdat het vaak onregelmatige werktijden zijn, zwaar werk of slecht betaald. Voor werkgevers zijn er gelukkig vaak nog wel mensen uit Oost-Europa die hier naar toe willen komen, maar dat moet ons natuurlijk te denken geven."
Dit slaat de spijker op zijn kop. Laat die pauperbedrijven beter betalen tegen gunstigere voorwaarden. Dat is marktwerking.
Maar in plaats daarvan pleit de politiek voor het halen van kanslozen om het werk te doen. En zou loonsverhoging de inflatie aanwakkeren. Maar die winstuitkering moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.
Nou tief lekker op uit NL met je kutbedrijf.
Nee, voor hooguit 100 euro extra urenlang achter de band staan en kutwerk uitvoeren of lekker thuiszitten.quote:Op maandag 9 december 2024 19:12 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook niet echt lonend om te werken in NL toeslagen- en uitkeringsparadijs.
Johquote:Op maandag 9 december 2024 19:14 schreef ZarB het volgende:
probleem is zoals gewoonlijk weer eens: mensen.
Dit dus. Werken wordt niet beloond. Je bent 35% van je salaris kwijt aan dit soort geneuzelquote:Op maandag 9 december 2024 19:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, voor hooguit 100 euro extra urenlang achter de band staan en kutwerk uitvoeren of lekker thuiszitten.
Dan wist ik het ook wel.
Hoezo datquote:Op maandag 9 december 2024 19:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als we TikTok verbieden komt er wel een flink blik aan mensen vrij die deze vacatures kunnen gaan invullen.
Omdat iedereen daar tegenwoordig op schijnt te zitten.quote:
12 jaar ervaring het liefst en voor 3.000 brutoquote:Op maandag 9 december 2024 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ga voor de grap eens wat vacatures langs op werk.nl. Dan begin je misschien een beetje te snappen waarom sommige werkgevers geen personeel kunnen vinden.
Hoe wil je in NL rondkomen van minimumloon? De sociale huurmarkt heeft wachtrijen van 20 jaar en de vrijesector huur is te duur èn komt niet in aanmerking voor de huurtoeslag waar deze groep van afhankelijk is.quote:Op maandag 9 december 2024 19:35 schreef core2duo het volgende:
Ik las laatst dat in Frankrijk bijvoorbeeld 16% van de mensen in de marktsector minimumloon verdient. In Nederland komt het maar weinig voor en nog is er groot personeelstekort. Ik vraag me af hoe het kan. Wil bijna niemand meer het zwaardere werk doen in NL?
Dit ja, kappen met al die bullshitbanen en raamabtenaren, draai die salarissen maar om, slecht betalen in bullshitbanen en dubbel betalen voor sectoren waar mensen nodig zijn, probleem zo opgelostquote:Op maandag 9 december 2024 19:37 schreef Mortaxx het volgende:
Als al die coaches, marketingfiguren en social media managers iets nuttigs gaan doen is het "personeelstekort" weg
hier mogen asielzoekers / migranten niet werken , en ze krijgen van eigenwijze ambtenaren geen BSN nummerquote:Op maandag 9 december 2024 18:55 schreef gwn_een_user het volgende:
Nergens is het personeelstekort zo groot als hier, werkgevers overwegen vertrek: ‘Het is 5 voor 12’
Nergens anders is het tekort aan personeel zo groot als in Nederland. Van de 89 belangrijkste economieën in de wereld staat ons land wat betreft de arbeidsmarkt op plek 89. Mede daarom overweegt een op de vijf Nederlandse bedrijven geheel of deels naar het buitenland te verkassen.
Herman Stil 09-12-24, 15:59
Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en onderzoeksbureau SEO, in opdracht van het ministerie van Economische Zaken. Bedrijven geven ons land nog maar een mager zesje. Naast personeelstekorten zitten ook overheidsgedraai, regelbrij en krapte op het stroomnet bedrijven dwars.
,,Dit is een vijf voor twaalf melding’’, zegt Henk Volberda, hoogleraar Strategie & Innovatie aan de UvA. ,,We zijn van een 7- naar een zesje gezakt. Dat zie je ook terug in de internationale lijsten. Daarin dalen we naar de staart van de top 10. Als we niks doen, hebben we volgende keer een onvoldoende.’’
[...]
Strakker en strenger
Volgens ondernemers is regelgeving in Nederland strenger en strakker dan elders. ,,Dat is ook een issue in Europa met het rapport van Draghi, dat we slechter concurreren met de VS en China’’, claimt Volberda. ,,Nederland steekt daar nog eens bovenuit. We zijn zeker niet het enige land met dit soort problemen. Energietekorten, de krappe arbeidsmarkt en gebrekkige regelgeving spelen elders ook. Maar we blijven ook achter op andere landen waar dat speelt, zoals Duitsland, Frankrijk of Denemarken.’’
,,We hebben de discussie gehad of de inkoop van eigen aandelen belast moest worden, de expatregeling is verder versoberd. Verduurzaming is belangrijk maar naast Europese wetgeving doet Nederland daar weer heel veel regels bovenop. De overheid moet nadenken hoe dat efficiënter en doelmatiger kan.’’
Multinationals als Shell, Unilever en Aegon verkasten hun hoofdkantoor de afgelopen jaren naar het buitenland, vanwege Nederlandse regelgeving en belastingregels. De techsector geeft al langer aan dat Nederland een kil techklimaat heeft en een aantal bedrijven is al geheel of deels naar het buitenland vertrokken of breidt juist buiten ons land uit of overweegt dat te doen. Daarnaast daalt het aantal buitenlandse bedrijven dat zich hier vestigt, al jaren.
meer lezen:
https://www.ad.nl/economi(...)-5-voor-12~a2f7a586/
tegenartikel:
Nederland een personeelstekort? Welnee, zegt deze hoogleraar
ma 11 november 12:15
Het verhaal dat we afstevenen op een enorm personeelstekort is zwaar overtrokken, vindt Paul de Beer, emeritus-hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. "Als we zo'n groot personeelstekort hebben, is onze economie eigenlijk te groot voor ons land", zegt hij in Geld of je Leven (EO).
De cijfers over de arbeidsmarkt zijn allesbehalve rooskleurig. Volgens adviesbureau McKinsey hebben we in 2030 een tekort van 1,4 miljoen werknemers als we geen maatregelen nemen. 70 procent van de ondernemers ervaart nu al een personeelstekort, zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek. En volgens Techniek Nederland komen we elk jaar 20.000 vakmensen tekort.
[...]
Op dit moment zijn er ruim 400.000 vacatures in Nederland. Dat zegt niet veel, vindt De Beer. "Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die kunnen werken, alleen die komen niet af op een groot deel van deze vacatures omdat het vaak onregelmatige werktijden zijn, zwaar werk of slecht betaald. Voor werkgevers zijn er gelukkig vaak nog wel mensen uit Oost-Europa die hier naar toe willen komen, maar dat moet ons natuurlijk te denken geven."
Ook kunnen we in ons consumptiegedrag andere keuzes maken, denkt De Beer. "Bij mijn flat komt elke dag wel drie of vier keer een busje om pakketjes te bezorgen. Zolang dat zo is, vraag ik me af: hebben we echt te weinig mensen of zetten we de mensen in voor de verkeerde activiteiten?"
https://www.nporadio1.nl/(...)zegt-deze-hoogleraar
dat laatste is dus wat ik altijd nogal logisch heb gevonden. ik denk niet dat we te weinig mensen hebben (nou ja, dat ook wel hier en daar), maar juist teveel mensen werkzaam in eigenlijk weinig nuttige, waarde toevoegende posities. ik vind bijv. dat we veel teveel horeca hebben in dit land. we moeten veel veel veel meer mensen richting de technische kant duwen op scholen. we zijn nu al extreem afhankelijk van de VS en China voor veel van onze tech, denk aan AI, cloud, internetdiensten, enz. en die landen, alsook japan, kopen zowat elk veelbelovend tech bedrijf in europa op. want ja, waarom niet? wij waarderen die bedrijven blijkbaar niet echt genoeg
quote:Op maandag 9 december 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier mogen asielzoekers / migranten niet werken , en ze krijgen van eigenwijze ambtenaren geen BSN nummer
Hier wil D66 ze graag opsluiten in Hotels om dat ze zeilig zijn , ze zijn of achtervolgde homos of ze missen hun moeder erg of in hun land 22.000 km verderop is oorlog geweest een keer
Dat is wel heeeeel kort door de bocht. Eerst een woning toegewezen krijgen en daarna start de inburgering van een x-aantal maanden. Er is gewoon beleid, c'est la vie.quote:Op maandag 9 december 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier mogen asielzoekers / migranten niet werken , en ze krijgen van eigenwijze ambtenaren geen BSN nummer
Hier wil D66 ze graag opsluiten in Hotels om dat ze zeilig zijn , ze zijn of achtervolgde homos of ze missen hun moeder erg of in hun land 22.000 km verderop is oorlog geweest een keer
en de overheid die heeft zelf ook heel veel mensen nodig voor de omgevingsdiensten
Het maximale willen voor het minimale! Dat zijn de NL werkgevers.quote:Op maandag 9 december 2024 20:25 schreef Rene het volgende:
Net als de overheid voor administratieve taken '36 u per week!'. Rot op... dat zijn precies de functies voor de stille werkloze - de vrouw van een fulltime werkende met kinderen. Maar houdt vooral die poot stijf met je 36 (of bij gods gratie 32u). Deze categorie trouwe (want als het goed zit, zit het goed bij de werkgever) willen 24-28u werken. Geef ze die kans.
(ik neem het topic ff mee naar WGR)
maar de overheid die kan toch geen statushouders in dienst gaan nemen , daarnaast hebben ze soms geen BSN nummer hequote:Op maandag 9 december 2024 20:30 schreef Rene het volgende:
[..]
Dat is wel heeeeel kort door de bocht. Eerst een woning toegewezen krijgen en daarna start de inburgering van een x-aantal maanden. Er is gewoon beleid, c'est la vie.
Wat betreft de overheidsdiensten - eens. Daarin doet de overheid niet altijd goed haar best... Daar loop ik in mijn werk (binnen de overheid) ook tegenaan.
Als ik nog werkte, dan ging ik ook thuis werken, lekker een paar dagen niet werken , ja dat mis ik dan welquote:Op maandag 9 december 2024 20:32 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het maximale willen voor het minimale! Dat zijn de NL werkgevers.
Ik werk in de zorg, een regelmatige baan als behandelaar. Ik werk 4 dagen en zou prima thuis kunnen werken. Ons team loopt helemaal leeg, dus je zou denken dat mijn teamleider wel mee wil denken over hoe de overblijvers tevreden te houden. Ik stel voor om 1 dag thuis te werken. Haha. Hahaha. THUISWERKEN IS GEEN RECHT ALS JE DAT MAAR WEET!!!
Meanwhile werken alle teamleiders 2 dagen per week thuis
Hou es op. Dat BSN komt vanzelf zodra er een gemeente toegewezen wordt. En de overheid kán het wel maar wil net als hierboven benoemd met teveel eisen een volledig passend plaatje hebben. En dat werkt niet altijd zoquote:Op maandag 9 december 2024 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de overheid die kan toch geen statushouders in dienst gaan nemen , daarnaast hebben ze soms geen BSN nummer he
Je hebt wel moeite met constructief meedenken toch. Even stoppen met je eigen perceptie.quote:Op maandag 9 december 2024 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik nog werkte, dan ging ik ook thuis werken, lekker een paar dagen niet werken , ja dat mis ik dan wel
Thuiswerken staat voor mij niet gelijk aan niet werken. Ik zie gewoon mij cliënten, maar dan online (voor degene die dat willen). En bergen rapportage uiteraard. Als ik een dag niet werk dan hangen de controllers aan de lijn want "geen productie (=clientencontact) gedraaid".quote:Op maandag 9 december 2024 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik nog werkte, dan ging ik ook thuis werken, lekker een paar dagen niet werken , ja dat mis ik dan wel
Al zou je ze goed betalen, waar ga je ze huisvesten?quote:Op maandag 9 december 2024 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
"Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die kunnen werken, alleen die komen niet af op een groot deel van deze vacatures omdat het vaak onregelmatige werktijden zijn, zwaar werk of slecht betaald. Voor werkgevers zijn er gelukkig vaak nog wel mensen uit Oost-Europa die hier naar toe willen komen, maar dat moet ons natuurlijk te denken geven."
Dit slaat de spijker op zijn kop. Laat die pauperbedrijven beter betalen tegen gunstigere voorwaarden. Dat is marktwerking.
Maar in plaats daarvan pleit de politiek voor het halen van kanslozen om het werk te doen. En zou loonsverhoging de inflatie aanwakkeren. Maar die winstuitkering moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven.
OK boomerquote:Op maandag 9 december 2024 19:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Omdat iedereen daar tegenwoordig op schijnt te zitten.
Waarom zou je als je net zo goed een uitkering kan trekken in combinatie met wat toeslagen?quote:Op maandag 9 december 2024 19:35 schreef core2duo het volgende:
Ik las laatst dat in Frankrijk bijvoorbeeld 16% van de mensen in de marktsector minimumloon verdient. In Nederland komt het maar weinig voor en nog is er groot personeelstekort. Ik vraag me af hoe het kan. Wil bijna niemand meer het zwaardere werk doen in NL?
.quote:Op maandag 9 december 2024 20:35 schreef Rene het volgende:
Je hebt wel moeite met constructief meedenken toch. Even stoppen met je eigen perceptie.
en de overheid die denkt dat 100.000 ZORG zzp ers die met een leaseauto, bij alle ouderen THUIS langs gaan in de 2 atjeh straat 6 hoog, en de balkstraat nummer 5 bis A om eenzame ouderen op de pot te zetten en de strepsels en in te smeren twee keer per dag,quote:Op maandag 9 december 2024 19:29 schreef thedeedster het volgende:
En Frenske wil alleen arbeidsmigratie aanpakken.
quote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 feb 2013
quote:Zorgverzekeraars blijken ook fors meer te moeten betalen aan ouderenzorg: de afgelopen twee jaar al een miljard euro extra.
De verwachting is dat dat bedrag in 2018 al oploopt tot 2,5 miljard euro.
De reden: een toenemend aantal ouderen dat nu thuis blijft wonen in plaats van naar een verpleeghuis gaat, terwijl zij het thuis helemaal niet redden, ondanks de utopische theorie van het kabinet Rutte.
Die ouderen melden zich na een val of in verwarde toestand op de eerste hulp van het ziekenhuis.
Kortdurende opvang voor ouderen die na een ziekenhuisopname tijdelijk niet zelfstandig kunnen wonen nam alleen al in 2015 met 87 procent toe.
Teveel boeren ook. Als we die arbeidskrachten (dierverwerking, bioindustrie, bloemen etc.) omzetten naar schone productie, snijdt het mes aan twee tot drie kanten!quote:Op maandag 9 december 2024 20:12 schreef LXIV het volgende:
Dat bedrijven dreigen weg te gaan lijkt mij eigenlijk de oplossing, het herstellen van het evenwicht.
In plaats van te zeggen dat we te weinig personeel hebben kun je ook zeggen dat we teveel bedrijven hebben.
Wat die bedrijven willen is gewoon een niet aflatende import van mensen om zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk te laten werken. Nederland is daar helemaal niet mee geholpen. We hebben al teveel bebouwd oppervlak, wegen, winkelcentra, mensen, alles. Het zou veel beter zijn met minder van alles, dus ook en vooral bedrijven.
Laat al die bedrijven die net zo goed in Polen kunnen staan (of elders, maar dat zijn de bedrijven die dan weg willen), lekker gaan!! Dan zijn hier genoeg Nederlanders voor het werk dat er is en is er ook meer ruimte.
Het probleem van Nederland is niet te weinig mensen voor de bedrijven, maar teveel bedrijven voor het land
Dat laatste idd, gejank altijd. Net als in de horeca, verwachten dat je personeel in de weekende en avonden beschikbaar is voor een kut salaris.quote:Op maandag 9 december 2024 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
Ze hebben soms niet eens de moeite genomen een vacature tekst te schrijvenquote:Op maandag 9 december 2024 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ga voor de grap eens wat vacatures langs op werk.nl. Dan begin je misschien een beetje te snappen waarom sommige werkgevers geen personeel kunnen vinden.
Waarom denk je dat dat isquote:Op maandag 9 december 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier mogen asielzoekers / migranten niet werken
Zie hier iemand die nog nooit in een kas geweest is maar er wel een mening over denkt te moeten hebben.quote:Op maandag 9 december 2024 20:19 schreef MichaelScott het volgende:
Helemaal niet slecht als er wat bedrijven/sectoren vertrekken uit Nederland.
Waarom moeten we hier tienduizenden Polen, Roemenen en Bulgaren huisvesten om tomaten te plukken in niet duurzame kassencomplexen? Zet die kassen dan gewoon in Roemenië neer.
Ik weet overigens wel waarom: in Roemenië komen ze er niet mee weg om Roemenen uit te knijpen en als stront te behandelen.
geen behoefte aaan personeel dusquote:Op dinsdag 10 december 2024 00:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat is
Ja, al die Roemenen die met 8 man in een huis gepropt worden en bij het eerste kwaaltje op straat worden gegooid zijn een fabeltje. Dat gebeurt zeker niet?quote:Op dinsdag 10 december 2024 06:50 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Zie hier iemand die nog nooit in een kas geweest is maar er wel een mening over denkt te moeten hebben.
onze overheid die wil geen woningen bouwenquote:Op dinsdag 10 december 2024 07:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, al die Roemenen die met 8 man in een huis gepropt worden en bij het eerste kwaaltje op straat worden gegooid zijn een fabeltje. Dat gebeurt zeker niet?
Als kinderen niet meer voor hun ouders willen zorgen (er zijn uitzonderingen)...quote:Op maandag 9 december 2024 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
en de overheid die denkt dat 100.000 ZORG zzp ers die met een leaseauto, bij alle ouderen THUIS langs gaan in de 2 atjeh straat 6 hoog, en de balkstraat nummer 5 bis A om eenzame ouderen op de pot te zetten en de strepsels en in te smeren twee keer per dag,
effiicienter is dan gezellige bejaardenhuizen van 300 personen bouwen met twee bejaarden hulpen
Klopt, als je in de bijstand zit en alle loketjes weet te vinden hou je elke maand netto veel meer over dan iemand die Jan Modaal verdient.quote:Op maandag 9 december 2024 19:12 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daarnaast is het ook niet echt lonend om te werken in NL toeslagen- en uitkeringsparadijs.
Je kunt het ook zo bekijken.... wij lopen te jammeren om een uurtje reistijd terwijl een Pool of Bulgaar door de halve EU reist om hier te komen werken.quote:Op maandag 9 december 2024 20:19 schreef MichaelScott het volgende:
Helemaal niet slecht als er wat bedrijven/sectoren vertrekken uit Nederland.
Waarom moeten we hier tienduizenden Polen, Roemenen en Bulgaren huisvesten om tomaten te plukken in niet duurzame kassencomplexen? Zet die kassen dan gewoon in Roemenië neer.
Ik weet overigens wel waarom: in Roemenië komen ze er niet mee weg om Roemenen uit te knijpen en als stront te behandelen.
En bijen?quote:Op maandag 9 december 2024 19:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
JohDe enige andere dieren die ik me kan bedenken die wel eens een werknemers te kort hebben zijn mieren
Er wordt wel wat gebouwd, maar Nederland is al aardig vol. Ja, vierkante meters zijn er wel, maar je hebt ook infrastructuur nodig.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
onze overheid die wil geen woningen bouwen
provincies die hebben geen ervaring met grootschalige woningbouw, dus doen niets aan woningbouw
Elke vrijdag een borrel is voor mij sowieso een reden om het niet te doen. Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn vrijdagmiddag/avond invul. Collega's zijn er voor werktijd (wat uitzonderingen daar gelaten) maar gtfo met je werkborrels.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:34 schreef HSG het volgende:
Als je de meeste vacatures ziet wordt een werkgever niet zo aantrekkelijk om die overstap te maken.
- Ze weten heel goed te omschrijven wat ze van jou verwachten.
- Hogen eisen.
- Standaard geneuzel over flexibel zijn, geen 9-5 mentaliteit, blablabla.
En dan de arbeidsvoorwaarden.
- Leuk team
- Je werkt in een te gek bedrijf.
- Geweldige klanten.
- Te gekke uitjes
- Elke vrijdag een borrel
- Leuke werksfeer
- Uitzicht op vaste aanstelling
Flikker toch op zeg.
[..]
Als kinderen niet meer voor hun ouders willen zorgen (er zijn uitzonderingen)...
[..]
Klopt, als je in de bijstand zit en alle loketjes weet te vinden hou je elke maand netto veel meer over dan iemand die Jan Modaal verdient.
[..]
Je kunt het ook zo bekijken.... wij lopen te jammeren om een uurtje reistijd terwijl een Pool of Bulgaar door de halve EU reist om hier te komen werken.
Dat is het heel uitgangspunt ,het is niet aantrekkelijk om te ondernemen dan wel te werken in NL en dat moet veranderen.quote:Op maandag 9 december 2024 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo is NL?quote:Op maandag 9 december 2024 20:32 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het maximale willen voor het minimale! Dat zijn de NL werkgevers.
Ik werk in de zorg, een regelmatige baan als behandelaar. Ik werk 4 dagen en zou prima thuis kunnen werken. Ons team loopt helemaal leeg, dus je zou denken dat mijn teamleider wel mee wil denken over hoe de overblijvers tevreden te houden. Ik stel voor om 1 dag thuis te werken. Haha. Hahaha. THUISWERKEN IS GEEN RECHT ALS JE DAT MAAR WEET!!!
Meanwhile werken alle teamleiders 2 dagen per week thuis
Ook een goede jaquote:
ik snap het wel ja, als dit je visie is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 05:49 schreef Ringo het volgende:
Waar zouden we zijn zonder al die werkgevers die geen fatsoenlijk salaris willen betalen, lak hebben aan sociale wetgeving, geld binnenharken beschouwen als hun hoogste doel, personeel zien als kostenpost en belastingen als diefstal door de overheid. Zonder hen zouden we hier een zinloos debat voeren.
Niet alleen dat. Stel je voor je zit bij een detacheerder en hun kantoor zit in Eindhoven. Jij woont in Leeuwarden en je wordt gedetacheerd bij een klant in Groningen. Leuk al die zaken als "leuke collega's", "leuke sfeer", "borrels", "lunches" en meer blabla maar daar daar zie je toch niks van en heb jij zin om b.v. vrijdagmiddag nog helemaal naar Eindhoven te rijden voor een borrel?quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
Elke vrijdag een borrel is voor mij sowieso een reden om het niet te doen. Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn vrijdagmiddag/avond invul. Collega's zijn er voor werktijd (wat uitzonderingen daar gelaten) maar gtfo met je werkborrels.
En dat vieze werk voor een "hongerloontje" wordt nu gedaan door Oost-Europeanen. Die mensen reizen door de halve EU om voor een "hongerloontje" hier te komen werken.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:01 schreef SpecialK het volgende:
Het is een hobby van het grootkapitaal om dit soort berichten te posten in de kranten:
Type 1: Personeelstekort. (bouw huizen of importeer meer roemenen/turken)
Type 2: Nederlanders weigeren vies werk te doen. We zijn zo verwend
Eh nee. Mensen weigeren werk te doen voor hongerloontjes. Wellicht is het tijd om bepaalde klusjes hoger in te schalen. Dat is namelijk ook gewoon marktwerking. Nederlanders willen gewoon een leefbaar loon hebben en in appartement van minimaal 50m2 wonen. Maar het is goedkoper om een zooi mensen uit het buitenland te stapelen in kleine appartementjes. Zij klagen niet en weten niet wat hun rechten zijn.
En zo raakt NL steeds voller en voller. Steeds weer nieuwe generaties import diens standaarden langzamerhand verhogen waardoor er weer een nieuwe golf import nodig is... alles om maar niet schoonmakers en putjesscheppers uit autochtone bevolking te werven en een hoger loon te geven voor het belangrijke werk wat ze zouden doen. Een loon waarmee je vermogen kan opbouwen ipv maand tot maand leven.
Vergeet niet een marktconform salaris.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:34 schreef HSG het volgende:
Als je de meeste vacatures ziet wordt een werkgever niet zo aantrekkelijk om die overstap te maken.
- Hogen eisen.
- Leuk team
- Geweldige klanten.
- Te gekke uitjes
- Leuke werksfeer
Flikker toch op zeg.
23 cent reiskostenquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vergeet niet een marktconform salaris.
We hebben geen personeelstekort, we hebben een overschot aan onzinnige baantjes (maaltijdbezorgers etc)quote:Op maandag 9 december 2024 19:14 schreef ZarB het volgende:
Ik las ooit dat we niet per se personeelstekort hebben maar een te grote vraag naar dingen (zoals dat overconsumeren dat al ergens genoemd wordt). Te veel meensen, te veel vraag, dus dan heb je weer meer productie nodig en meer personeel. Het probleem is zoals gewoonlijk weer eens: mensen.
En ondertussen importeren ze in Roemenië lui uit Bangladesh, Sri Lanka en de Filipijnen, omdat ze daar niemand meer hebben om het simpele werk te doen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Stel je voor je zit bij een detacheerder en hun kantoor zit in Eindhoven. Jij woont in Leeuwarden en je wordt gedetacheerd bij een klant in Groningen. Leuk al die zaken als "leuke collega's", "leuke sfeer", "borrels", "lunches" en meer blabla maar daar daar zie je toch niks van en heb jij zin om b.v. vrijdagmiddag nog helemaal naar Eindhoven te rijden voor een borrel?
Ik niet.
[..]
En dat vieze werk voor een "hongerloontje" wordt nu gedaan door Oost-Europeanen. Die mensen reizen door de halve EU om voor een "hongerloontje" hier te komen werken.
En de Nederlanders maar klagen.
Ja of nog erger "een competitief salaris".quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vergeet niet een marktconform salaris.
De mooiste die ik heb gelezen: een ballenbak en een draaimolen. Was voor mij een reden om daar niet te solliciteren.quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:34 schreef HSG het volgende:
- Hogen eisen.
- Leuk team
- Geweldige klanten.
- Te gekke uitjes
- Leuke werksfeer
Flikker toch op zeg.
Ze keken altijd naar een hele andere markt dan ik keek, een had mijn netto salaris als bruto salaris als marktconform salaris staan.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:59 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja of nog erger "een competitief salaris".
Vacature: "Wij hebben een eigen leeromgeving"quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
De mooiste die ik heb gelezen: een ballenbak en een draaimolen. Was voor mij een reden om daar niet te solliciteren.
Dreigementen om hEt LaNd tE vErLaTeN komen of van over het paard getilde startups, of van multinationals. Die zijn het gewend om vorstelijke privileges te genieten en als er een keer wetgeving hun kant op waait waar ze geen primair belang bij hebben gaan ze toeteren alsof dE RoVeRhEiD hen bewust in de wielen rijdt. Ondertussen mondjedicht over alle voordelen die NL biedt, je zou eens zeggen dat je tevreden bent, we zijn geen mietjes.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:42 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ik snap het wel ja, als dit je visie is.
Het gemiddelde bedrijf is geen multinational maar een MKB met een directeur die fysiek aanwezig is, die er baat bij heeft vrolijk personeel te hebben en voldoende te betalen.
Echter, door alle wet en regelgeving verdwijnen deze allemaal en alle business gaat naar de gigantische ,onpersoonlijke multinationals toe,
In syrie zijn ze qua regeldruk denk ik wel wat gemakkelijker om te ondernemen inderdaad.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dreigementen om hEt LaNd tE vErLaTeN komen of van over het paard getilde startups, of van multinationals. Die zijn het gewend om vorstelijke privileges te genieten en als er een keer wetgeving hun kant op waait waar ze geen primair belang bij hebben gaan ze toeteren alsof dE oVeRhEiD hen bewust in de wielen rijdt. Ondertussen mondjedicht over alle voordelen die NL biedt, je zou eens zeggen dat je tevreden bent, we zijn geen mietjes.
I know, ambtelijke bureaucratie kan hier heel erg zijn, veel MKB’ers werken keihard om hun bedrijf te laten draaien en iedereen heeft recht op particuliere frustraties. Maar dat eeuwige gejank van de veelverdienerssector alsof het hier de ondernemershel op aarde zou zijn, echt, ga weg, pleur lekker op naar Syrië ofzo, kun je helemaal opnieuw beginnen als dat is wat je wou.
Hilarisch zijn die podcasts van zelfverklaard ondernemers die Nederland (zeggen) verlaten omwille van de regel- en belastingdruk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dreigementen om hEt LaNd tE vErLaTeN komen of van over het paard getilde startups, of van multinationals. Die zijn het gewend om vorstelijke privileges te genieten en als er een keer wetgeving hun kant op waait waar ze geen primair belang bij hebben gaan ze toeteren alsof dE RoVeRhEiD hen bewust in de wielen rijdt. Ondertussen mondjedicht over alle voordelen die NL biedt, je zou eens zeggen dat je tevreden bent, we zijn geen mietjes.
I know, ambtelijke bureaucratie kan hier heel erg zijn, veel MKB’ers werken keihard om hun bedrijf te laten draaien en iedereen heeft recht op particuliere frustraties. Maar dat eeuwige gejank van de veelverdienerssector alsof het hier de ondernemershel op aarde zou zijn, echt, ga weg, pleur lekker op naar Syrië ofzo, kun je helemaal opnieuw beginnen als dat is wat je wou.
Als je een paar flinke bankbiljetten geniepig naar de juiste persoon schuift is het daar inderdaad een stuk makkelijker ondernemen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:04 schreef Pajanus het volgende:
In syrie zijn ze qua regeldruk denk ik wel wat gemakkelijker om te ondernemen inderdaad.
In veel andere landen is ondernemen ook wel gedoe. Heb zelf ondernemingen gehad in Malta, Roemenië en België. Dat was nou allemaal niet zo heel veel makkelijker. Eerder integendeel.quote:Op dinsdag 10 december 2024 16:04 schreef Pajanus het volgende:
[..]
In syrie zijn ze qua regeldruk denk ik wel wat gemakkelijker om te ondernemen inderdaad.
Overigens is wat je zegt niet helemaal waar, steeds meer transportbedrijven die zich over de grens vestigen om voordeel te halen en dan wel leveren en laden binnen Nederland. Dit zijn ook gewoon de MKB'ers.
Mij zou het erg leuk lijken om te ondernemen, maar ik zal nooit aan personeel beginnen sinds ik in het MKB heb gewerkt en zie wat voor plichten er aan vast zitten mbt. personeel.
In mijn optiek : JA , Nederland is juist niet (meer) goed voor de ondernemer.
Alles is verplicht hier, denk aan geen tijdelijke huurcontracten meer ( risico ondernemer c.q. huisjesbaas), verplichtingen mbt betalingen als mensen ziek worden, voordelen van ondernemen worden weggenomen en iedereen moet gewoon lekker in loondienst voor de overheid of een gigantische multinational die het allemaal wel kan betalen.
Nou, da's mooi...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |