abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215804126
Ik blijf het allemaal heel vreemd en eng vinden.
Ze hebben bewijs van Russische inmenging via TikTok, vanaf enkele weken voor de verkiezingen.
Ik snap dat mensen beïnvloed kunnen worden, maar om in een paar weken via TikTok voor elkaar te krijgen om 23% op zo'n ongelofelijke idioot te laten stemmen, is toch echt bizar.
Als Rusland serieus invloed wil hebben, zouden ze dan niet beter voor een kandidaat kunnen gaan die verder niet allemaal van die waanideeën heeft?
Die Georgescu is echt een enorme idioot, nog los van zn pro-rusland en anti NAVO en anti EU standpunten.
Hij gelooft in de gekste complottheorieën en haalt ook overal God bij. Baudet is heel normaal vergeleken bij de onzin die deze kerel allemaal uitkraamt.
Ik ken best wel wat Roemenen en die zijn toch echt niet zo achterlijk dat ze daarop zouden stemmen, ook niet na evt. een paar weken beïnvloeding via TikTok.
Daarnaast is TikTok ook niet zo enorm populair in Roemenie. Het is vooral in gebruik bij de jeugd, die nog niet stemgerechtigd zijn.

Daarnaast heeft het land zo ontzettend veel te danken aan de EU. Wat betreft subsidies en vooral werkgelegenheid, en de meesten beseffen zich dat heel goed.
Probleem is wel dat er veel corruptie is, maar dat los je toch niet op door op een wappie te stemmen, dat snappen ze zelf ook wel.
Daarnaast was in geen enkele peiling te zien dat hij ook maar enige kans maakte.

En dan moet nu opeens alles opnieuw. Als op een of andere manier echt zoveel mensen op hem gestemd hebben, vrees ik dat die dat de volgende ronde ook weer gaan doen en zn kansen om te winnen alleen maar groter worden.

Het gelul dat de uitslag niet fijn is voor de EU en het daarom maar opnieuw moet is natuurlijk ook nogal onzin. Hij had namelijk nog helemaal niet gewonnen. In Roemenië zijn er meerdere rondes en hij zou het nog moeten opnemen tegen een pro-eu kandidaat, die hierdoor nu natuurlijk ook is benadeeld.

Ik hoop enorm dat men daar bij zinnen komt. Dit kan echt een lont in het kruitvat zijn, omdat het in een EU en NAVO land is.
  zondag 8 december 2024 @ 08:45:32 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215804620
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:30 schreef capricia het volgende:
In 'The rule of law-index' staat Roemenië zelfs onder Ruanda. :') plek 41.
https://worldjusticeproject.org/rule-of-law-index/global
Rwanda is dan ook één van de weinige succesvolle landen in Afrika dus je ' :') ' is behoorlijk misplaatst.

Mekker je overigens ook over het gegeven dat Nederland slechter scoort dan diverse Afrikaanse landen op het vlak van seksegelijkheid?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215805494
twitter

Wie kan de NOS nog serieus nemen met deze tweet.
Staatsmongolen
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_215806499
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:35 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Staatsmongolen
Het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet. Het is niet de NOS die claimt dat kiezers zijn 'misleid', maar het Roemeense Hof.

Die kop is dus een feitelijke weergave van het nieuws.

Waar ik het meest verdrietig van word, is dat jouw post geen spoortje twijfel bevat. Je bent duidelijk niet in staat om als een volwasssene nieuws te consumeren, maar je bent er desalniettemin van overtuigd dat jouw interpretatie de juiste is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 8 december 2024 @ 12:28:28 #155
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215806568
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet. Het is niet de NOS die claimt dat kiezers zijn 'misleid', maar het Roemeense Hof.

Waar ik het meest verdrietig van word, is dat jouw post geen spoortje twijfel bevat. Je bent duidelijk niet in staat om als een volwasssene nieuws te consumeren, maar je bent er desalniettemin van overtuigd dat jouw interpretatie de juiste is.
Waar ik van schrik is dat jij je peilen richt op wat futiele details.
Wat vind jij? Een hele verkiezingsuitslag (een niet omstreden uitslag gezien de uitkomst) wordt geannuleerd omdat er een vermeende bias zit in de algoritmes.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215806609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:39 schreef AchJa het volgende:
En als de uitkomst dan nog niet bevalt? Wat dan?
Bevrijding… ;)
pi_215806638
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2024 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat vind jij? Een hele verkiezingsuitslag (een niet omstreden uitslag gezien de uitkomst) wordt geannuleerd omdat er een vermeende bias zit in de algoritmes.
Ik reageer op het bizarre verwijt richting de NOS en maak mij zorgen over het feit dat steeds meer mensen niet in staat lijken om een nieuwsbericht te zien voor wat het is.

Jij wilt een met mij een discussie over de uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof. Dat kan, maar daar ging mijn bericht niet over.

Maar om antwoord te geven op je vraag: er is hierover nog te weinig bekend om een gefundeerd oordeel te kunnen vormen.
pi_215806713
Het blijft een verontrustend precedent. De stemmen zijn rechtsgeldig uitgebracht, alleen blijkt de winnaar een slimme manier van marketing te hebben gehad.

Maar heeft marketing dan zoveel effect? Harris spendeerde meer dan 1 miljard dollar, had vrijwel alle media in haar zak die logen dat het een lust was, hollywood, muziekindustrie, Google, enz…

Heeft echt beschamend verloren van een hele slechte tegenkandidaat.

Meer en meer werpen rechters zich op om de gewenste politiek te ondersteunen. De EU speelt ook een kwalijke rol.

Democratie is gewoon dood en begraven. Misschien moeten we die conclusie eens trekken.
pi_215806739
Dus als de uitkomst niet bevalt kun je de uitslag schrappen?

Iedereen doet aan campagne voor de verkiezingen.
  zondag 8 december 2024 @ 12:56:13 #160
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215806742
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik reageer op het bizarre verwijt richting de NOS en maak mij zorgen over het feit dat steeds meer mensen niet in staat lijken om een nieuwsbericht te zien voor wat het is.

Jij wilt een met mij een discussie over de uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof. Dat kan, maar daar ging mijn bericht niet over.

Maar om antwoord te geven op je vraag: er is hierover nog te weinig bekend om een gefundeerd oordeel te kunnen vormen.
Nou ja, in dat NOS artikel staat al best wat in.
Ik verwacht geen uitbreidde toelichting met technisch voorbeelden die het grote publiek kan testen om te zien of de Russen rechtstreeks in Tiktok algoritmes heeft zitten klooien waardoor er een effect is gesorteerd waardoor mensen totaal anders gestemd hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215806770
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus als de uitkomst niet bevalt kun je de uitslag schrappen?

Iedereen doet aan campagne voor de verkiezingen.
Alleen als het Kaiserin Ursula niet bevalt…
  zondag 8 december 2024 @ 13:04:53 #162
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215806812
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 10:35 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Staatsmongolen
NOS is echt een en al leugens en staatspropaganda. Echt niet om aan te zien. Wat een leugenachtige bagger gewoon. :{

Tijdens covid werd me dat al heel erg duidelijk, in het Oekraine conflict, Georgie, Roemenie nu, maar voorheen ook Irak en Libie is de NOS absurdistisch partijdig. Tijdens verkiezingen in de VS ook. Waar niet eigenlijk? Het weerbericht klopt meestal wel en als er een zeehondje geboren is in de plaatselijke dierentuin kan je er wel van uit gaan dat dat echt zo is.
pi_215806828
quote:
15s.gif Op zondag 8 december 2024 13:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
NOS is echt een en al leugens en staatspropaganda. Echt niet om aan te zien. Wat een leugenachtige bagger gewoon. :{

Tijdens covid werd me dat al heel erg duidelijk, in het Oekraine conflict, Georgie, Roemenie nu, maar voorheen ook Irak en Libie is de NOS absurdistisch partijdig. Tijdens verkiezingen in de VS ook. Waar niet eigenlijk? Het weerbericht klopt meestal wel en als er een zeehondje geboren is in de plaatselijke dierentuin kan je er wel van uit gaan dat dat echt zo is.
:?

Wat is er mis mee dat de NOS rapporteert dat de Roemeense rechtbank deze uitspraak gedaan heeft?
pi_215806893
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Consumeren.. Daar maak jij je grote fout. Ik consumeer inderdaad geen staatspropaganda. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die hun gezonde geest laten voeden met fastfood-media. Doen de tv uit en "no thoughts given".
Je hebt natuurlijk een punt dat de NOS lijkt te citeren, maar elke gezond denkend mens weet hoe eenzijdig de berichtgeving is van de NOS. En dat is geen mening, dat is een feit.
pi_215806914
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
Het blijft een verontrustend precedent. De stemmen zijn rechtsgeldig uitgebracht, alleen blijkt de winnaar een slimme manier van marketing te hebben gehad.

Maar heeft marketing dan zoveel effect? Harris spendeerde meer dan 1 miljard dollar, had vrijwel alle media in haar zak die logen dat het een lust was, hollywood, muziekindustrie, Google, enz…

Heeft echt beschamend verloren van een hele slechte tegenkandidaat.

Meer en meer werpen rechters zich op om de gewenste politiek te ondersteunen. De EU speelt ook een kwalijke rol.

Democratie is gewoon dood en begraven. Misschien moeten we die conclusie eens trekken.
Het is een onmogelijk dilemma. Mijn primaire reactie is dat dit besluit ongehoord is, antidemocratisch en bijna totalitair.

Aan de andere kant moeten we in het westen ook een stoppen met naïef zijn. Rusland is geen onbegrepen vriend, die we aan onze zijde vinden als we iets vriendelijker tegen Poetin doen.

Rusland beschouwt ons als de vijand en probeert de westerse hegemonie op allerlei manieren af te breken, onder meer door beïnvloeding. Voormalige Sovjetstaten liggen daarbij extra onder vuur, omdat Poetin het niet accepteert dat die zich richting het westen bewegen.

Kortom, het is een verdomd lastige situatie.
pi_215806948
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:10 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Consumeren.. Daar maak jij je grote fout. Ik consumeer inderdaad geen staatspropaganda. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die hun gezonde geest laten voeden met fastfood-media. Doen de tv uit en "no thoughts given".
Je hebt natuurlijk een punt dat de NOS lijkt te citeren, maar elke gezond denkend mens weet hoe eenzijdig de berichtgeving is van de NOS. En dat is geen mening, dat is een feit.
De uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof is simpelweg nieuws. Vertel mij eens: wat had jij graag gezien? Dat de NOS het nieuws over de uitspraak van het Roemeense Hof had verzwegen?
pi_215806952
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2024 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Iedereen weet dat het hele kaartenhuis instort.
Ik ben er 100% zeker van dat de volgende verkiezingen meer stemmers zal trekken, net genoeg om de winnaar van de eerste verkiezingen onschadelijk te maken. Maar geloof mij.. Als dat zo zou zijn is dat een directe aanleiding voor een potentiële burgeroorlog.
pi_215807021
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is een onmogelijk dilemma. Mijn primaire reactie is dat dit besluit ongehoord is, antidemocratisch en bijna totalitair.

Aan de andere kant moeten we in het westen ook een stoppen met naïef zijn. Rusland is geen onbegrepen vriend, die we aan onze zijde vinden als we iets vriendelijker tegen Poetin doen.

Rusland beschouwt ons als de vijand en probeert de westerse hegemonie op allerlei manieren af te breken, onder meer door beïnvloeding. Voormalige Sovjetstaten liggen daarbij extra onder vuur, omdat Poetin het niet accepteert dat die zich richting het westen bewegen.

Kortom, het is een verdomd lastige situatie.
Het Westen doet dit natuurlijk net zo hard. Ik weet nog dat toen ik 12 was we op de middelbare school een Amerikaanse dag hadden. Was er een pipo van de ambassade die een heel saai verhaal op aan het dreutelen was. Wat ik er nog van weet is Nicaragua en Regime change (tegen middelbare scholieren…).

Maar is die beïnvloeding via tiktok doorslaggevend? Denk het niet. ‘Brat’ Harris zal het ook niet meer geloven denk ik.
pi_215807039
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De uitspraak van het Roemeense Hooggerechtshof is simpelweg nieuws. Vertel mij eens: wat had jij graag gezien? Dat de NOS het nieuws over de uitspraak van het Roemeense Hof had verzwegen?
De manier van berichtgeving is politiek gekleurd en daarmee subjectief. Het hele bericht gaat over de rechtvaardiging om de verkiezingen ongeldig te verklaren. En er worden maar 2 zinnen vuil gemaakt aan de winnaar Calin Georgescu die extreem rechts zou zijn en pro Russisch.
De NOS gaat dus mee in deze desinformstie.
Calin Georgescu zegt dat er sprake is van een coup, en dat is het ook.
pi_215807071
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het Westen doet dit natuurlijk net zo hard. Ik weet nog dat toen ik 12 was we op de middelbare school een Amerikaanse dag hadden. Was er een pipo van de ambassade die een heel saai verhaal op aan het dreutelen was. Wat ik er nog van weet is Nicaragua en Regime change (tegen middelbare scholieren…).

Maar is die beïnvloeding via tiktok doorslaggevend? Denk het niet. ‘Brat’ Harris zal het ook niet meer geloven denk ik.
Het gaat vermoedelijk verdee dan TikTok. Ik raad je aan de boeken van Huib Modderkolk te lezen, over de oorlog die achter de schermen plaatsvindt. We zijn als westen allang in conflict met landen zoals Iran, Rusland en Noord-Korea.

En ja, wij doen het ook. Maar ik kies in dat geval toch echt onze kant. En ook hier geldt: laten we niet naief zijn.
pi_215807083
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:23 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De manier van berichtgeving is politiek gekleurd en daarmee subjectief. Het hele bericht gaat over de rechtvaardiging om de verkiezingen ongeldig te verklaren. En er worden maar 2 zinnen vuil gemaakt aan de winnaar Calin Georgescu die extreem rechts zou zijn en pro Russisch.
De NOS gaat dus mee in deze desinformstie.
Calin Georgescu zegt dat er sprake is van een coup, en dat is het ook.
Nogmaals, het nieuws is dat het Roemeense Hooggerechtshof deze uitspraak doet.

Hoe had jij dat nieuws anders willen brengen? Welke kop had jij bijvoorbeeld gebruikt? Of had je het gewoon helemaal niet gemeld?
pi_215807094
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het gaat vermoedelijk verdee dan TikTok. Ik raad je aan de boeken van Huib Modderkolk te lezen, over de oorlog die achter de schermen plaatsvindt. We zijn als westen allang in conflict met landen zoals Iran, Rusland en Noord-Korea.

En ja, wij doen het ook. Maar ik kies in dat geval toch echt onze kant. En ook hier geldt: laten we niet naief zijn.
Ik ben geen voorstander van naïef zijn. Die internetkabels, ja… China/Rusland. Zeer waarschijnlijk. Nord Stream… Amerika zal daar minstens hulp geboden hebben.

Het is de wereld waarin wij leven.

Echter, de grote boodschap is mijns inziens dat de gewone burger steevast het slachtoffer is.
pi_215807126
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben geen voorstander van naïef zijn. Die internetkabels, ja… China/Rusland. Zeer waarschijnlijk. Nord Stream… Amerika zal daar minstens hulp geboden hebben.

Het is de wereld waarin wij leven.

Echter, de grote boodschap is mijns inziens dat de gewone burger steevast het slachtoffer is.
Dat zeker.

Ik leef ook liever in een wereld waarin wij een goede relatie hebben met Rusland, China en Iran. Een wereld waarin mensenrechten worden gerespecteerd, burgers in vrijheid leven en internationale samenwerking is gericht op handel en harmonie.

Maar in zo'n wereld leven we helaas niet.
pi_215807159
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zeker.

Ik leef ook liever in een wereld waarin wij een goede relatie hebben met Rusland, China en Iran. Een wereld waarin mensenrechten worden gerespecteerd, burgers in vrijheid leven en internationale samenwerking is gericht op handel en harmonie.

Maar in zo'n wereld leven we helaas niet.
Klopt. Maar dat is ook omdat de EU en de VS daar niet in geïnteresseerd lijkt.

Maar ook op kleinere schaal: ga de marktmacht eens tegen van de techreuzen. Want als die marktmacht wordt doorbroken, dan ben je veel minder kwetsbaar.

Ik noem maar wat.
pi_215807192
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koos ook altijd onze kant, totdat ik begon in te zien dat het vooral onze leiders zijn die ons voorliegen, die oorlogen en staatsgrepen realiseren, politieke tegenstanders vermoorden, de democratie ondermijnen, polariseren, Europa zijn gaan islamiseren met terroristische aanslagen tot het gevolg en ons hebben blootgesteld aan gevaarlijk gentherapie injecties, ons zijn gaan afluisteren en massasurveillance zijn gaan toepassen etc etc...

Als je zo'n systeem nog steunt ben je geen knip voor de neus waard wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')