Mee eens!quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Beste aflevering van het seizoen
Over Frits' acteerkwaliteiten wil ik niet oordelen, maar na gisteravond weten we in elk geval dat íe totaal niet kan zingen.quote:Op zondag 15 december 2024 12:00 schreef Dazalbest1 het volgende:
Liedje over schoolgym en de bijbel echt geniaal. Terwijl de werkelijkheid zo triest is...
En terugkerende Frits blijft hilarisch!
Ik hoop dat dit een beetje tegen de heilige huisjes schopt (zal wel niet). Dat godsdienst belangrijker is dan gymles is best een kwalijke zaak.quote:Op zondag 15 december 2024 12:00 schreef Dazalbest1 het volgende:
Liedje over schoolgym en de bijbel echt geniaal. Terwijl de werkelijkheid zo triest is...
En terugkerende Frits blijft hilarisch!
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-pamflet-gewordenquote:Even tot hier is één boos politiek pamflet geworden
Wat is er met Even tot hier aan de hand? Het programma van Jeroen Woe en Niels van der Laan scoort nog steeds hartstikke goed hoor, dus nog geen kijkcijferpaniek. Zo keken er zaterdag ruim 1,6 miljoen mensen en was de show het best bekeken televisieprogramma van de dag. Maar toch scoren de afleveringen dit hele seizoen wel zo’n 100.000 tot 200.000 kijkers minder dan een jaar geleden. En dat is toch opmerkelijk.
Zelf valt me op dat de show dit najaar wel heel erg politiek is geworden. Het is eigenlijk een groot boos politiek pamflet. Met elke week het kapsel van Fabertje hier en de tranen van Pieter Omtzigt daar. Daarnaast zit er een stuk minder humor in dan voorheen. Er valt gewoonweg minder te lachen. Jammer. Ik merk zelf dat ik er minder geconcentreerd naar kijk, me soms zelfs verveel en als ik niet live-, maar terugkijk vaker op de vooruitknop druk, in plaats van dat ik elke minuut wil zien zoals vroeger. Meer mensen hebben dat blijkbaar want de kijkcijfers zakken dus iets.
Het is na deze reeks, misschien wel gewoon tijd om de formule van Even tot hier wat op te frissen en aan te scherpen. Vaak is het namelijk zo dat een echte kijkcijferval van een televisieprogramma pas komt, een seizoen nadat het format is uitgewerkt. Om maar een metafoor te gebruiken: metaalmoeheid zie je ook niet meteen, maar pas als het balkon is afgebroken.
Bohemian rhapsody
Wellicht moeten Jeroen en Niels zich af gaan vragen of de zin „Hé, hé is dat niet dat liedje?” van Miguel Wiels niet te veel gaat vervelen en is het tijd voor iets anders dan weer een actueel liedje op de melodie van een bekende artiest. En zijn er nog wel genoeg ingewikkelde onderwerpen voor één minuut als zelfs Bohemian rhapsody in die rubriek terechtkomt zoals afgelopen zaterdag?
Maar met name het wekelijkse benefietonderwerp lijkt aan een update toe. Dat neemt inmiddels zoveel minuten in beslag, dat het bijna een halve aflevering van Hart in aktie is geworden. Ik ben gelukkig niet Jeroen Woe of Niels van der Laan, want het lijkt me vreselijk lastig om voor zo’n succesformule nieuwe ingrediënten te moeten bedenken, maar denk wel dat de tijd daar is.
Minder? Ik heb niet meegeteld, maar het hele begin was politiek. En dan geneuzel over iemand die niet voor de camera kwam, ik heb niet eens geglimlacht om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 16 december 2024 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja ik vond het wel een goede aflevering, het was juist minder politiek georiënteerd in de breedte dan sommige recente shows al kun je sommige politieke blunders natuurlijk niet onbenoemd laten.
De Frits Barend lijn vind ik maar matig, maar ik moet zeggen dat ik deze niet had zien aankomen dat hij wel leuk was. Hij deed het nog best aardig ookquote:Dat het laatste item niet altijd meer even top is ben ik het wel mee eens - soms zit er nog een leuke punchline bij (zoals Frits Barend die Jan Smit nadeed), maar soms is het ook erg armoedig, duurt het lang, is de oplossing iets wat je van kilometers aan ziet komen en ook dat hele gedoe met die post-it an sich slaat niet echt ergens op.
Spinvis is absoluut gekleurd bij mij, ik heb er nooit 1 seconde van gehouden (niveau Blof voor mij). Suffe muziek in mijn oren, en dan komt zo'n liedje natuurlijk nooit goed uit. Dus die durf ik wel te parkeren als zijnde mijn gebrekquote:Liedje van Bohemian Rhapsody vond ik niet erg sterk, liedje van Spinvis was misschien wat algemeen toepasbaar maar wel goed uitgevoerd, maar ik vind Spinvis dan ook wél een geweldige entertainer en een van de beste artiesten om live mee te maken.
Ach ja, Tina Nijkamp die klaarkomt op het woord 'kijkcijfers'quote:Op maandag 16 december 2024 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-pamflet-geworden
Roep het al zeker 1,5 jaar en het begint nu echt op steeds meer plekken door te dringen. Op de socials zie je bovenstaande mening steeds vaker en ook in dit topic begint het te rommelen. Zoals iemand het hier terecht noemde, het concept wordt sleets. De inhoud is zoals deze column ook laat zien steeds meer mensen een doorn in het oog.
Ik vind het niet zo gek, programma's hebben ook een houdbaarheid. Dan kan je ofwel vernieuwen en hopen dat het aanslaat of simpelweg stoppen. Op een gegeven moment is ook alles wel langs geweest. Voor mijn gevoel verzanden Jeroen en Niels al enkele jaren steeds meer in herhaling en lijkt vernieuwing niet te komen. Dat is funest voor een programma als Even Tot Hier. Dat zag je ook bij Kopspijkers gebeuren (al had dat ook wat andere redenen natuurlijk).quote:Op maandag 16 december 2024 11:34 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ach ja, Tina Nijkamp die klaarkomt op het woord 'kijkcijfers'Ze weet niet eens de catchphrase van Miguel goed te noteren, terwijl dat nou niet het moeilijkste is.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat dit soort kritiek altijd de kop opsteekt nadat een populair programma alle mogelijke prijzen heeft gewonnen. Hetzelfde gebeurde bij Lubach; nadat die alle eer en prijzen had ontvangen kwam er de kritiek dat het allemaal niet meer zo leuk was als voorheen, terwijl er niks noemenswaardig was veranderd in dat programma. Met ETH hetzelfde: het gaat al vanaf de eerste aflevering vaak over politiek, er zijn altijd al mindere edities van het Simpel Liedje geweest en het liefdadigheid-blokje is er al sinds seizoen 3 en heeft altijd wisselend resultaat gehad.
Moet er iets wijzigen aan de structuur van het programma? Wellicht, maar als we de kritiek van Tina Kijkcijferkamp moeten volgen is ETH volgend seizoen niet meer herkenbaar. Terwijl dat juist de kracht van het format is: tussen alles wat je van mijlenver ziet aankomen zitten toch altijd weer dingen die je verrassen, of het nou een sterk liedje, spitsvondige grap of een leuke running gag is.
En het format wijzigen kan óók negatieve consequenties hebben. Kijk maar naar De Kwis: toen dat na zes seizoenen het eindonderdeel met de bekende kandidaat (waarin hij/zij een opdracht moest uitvoeren met mogelijke handicaps) werd gewijzigd in De Inkwisitie, waar de kandidaat makkelijk met een gekregen 'nee' de opdracht kon afslaan, was de lol er wel van af.
Het verschil tussen eerder en nu is vooral dat het steeds over 1 deel politiek gaat. In het laatste jaar van Rutte ging het alleeeen maar over Rutte en zijn Nokia en nu gaat het eigenlijk alleeeen maar over PVV. Waar er vroeger veel breder gekeken werd naar de politieke onderwerpen, bijvoorbeeld de geweldige persiflage van Baudet.quote:Op maandag 16 december 2024 11:58 schreef Mike het volgende:
Er zal zeker wat vernieuwd moeten worden, maar het is onzin dat het steeds meer over politiek zou gaan. Dat is nl. al zo vanaf het begin en is echt niet meer geworden in de loop van de tijd.
Tina heeft gelijkquote:Op maandag 16 december 2024 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)iek-pamflet-geworden
Roep het al zeker 1,5 jaar en het begint nu echt op steeds meer plekken door te dringen. Op de socials zie je bovenstaande mening steeds vaker en ook in dit topic begint het te rommelen. Zoals iemand het hier terecht noemde, het concept wordt sleets. De inhoud is zoals deze column ook laat zien steeds meer mensen een doorn in het oog.
Dat was niet het hoofdonderwerp maar duurde inderdaad iets te langquote:Op maandag 16 december 2024 12:01 schreef GereDathan het volgende:
Politiek bespreken en met humor benaderen is belangrijk. Maar als je (hoofd)onderwerp is dat iemand een paar keer niet voor de camera komt, dan is de creativiteit toch wel ver te zoeken of niet?
Precies! Het valt mij ook op dat de kritiek over het "te politiek" worden van het programma erg vak uit rechtse hoek komt. Dus dan is het kritiek tussen de regels door niet zozeer dat het programma te politiek is, maar meer dat het niet het soort politiek is dat ze graag zouden horen.quote:Op maandag 16 december 2024 11:58 schreef Mike het volgende:
Er zal zeker wat vernieuwd moeten worden, maar het is onzin dat het steeds meer over politiek zou gaan. Dat is nl. al zo vanaf het begin en is echt niet meer geworden in de loop van de tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |