abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2024 @ 20:35:52 #251
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215812273
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:22 schreef MoreDakka het volgende:
Wat laten een boel users zich kennen zich :D Keiharde liquidaties goedpraten, ga er maar aan staan _O-
Wow, twee uitdrukkingen die niet van toepassing zijn in 1 zin.
^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 8 december 2024 @ 20:44:22 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215812373
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2024 20:31 schreef egayalS het volgende:
De pijn zit wel diep bij de Amerikanen

[ x ]
De derde van rechts zou het zo kunnen zijn, die lijkt wel heel erg in die complete outfit :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215812386
quote:

[ x ]
Verveling doet veel met mensen
pi_215812400
quote:

[ x ]
Verveling doet veel met mensen. Of een zonnige namiddag even naar photo-shoot voor de look-a-like competitie.
pi_215812428
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
De derde van rechts zou het zo kunnen zijn, die lijkt wel heel erg in die complete outfit :o
Zou wat zijn als hij daar gewoon tussen loopt. Net als met het schrijven op de kogels en het achterlaten van monopoliegeld lijkt hij bewust bezig te zijn met mythevorming. Dat zou er wel bij passen. Lijkt wel een film (Joker, bv).

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 08-12-2024 20:54:54 ]
pi_215812601
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou wat zijn als hij daar gewoon tussen loopt. Net als met het schrijven op de kogels en het achterlaten van monopoliegeld lijkt hij bewust bezig te zijn met mythevorming. Dat zou er wel bij passen. Lijkt wel een film (Joker, bv).
Mmm. Waren die scenarioschrijvers een jaar geleden niet in staking?
De Hollywood firemen hebben ook met het fraude dossier van dit bedrijf te maken.

Voor de Thompson fire van dit jaar is ook een plekje in het scenario van die film. Zit er ook iets in waar klimaatactivisten zich mee kunnen identificeren.
https://www.nytimes.com/2(...)re-arson-arrest.html

We beleven de films in het echt, en we kijken en lezen dagelijks mee met hoe de scenario's zich ontwikkelen, soms schrijven we het scenario mee, soms spelen we in de film mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 08-12-2024 22:04:33 ]
pi_215812694
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:29 schreef LXIV het volgende:
Semi fraudulente praktijken van verzekeraars moeten via de wet worden aangepakt. Als mensen eigen rechter gaan spelen is het einde zoek.
Stel je eens voor hoe het dan in de corona tijd geweest was!!
De helft van de mensen beschikt niet eens over afdoende oordelingsvermogen. En juist die helft is het meest overtuigd van zijn eigen gelijk!
Helemaal waar. Als dit genormaliseerd is gaan er veel vaak onschuldige doden vallen. Daarom vind ik het ook zo gevaarlijk dat overheden falen in de rechtsbescherming van mensen met weinig geld. Of het nu de rijksoverheid is met toeslagenouders of in de gemeente Groningen waar de gemeente nog doodleuk projectjes doet met huisjesmelkers die huurders in hun eigen woning bedreigen of wegpesten met levensgevaarlijke gebreken.
pi_215813121
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

Dit betreft dus mensen die zelf hun rekeningen niet kunnen betalen. Kortom: zij schieten zelf tekort.
Volgens mij begrijp je niet hoe de Amerikaanse samenleving is ingericht. Heel veel mensen zitten in de penarie door pech. Vrijwel alles gaat op credit, sterker nog, heb je geen redelijke credit-score, dan kun je vaak geen grote aankopen doen. Voorbeeldje: Maat van me verhuisde naar de VS, wilde een auto kopen. Had het geld cash, maar, omdat hij net naar de VS was verhuisd, geen credit-score, en dus wilde de dealer hem de auto niet verkopen, ondanks dat hij het geld cash had.
Wij zien credit als leven op de pof, maar zo kijkt men er niet tegenaan in de VS, credit is zo ingebakken in alles, en de credit-score is erg belangrijk, en die kun je alleen opbouwen door credit-betalingen te doen. Mensen hebben een kaart voor het kopen van tickets omdat je bij die kaart bijv gratis toegang tot lounges hebt. Een aparte kaart voor bepaalde supermarkten, omdat je dan 2.5% van al je aankopen terugkrijgt.
En zo hebben ze de bank, de motor, de auto, het vloerkleed, de koelkast, de auto, het bed, etc allemaal op credit. En vaak krijgen ze per uur betaald, of per 2 weken, zelfs bij de overheid. Toen de overheid een paar jaar geleden een paar weken dichtging, kwamen honderdduizenden overheidsfunctionarissen al na een paar weken in de financiele problemen. Want als je een keer een betaling mist, dan krijg je gelijk een boete van $50-100 en flinke (10%+) rente, zo raak je snel in de problemen.
Maar het wordt je ook niet makkelijk gemaakt. Voor mijn autoverzekering bijv, als ik die maandelijks per automatische incasso betaalde, dan betaalde ik er $1 MEER voor dan wanneer ik het maandelijks overmaakte, of met cheque betaalde.
Mijn vriendin had 2 studie-leningen (afgesloten na sterk aandringen van de studie-adviseur van de universiteit, in een filiaal van de bank op de campus), een kleinere lening met een hoge rente (10%+) en een grotere lening met een lagere rente (iets van 7%). Ze probeerde die kleinere lening met hogere rente versneld af te betalen. Dat merkte men, dus kreeg ze een brief. Daarin stond dat men had opgemerkt dat ze de betalingen verhoogd had, en waarschijnlijk de lening af wilde betalen. Dat wilde ze makkelijker voor haar maken, dus hadden ze de rentes op de leningen gewisseld, en, omdat men zo aardig was, had men hiervoor niet de gebruikelijke boete in rekening gebracht. Toen ze belde om het ongedaan te maken, kreeg ze te horen dat ze dan een boete moest betalen, en dat degene met wie ze sprak dat niet kon doen. Heeft weken gekost omdat ongedaan te maken. Dat zijn dezelfde tactieken die UHC toepast.

Maar waarom komen mensen nu echt in de problemen? Stel, je breekt je been, of je bent zwanger en krijgt een kind. Als je niet binnen 6-8 weken terug bent op je werk, dan kun je je baan kwijt zijn in heel wat staten. En het kan al best zijn dat je die 6-8 weken (deels) niet doorbetaald kreeg. Een maat van me in zijn eerste baan na afstuderen had 5(!) betaalde vakantiedagen per jaar, en als hij ziek was moest hij dat inhalen of het kwam uit zijn vakantiedagen. Lekker als je een keer echt door influenze 2 weken geveld bent terwijl je dat jaar al een weekje vakantie hebt gehad. En als je dan een keer een beroep moet doen op je zorgverzekering dan claimen ze ineens dat er vanalles niet gedekt is, eigen risico's hoger zijn dan geclaimd, er ineens een max zit aan wat er vergoed wordt, door artsen geadviseerde behandelingen en medicijnen niet vergoed worden, etc. En vaak gebeurt dat acheraf, en moet je wel betalen. Elk jaar gaan er op die manier vele mensen medically bankrupt, iets wat eigenlijk in geen enkel ander land uberhaupt gebeurt.

In Nederland zul je nooit gepushed worden door een studie-adviseur om een commerciele studielening af te sluiten bij een bank die ook nog eens een filiaal heeft op de campus. Een niet-zo-slimme financiele beslissing zal je niet gelijk de afgrond instorten, en er zijn vangnetten. En je moet wel erg veel pech hebben om in Nederland puur door pech echt aan de grond te geraken (ondanks de blunders van de overheid de laatste jaren). In de VS heb je veel van die vangnetten niet, en is er veel minder bescherming voor burgers tov predatory behaviour van bedrijven. Winsten in de zorg zijn gelimiteerd (al zitten daar ook veel haken en ogen aan) in Nederland, en dat is maar goed ook imo. Maar je kunt je alsnog afvragen of winst in de zorg uberhaupt moet kunnen. Winst wordt vooral gemaakt door de kosten omlaag te brengen, dus er is een grote incentive om nieuwe en/of dure behandelingen niet te vergoeden. Dat wordt dan gekoppeld met een heel financieel systeem wat erop ingericht is om mensen financieel kwetsbaar te houden. Kun je het die mensen zelf aanrekeningen in de penarie te zitten? Veel vaker dan in Nederland niet imo, maar kunt het de samenleving wel aanrekeningen in zo'n systeem verzeild te zijn geraakt, het is immers nog altijd een democratisch land.
pi_215813173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:14 schreef Leandra het volgende:
En toch vind ik het heel ver gaan om over zo'n liquidatie te gaan lachen, zelfs als je vindt dat de man het verdiend had wegens het bedrijfsbeleid.

Geen idee of je kunt zien wie die smiley faces achtergelaten hebben, maar ik zou het serieus een probleem vinden als iemand uit mijn omgeving het een goed idee zou vinden om zo'n emoticon te plaatsen onder zo'n bericht.
Oh zou ik geen probleem mee hebben hoor.
pi_215813277
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2024 17:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dat zegt dus genoeg over zulke mensen. Zulke reacties zijn echt schrikbarend, deze man heeft helemaal niets verkeerd gedaan. Maar een stel mafklappers denken even hun gram te kunnen halen op een executie van een CEO, omdat men het niet eens met hoe het bedrijf gerund wordt. En het valt natuurlijk ook weer op dat dit voornamelijk vanuit één hoek komt.
Niets verkeerd gedaan.
pi_215813422
Toch vraag ik me af of de motivatie voor de daad ook niet in de principiële tegenstand tegen het gebruik van AI in de gezondheidszorg kan zitten.

https://www.yahoo.com/new(...)41.html?guccounter=1

Beetje chatten, of als alternatieve wikipedia, rare plaatjes en filmpjes maken, nou vooruit.

Maar het gebruiken in de gezondheidszorg, dat gaat wel erg ver. Daar zit een mensbeeld achter, en ik kan me voorstellen dat mensen dat mensbeeld niet willen voor de toekomst.

Dus ja, de dader(s).

Zijn die geïnspireerd door de cyberpunks, white hats.

Als meer van dit type CEO"s een gewelddadige dood vindt, doet dat logischerwijs iets met de parameters voor laten we zeggen, de hypotheek, of bancaire lening, levensverzekering van deze figuren. En dat het ook iets doen met de beurswaarde van een bedrijf waarvan hij CEO zat.
pi_215813639
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 22:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp je niet hoe de Amerikaanse samenleving is ingericht. Heel veel mensen zitten in de penarie door pech. Vrijwel alles gaat op credit, sterker nog, heb je geen redelijke credit-score, dan kun je vaak geen grote aankopen doen. Voorbeeldje: Maat van me verhuisde naar de VS, wilde een auto kopen. Had het geld cash, maar, omdat hij net naar de VS was verhuisd, geen credit-score, en dus wilde de dealer hem de auto niet verkopen, ondanks dat hij het geld cash had.
Wij zien credit als leven op de pof, maar zo kijkt men er niet tegenaan in de VS, credit is zo ingebakken in alles, en de credit-score is erg belangrijk, en die kun je alleen opbouwen door credit-betalingen te doen. Mensen hebben een kaart voor het kopen van tickets omdat je bij die kaart bijv gratis toegang tot lounges hebt. Een aparte kaart voor bepaalde supermarkten, omdat je dan 2.5% van al je aankopen terugkrijgt.
En zo hebben ze de bank, de motor, de auto, het vloerkleed, de koelkast, de auto, het bed, etc allemaal op credit. En vaak krijgen ze per uur betaald, of per 2 weken, zelfs bij de overheid. Toen de overheid een paar jaar geleden een paar weken dichtging, kwamen honderdduizenden overheidsfunctionarissen al na een paar weken in de financiele problemen. Want als je een keer een betaling mist, dan krijg je gelijk een boete van $50-100 en flinke (10%+) rente, zo raak je snel in de problemen.
Maar het wordt je ook niet makkelijk gemaakt. Voor mijn autoverzekering bijv, als ik die maandelijks per automatische incasso betaalde, dan betaalde ik er $1 MEER voor dan wanneer ik het maandelijks overmaakte, of met cheque betaalde.
Mijn vriendin had 2 studie-leningen (afgesloten na sterk aandringen van de studie-adviseur van de universiteit, in een filiaal van de bank op de campus), een kleinere lening met een hoge rente (10%+) en een grotere lening met een lagere rente (iets van 7%). Ze probeerde die kleinere lening met hogere rente versneld af te betalen. Dat merkte men, dus kreeg ze een brief. Daarin stond dat men had opgemerkt dat ze de betalingen verhoogd had, en waarschijnlijk de lening af wilde betalen. Dat wilde ze makkelijker voor haar maken, dus hadden ze de rentes op de leningen gewisseld, en, omdat men zo aardig was, had men hiervoor niet de gebruikelijke boete in rekening gebracht. Toen ze belde om het ongedaan te maken, kreeg ze te horen dat ze dan een boete moest betalen, en dat degene met wie ze sprak dat niet kon doen. Heeft weken gekost omdat ongedaan te maken. Dat zijn dezelfde tactieken die UHC toepast.

Maar waarom komen mensen nu echt in de problemen? Stel, je breekt je been, of je bent zwanger en krijgt een kind. Als je niet binnen 6-8 weken terug bent op je werk, dan kun je je baan kwijt zijn in heel wat staten. En het kan al best zijn dat je die 6-8 weken (deels) niet doorbetaald kreeg. Een maat van me in zijn eerste baan na afstuderen had 5(!) betaalde vakantiedagen per jaar, en als hij ziek was moest hij dat inhalen of het kwam uit zijn vakantiedagen. Lekker als je een keer echt door influenze 2 weken geveld bent terwijl je dat jaar al een weekje vakantie hebt gehad. En als je dan een keer een beroep moet doen op je zorgverzekering dan claimen ze ineens dat er vanalles niet gedekt is, eigen risico's hoger zijn dan geclaimd, er ineens een max zit aan wat er vergoed wordt, door artsen geadviseerde behandelingen en medicijnen niet vergoed worden, etc. En vaak gebeurt dat acheraf, en moet je wel betalen. Elk jaar gaan er op die manier vele mensen medically bankrupt, iets wat eigenlijk in geen enkel ander land uberhaupt gebeurt.

In Nederland zul je nooit gepushed worden door een studie-adviseur om een commerciele studielening af te sluiten bij een bank die ook nog eens een filiaal heeft op de campus. Een niet-zo-slimme financiele beslissing zal je niet gelijk de afgrond instorten, en er zijn vangnetten. En je moet wel erg veel pech hebben om in Nederland puur door pech echt aan de grond te geraken (ondanks de blunders van de overheid de laatste jaren). In de VS heb je veel van die vangnetten niet, en is er veel minder bescherming voor burgers tov predatory behaviour van bedrijven. Winsten in de zorg zijn gelimiteerd (al zitten daar ook veel haken en ogen aan) in Nederland, en dat is maar goed ook imo. Maar je kunt je alsnog afvragen of winst in de zorg uberhaupt moet kunnen. Winst wordt vooral gemaakt door de kosten omlaag te brengen, dus er is een grote incentive om nieuwe en/of dure behandelingen niet te vergoeden. Dat wordt dan gekoppeld met een heel financieel systeem wat erop ingericht is om mensen financieel kwetsbaar te houden. Kun je het die mensen zelf aanrekeningen in de penarie te zitten? Veel vaker dan in Nederland niet imo, maar kunt het de samenleving wel aanrekeningen in zo'n systeem verzeild te zijn geraakt, het is immers nog altijd een democratisch land.
Dit zijn bijna allemaal voorbeelden waarbij mensen postal mogen gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215813656
Wanneer je één man op straat doodschiet, is het moord’, schrijft iemand op X. ‘Wanneer je duizenden mensen doodt in het ziekenhuis door hun aanspraak op behandeling weg te halen, ben je een ondernemer.’
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_215813680
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wanneer je één man op straat doodschiet, is het moord’, schrijft iemand op X. ‘Wanneer je duizenden mensen doodt in het ziekenhuis door hun aanspraak op behandeling weg te halen, ben je een ondernemer.’
Ach ja, de domste mensen met de domste ideeën kom je daar tegen.
  zondag 8 december 2024 @ 23:34:50 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215813686
quote:
En de Amerikanen hebben net een president gekozen die helemaal niets gaat doen aan een ziektenkostenverzekering voor iedereen.
Net zoals hun wapenwet of wetspraak. Hun collectieve democratische keuzes.
  zondag 8 december 2024 @ 23:35:29 #266
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215813689
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ach ja, de domste mensen met de domste ideeën kom je daar tegen.
Het is net Fok
pi_215813749
quote:
Tenminste een X-post die de aandacht trekt. Wordt zelfs hier geplaatst.
pi_215814340
Bekijk deze YouTube-video

Dit is een YouTuber die weinig politiek en vooral zo weinig mogelijk aanstootgevend is.

Hele comment sectie is vol mensen waarvan de ouders, hun kind of zijzelf dood of ziek zijn gemaakt door de verzekering.

Meest bijzondere vond ik er een waarvan de moeder vermoord was door diabetes medicatie te ontzeggen en de zoon de volgende dag alsnog een doos insuline voor de deur had met als reden "patiënt expiration". Het vermoeden was om het killsaldo van de verzekering wat omlaag te drukken want ze hadden toch op de dag van de dood alles gegeven?
pi_215814390
Wat ook treurig is de Diabetes Reddit waar je bijna dagelijks mensen wanhopig ziet zijn dat ze moeten kiezen tussen boodschappen en insuline, echt wat een land....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215814473
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 22:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Heb mij eens ingelezen in de credit score en het is de meest sadistische financiële constructie die je kan verzinnen. Echt bizar dat ze dit juist in Jezus land zo compleet normaal hebben gemaakt dat de meeste mensen niet eens doorhebben hoe raar het is schulden nodig te hebben om meer schulden te kunnen maken.
pi_215814807
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 07:38 schreef raptorix het volgende:
Wat ook treurig is de Diabetes Reddit waar je bijna dagelijks mensen wanhopig ziet zijn dat ze moeten kiezen tussen boodschappen en insuline, echt wat een land....
Volgens de vrij markt adepten zouden de insuline prijzen juist in de VS door sterke concurrentie toch het laagst van de wereld moeten zijn. Hoe kan dat nou?
pi_215814812
Prima nieuws, dat er nog maar vele mogen volgen :)
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_215814820
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En de Amerikanen hebben net een president gekozen die helemaal niets gaat doen aan een ziektenkostenverzekering voor iedereen.
Net zoals hun wapenwet of wetspraak. Hun collectieve democratische keuzes.
Hij heeft nu ook (nipt) de popular vote maar met dat kromme kiesstelsel van ze kan een ruime meerderheid dus iets anders willen wat vervolgens niet gehoord wordt.

Je hoort als overheid ook op te komen voor de zwakkeren maar op 1 of andere manier geldt dat in de VS alleen voor ongeboren foetussen.
pi_215814837
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 08:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Volgens de vrij markt adepten zouden de insuline prijzen juist in de VS door sterke concurrentie toch het laagst van de wereld moeten zijn. Hoe kan dat nou?
Wat ik begrepen heb van de VS is dat zorgverzekeraars lastiger samenwerken bij grote inkoop en dus slechtere deals krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 9 december 2024 @ 08:59:15 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215814842
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij heeft nu ook (nipt) de popular vote maar met dat kromme kiesstelsel van ze kan een ruime meerderheid dus iets anders willen wat vervolgens niet gehoord wordt.

Hun land, hun kiessysteem, kunnen ze veranderen mochten ze dat willen
quote:
Je hoort als overheid ook op te komen voor de zwakkeren maar op 1 of andere manier geldt dat in de VS alleen voor ongeboren foetussen.
Nogmaals, als de amerikanen dat willen, moeten ze daarvoor stemmen,
  maandag 9 december 2024 @ 09:00:27 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215814847
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat ik begrepen heb van de VS is dat zorgverzekeraars lastiger samenwerken bij grote inkoop en dus slechtere deals krijgen.
In NL maar ook in D wordt door inkopers zo scherp ingekocht dat de prijzen laag zijn, maar de medicamenten niet leverbaar.
pi_215814874
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hun land, hun kiessysteem, kunnen ze veranderen mochten ze dat willen
[..]
Nogmaals, als de amerikanen dat willen, moeten ze daarvoor stemmen,
Blijkbaar kan dat niet.
pi_215814928
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat klinkt niet logisch bij deze united health care zijn 15% van de Amerikanen verzekerd. Die partij heeft dus al 3 keer meer inkoop volume om te onderhandelen als alle Nederlandse verzekeraars bij elkaar. Het verschuilen achter slechtere deals is in mijn optiek een van flut smoezen van topmensen uit die wereld om het falen dan die hele vercommercialiseerde zorgverzekering in de VS maar te blijven goedpraten.

Maar er zijn redelijk wat insulines die patent vrij zijn en dus door elke medische fabrikant geproduceerd kunnen worden en hierdoor dus een open markt zou moeten zijn die zonder inkopers door prijs concurrentie voor klanten al veel lagere prijzen zou moeten opleveren.
  maandag 9 december 2024 @ 09:33:24 #279
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215815008
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Blijkbaar kan dat niet.
Zeker wel, maar blijkbaar wil de meerderheid dat niet.
pi_215815031
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat leg ik net in bedekte termen uit.
Dat het kiesstelsel de meerderheid benadeeld.
Het woord gerrymandering moet jou ook wel iets zeggen.

Maar ik ben het met je eens het boeit ze wel te weinig.
  maandag 9 december 2024 @ 09:45:28 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215815084
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat leg ik net in bedekte termen uit.
Dat het kiesstelsel de meerderheid benadeeld.
Het woord gerrymandering moet jou ook wel iets zeggen.

Maar ik ben het met je eens het boeit ze wel te weinig.
Het kiesstelsel heeft voor en nadelen.
Hoor die klachten over het kiesstelsel alleen maar als er een president gekozen wordt die mensen niet aanstaat.
pi_215815106
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoor die klachten over het kiesstelsel alleen maar als er een president gekozen wordt die mensen niet aanstaat.
Misschien omdat je alleen maar oplet bij een presidentsverkiezing (waar altijd iemand verkozen wordt die de helft niet aanstaat). Zoals veel Amerikanen overigens.

Het kiesstelsel gaat ook niet alleen over hoe de president verkozen wordt, maar is een gedrocht op zo'n beetje elk niveau.
pi_215815131
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De meerderheid wil meer wapens waardoor een moord als deze er ook gewoon bijhoort. Waarom doet de politie daar eigenlijk nog aan opsporing als de meerderheid toch elkaar wilt afschieten? :')
pi_215815167
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 07:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Dit is een YouTuber die weinig politiek en vooral zo weinig mogelijk aanstootgevend is.

Hele comment sectie is vol mensen waarvan de ouders, hun kind of zijzelf dood of ziek zijn gemaakt door de verzekering.

Meest bijzondere vond ik er een waarvan de moeder vermoord was door diabetes medicatie te ontzeggen en de zoon de volgende dag alsnog een doos insuline voor de deur had met als reden "patiënt expiration". Het vermoeden was om het killsaldo van de verzekering wat omlaag te drukken want ze hadden toch op de dag van de dood alles gegeven?
Prima idee inderdaad om alles te geloven wat je leest in de comments van een willekeurige YouTube-video.
pi_215815176
quote:

[..]
Dan let je niet op want dit hoor ik al zeker 20 jaar ook toen bv Obama gekozen werd.
pi_215815184
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Prima idee inderdaad om alles te geloven wat je leest in de comments van een willekeurige YouTube-video.
Beetje sfeer proeven is wat anders dan geloven. Al sluit het wel netjes aan op al mijn vooroordelen. Ik heb zo'n anderhalf jaar doorgebracht in de VS en heb nog nooit iemand blij over de gezondheidszorg gehoord.
  maandag 9 december 2024 @ 10:06:27 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215815196
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 09:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien omdat je alleen maar oplet bij een presidentsverkiezing (waar altijd iemand verkozen wordt die de helft niet aanstaat). Zoals veel Amerikanen overigens.

Het kiesstelsel gaat ook niet alleen over hoe de president verkozen wordt, maar is een gedrocht op zo'n beetje elk niveau.
Is nog steeds hun stelsel, hun verantwoording daar wat mee te doen. Ook in het systeem in NL is vanuit een buitenlands perspectief veel mis. Rechters, Officieren van Justitie, Commissarissen van politie, Burgermeesters, Commisarissen van provincie bijvoorbeeld worden benoemd, niet gekozen. Dat is ons systeem (en niet bedoeld als aanzet dat je dat goed vind).
pi_215815209
quote:

[..]
Je moet bijvoorbeeld eens ene Arnlold Schwarzenegger opzoeken. Hij heeft na het winnen van de verkiezingen als gouverneur alles eraan gedaan om Gerrymandering aan te pakken.
  maandag 9 december 2024 @ 10:12:54 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215815228
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 19:33 schreef OMG het volgende:

[..]
Ik declareer niks. Daar heb ik een verzekering voor. Ik ga 1 keer per jaar naar de dokter voor een yearly checkup. Ik wandel een gebouw binnen, zeg dat ik er ben, spreek uiteindelijk met een dokter, en betaal vervolgens m'n co-pay. Dat laatste doe ik tegenwoordig vooraf. Daarna maak ik een nieuwe afspraak voor het volgende jaar. Klaar.

Afhankelijk van de verzekeraar waar ik van afhankelijk ben vanwege m'n werkgever blijft het daarbij of krijg ik vervolgens een brief met "oh, je moet nog bedrag X betalen want Y wordt niet gedekt" met een waslijst aan explanation of benefits.

En zo'n laatste scenario is waar de "line must always go up" for profit bedrijven als UHC hele levens verwoesten. Waar het bij mij om een dollar of 10-20 gaat, daar gaat het bij mensen met wat voor aandoeningen dan ook om honderden of duizenden dollars die ze hoogst waarschijnlijk niet hebben. Die mensen gaan naar een dokter om voor wat dan ook behandeld te worden, onafhankelijk of dat iets genetisch is of door hun eigen levensstijl of wat dan ook. Hele volksstammen aan dokters, artsen, en specialisten kunnen allemaal vinden dat iemand wat voor behandeling of medicijnen of wat dan ook nodig heeft, maar dan heb je uiteindelijk met lolbroeken als UHC te maken die doodleuk "nee" zeggen omdat ze winst moeten maken. En een boel mensen hebben de tijd niet om dit soort zaken aan te vechten, dus gaan ze uiteindelijk maar failliet of dood. Alles voor de shareholders, nietwaar?
Dit is simpelweg niet waar.

Als jij een daadwerkelijk medisch noodzakelijke behandeling nodig hebt, dan zul je die ook vergoed krijgen. Het gaat er in de VS voornamelijk om dat mensen heel erg veel medische behandelingen nodig hebben en regelmatig ook dingen waarvan je je kunt afvragen of dit noodzakelijk is. Niet voor niets zijn de meest gezochte dingen op Google:

UnitedHealthcare not covering Adderall
UnitedHealthcare not covering Zepbound
UnitedHealthcare not covering Birth control
UnitedHealthcare not covering Vyvanse
UnitedHealthcare not covering Wegovy

Drie afslankmiddelen, anticonceptie en een middel tegen het vermeende ADHD.

Nou, zullen er vervelende mensen bij dit bedrijf werken die proberen zo min mogelijk dekking te geven? Daar twijfel ik niet aan. Die heb je binnen deze industrie overal, ook in Nederland.

Zo had ik bijvoorbeeld vorig jaar buiten mijn schuld om een lekkage en toen wilde mijn verzekeringsmaatschappij ook van alles proberen om niet voor de kosten op te draaien ondanks dat het binnen in de polis viel. En dit heeft uiteindelijk vele telefoontjes gekost alvorens men schoorvoetend instemde en ik netjes alles vergoed heb gekregen.
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2024 20:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
:') . Ja, zo werkt het.
Inderdaad, zo werkt het. Verantwoordelijkheid nemen heeft dat. Maar dit klaarblijkelijk erg lastig binnen bepaalde kringen, waar men vindt dat alles 'rechten' zijn en iets zoals gezondheidszorg eigenlijk gratis zou moeten zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:22 schreef MoreDakka het volgende:
Wat laten een boel users zich kennen zich :D Keiharde liquidaties goedpraten, ga er maar aan staan _O-
Zorgwekkend inderdaad. En uiteraard betreft het voornamelijk users uit de progressief linkse hoek. Dit zien we op de sociale media ook, degenen die normaal gezien alles bij elkaar schreeuwen over gun control, vinden het hartstikke prima als er CEOs van bedrijven op straat worden geëxecuteerd waar men het niet mee eens is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 9 december 2024 @ 10:26:13 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215815284
quote:

[..]

Ik ben mij er heel goed van bewust hoe de Amerikaanse samenleving werkt. Kortom, je kunt dan wel allemaal zielige verhalen gaan ophangen over mensen die jij kent, maar dit zal hier weinig aan veranderen. Ik of iemand anders, kan daar weer net zo goed een positieve ervaring tegenover zetten.

In de VS is het leven een stuk harder en dus een grote noodzaak voor zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid nemen. Als je dat niet kunt of wilt, moet je per definitie als buitenlander niet naar de VS gaan. Naast de risico's kun je daar ook vrij snel, veel geld verdienen, meer dan in Europa mogelijk is.

En om bijvoorbeeld in te haken over de hoge kosten voor studies in de VS, dat klopt. Dat is ook een twijfelachtig geregeld. Dus dit wil zeggen dat mensen hele weloverwogen keuzes moeten maken alvorens men een lening aangaat. 100k lenen voor een studie sociologie, culturele antropologie of gender studies is het niet waard. Doen mensen dit toch zijn de gevolgen voor hen.

En deze mate van verantwoordelijkheid is iets dat velen hier in Nederland, voornamelijk dus uit een bepaalde hoek, niet willen accepteren en dan is het allemaal het schuld van het systeem en niet van hun eigen domme acties. En dus komen we uit in een schrikbarend topic als dit, waar executies van CEOs van bedrijven worden goedgepraat en zelfs aangemoedigd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 9 december 2024 @ 10:30:02 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215815306
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2024 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
En deze mate van verantwoordelijkheid is iets dat velen hier in Nederland, voornamelijk dus uit een bepaalde hoek, niet willen accepteren en dan is het allemaal het schuld van het systeem en niet van hun eigen domme acties. En dus komen we uit in een schrikbarend topic als dit, waar executies tegenover CEOs van bedrijven worden goedgepraat en zelfs aangemoedigd.
Het is triest maar waar. En zeker geen nieuw probleem, vergelijk het met de verheerlijking van bv de RAF.
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 10:33:11 #292
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215815325
Nooit geweten dat de RAF zo populair is op Fok. Weer wat geleerd dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 09-12-2024 10:47:09 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215815431
Het bedrijf van deze man weigerde anti-misselijkheidmedicatie aan minderjarige kankerpatiëntjes die herstellende waren van hun chemokuur te vergoeden. Geen medelijden met deze man of zijn familie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2024 10:49:17 ]
pi_215815454
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Beetje sfeer proeven is wat anders dan geloven. Al sluit het wel netjes aan op al mijn vooroordelen. Ik heb zo'n anderhalf jaar doorgebracht in de VS en heb nog nooit iemand blij over de gezondheidszorg gehoord.
Mensen met een goede baan zijn over het algemeen goed verzekerd, maar dat heeft ook een keerzijde ja. De meerderheid van de mensen vindt het systeem slecht maar over de oplossingen verschillen te veel mensen van mening om daadwerkelijk verbeteringen door te voeren. Dat is niet veel anders dan in Nederland waar de politiek tot de laatste man heeft gekozen om gewoon weg te kijken en de zorgimplosie door te schuiven.

En toch is moord slecht.
pi_215815467
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Het bedrijf van deze man weigerde anti-misselijkheidmedicatie aan minderjarige kankerpatiëntjes die herstellende waren van hun chemokuur te vergoeden. Geen medelijden met deze man of zijn familie.
Helemaal gelijk, moord is een prima reactie op zoiets. Eigenlijk zou de hele familie afgeslacht moeten worden.
pi_215815478
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Helemaal gelijk, moord is een prima reactie op zoiets. Eigenlijk zou de hele familie afgeslacht moeten worden.
Waar zeg ik dat?

Ik zeg enkel dat ik hiervoor geen medelijden kan hebben.

Misschien wat beter lezen en nadenken voordat je in je kramp schiet?
pi_215815485
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?

Ik zeg enkel dat ik hiervoor geen medelijden kan hebben.
Precies, dus je keurt het goed.
pi_215815490
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Precies, dus je keurt het goed.
Rare conclusie.
pi_215815493
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 17:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Het idee dat deze man het uitschot van het kapitalisme is, wordt best breed gedragen.
Kijk maar eens op X onder #BrianThompson
Onder het uitschot van het kapitalisme beschouwen de meeste mensen dit:

pi_215815500
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Rare conclusie.
Je moet maar eens bij jezelf te raden gaan waarom je moord goedkeurt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')