abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215830924
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:28 schreef havanagila het volgende:
Meest gezochte man in de VS, en dan even een hamburgertje gaan eten :')
Ik sta er meer van te kijken dat hij dat wapen, hetzelfde fake id en een manifest bij zich had. Het leek alsof de man dingen goed gepland had, maar kennelijk hield het denken op daarna.
pi_215830986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik sta er meer van te kijken dat hij dat wapen, hetzelfde fake id en een manifest bij zich had. Het leek alsof de man dingen goed gepland had, maar kennelijk hield het denken op daarna.
Inderdaad. Dan ga je toch Full Metal in het bos wonen a la unabomber. Naja.
pi_215830991
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik vind ook dat die mensen veel te veel belasting betalen. En natuurlijk betalen zijn wél veel meer belasting, dat is letterlijk wat het wil zeggen. Je hebt eigenlijk een kleine groep, die de rest van de samenleving draaiende houdt en vervolgens ook nog eens bakken met haat over zich heen krijgt van een flink aantal hele jaloerse mensen.
Maar het percentage belasting wat zij betalen is een stuk lager.
Kijk, je heb 1 iemand die 100 miljoen verdient, en door allerlei kronkels, 'slechts' 10 miljoen belasting betaalt. Maar bij een gemiddeld inkomen van 50k (als voorbeeld) is er een belastingdruk van 25% (12,5k). Als diegene nu geen 100 miljoen verdient, maar 10 miljoen (en nog steeds zijn belastingdruk laag kan houden), maar de overige 90 miljoen wordt verdient door mensen met een gemiddeld inkomen, dan wordt er veel meer belasting betaalt nl, 1 + 0.25*90 = 23.5 miljoen.
Er is geen blijheid omdat die superrijken (niet de rijken, of erg rijken) absoluut gezien zoveel belasting betalen en de samenleving dragen, er is vooral onvrede omdat die superrijken, relatief gezien naar hun inkomen en bezit, heel weinig belasting betalen.

En daar komt nog bij dat hoe armer je bent, hoe hoger de relatieve belastingdruk wordt (los van inkomstenbelasting). De 9% aan BTW die je betaalt voor je groentes, is een hoger percentage van je inkomen als die 20k per jaar verdient, dan wanneer je 100k verdient.

In de jaren 60 (je weet wel, toen alles nog beter was volgens ouderen) was in het VK de hoogste schaal van inkomstenbelasting 95%. In Nederland was de hoogste schaal tot 1970 72%, onder Kok liep dat terug tot 60%. Nu is 95% wel heel gortig, en zijn er genoeg manieren om dat te omzeilen (de Beatles probeerden dat al!), maar toen waren er nog zo weinig mensen die daar hard door geraakt werden, dat de politiek dat zo kon regelen. Je zou kunnen zeggen dat de politiek daar objectiever naar keek, later zijn ze meer en meer beinvloedt geraakt, en hebben ze dat naar beneden bijgesteld.

Ik vind uiteraard dat hard werken beloond moet worden, en zie ook wel dat mensen die bedrijven opzetten en werk verschaffen daar ook voor beloond moeten worden. Maar je moet ook beseffen dat hoe meer geld je verdient, hoe meer je, over het algemeen, profiteert van de kennis en infrastructuur van de omgeving waarin je dat verdient, daar mag ook wel voor betaald worden. Dus een hogere belastingdruk voor superrijken is niet verkeerd vind ik. Daarbij denk ik dat je ook in de gaten moet houden dat de kloof tussen arm en rijk niet alsmaar kan groeien, op een gegeven moment leidt dat toch enorme problemen in de samenleving.
pi_215831008
Super chill minimumloon ook.
  dinsdag 10 december 2024 @ 21:59:10 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215831026
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tenzij het arresteren dan juist het plan was.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215831067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tenzij het arresteren dan juist het plan was.
Dan had hij zichzelf wel aangegeven toch?
  dinsdag 10 december 2024 @ 22:03:59 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215831095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan had hij zichzelf wel aangegeven toch?
Hiermee trek je meer aandacht voor je manifest. En ik kan het weten, want ik kijk heel veel films. ;)
pi_215831126
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hiermee trek je meer aandacht voor je manifest. En ik kan het weten, want ik kijk heel veel films. ;)
De unabomber kreeg zijn manifest gepubliceerd in WaPo in ruil voor de toezegging te stoppen. Dat was uiteraard voordat ze wisten wie hij was en ironisch genoeg was het het manifest wat er toe leidde dat ze konden uitvogelen wie hij was.
pi_215831211
Wat anders... Ik zie helemaal niks over dat hij een advocaat heeft, maar wel dat hij voorgeleid wordt. Ik mag toch aannemen dat hij wel een advocaat heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-12-2024 22:17:03 ]
pi_215831319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat anders? Ik zie helemaal niks over dat hij een advocaat heeft, maar wel dat hij voorgeleid wordt. Ik mag toch aannemen dat hij wel een advocaat heeft?
Er is een advocaat;
https://www.nytimes.com/l(...)41913?smid=url-share
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_215831356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zal ik het dan maar gewoon zeggen? Elke moord is 'heel erg', of het nu een geliefd persoon is of niet.
Is dat wel zo? We hebben Israel heel veel terroristen zien vermoorden, veel mensen vonden dat niet erg. De bedenkers van Obamacare vonden de moord op Ghadaffi ook niet erg. Voorstanders van de doodstraf vinden moord ook niet heel erg. Het is dus blijkbaar nogal contextafhankelijk. En als elke moord heel erg is, is het laten sterven van patienten door een ziekteverzekeraar ook niet heel erg dan?

Het idee van het recht is dat het goede mensen beschermt tegen mensen die kwaad doen. Als de wet zo'n simpele breed gedeelde goed/kwaad-scheiding niet meer representeert dan is dat een groot probleem en daarvan zie we hier de uitng dat mensen er onverschillig over zijn of het zelfs wel grappig vinden. Het is geen morele reactie in de zin van de moord was goed, maar een amorele reacite omdat de moraliteit van de wet geerodeerd is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215831614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De unabomber kreeg zijn manifest gepubliceerd in WaPo in ruil voor de toezegging te stoppen. Dat was uiteraard voordat ze wisten wie hij was en ironisch genoeg was het het manifest wat er toe leidde dat ze konden uitvogelen wie hij was.
Ja dat was omdat zijn broer hem in het manifest herkende en de FBI inlichtte.

Wat ik vooral wonderlijk vind is dat het zo lang duurde voor ze wisten wie hij was aangezien heel veel medestudenten, vrienden en familie hem toch wel herkend moeten hebben in de vrijgegeven foto?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 december 2024 @ 22:36:52 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215831713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Is dat wel zo? We hebben Israel heel veel terroristen zien vermoorden, veel mensen vonden dat niet erg. De bedenkers van Obamacare vonden de moord op Ghadaffi ook niet erg. Voorstanders van de doodstraf vinden moord ook niet heel erg. Het is dus blijkbaar nogal contextafhankelijk. En als elke moord heel erg is, is het laten sterven van patienten door een ziekteverzekeraar ook niet heel erg dan?

Het idee van het recht is dat het goede mensen beschermt tegen mensen die kwaad doen. Als de wet zo'n simpele breed gedeelde goed/kwaad-scheiding niet meer representeert dan is dat een groot probleem en daarvan zie we hier de uitng dat mensen er onverschillig over zijn of het zelfs wel grappig vinden. Het is geen morele reactie in de zin van de moord was goed, maar een amorele reacite omdat de moraliteit van de wet geerodeerd is.
Ja precies, als je in onze normen en waarden gelooft (en die van het Westen) dan is wraak of genoegdoening geen onderdeel van de straffen. Dat is iets middeleeuws. Mensen die denken dat zulke dingen hen genoegdoening geeft zijn niet helemaal goed in de bovenkamer.
pi_215831866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ken de referentie niet.
Een jonge vrouw opgesloten in een instelling waar ze heel vaak fanmail krijgt. Klinkt bekend met een bepaalde situatie?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Frontpage dinsdag 10 december 2024 @ 22:53:04 #290
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_215831939
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja precies, als je in onze normen en waarden gelooft (en die van het Westen) dan is wraak of genoegdoening geen onderdeel van de straffen. Dat is iets middeleeuws. Mensen die denken dat zulke dingen hen genoegdoening geeft zijn niet helemaal goed in de bovenkamer.
Het strafrecht in NL kent wel degelelijk genoegdoening voor de samenleving. Alleen drukt zich dat uit in gevangenisstraffen. In andere landen vindt die genoegdoening ook vorm in het doden van veroordeelden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 10 december 2024 @ 22:56:25 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215832001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Het strafrecht in NL kent wel degelelijk genoegdoening voor de samenleving. Alleen drukt zich dat uit in gevangenisstraffen. In andere landen vindt die genoegdoening ook vorm in het doden van veroordeelden.
I stand corrected, al gaf ik zelf al aan dat gevangenis al de straf is. Daarnaast gaat het dan om de slachtoffers, niet om die ene sjaak op het internet die zich er lekkerder bij voelt.
  dinsdag 10 december 2024 @ 23:05:14 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215832149
Zal psychisch wel niet helemaal in orde zijn. Vind het ook jammer dat zo'n jong iemand, gezond, er goed uitziende, met een goede opleiding nu zijn leven weggegooid heeft. Wat had hij er allemaal van kunnen maken in plaats van iemand vermoorden en daarna nog 50 jaar in een Amerikaanse gevangenis wegrotten. Het is niet Nederland waar je na zes jaar vrij komt.
The End Times are wild
  dinsdag 10 december 2024 @ 23:26:50 #293
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215832412
Ik moet overigens zeggen dat het aanbidden van iemand die een man zo koelbloedig vermoord mij zeer misselijk maakt. Dan heb ik het niet over dit topic, maar overal op het internet. Misschien moeten er in Amerika eens mensen aan de macht komen die de zorg beter maken en vooral betaalbaar voor iedereen, maar dat zal vast 'politiek correct' zijn oid. Klaag iemand aan en als de rechter dan beslist moet je het daarmee doen en als je het niet eens bent met het systeem, ga de politiek in om het te veranderen.
  dinsdag 10 december 2024 @ 23:42:42 #294
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215832492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 23:26 schreef Vis1980 het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat het aanbidden van iemand die een man zo koelbloedig vermoord mij zeer misselijk maakt. Dan heb ik het niet over dit topic, maar overal op het internet. Misschien moeten er in Amerika eens mensen aan de macht komen die de zorg beter maken en vooral betaalbaar voor iedereen, maar dat zal vast 'politiek correct' zijn oid. Klaag iemand aan en als de rechter dan beslist moet je het daarmee doen en als je het niet eens bent met het systeem, ga de politiek in om het te veranderen.
:')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  dinsdag 10 december 2024 @ 23:43:15 #295
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215832495
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 23:05 schreef LXIV het volgende:
Zal psychisch wel niet helemaal in orde zijn. Vind het ook jammer dat zo'n jong iemand, gezond, er goed uitziende, met een goede opleiding nu zijn leven weggegooid heeft. Wat had hij er allemaal van kunnen maken in plaats van iemand vermoorden en daarna nog 50 jaar in een Amerikaanse gevangenis wegrotten. Het is niet Nederland waar je na zes jaar vrij komt.
Zal wel verzachtende straf krijgen gezien de omstandigheden
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  dinsdag 10 december 2024 @ 23:43:32 #296
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215832497
Hmm
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  dinsdag 10 december 2024 @ 23:43:35 #297
482094 Mikeytt