Denk dat de schutter lekker aan het chillen is in Upstate New York. Het is hem gegund.quote:Op zondag 8 december 2024 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Bizar trouwens dat hij nog niet is gepakt. Heeft dus weer een snelbus terug naar Atlanta gepakt…
Denk wel dat hij nog in de VS zit ergens.
In Amerika moet je ook net iets meer doen om te stemmen, je moet je actief registreren, ik meen ook dat op moment dat je registreert je ook opgeroepen kunt worden voor Jury diensten iets wat veel mensen ook niet willen.quote:Op zondag 8 december 2024 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het kiesstelsel helpt ook niet mee. Veel districten en staten kun je vooraf wel inkleuren. Maar ja, daar heb je dan primaries voor, waar mensen nog veel meer thuis blijven.
Mensen maken zelf een fout door naar een dokter te gaan?quote:Op zondag 8 december 2024 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, in zulke situaties maken mensen dus zelf een fout bij het indienen van een claim. Dat ligt dus niet aan het bedrijf.
quote:Op zondag 8 december 2024 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als amerikanen het zo belangrijk vinden hadden anders moeten stemmen.
Was de wereld maar zo simpel.quote:Op zondag 8 december 2024 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
PC Fok
Amerika is vreselijk, wapenbezit, cowboy mentaliteit, niet democratische genoeg (...), egoïsme,
Lone gunman schiet een CEO dood.
PC Fok
Jubel Jolijk, krijg een natte muts van hem, goedzo, Robin Hood, held,
Te dom om te poepen of niet?quote:Op zondag 8 december 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zag het ook, schrikbarend.
Het is dan ook te hopen dat de dader de doodstraf krijgt. Amerikanen kunnen geen samenleving hebben waar mensen zomaar geëxecuteerd worden op straat door gefrustreerde figuren die zich niet kunnen vinden in het beleid van een bedrijf.
[..]
Dit sluit aan bij de verhalen die over deze kwestie zijn geschreven.
Dit betreft dus mensen die zelf hun rekeningen niet kunnen betalen. Kortom: zij schieten zelf tekort. En gaan dan hun woede weerhalen op het systeem of in dit geval een zorgverzekeraar. Dit is natuurlijk echt niet hoe het werkt.
En als een zorgverzekeraar echt op een niet wettelijke manier zou handelen, dan moet viajuridische weg dat bedrijf worden aangepakt. Maar voor eigen rechter spelen en zomaar mensen van zo'n bedrijf gaan executeren is totaal gestoord.
Dit verbaast mij niet.quote:Op zondag 8 december 2024 17:17 schreef capricia het volgende:
Die schutter lijkt een soort cult held te worden. Er is zelfs al merchandise.
Mooi hè?quote:Op zondag 8 december 2024 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
PC Fok
Amerika is vreselijk, wapenbezit, cowboy mentaliteit, niet democratische genoeg (...), egoïsme,
PC Fok
Hoewel de sluipmoord in de uitvoering knullig leek, lijkt mij het sterk dat hij geen onderdeel is van een groter netwerk. Amerika is groot, en hij kan zich makkelijk schuilhouden bij gelijkgestemden.quote:Op zondag 8 december 2024 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Bizar trouwens dat hij nog niet is gepakt. Heeft dus weer een snelbus terug naar Atlanta gepakt…
Denk wel dat hij nog in de VS zit ergens.
Je had het over het niet juist indienen van een claim. Dat is inderdaad een fout van mensen zelf. En daarnaast kunnen ook zat Amerikanen op een gezondere manier gaan leven, waardoor men ook minder naar een dokter zal moeten.quote:Op zondag 8 december 2024 17:51 schreef OMG het volgende:
[..]
Mensen maken zelf een fout door naar een dokter te gaan?
Een zorgverzekeraar is een bedrijf dus mag in de VS gewoon op winst spelen. En jij mag het moreel verwerpelijk vinden, maar het is aan mensen zelf om hun claims op een juiste manier in te dienen.quote:Op zondag 8 december 2024 17:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Te dom om te poepen of niet?
Het zal wettelijk allemaal wel mogen, moreel is het verwerpelijk. Die zorgverzekeraar maakt 23 miljard winst, voor een groot deel door spelletjes te spelen en claims af te wijzen.
Mooi dat er nu eindelijk eens zo'n lul is afgeknald.
En over dat "niet kunnen betalen"![]()
Dat zou jij ook niet kunnen praatjesmaker, met die prijzen daar.
Daar heb je dan ook een verzekering voor. Maar oh nee, wacht, die betalen niet
Die groep is in Europa ook groeiende. Brexit is daar een voorbeeld van.quote:Op zondag 8 december 2024 17:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hebben zoveel mensen niet gestemd? Dat is inderdaad zonde ja. Mensen hebben zo’n wantrouwen tegen de overheid dat ze denken dat hun stem toch niet uitmaakt.
Wie dient die claim in? En wat verandert "op een gezondere manier gaan leven" aan dit soort bedrijven?quote:Op zondag 8 december 2024 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je had het over het niet juist indienen van een claim. Dat is inderdaad een fout van mensen zelf. En daarnaast kunnen ook zat Amerikanen op een gezondere manier gaan leven, waardoor men ook minder naar een dokter zal moeten.
Correct.quote:Op zondag 8 december 2024 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
PC Fok
PC Fok
Mensen declareren meestal hun eigen zorgkosten, al gaat dit trouwens tegenwoordig steeds vaker automatisch. En op een gezondere manier leven zal er over het algemeen voor zorgen dat mensen minder zorg nodig hebben. Dit is immers waar jij het over had in post #229 (het naar de dokter moeten).quote:Op zondag 8 december 2024 18:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Wie dient die claim in? En wat verandert "op een gezondere manier gaan leven" aan dit soort bedrijven?
Hoe weet jij dat hij niets misdaan heeft?quote:Op zondag 8 december 2024 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat zegt dus genoeg over zulke mensen. Zulke reacties zijn echt schrikbarend, deze man heeft helemaal niets verkeerd gedaan. Maar een stel mafklappers denken even hun gram te kunnen halen op een executie van een CEO, omdat men het niet eens met hoe het bedrijf gerund wordt. En het valt natuurlijk ook weer op dat dit voornamelijk vanuit één hoek komt.
Mensen zijn hypocriet. Dubbelhartig op zijn minst.quote:Op zondag 8 december 2024 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Het toont ook wederom eens aan hoe hypocriet dit type mens is.
[..]
Mensen declareren meestal hun eigen zorgkosten, al gaat dit trouwens tegenwoordig steeds vaker automatisch. En op een gezondere manier leven zal er over het algemeen voor zorgen dat mensen minder zorg nodig hebben. Dit is immers waar jij het over had in post #229 (het naar de dokter moeten).
Deze bedrijven zullen verder blijven bestaan, dus dan is het aan mensen om óf dit te accepteren óf politiek massaal op een kandidaat te stemmen die zulke bedrijven gaat aanpakken. CEOs op straat gaan executeren is in elk geval geen oplossing.
Hij is wel de exponent en verantwoordelijke voor de ergste verzekering met ditto beleid. Hij heeft dus zeker wel invloed. Dit is beter dan een callcenter medewerker aanvallenquote:Op zondag 8 december 2024 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar ik een beetje mee zit is dat de man inwisselbaar is, hij heeft het systeem niet opgetuigd en kon het in zijn eentje ook niet veranderen. Dat het systeem aldaar tot in de kern verrot is weet iedereen wel en dan kun je dit soort excessen vroeg of laat verwachten.
Ja dat zegt over mij dat ik geld en aandeelhouders niet belangrijker vind dan mensen.quote:Op zondag 8 december 2024 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Ten tweede zegt het vooral veel over jou als mens dat jij klaarblijkelijk van mening bent dat mensen 'afgeknald' mogen worden als zij een bedrijf runnen op een manier die jou persoonlijk niet bevalt.
Ik declareer niks. Daar heb ik een verzekering voor. Ik ga 1 keer per jaar naar de dokter voor een yearly checkup. Ik wandel een gebouw binnen, zeg dat ik er ben, spreek uiteindelijk met een dokter, en betaal vervolgens m'n co-pay. Dat laatste doe ik tegenwoordig vooraf. Daarna maak ik een nieuwe afspraak voor het volgende jaar. Klaar.quote:Op zondag 8 december 2024 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen declareren meestal hun eigen zorgkosten, al gaat dit trouwens tegenwoordig steeds vaker automatisch. En op een gezondere manier leven zal er over het algemeen voor zorgen dat mensen minder zorg nodig hebben. Dit is immers waar jij het over had in post #229 (het naar de dokter moeten).
En dat gaat het Amerikaanse zorgsysteem beter maken omdat...?quote:Op zondag 8 december 2024 17:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat meneer Thompson maar de eerste van een boel mag zijn.
quote:Op zondag 8 december 2024 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, in zulke situaties maken mensen dus zelf een fout bij het indienen van een claim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |