Rwanda is dan ook één van de weinige succesvolle landen in Afrika dus je 'quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:30 schreef capricia het volgende:
In 'The rule of law-index' staat Roemenië zelfs onder Ruanda.plek 41.
https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/global
Het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet. Het is niet de NOS die claimt dat kiezers zijn 'misleid', maar het Roemeense Hof.quote:Op zondag 8 december 2024 10:35 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Wie kan de NOS nog serieus nemen met deze tweet.
Staatsmongolen
Waar ik van schrik is dat jij je peilen richt op wat futiele details.quote:Op zondag 8 december 2024 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet. Het is niet de NOS die claimt dat kiezers zijn 'misleid', maar het Roemeense Hof.
Die kop is dus een feitelijke weergave van het nieuws.
Waar ik het meest verdrietig van word, is dat jouw post geen spoortje twijfel bevat. Je bent duidelijk niet in staat om als een volwasssene nieuws te consumeren, maar je bent er desalniettemin van overtuigd dat jouw interpretatie de juiste is.
Bevrijding…quote:Op vrijdag 6 december 2024 15:39 schreef AchJa het volgende:
En als de uitkomst dan nog niet bevalt? Wat dan?
Ik reageer op het bizarre verwijt richting de NOS en maak mij zorgen over het feit dat steeds meer mensen niet in staat lijken om een nieuwsbericht te zien voor wat het is.quote:Op zondag 8 december 2024 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar ik van schrik is dat jij je peilen richt op wat futiele details.
Wat vind jij? Een hele verkiezingsuitslag (een niet omstreden uitslag gezien de uitkomst) wordt geannuleerd omdat er een vermeende bias zit in de algoritmes.
Nou ja, in dat NOS artikel staat al best wat in.quote:Op zondag 8 december 2024 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik reageer op het bizarre verwijt richting de NOS en maak mij zorgen over het feit dat steeds meer mensen niet in staat lijken om een nieuwsbericht te zien voor wat het is.
Jij wilt een met mij een discussie over de uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof. Dat kan, maar daar ging mijn bericht niet over.
Maar om antwoord te geven op je vraag: er is hierover nog te weinig bekend om een gefundeerd oordeel te kunnen vormen.
Alleen als het Kaiserin Ursula niet bevalt…quote:Op zondag 8 december 2024 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus als de uitkomst niet bevalt kun je de uitslag schrappen?
Iedereen doet aan campagne voor de verkiezingen.
NOS is echt een en al leugens en staatspropaganda. Echt niet om aan te zien. Wat een leugenachtige bagger gewoon.quote:Op zondag 8 december 2024 10:35 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Wie kan de NOS nog serieus nemen met deze tweet.
Staatsmongolen
quote:Op zondag 8 december 2024 13:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
NOS is echt een en al leugens en staatspropaganda. Echt niet om aan te zien. Wat een leugenachtige bagger gewoon.![]()
Tijdens covid werd me dat al heel erg duidelijk, in het Oekraine conflict, Georgie, Roemenie nu, maar voorheen ook Irak en Libie is de NOS absurdistisch partijdig. Tijdens verkiezingen in de VS ook. Waar niet eigenlijk? Het weerbericht klopt meestal wel en als er een zeehondje geboren is in de plaatselijke dierentuin kan je er wel van uit gaan dat dat echt zo is.
Consumeren.. Daar maak jij je grote fout. Ik consumeer inderdaad geen staatspropaganda. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die hun gezonde geest laten voeden met fastfood-media. Doen de tv uit en "no thoughts given".quote:Op zondag 8 december 2024 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet. Het is niet de NOS die claimt dat kiezers zijn 'misleid', maar het Roemeense Hof.
Die kop is dus een feitelijke weergave van het nieuws.
Waar ik het meest verdrietig van word, is dat jouw post geen spoortje twijfel bevat. Je bent duidelijk niet in staat om als een volwasssene nieuws te consumeren, maar je bent er desalniettemin van overtuigd dat jouw interpretatie de juiste is.
Het is een onmogelijk dilemma. Mijn primaire reactie is dat dit besluit ongehoord is, antidemocratisch en bijna totalitair.quote:Op zondag 8 december 2024 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
Het blijft een verontrustend precedent. De stemmen zijn rechtsgeldig uitgebracht, alleen blijkt de winnaar een slimme manier van marketing te hebben gehad.
Maar heeft marketing dan zoveel effect? Harris spendeerde meer dan 1 miljard dollar, had vrijwel alle media in haar zak die logen dat het een lust was, hollywood, muziekindustrie, Google, enz…
Heeft echt beschamend verloren van een hele slechte tegenkandidaat.
Meer en meer werpen rechters zich op om de gewenste politiek te ondersteunen. De EU speelt ook een kwalijke rol.
Democratie is gewoon dood en begraven. Misschien moeten we die conclusie eens trekken.
De uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof is simpelweg nieuws. Vertel mij eens: wat had jij graag gezien? Dat de NOS het nieuws over de uitspraak van het Roemeense Hof had verzwegen?quote:Op zondag 8 december 2024 13:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Consumeren.. Daar maak jij je grote fout. Ik consumeer inderdaad geen staatspropaganda. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die hun gezonde geest laten voeden met fastfood-media. Doen de tv uit en "no thoughts given".
Je hebt natuurlijk een punt dat de NOS lijkt te citeren, maar elke gezond denkend mens weet hoe eenzijdig de berichtgeving is van de NOS. En dat is geen mening, dat is een feit.
Iedereen weet dat het hele kaartenhuis instort.quote:Op zondag 8 december 2024 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar ik van schrik is dat jij je peilen richt op wat futiele details.
Wat vind jij? Een hele verkiezingsuitslag (een niet omstreden uitslag gezien de uitkomst) wordt geannuleerd omdat er een vermeende bias zit in de algoritmes.
Het Westen doet dit natuurlijk net zo hard. Ik weet nog dat toen ik 12 was we op de middelbare school een Amerikaanse dag hadden. Was er een pipo van de ambassade die een heel saai verhaal op aan het dreutelen was. Wat ik er nog van weet is Nicaragua en Regime change (tegen middelbare scholieren…).quote:Op zondag 8 december 2024 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een onmogelijk dilemma. Mijn primaire reactie is dat dit besluit ongehoord is, antidemocratisch en bijna totalitair.
Aan de andere kant moeten we in het westen ook een stoppen met naïef zijn. Rusland is geen onbegrepen vriend, die we aan onze zijde vinden als we iets vriendelijker tegen Poetin doen.
Rusland beschouwt ons als de vijand en probeert de westerse hegemonie op allerlei manieren af te breken, onder meer door beïnvloeding. Voormalige Sovjetstaten liggen daarbij extra onder vuur, omdat Poetin het niet accepteert dat die zich richting het westen bewegen.
Kortom, het is een verdomd lastige situatie.
De manier van berichtgeving is politiek gekleurd en daarmee subjectief. Het hele bericht gaat over de rechtvaardiging om de verkiezingen ongeldig te verklaren. En er worden maar 2 zinnen vuil gemaakt aan de winnaar Calin Georgescu die extreem rechts zou zijn en pro Russisch.quote:Op zondag 8 december 2024 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof is simpelweg nieuws. Vertel mij eens: wat had jij graag gezien? Dat de NOS het nieuws over de uitspraak van het Roemeense Hof had verzwegen?
Het gaat vermoedelijk verdee dan TikTok. Ik raad je aan de boeken van Huib Modderkolk te lezen, over de oorlog die achter de schermen plaatsvindt. We zijn als westen allang in conflict met landen zoals Iran, Rusland en Noord-Korea.quote:Op zondag 8 december 2024 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het Westen doet dit natuurlijk net zo hard. Ik weet nog dat toen ik 12 was we op de middelbare school een Amerikaanse dag hadden. Was er een pipo van de ambassade die een heel saai verhaal op aan het dreutelen was. Wat ik er nog van weet is Nicaragua en Regime change (tegen middelbare scholieren…).
Maar is die beïnvloeding via tiktok doorslaggevend? Denk het niet. ‘Brat’ Harris zal het ook niet meer geloven denk ik.
Nogmaals, het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet.quote:Op zondag 8 december 2024 13:23 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De manier van berichtgeving is politiek gekleurd en daarmee subjectief. Het hele bericht gaat over de rechtvaardiging om de verkiezingen ongeldig te verklaren. En er worden maar 2 zinnen vuil gemaakt aan de winnaar Calin Georgescu die extreem rechts zou zijn en pro Russisch.
De NOS gaat dus mee in deze desinformstie.
Calin Georgescu zegt dat er sprake is van een coup, en dat is het ook.
Ik ben geen voorstander van naïef zijn. Die internetkabels, ja… China/Rusland. Zeer waarschijnlijk. Nord Stream… Amerika zal daar minstens hulp geboden hebben.quote:Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat vermoedelijk verdee dan TikTok. Ik raad je aan de boeken van Huib Modderkolk te lezen, over de oorlog die achter de schermen plaatsvindt. We zijn als westen allang in conflict met landen zoals Iran, Rusland en Noord-Korea.
En ja, wij doen het ook. Maar ik kies in dat geval toch echt onze kant. En ook hier geldt: laten we niet naief zijn.
Dat zeker.quote:Op zondag 8 december 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van naïef zijn. Die internetkabels, ja… China/Rusland. Zeer waarschijnlijk. Nord Stream… Amerika zal daar minstens hulp geboden hebben.
Het is de wereld waarin wij leven.
Echter, de grote boodschap is mijns inziens dat de gewone burger steevast het slachtoffer is.
Klopt. Maar dat is ook omdat de EU en de VS daar niet in geïnteresseerd lijkt.quote:Op zondag 8 december 2024 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeker.
Ik leef ook liever in een wereld waarin wij een goede relatie hebben met Rusland, China en Iran. Een wereld waarin mensenrechten worden gerespecteerd, burgers in vrijheid leven en internationale samenwerking is gericht op handel en harmonie.
Maar in zo'n wereld leven we helaas niet.
Ik koos ook altijd onze kant, totdat ik begon in te zien dat het vooral onze leiders zijn die ons voorliegen, die oorlogen en staatsgrepen realiseren, politieke tegenstanders vermoorden, de democratie ondermijnen, polariseren, Europa zijn gaan islamiseren met terroristische aanslagen tot het gevolg en ons hebben blootgesteld aan gevaarlijk gentherapie injecties, ons zijn gaan afluisteren en massasurveillance zijn gaan toepassen etc etc...quote:Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat vermoedelijk verdee dan TikTok. Ik raad je aan de boeken van Huib Modderkolk te lezen, over de oorlog die achter de schermen plaatsvindt. We zijn als westen allang in conflict met landen zoals Iran, Rusland en Noord-Korea.
En ja, wij doen het ook. Maar ik kies in dat geval toch echt onze kant. En ook hier geldt: laten we niet naief zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |