quote:Topman van miljardenbedrijf UnitedHealthcare doodgeschoten in New York, dader gevlucht met de fiets
In het centrum van de stad New York is Brian Thompson (50), de CEO van het Amerikaanse ziekteverzekeringsbedrijf UnitedHealthcare, neergeschoten. Een onbekende schoot de man neer toen die een hotel wilde binnenstappen en is daarna gevlucht met de fiets. De hulpdiensten brachten Thompson nog naar het ziekenhuis, maar hij overleefde de aanslag niet. De politie belooft een bedrag van 10.000 dollar aan ooggetuigen die nuttige informatie hebben.
Thompson werd in 2021 aangesteld als CEO van UnitedHealthcare, een van de grootste ziekteverzekeringsbedrijven in de Verenigde Staten. Het bedrijf zou een marktwaarde van meer dan 500 miljard dollar hebben.
Op je teentjes getrapt?quote:Op maandag 9 december 2024 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Wel even zeggen dat je moord niet goedkeurt, anders heeft @:MoreDakka zo'n rotdag.
Een positieve ervaring met een zorgverzekering? Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op maandag 9 december 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben mij er heel goed van bewust hoe de Amerikaanse samenleving werkt. Kortom, je kunt dan wel allemaal zielige verhalen gaan ophangen over mensen die jij kent, maar dit zal hier weinig aan veranderen. Ik of iemand anders, kan daar weer net zo goed een positieve ervaring tegenover zetten.
Wellicht is het leven er harder omdat zaken er twijfelachtiger geregeld zijn. Er is meer geld te verdienen omdat je anderen legaal een poot uit kunt draaien. Prima als je empathisch vermogen wat minder ontwikkeld is.quote:In de VS is het leven een stuk harder en dus een grote noodzaak voor zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid nemen. Als je dat niet kunt of wilt, moet je per definitie als buitenlander niet naar de VS gaan. Naast de risico's kun je daar ook vrij snel, veel geld verdienen, meer dan in Europa mogelijk is.
En om bijvoorbeeld in te haken over de hoge kosten voor studies in de VS, dat klopt. Dat is ook een twijfelachtig geregeld. Dus dit wil zeggen dat mensen hele weloverwogen keuzes moeten maken alvorens men een lening aangaat. 100k lenen voor een studie sociologie, culturele antropologie of gender studies is het niet waard. Doen mensen dit toch zijn de gevolgen voor hen.
"verantwoordelijkheid" is een makkelijke manier om systeemfouten te negeren. Maak ongezond voedsel goedkoop en zorg ervoor dat de sociale onderklasse niet genoeg geld heeft, en dan sterven ze vanzelf wat eerder. Vooral als je ervoor zorgt dat ze geen medische hulp krijgen, of dat de volgende generatie daarvoor op kan draaien.quote:En deze mate van verantwoordelijkheid is iets dat velen hier in Nederland, voornamelijk dus uit een bepaalde hoek, niet willen accepteren en dan is het allemaal het schuld van het systeem en niet van hun eigen domme acties. En dus komen we uit in een schrikbarend topic als dit, waar executies van CEOs van bedrijven worden goedgepraat en zelfs aangemoedigd.
Kun jij oprecht zeggen dat je de moord op een sociale moordenaar net zo erg vindt als een moord op iemand die dat niet is? Ik vind de reactie op de moord fascinerend, maar voor mij krijgt de beste man dezelfde schouderophaal die ik heb bij liquidaties in het criminele circuit. Natuurlijk moet de staat erachteraan gaan want dit soort eigenrichting eindigt nooit goed, maar medelijden bewaar ik wel voor die CEO zijn lange lijst met dodelijke slachtoffers.quote:Op maandag 9 december 2024 11:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op je teentjes getrapt?
Ik vind het vrij amusant, al die zogenaamde helden die hier geen probleem zien.
Het probleem is vooral dat het hele gestel zo is ingericht, je wordt van alle kanten gepushed, aangemoedigd en voor gek verklaard als je niks op credit koopt. Veel creditkaarten zijn ook aantrekkelijk (2,5% terug op je aankopen in de supermarkt, gratis lounge op vliegvelden, gratis all-risk verzekering als je een auto huurt etc), plus dat veel aankopen pas mogelijk worden, of veel voordeliger worden, als je een goede credit-score hebt. En die score bouw je op door aan credit-betalingen te voldoen, hoe langer en hoe hoger die zijn, hoe hoger je credit-score en hoe meer voordeel je krijgt. Dat is heel moeilijk voor te stellen als Nederlander die alles met debit betaald, behalve zijn huis. Mijn familie uit de VS begreep niet dat ik mijn auto kocht van geld dat ik had (debit) ipv credit. Zelfde met de tickets voor een vakantie. Het is een heel ander systeem.quote:Op zondag 8 december 2024 23:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit zijn bijna allemaal voorbeelden waarbij mensen postal mogen gaan.
'Sociale moordenaar' bestaat niet.quote:Op maandag 9 december 2024 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun jij oprecht zeggen dat je de moord op een sociale moordenaar net zo erg vindt als een moord op iemand die dat niet is?
Het is niet 'naast de risico's' het is vooral 'door de risico's'. Je kunt in de VS door botte pech heel diep in de problemen komen. In Nederland ook, maar daar is dat risico vele malen kleiner.quote:Op maandag 9 december 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben mij er heel goed van bewust hoe de Amerikaanse samenleving werkt. Kortom, je kunt dan wel allemaal zielige verhalen gaan ophangen over mensen die jij kent, maar dit zal hier weinig aan veranderen. Ik of iemand anders, kan daar weer net zo goed een positieve ervaring tegenover zetten.
In de VS is het leven een stuk harder en dus een grote noodzaak voor zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid nemen. Als je dat niet kunt of wilt, moet je per definitie als buitenlander niet naar de VS gaan. Naast de risico's kun je daar ook vrij snel, veel geld verdienen, meer dan in Europa mogelijk is.
'Mate van verantwoordelijkheid'?quote:En om bijvoorbeeld in te haken over de hoge kosten voor studies in de VS, dat klopt. Dat is ook een twijfelachtig geregeld. Dus dit wil zeggen dat mensen hele weloverwogen keuzes moeten maken alvorens men een lening aangaat. 100k lenen voor een studie sociologie, culturele antropologie of gender studies is het niet waard. Doen mensen dit toch zijn de gevolgen voor hen.
En deze mate van verantwoordelijkheid is iets dat velen hier in Nederland, voornamelijk dus uit een bepaalde hoek, niet willen accepteren en dan is het allemaal het schuld van het systeem en niet van hun eigen domme acties. En dus komen we uit in een schrikbarend topic als dit, waar executies van CEOs van bedrijven worden goedgepraat en zelfs aangemoedigd.
https://youtube.com/shorts/qlUQBQ2upXk?si=0ququqrbndXNi2ZJquote:Op maandag 9 december 2024 11:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op je teentjes getrapt?
Ik vind het vrij amusant, al die zogenaamde helden die hier geen probleem zien.
Het gaat hier dan ook niet over 17-jarigen. Zie bijvoorbeeld:quote:Op maandag 9 december 2024 11:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is niet 'naast de risico's' het is vooral 'door de risico's'. Je kunt in de VS door botte pech heel diep in de problemen komen. In Nederland ook, maar daar is dat risico vele malen kleiner.
[..]
'Mate van verantwoordelijkheid'?
Je bent een student va 17 jaar, voor het eerst in je leven ver van huis, in een andere staat. Tuition van buiten de staat is een stuk hoger, maar de studie die jij wilt volgen is er niet in jouw staat. Je dacht dat het misschie mogelijk was eerst een half jaar te werken in de staat van de uni, zodat je daarna als resident tuition kunt betalen, wat je tienduizend dollar zal schelen.
Maar je bent 17, alleen, dus zoek je advies, en gaat naar de studie-adviseur, wat vrij logisch is toch? Die studie-adviseur vertelt je dat het niet slim zou zijn om je studie uit te stellen, omdat je dan opnieuw door de selectie heen moet, en dat een lening van $20k zo afbetaald is als je de studie afgerond hebt. En de bank die naast de kantine zit, heeft op dat moment een goede lening, met maar 7% rente. En het is beter wat meer te lenen, $20k of $30k ipv $10k, zodat je er niet naast hoeft te werken, en je volledig op de studie kan richten zodat je geen vertraging oploopt, want als je vertraging oploopt, moet je ook weer meer tuition betalen, dus uiteindelijk is zo'n lening goedkoper.
Hoe sterk denk je dat de gemiddelde 17-jarige die nog nooit niet thuis heeft gewoond dan in zijn schoenen staat? Kun je het die tieners, waarvan de hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn, vooral op het gebied van het inschatten van de impact van acties, echt aanrekenen? Dat is ook een uiting dat het leven harder is, en kwetsbaren keihard worden uitgebuit.
Dat merk je ook wel als je er woont, de meeste mensen zijn altijd argwanend tegenover alles. De eerste gedachte is vaak: "They're taking advantage of me". Dat was een van de voornaamste dingen die me tegen gingen staan op den duur toen ik er woonde, die constante onderhuidse argwaan. Het zit vaak in kleine dingen ("please watch my drink, I'm going to the loo". Hoezo, er zijn 6 mensen in het cafe, wij 4, de barman en nog 1 vent, hoezo moet ik op je drinken letten? "Where is Joe? He said he would be at the party at 20? I wonder if something might have happened to him". Hoezo, het is 20:15, en het heeft net flink gesneeuwd, misschien moest hij eerst wat sneeuwruimen op zijn oprit, of is het eten wat uitgelopen, it's a party, 15 minutes late is nothing). Maar als je er langer woont valt het meer en meer op, en dat geeft een naar gevoel over de samenleving waarin je zit, althans bij mij.
Volgens wikipedia wel. https://en.wikipedia.org/wiki/Social_murderquote:Op maandag 9 december 2024 11:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Sociale moordenaar' bestaat niet.
En ja. Moord is slecht. Het verbaast me niet zoveel dat bepaalde mensen die simpele morele horde niet kunnen nemen.
Geinstitutionaliseerde corruptie heeft lokale kenmerken in het geglobaliseerde. Wat dat betreft noem ik mij graag Europees, of Nederlands navelstaarder.quote:Op maandag 9 december 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
Het verbaast mij niets. Het kleptocratische "zorg" systeem daar in VS lokt extreme reacties uit. De VS blinken uit in geïnstitutionaliseerde corruptie. De zorg en Big Pharma zijn daarop geen uitzondering.
[..]
De geschiedenis van het terrorisme in de Westerse wereld laat elke keer weer zien, dat de discussie over 'sociale moord' een moreel punt van discussie blijft, omdat de Westerse wereld zijn hypocriete kantjes heeft.quote:Op maandag 9 december 2024 11:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Sociale moordenaar' bestaat niet.
En ja. Moord is slecht. Het verbaast me niet zoveel dat bepaalde mensen die simpele morele horde niet kunnen nemen.
Weet je zeker dat je niet een LLM bent?quote:Op maandag 9 december 2024 12:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Geinstitutionaliseerde corruptie heeft lokale kenmerken in het geglobaliseerde. Wat dat betreft noem ik mij graag Europees, of Nederlands navelstaarder.
Maar ik hoop niet de de VS ons voorland is. Rusland ook overigens, en Israel ook niet.
De gemiddelde leeftijd van iemand op de basisschool is 9, maar toch beginnen de meesten er als ze 6 zijn. Oftewel, de gemiddelde leeftijd is geen goede indicatie voor wanneer de meesten beginnen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier dan ook niet over 17-jarigen. Zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Bron
Wat ik noem zijn geen uitzonderingsgevallen, maar zelfs als zo iemand 22 is ofzo. Je gaat naar een studie-adviseur voor advies, dat sla je dan niet zomaar in de wind.quote:En inderdaad volwassenen moeten hier weloverwogen beslissingen in kunnen nemen. Kinderen zouden begeleiding van hun ouders moeten krijgen. Je gaat zulke discussies niet winnen door de absolute uitzonderingsgevallen als de norm te presteren.
Veel undergrad studies zijn meer HBO. Gewoon doen wat je gevraagd wordt, en je haalt het wel, maar de workload is vaak wel hoog.quote:Tevens zijn studies in de VS, buiten de absolute topuniversiteiten om, ook niet heel zwaar te noemen.
Ik geloof ook dat wanneer je klaar bent met American highschool je dus naar een uni als undergrad kunt in de VS, maar als je naar een NL uni wilt, dan moet nog 2 jaar VWO doen.quote:Amerikaanse studenten die naar Europa komen vallen dan ook vooral op door het meeste zelfvertrouwen en de grootste mond, maar de minste kennis van zaken. Het zijn vaak de mensen die de Europese campussen komen verpesten met toxisch intersectioneel gedachtegoed, maar niet weten wat de hoofdstad van Hongarije is en als men Syrië op de kaart moet aannemen ergens in India zit.
Ik ben in overleg met @raptorix hierover, zie BNWquote:Op maandag 9 december 2024 12:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet een LLM bent?
Aha, een wikipedia linkje naar een artikel dat beschrijft hoe een concept bedacht door Engels misbruikt wordt door extremisten aan de linkerkant van het spectrum.quote:Op maandag 9 december 2024 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens wikipedia wel. https://en.wikipedia.org/wiki/Social_murder
Laat dat links maar weg.quote:Op maandag 9 december 2024 12:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aha, een wikipedia linkje naar een artikel dat beschrijft hoe een concept bedacht door Engels misbruikt wordt door extremisten aan de linkerkant van het spectrum.
Als dat je onderbouwing is om moord goed te praten, tja...
Waar praat ik moord goed? Je bent ziek mannetje dat je dat iedere keer maar roept als iemand niet meegaat in je gespeelde verontwaardiging.quote:Op maandag 9 december 2024 12:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aha, een wikipedia linkje naar een artikel dat beschrijft hoe een concept bedacht door Engels misbruikt wordt door extremisten aan de linkerkant van het spectrum.
Als dat je onderbouwing is om moord goed te praten, tja...
Hardop gelachen, misschien moet je je voor de 284773827e keer eens niet in discussie mengen waar je niks over weet, of bedoelde je met "Dit is simpelweg niet waar" dat we je eigen post al gewoon over konden slaan, want dat klopt inderdaad. Wat je daar allemaal post is inderdaad complete onzin.quote:Op maandag 9 december 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar.
Als jij een daadwerkelijk medisch noodzakelijke behandeling nodig hebt, dan zul je die ook vergoed krijgen. Het gaat er in de VS voornamelijk om dat mensen heel erg veel medische behandelingen nodig hebben en regelmatig ook dingen waarvan je je kunt afvragen of dit noodzakelijk is.
Uiteraard heeft hij niet gelijk, maar het is ook niet zo zwartwit. Artsen, als de doods voor aanklachten, zijn in de VS geneigd veel eerder testen, screenings, behandelingen en medicijnen voor te schrijven dan in Europa. Wat dat betreft hebben zorgverzekeraars soms wel een punt.quote:Op maandag 9 december 2024 13:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Hardop gelachen, misschien moet je je voor de 284773827e keer eens niet in discussie mengen waar je niks over weet, of bedoelde je met "Dit is simpelweg niet waar" dat we je eigen post al gewoon over konden slaan, want dat klopt inderdaad. Wat je daar allemaal post is inderdaad complete onzin.
De bron die ik heb gedeeld geeft een duidelijke verdeling van de leeftijd. En daar kan uit worden geconcludeerd dat het aantal studenten dat 18 is of jonger een absolute minderheid betreft.quote:Op maandag 9 december 2024 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van iemand op de basisschool is 9, maar toch beginnen de meesten er als ze 6 zijn. Oftewel, de gemiddelde leeftijd is geen goede indicatie voor wanneer de meesten beginnen.
Als mensen 22 zijn, is men een volwassen man of vrouw. Dan dien je dus weloverwogen keuzes te maken. En het is echt wel duidelijk welke studies een goed perspectief hebben voor de arbeidsmarkt en welke niet.quote:Op maandag 9 december 2024 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat ik noem zijn geen uitzonderingsgevallen, maar zelfs als zo iemand 22 is ofzo. Je gaat naar een studie-adviseur voor advies, dat sla je dan niet zomaar in de wind.
Ah, ik merk het alweer. De argumenten zijn op.quote:Op maandag 9 december 2024 13:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Hardop gelachen, misschien moet je je voor de 284773827e keer eens niet in discussie mengen waar je niks over weet, of bedoelde je met "Dit is simpelweg niet waar" dat we je eigen post al gewoon over konden slaan, want dat klopt inderdaad. Wat je daar allemaal post is inderdaad complete onzin.
Tja, politieke voorkeur speelt hier helaas een duidelijke rol. Het zijn vooral mensen vanuit de progressief linkse hoek die de aanslag op deze CEO proberen te legitimeren. Dat zien we op de sociale media en ook hier op FOK! Sterker nog, er wordt zelfs opgeroepen voor meer van dit soort executies.quote:Op maandag 9 december 2024 13:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Laat dat links maar weg.
Extremisten.
Links, rechts, midden, a-politieken.
Alles wat ooit goed werd bevonden aan democratie, is ooit bedacht door links, en rechts ging ermee aan de haal.
In de VS worden mensen inderdaad veel sneller doorverwezen. Het is ook niet voor niets dat de overlevingskans voor meer dan genoeg ernstige ziekten (zoals verscheidene vormen van kanker) in de VS het beste is.quote:Op maandag 9 december 2024 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Uiteraard heeft hij niet gelijk, maar het is ook niet zo zwartwit. Artsen, als de doods voor aanklachten, zijn in de VS geneigd veel eerder testen, screenings, behandelingen en medicijnen voor te schrijven dan in Europa. Wat dat betreft hebben zorgverzekeraars soms wel een punt.
Maar je ziet ook uitwassen zoals BlueCross nu doet, door een max tijd narcose voor bepaalde operaties te vergoeden. Dat zet artsen onder druk die operatie binnen een bepaalde tijd uit te voeren. En de patient kan wakker worden met een enorme financiele kater wanneer hij of zij door complicaties langer onder zeil was dan vergoed wordt.
Dit is simpelweg allemaal niet waar.quote:Op maandag 9 december 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De bron die ik heb gedeeld geeft een duidelijke verdeling van de leeftijd. En daar kan uit worden geconcludeerd dat het aantal studenten dat 18 is of jonger een absolute minderheid betreft.
[..]
Als mensen 22 zijn, is men een volwassen man of vrouw. Dan dien je dus weloverwogen keuzes te maken. En het is echt wel duidelijk welke studies een goed perspectief hebben voor de arbeidsmarkt en welke niet.
[..]
Ah, ik merk het alweer. De argumenten zijn op.
[..]
Tja, politieke voorkeur speelt hier helaas een duidelijke rol. Het zijn vooral mensen vanuit de progressief linkse hoek die de aanslag op deze CEO proberen te legitimeren. Dat zien we op de sociale media en ook hier op FOK! Sterker nog, er wordt zelfs opgeroepen voor meer van dit soort executies.
[..]
In de VS worden mensen inderdaad veel sneller doorverwezen. Het is ook niet voor niets dat de overlevingskans voor meer dan genoeg ernstige ziekten (zoals verscheidene vormen van kanker) in de VS het beste is.
En probeer verder een te onderbouwen waarom ik geen gelijk zou hebben? Wellicht voegt dat meer toe dan met oneliner te komen als 'uiteraard heeft hij niet gelijk'.
Als je een land hebt waar welvaartsaandoeningen de norm zijn, dan krijg je dit.quote:
Nee hoor, wat jij allemaal schreef is gewoon compleet niet waar.quote:Op maandag 9 december 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, ik merk het alweer. De argumenten zijn op.
Is gewoonweg niet waar. Was al genoeg bekend met verhalen van mensen in m'n eigen omgeving, maar na meneer Thompson's overdosis aan lood zijn er nu ook genoeg verhalen van healthcare providers te vinden over wat voor ramp UHC is om ook maar iets voor elkaar te krijgen.quote:Als jij een daadwerkelijk medisch noodzakelijke behandeling nodig hebt, dan zul je die ook vergoed krijgen.
Speelt uiteraard ook, maar is ook maar een deel van het probleem. En het ziet er niet naar uit dat er de komende 4 jaar iets zal verbeteren aan de vermeldde redenen.quote:Op maandag 9 december 2024 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je een land hebt waar welvaartsaandoeningen de norm zijn, dan krijg je dit.
Tja, dan moeten zulke mensen als eerste hun zaakjes binnen het huidige systeem beter zien te regelen. Zoals ik al in een eerdere post aangaf is de Amerikaanse samenleving een stuk harder.quote:Op maandag 9 december 2024 15:48 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee hoor, wat jij allemaal schreef is gewoon compleet niet waar.
Als het voor mensen beter is om een Uber of Lyft naar het ziekenhuis te nemen in plaats van een ambulance of om te scheiden zodat 1 van de 2 mensen in een huwelijk er niet financieel kapot aan gaat als er 1 van aan iets als kanker behandeld moet worden of insuline te hamsteren zodat ze huur kunnen betalen, waar heb je dan een verzekering voor?
Vervelend dat je dit op deze manier ervaart. Maar als het je in de VS zo slecht bevalt, wat doe je er dan?quote:Op maandag 9 december 2024 15:48 schreef OMG het volgende:
Er wordt zo'n $300 per paycheck afgehouden voor healthcare insurance, maar volgend jaar gaat m'n werkgever over naar UnitedHealthcare en is er blijkbaar een 1/3e kans dat ik maar beter een GoFundMe kan starten mocht ik onverhoopt iets krijgen.
[..]
Anekdotes uit de persoonlijke bubbel kunnen we weinig mee. Dit is valt namelijk niet te generaliseren naar de rest van de VS.quote:Op maandag 9 december 2024 15:48 schreef OMG het volgende:
[..]
Is gewoonweg niet waar. Was al genoeg bekend met verhalen van mensen in m'n eigen omgeving, maar na meneer Thompson's overdosis aan lood zijn er nu ook genoeg verhalen van healthcare providers te vinden over wat voor ramp UHC is om ook maar iets voor elkaar te krijgen.
Kun je schattig gaan doen met een "de argumenten zijn op", iets wat meer complete projectie van jouw kant is, probeer het eens opnieuw.
Ik keur geweld en moord uiteraard af, maar ik begrijp wel dat de VS met onze veroordeelde Trump, en Musk, straks een extreme shift aan het maken is naar de verhuftering waarbij de machtige rijken nog wat meer stofzuigerslangen op de armen en middenstand kunnen zetten. Dat je nog wat meer figuren als deze en die 'pharma boy' ( https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Shkreli) krijgt die de middelvinger zo goed als opsteken naar het plebs waar ze uit zuigen.quote:
Ik vind het wel grappig hoe tienduizenden vrouwen en kinderen dood bombarderen en systematisch de huizen van de nog overgebleven burgers afbranden en opblazen fuck around and find out voor jou is. Maar als een CEO die zijn uiterste best heeft gedaan duizenden patiënten dood te laten gaan zodat er meer winst overbleef voor zijn bonus een kogel krijgt het opeens heel verschrikkelijk is dat acties consequenties kunnen hebben.quote:Op maandag 9 december 2024 16:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan moeten zulke mensen als eerste hun zaakjes binnen het huidige systeem beter zien te regelen. Zoals ik al in een eerdere post aangaf is de Amerikaanse samenleving een stuk harder.
Dit vraagt er dus om dat mensen weloverwogen keuzes gaan maken. Bij welk bedrijf gaat men werken? En wat zijn hier de arbeidsvoorwaarden? Valt er over aspecten hiervan te onderhandelen? Is het misschien beter zelf nog een zorgverzekering af te sluiten mochten wat er door de werkgever wordt aangeboden op sommige vlakken tekortschieten?
Dit is dan ook iets dat men goed moet uitzoeken. Kortom, allemaal zaken waar mensen zelf verantwoordelijkheid over hebben. Alleen het zal inspanningen en moeite kosten het uit te zoeken. Hetzelfde met genoeg sparen, gezond leven enz.
En als je dan ziet dat helaas veel Amerikanen nog geen 10.000 dollar hebben gespaard en (ernstig) overgewicht hebben in combinatie met andere (welvaarts)aandoeningen, dan legt dat meteen al bloot waar het voor velen misgaat.
[..]
Vervelend dat je dit op deze manier ervaart. Maar als het je in de VS zo slecht bevalt, wat doe je er dan?
[..]
Anekdotes uit de persoonlijke bubbel kunnen we weinig mee. Dit is valt namelijk niet te generaliseren naar de rest van de VS.
En als je al begint met met een ad hominem, wat je ook nog eens naar andere onderwerpen probeert te trekken, dan kan ik inderdaad niet anders dan concluderen dan dat de argumenten op zijn.
Hoe is eigen verantwoordelijkheid het antwoord op een verzekeraar die als beleid heeft om zoveel mogelijk schades af te wijzen?quote:Op maandag 9 december 2024 10:12 schreef HowardRoark het volgende:
Inderdaad, zo werkt het. Verantwoordelijkheid nemen heeft dat. Maar dit klaarblijkelijk erg lastig binnen bepaalde kringen, waar men vindt dat alles 'rechten' zijn en iets zoals gezondheidszorg eigenlijk gratis zou moeten zijn.
Wat is dit nou weer voor een complete onzin. Tevens de zoveelste meer dat je bewijst dat je niet weet waar je het over hebt. Wat voor zorgverzekering er via een werkgever loopt staat niet in een vacature. Ook valt daar niks over te onderhandelen. Wil je het buiten een werkgever om zelf regelen dan betaal je meer en krijg je minder.quote:Op maandag 9 december 2024 16:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan moeten zulke mensen als eerste hun zaakjes binnen het huidige systeem beter zien te regelen. Zoals ik al in een eerdere post aangaf is de Amerikaanse samenleving een stuk harder.
Dit vraagt er dus om dat mensen weloverwogen keuzes gaan maken. Bij welk bedrijf gaat men werken? En wat zijn hier de arbeidsvoorwaarden? Valt er over aspecten hiervan te onderhandelen? Is het misschien beter zelf nog een zorgverzekering af te sluiten mochten wat er door de werkgever wordt aangeboden op sommige vlakken tekortschieten?
Er valt voor een groot deel van de bevolking weinig te sparen, al het geld gaat daar op aan levensbehoeften. Kun je leuk gaan wijzen dat die maar beter hun best moeten doen om zelf een goede verzekering te regelen, maar als daar al niet gespaard kan worden hoe denk je dat zo'n verzekering dan geregeld gaat wordenquote:Dit is dan ook iets dat men goed moet uitzoeken. Kortom, allemaal zaken waar mensen zelf verantwoordelijkheid over hebben. Alleen het zal inspanningen en moeite kosten het uit te zoeken. Hetzelfde met genoeg sparen, gezond leven enz.
En als je dan ziet dat helaas veel Amerikanen nog geen 10.000 dollar hebben gespaard en (ernstig) overgewicht hebben in combinatie met andere (welvaarts)aandoeningen, dan legt dat meteen al bloot waar het voor velen misgaat.
Wat stel je voor, onderhandelen met m'n werkgever? . Dit is een beslissing die vlak voor open enrollment bekend werd gemaakt, nu ga ik van een okay verzekering naar UHC, dus ik ben benieuwd.quote:Vervelend dat je dit op deze manier ervaart. Maar als het je in de VS zo slecht bevalt, wat doe je er dan?
Was die lekkage van je voor de hoeveelheid stront die eruit je vingers komt? Daar is dan blijkbaar niks aan gedaan, ik zou terug gaan en er opnieuw naar laten kijken.quote:Anekdotes uit de persoonlijke bubbel kunnen we weinig mee. Dit is valt namelijk niet te generaliseren naar de rest van de VS.
En als je al begint met met een ad hominem, wat je ook nog eens naar andere onderwerpen probeert te trekken, dan kan ik inderdaad niet anders dan concluderen dan dat de argumenten op zijn.
Ik denk dat er meer verzekeraars zijn die dit beleid voeren dan die dit beleid niet voeren. FF afgezien van ziektekostenverzekeraars in de meeste Europese landen hebben de andere verzekeringen hele afdelingen zitten die claims op alle mogelijke manieren proberen af te wijzen.quote:Op maandag 9 december 2024 17:05 schreef Ludachrist het volgende:
een verzekeraar die als beleid heeft om zoveel mogelijk schades af te wijzen
Op de persoon spelen is een zwaktebod en laat een gebrek aan argumentatie zienquote:Op maandag 9 december 2024 17:13 schreef MissButterflyy het volgende:
HowardCoark heeft andere normen en waarden. Hij vindt machtige mensen belangrijker en die mogen meer van hem.
@HowardRoark deze heb ik hoor!quote:Op maandag 9 december 2024 17:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe is eigen verantwoordelijkheid het antwoord op een verzekeraar die als beleid heeft om zoveel mogelijk schades af te wijzen?
'ja moe je alles maar exact goe invulle natuurlijk!!' is geen toegestaan antwoord.
En wanneer hij erop gewezen wordt dat de patiënt dit niet zelf doet verschuiven de doelpalen naar "eigen verantwoordelijkheid" en weet ik het.quote:Op maandag 9 december 2024 17:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe is eigen verantwoordelijkheid het antwoord op een verzekeraar die als beleid heeft om zoveel mogelijk schades af te wijzen?
'ja moe je alles maar exact goe invulle natuurlijk!!' is geen toegestaan antwoord.
Ah de toon politie. Ik zie je zeggen dat het niet aardig is om zoiets te posten, niet dat het niet klopt.quote:Op maandag 9 december 2024 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Op de persoon spelen is een zwaktebod en laat een gebrek aan argumentatie zien
De overgrote meerderheid van de Amerikanen willen een nationale zorgfonds, al heel lang. Is alleen een beetje lastig want de enige die ervoor zijn zijn de democraten, en als zij de macht hebben zijn er ook nog lobby's die veel druk kunnen uitoefenen op beide kamers in het huis.quote:Op maandag 9 december 2024 15:28 schreef Breekfast het volgende:
Dit is toch het systeem wat Amerikanen zelf willen? Want owee als we iets uitbesteden aan de overheid, dat is communisme. Republikeinen moeten sowieso hun mond houden over het systeem.
Ik ken genieten van HR act god. Waar een discussie is weet hij altijd op het goede moment op te duiken om immorele punten te verdedigen als een soort advocaat van de duivelquote:Op maandag 9 december 2024 17:13 schreef MissButterflyy het volgende:
HowardCoark heeft andere normen en waarden. Hij vindt machtige mensen belangrijker en die mogen meer van hem.
De groep 19-23 is verreweg het grootste. Punt is is dat die leeftijden niet normaal verdeeld zijn, en je dus niet naar het gemiddelde moet kijken. De modus zou in deze een veel betere metric zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De bron die ik heb gedeeld geeft een duidelijke verdeling van de leeftijd. En daar kan uit worden geconcludeerd dat het aantal studenten dat 18 is of jonger een absolute minderheid betreft.
Wat je dient te doen, en wat je kunt doen zijn 2 verschillende dingen. Er is sterk wetenschappelijk bewijs dat je hersenen pas uitontwikkeld zijn rond je 25ste, en vooral het kunnen overzien van de impact van acties is iets wat laat ontwikkelt.quote:Als mensen 22 zijn, is men een volwassen man of vrouw. Dan dien je dus weloverwogen keuzes te maken. En het is echt wel duidelijk welke studies een goed perspectief hebben voor de arbeidsmarkt en welke niet.
Even voor de duidelijkheid, ik keur deze moord af, maar ik ben me er wel van bewust dat er tienduizenden, of mogelijk zelfs honderdduizenden mensen zijn met een motief.quote:Tja, politieke voorkeur speelt hier helaas een duidelijke rol. Het zijn vooral mensen vanuit de progressief linkse hoek die de aanslag op deze CEO proberen te legitimeren. Dat zien we op de sociale media en ook hier op FOK! Sterker nog, er wordt zelfs opgeroepen voor meer van dit soort executies.
Met deze uitspraak heb je het toch echt mis:quote:In de VS worden mensen inderdaad veel sneller doorverwezen. Het is ook niet voor niets dat de overlevingskans voor meer dan genoeg ernstige ziekten (zoals verscheidene vormen van kanker) in de VS het beste is.
En probeer verder een te onderbouwen waarom ik geen gelijk zou hebben? Wellicht voegt dat meer toe dan met oneliner te komen als 'uiteraard heeft hij niet gelijk'.
Scenario, hoe denk je dat een verzekeraar hier naar kijkt: Een vrouw zit middenin een bevalling, en kan de pijn van de weeen niet meer verdragen, de dokter stelt voor een epidural te geven om de pijn te verlichten. Wordt dat vergoed?quote:Als jij een daadwerkelijk medisch noodzakelijke behandeling nodig hebt, dan zul je die ook vergoed krijgen.
Algemene en verplichte Ziektekostenverzekering/Ziekenfonds werd in Nederland onder de Duitse bezetter ingevoerdquote:Op maandag 9 december 2024 13:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Laat dat links maar weg.
Extremisten.
Links, rechts, midden, a-politieken.
Alles wat ooit goed werd bevonden aan democratie, is ooit bedacht door links, en rechts ging ermee aan de haal.
Land of memes and the angryquote:Op maandag 9 december 2024 16:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar om het luchtig te houden.
[ afbeelding ]
Discussies hoor je inhoudelijk te voeren, als je op de persoon speelt heb je verloren. Net als het gebruik van een Godwin. Schelden laat zien dat je een Lombrozo bent en niet weten wat een Lombrozo is, een gebrek aan culturele bagagequote:Op maandag 9 december 2024 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ah de toon politie. Ik zie je zeggen dat het niet aardig is om zoiets te posten, niet dat het niet klopt.
Dat is zijn social circle.quote:Op maandag 9 december 2024 17:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Valt wel mee hoor, zeker in NL. Excessen zoals je over UHC hoort heb je hier niet of nauwelijks.quote:Op maandag 9 december 2024 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer verzekeraars zijn die dit beleid voeren dan die dit beleid niet voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |