Syrie was al een redelijke schurkenstaat, bijna lid van de "As van het kwaad"quote:Op zondag 8 december 2024 01:15 schreef Nexum het volgende:
Zal wel aan mijn feed liggen, maar ik vind het opmerkelijk dat dit niet feller in het nieuws wordt gebracht, in de zin dat dit niet persee iets positiefs is. Als HTS aan de macht komt wordt Syrië nog extremer islamitisch.
In Teheran worden ze nu helemaal gek denk ik. Wie zou degene zijn geweest die op 8 oktober het groene licht gaf voor de beschietingen op Israël? Hadden ze dat niet gedaan had Israël ze niet gedecimeerd en hadden ze steun kunnen geven aan Assad.....quote:Reports that Israeli fighter of the IDF airforce are striking Hezbollah units, fleeing from Syria near Al Qusayr back into Lebanon.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 8 december 2024 03:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Vliegtuig met daarin Assad gecrashed/neergeschoten?
OK. Ik las dat een ander dat ook gelezen had.quote:
Jerusalem Post misschien?quote:Op zondag 8 december 2024 04:13 schreef Jippie het volgende:
[ x ]
[ x ]
Vind het lastig, er wordt zo veel gespeculeerd op X
Nee, nog nergens een redelijke bron. Zal Al Jazeera eens checkenquote:Op zondag 8 december 2024 04:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Jerusalem Post misschien?
https://www.jpost.com/middle-east/2024-12-07/live-updates-832331
Iran geblesseerd, Rusland in oorlog, dus tsja...kon zo omver gelopen worden.quote:Op zondag 8 december 2024 04:47 schreef HiZ het volgende:
Het begint er nu echt wel op te lijken dat het bewind van Assad is leeg gelopen als een lek luchtbed.
Het heeft gevolgen voor de machtsverhoudingen in Libanon.quote:Op zondag 8 december 2024 05:02 schreef Digi2 het volgende:
Dit is voor Iran een flinke tegenvaller. Hezbollah is flink verzwakt en herbewapenen via Syrie is niet langer mogelijk. Het kan ook gevolgen gaan krijgen voor de machtverhoudingen in Libanon.
Regeringsleger of rebellen maakt niet uit.quote:Op zondag 8 december 2024 06:37 schreef Nielsch het volgende:
Wat is dat voor een regeringsleger joh? Alleen maar rennen.
De domste opvatting van die Pallievlaggetjes zwaaiers is dat ze denken dat Arabische regimes van Palestina houden omdat ze tegen Israël zijn/waren.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:53 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lcqrkmudk222
[..]
IBarrel-Bomb Bashar gooide heel wat Palestijnse vluchtelingenkampen in Syrië in puin. Dus om nou te zeggen dat je die moet steunen want Palestina....nou, niet heel geloofwaardig...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |